Per on allargar la línia de La Pobla de Segur?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Per on allargar la línia de La Pobla de Segur?

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/03/2019 13:59

Arran de l'enquesta de satisfacció de les línies de FGC recentment apareguda:
Van preguntar per Twitter si ja que la línia de la Pobla de Segur té tant d'èxit, si no es podria allargar. Aquí propostes:



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 04/03/2019 19:16

Aprofito per posar una hipotètica xarxa de ferrocarril pels pirineus, que incorpora el trajecte fins a Vielha i França

https://drive.google.com/open?id=1CwiGv ... sp=sharing


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 07/04/2019 19:28

Estaria bé que la línia Lleida - La Pobla de Segur arribés fins a Sort :plas

A partir d'aquí, i això ja és més fantasia / llarg termini, es podria unir Sort amb Puigcerdà, passant per la Seu d'Urgell, unint així la línia de FGC amb la de Renfe...
El que no sé és quin ús hauria de tenir. Com a tren llançadora? Amb només una o dues parades, fent el trajecte relativament curt? Hauria de tenir més parades, convertint així aquest enllaç en una altra possible línia de rodalia?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 07/04/2019 22:07

http://territori.gencat.cat/web/.conten ... viaria.pdf
Aquí hi ha un estudi dels possibles projectes de perllongació de La Pobla de Segur...

Per una part està que arribi fins a Esterri d'Àneu
Per l'altre part està que arribi fins a Seu d'Urgell-Andorra


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 07/04/2019 23:32

El que diu el document del Pla territorial és que no té sentit ni la prolongació cap a Esterri d'Àneu ni cap a Andorra, per temes econòmics i de demanda.

En tot cas, el projecte inicial de la línia de Lleida a la Pobla de Segur era travessar els Pirineus sota el port de Salau per connectar amb la xarxa francesa a Sant Gironç. https://ca.wikipedia.org/wiki/Port_de_Salau Hagués estat un tren semblant al de Canfranc pel que fa a l'altitud, longitud del túnel i baixa demanda pels dos costats.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 08/04/2019 19:53

Oriolix ha escrit:El que diu el document del Pla territorial és que no té sentit ni la prolongació cap a Esterri d'Àneu ni cap a Andorra, per temes econòmics i de demanda.
A veure es evident, no fotem.
El PDF parla de suposicions... Clar que això no el construiran ni de conya.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 08/04/2019 21:43

Un tren que arribés a Andorra, ja sigui des de la Pobla de Segur o des de Puigcerdà, tindria èxit jo crec.

Fins i tot, es podria prolongar la línia (actualment sense servei comercial) Manresa - Súria fins a Solsona i fins la Seu d'Urgell, arribant a Andorra.

Resumint, proposo 3 alternatives:
La Pobla de Segur - La Seu d'Urgell - Andorra
Manresa - Súria - Cardona - Solsona - La Seu d'Urgell - Andorra
Puigcerdà - La Seu d'Urgell - Andorra

Aquestes tres possiblitats no les vec tan descabellades...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 08/04/2019 22:56

torres997 ha escrit:Un tren que arribés a Andorra, ja sigui des de la Pobla de Segur o des de Puigcerdà, tindria èxit jo crec.

Fins i tot, es podria prolongar la línia (actualment sense servei comercial) Manresa - Súria fins a Solsona i fins la Seu d'Urgell, arribant a Andorra.

Resumint, proposo 3 alternatives:
La Pobla de Segur - La Seu d'Urgell - Andorra
Manresa - Súria - Cardona - Solsona - La Seu d'Urgell - Andorra
Puigcerdà - La Seu d'Urgell - Andorra

Aquestes tres possiblitats no les vec tan descabellades...
Teniendo los actuales servicios de bus de ANDbus a Barcelona y Aeropuerto del Prat veo imposible que el tren sea competitivo, da mucha vuelta y la infraestructura ni de lejos permite velocidades de 160km/h, ahora bien para el tema mercancias Puerto / Andorra aqui ya no se decir si seria interesante.
Saludos.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 08/04/2019 23:06

Lo que pasa es que estos servicios están muy enfocados a gente que accede o viene del aeropuerto de Barcelona.
Creo que el tren sería una buena alternativa para la gente que va a Andorra, sobre todo los fines de semana, y más teniendo en cuenta como se llena siempre la aduana durante estos días...
Tarde o temprano acabará llegando, lo que no sé es desde donde.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 13/02/2021 14:39

I un altre idea no sé si antiga o s'ha especulat sobre donar connexió al nord de Catalunya... per les comarques del voltant de l'Alt Pirineu i Aran també hi ha una manca de servei de transport públic, suposo que serà per l'orografia que és molt complexa.

De moment el servei d'FGC de Lleida acaba a la Pobla de Segur, sou partidaris de fer arribar el tren per Vielha, o Esterri d'Àneu, o Rialp, o Sort (sort que s'arribi a fer xD)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dissabte 13/02/2021 17:23

Tema recurrent en aquests fòrums...
Sembla clar que la prolongació fins a Sort seria relativament senzilla, i fins i tot fins a Esterri. O alternativament, cap a Senterada per anar a buscar Pont de Suert per anar a buscar Viella (en algun moment s’havia parlat d’aprofitar el túnel antic de Viella).
Però tot es complica:
-Sort cap a La Seu requereix un túnel molt llarg sota el Cantó;
-Esterri-Aran igualment requeriria un túnel llarguíssim sota la Bonaigua;
-La opció Pont de Suert requeriria un altre gran túnel sota Perves i a més el túnel de Viella existent està a una cota massa alta sobre Viella per a acostar el traçat a la vila sense una enorme volta...
Tot plegat obres molt cares per a una utilització que no les amortitzaria.
Penso que tot el que sigui anar més enllà de Sort-Esterri només tindria, ara com ara, un plantejament viable: recórrer a trams amb cremallera, a la suïssa.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 13/02/2021 17:44

Intercanviador ha escrit:
Dissabte 13/02/2021 17:23
Tema recurrent en aquests fòrums...
Sembla clar que la prolongació fins a Sort seria relativament senzilla, i fins i tot fins a Esterri. O alternativament, cap a Senterada per anar a buscar Pont de Suert per anar a buscar Viella (en algun moment s’havia parlat d’aprofitar el túnel antic de Viella).
Però tot es complica:
-Sort cap a La Seu requereix un túnel molt llarg sota el Cantó;
-Esterri-Aran igualment requeriria un túnel llarguíssim sota la Bonaigua;
-La opció Pont de Suert requeriria un altre gran túnel sota Perves i a més el túnel de Viella existent està a una cota massa alta sobre Viella per a acostar el traçat a la vila sense una enorme volta...
Tot plegat obres molt cares per a una utilització que no les amortitzaria.
Penso que tot el que sigui anar més enllà de Sort-Esterri només tindria, ara com ara, un plantejament viable: recórrer a trams amb cremallera, a la suïssa.
Podrien fer tren fins a l'Esterri i que allà hi hagi un Cremallera fins a Vielha enllaçant cap a l'Esterri.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dissabte 13/02/2021 20:08

Carlos González ha escrit:
Dissabte 13/02/2021 17:44
Intercanviador ha escrit:
Dissabte 13/02/2021 17:23
Tema recurrent en aquests fòrums...
Sembla clar que la prolongació fins a Sort seria relativament senzilla, i fins i tot fins a Esterri. O alternativament, cap a Senterada per anar a buscar Pont de Suert per anar a buscar Viella (en algun moment s’havia parlat d’aprofitar el túnel antic de Viella).
Però tot es complica:
-Sort cap a La Seu requereix un túnel molt llarg sota el Cantó;
-Esterri-Aran igualment requeriria un túnel llarguíssim sota la Bonaigua;
-La opció Pont de Suert requeriria un altre gran túnel sota Perves i a més el túnel de Viella existent està a una cota massa alta sobre Viella per a acostar el traçat a la vila sense una enorme volta...
Tot plegat obres molt cares per a una utilització que no les amortitzaria.
Penso que tot el que sigui anar més enllà de Sort-Esterri només tindria, ara com ara, un plantejament viable: recórrer a trams amb cremallera, a la suïssa.
Podrien fer tren fins a l'Esterri i que allà hi hagi un Cremallera fins a Vielha enllaçant cap a l'Esterri.
Jo fa temps vaig proposar un sistema ferroviari als Pirineus.
Fitxers adjunts
metromapmaker (18).png
(244.51 KiB) Encara no s’ha baixat
metromapmaker (10).png
(213.91 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

r1_627
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: r1_627 » Dimecres 31/03/2021 13:21

Jo crec que es podría allargar en format tren-tram fins Sort per una banda i per l'altra fins al Pont de Suert.

Caldria per altra banda per aquella zona per millorar freqüencies en les terres de Ponent posar víes per fer encreuaments a les estacions, al menys cada 2-3 estacions, per poder definir més bé freqüencies. Lo ideal sería tota estació amb vía desviada. Però clar caldrà analitzar línia per línia.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 31/03/2021 17:55

Bona part del problema és que en aquest país fem les cases començant per la teulada.
La lògica és tenir una necessitat, analitzar-la, i construir una infraestructura per solucionar la demanda.
Aquí no. Aquí primer construïm una infraestructura perquè ens sembla guai, o perquè dóna vots, i després ja pensarem per què serveix. El tren de La Pobla en pot ser un exemple.
Al final gastem milions en coses inútils i no servim les necessitats de la gent.

Abans de pensar prolongacions d'aquesta línia caldrà pensar si té sentit mantenir-la o no. Amb trens que actualment transporten bàsicament aire més amunt de Balaguer, degut a la baixa densitat poblacional, la resposta sembla òbvia.

Potser aquests diners serien molt més útils per potenciar la línia Barcelona-Vic, fer el Tramcamp, millorar les rodalies de Lleida o acabar els accessos i l'estació de Zona Franca.

I pel tram Balaguer-La Pobla, per què no un tren 100% turístic bàsicament amb vapor, creant noves atraccions a cada estació?

Sent from my SM-A405FN using Tapatalk





Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 31/03/2021 20:56

Ja en principi hi ha el Tren dels Llacs, que és un tren de caràcter turístic si no m'equivoco o que havia, no sé :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”