Pàgina 1 de 1

Modelo Karlsruhe en Rodalies Barcelona?

Publicat: Dimecres 29/01/2020 14:45
Autor: Renfe445
Antes en twitter hablé del "Modelo Karlsruhe" comparando con el tranvía de Cádiz. Otro ejemplo podría ser Alicante.

Pero, creéis que en Barcelona podría funcionar? A mí se me ocurre como buen ejemplo la R1. Podría ser un tranvía desde algun punto céntrico de Barcelona y podría hacer un recorrido parecido a la B25 hasta llegar a Badalona donde se va adentrando al Maresme, no sé si por la Nacional II o subiendo por Martí Pujol hasta llegar a la autopista C31.

La cuestión también es aumentar frecuencias para que haya menos pasajeros dentro de los trenes y dinamizar el trayecto.

Hay otras líneas existentes donde se podría aplicar el Modelo Karlsruhe? Por ejemplo con las líneas de FGC, o por ejemplo esa línea que quieren hacer Cornellà - Castelldefels con autobuses, se podría hacer un invento ahí mega bueno.

Re: Modelo Karlsruhe en Rodalies Barcelona?

Publicat: Dimecres 29/01/2020 17:07
Autor: Funikram
Tot i que no és de l'àmbit de Rodalies Barcelona, el (futur?) TramCamp de Tarragona entraria dins d'aquest model Karlsruhe?

Altres línies ja existents que crec que es podrien aprofitar per fer un tren-tram seria la zona de Manresa-Súria-Sallent (crec que ja està proposat i tot) o, com bé dius, la línia Cornellà-Castelldefels. Fa poc llegia per aquí al fòrum (si no vaig errat) dues alternatives per aquest tram: o bé allargar el TramBaix o bé una nova línia de Rodalies. Crec que un mix de tot plegat com a tren-tram seria una molt bona opció.

Re: Modelo Karlsruhe en Rodalies Barcelona?

Publicat: Dijous 30/01/2020 3:03
Autor: robertotlh
També seria una bona opció pel TramVallès (Terrassa, Sabadell, Badia, UAB, Ripollet, Montcada)
I per retornar el ferrocarril a Caldes de Montbui (desde Montcada-Bif)
I pel TramEbre (Roquetes-Tortosa-La Ràpita-Alcanar)
I per Girona (Girona-Banyoles-Olot, Girona-Aeroport-Sant Feliu-Palamós-La Bisbal-Girona, Figueres-Roses, Palafolls-Blanes-Lloret)
I per tramviaritzar la línia actual Martorell-Igualada, cosa amb la que només estaria d'acord si es fes una línia nova d'altes prestacions.
Realment el tren-tram és una eina que tindria moltes aplicacions a Catalunya i que tard o d'hora caldrà s'haurà d'utilitzar.

Re: Modelo Karlsruhe en Rodalies Barcelona?

Publicat: Dijous 30/01/2020 19:07
Autor: ortegote
robertotlh ha escrit:
Dijous 30/01/2020 3:03
També seria una bona opció pel TramVallès (Terrassa, Sabadell, Badia, UAB, Ripollet, Montcada)
I per retornar el ferrocarril a Caldes de Montbui (desde Montcada-Bif)
I pel TramEbre (Roquetes-Tortosa-La Ràpita-Alcanar)
I per Girona (Girona-Banyoles-Olot, Girona-Aeroport-Sant Feliu-Palamós-La Bisbal-Girona, Figueres-Roses, Palafolls-Blanes-Lloret)
I per tramviaritzar la línia actual Martorell-Igualada, cosa amb la que només estaria d'acord si es fes una línia nova d'altes prestacions.
Realment el tren-tram és una eina que tindria moltes aplicacions a Catalunya i que tard o d'hora caldrà s'haurà d'utilitzar.
Buenas,
Sabiendo como son los Politicos de todo lo que has dicho son capaces de hacer solo lo de Igualada Martorell pero sin la linea de altas prestaciones que dices.
Saludos.

Re: Modelo Karlsruhe en Rodalies Barcelona?

Publicat: Diumenge 02/02/2020 18:39
Autor: Miquel
Doncs jo la veritat ni fu ni fa.

Sóc del parer que si podem trigar 3 minuts menys en el temps de recorregut, doncs molt millor, per tant qualsevol cosa que alenteixi un servei suburbà o de rodalies doncs no la veig amb gaire bona vista.

El nostre transport públic ja és prou ineficient com per a fer línies de "rodalies" que es converteixen a tramvia, frenant-se i aturant-se a cruïlles per a deixar passar al transport privat...

I al final, farem tramvies en comptes de rodalies o suburbans, però les línies de bus a les ciutats, que van col·lapsades i que sí que haurien de ser un tramvia, no ho seran pas. :x