Proposta esquema TramBages (tramvia del Bages)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
torres997
N6
N6
Entrades: 171

Proposta esquema TramBages (tramvia del Bages)

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 24/03/2020 0:04

Aprofitant que he reobert el tema, he realitzat un diagrama de com imagino jo el TramBages.
L'esquema és el mateix que el que va proposar el Departament de Territori el 2009, però amb alguna modificació:
- He suprimit l'estació de Sallent Botjosa, que crec que no tindria demanda per la poca població del barri i pel fet que quedaria allunyada.
- He afegit l'estació de Poble Nou, entre Manresa Universitat i Manresa Centre, ja que el Departament no hi preveia cap estació.
- He canviat el nom de les següents estacions:
Sallent Terme -> Sallent Centre
Súria Terme -> Súria Centre
Manresa Font del Gat -> Mossèn Planas (fent referència a la plaça i no al carrer)
Manresa Francesc Moragas -> Valldaura (fent referència al barri i no al carrer)
Manresa Terme -> Manresa Estació
Manresa Industrial -> Polígon Industrial Pont Nou
Sant Joan Terme -> Sant Joan de Vilatorrada

Qualsevol dubte o suggeriment és benvingut!

Imatge
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 27/03/2020 22:21, en total s’ha editat 2 vegades.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3959
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 24/03/2020 0:13

Una pregunta, entre Castellgalí carrilet i Castellet, caminant és curt i rectilini o has de sortejar molts obstacles?



torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 24/03/2020 0:22

Renfe445 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 0:13
Una pregunta, entre Castellgalí carrilet i Castellet, caminant és curt i rectilini o has de sortejar molts obstacles?
Són uns 600 m caminant, ja que has de fer una volta per travessar la via d'Adif i poder accedir a l'estació de Sant Vicenç de Castellet de Renfe. Si hi hagués un accés a aquesta estació des del costat oest (el que mira cap a l'estació d'FGC), l'enllaç seria molt més fàcil, ja que només s'haurien de fer 200 m en línia recta pel carrer Joan Maria Roma.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 24/03/2020 14:40

torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 0:04
Aprofitant que he reobert el tema, he realitzat un diagrama de com imagino jo el TramBages.
L'esquema és el mateix que el que va proposar el Departament de Territori el 2009, però amb alguna modificació:
- He suprimit l'estació de Sallent Botjosa, que crec que no tindria demanda per la poca població del barri i pel fet que quedaria allunyada.
- He afegit l'estació de Poble Nou, entre Manresa Universitat i Manresa Centre, ja que el Departament no hi preveia cap estació.
- He canviat el nom de les següents estacions:
Sallent Terme -> Sallent Centre
Súria Terme -> Súria Centre
Manresa Font del Gat -> Mossèn Planas (fent referència a la plaça i no al carrer)
Manresa Francesc Moragas -> Valldaura (fent referència al barri i no al carrer)
Manresa Terme -> Manresa Estació
Manresa Industrial -> Polígon Industrial Pont Nou
Sant Joan Terme -> Sant Joan de Vilatorrada

Qualsevol dubte o suggeriment és benvingut!

Imatge
Penjo la segona versió, ja que he fet alguna modificació:
Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

França451
N9
N9
Entrades: 1785
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 24/03/2020 16:36

torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 0:22
Renfe445 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 0:13
Una pregunta, entre Castellgalí carrilet i Castellet, caminant és curt i rectilini o has de sortejar molts obstacles?
Són uns 600 m caminant, ja que has de fer una volta per travessar la via d'Adif i poder accedir a l'estació de Sant Vicenç de Castellet de Renfe. Si hi hagués un accés a aquesta estació des del costat oest (el que mira cap a l'estació d'FGC), l'enllaç seria molt més fàcil, ja que només s'haurien de fer 200 m en línia recta pel carrer Joan Maria Roma.
Creo que nunca he hablado de este tema a fondo. Por lo que he podido ver desde el tren en ambas redes (FGC y Rodalies), hay una verja que sale a la calle que mencionas, pero dicha verja que tiene realmente una valla rota (no es por tanto un acceso, sino un parche artificial) va a dar a las vías de fondo, y para llegar al tren de la R4 y al edificio de la estación, tienes que atravesar todas esas vías sin paso a nivel (no hay placas negras en dicho punto), o dar un voltio enorme paralelo a las vías de Renfe para pasar por un subterráneo que está a hacer puñetas de los andenes y hay otro... que también queda muy atrás de la estación.
esta estación actualmente no dispone de pasos subterráneos, por lo que tienes que cruzar las vías por una placa situada al inicio y al final del andén, y que sólo cubre las vías de circulaciones de Rodalies.

Dicho de otro modo, para acceder a SV Castellgalì has de "saltar por las vías y jugarte la vida y pasar por el hueco donde no hay valla, que justamente va a dar a la calle que sale directa a la estación de FGC. Creo que eran 100 metros solamente lo que hay que recorrer desde que cruzas la valla hasta que llegas a la estación de FGC. Pero a Renfe hasta el momento no le ha salido de los "eggs" de poner planchas negras para pasar las vías en este punto o de habilitar un acceso digno allí: no costaba nada poner un par de tornos reversibles, ya que en este espacio caben perfectamente y hasta que den una solución de accesibilidad en la estación de Renfe, habilitar este acceso para facilitar el trasbordo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 913

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 24/03/2020 18:08

torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 14:40

Penjo la segona versió, ja que he fet alguna modificació:
Imatge
Realment interessant aquesta proposta, sobretot pel que fa a reutilització de la xarxa existent -o ja no tant-. Només volia comentar que seria interessant que els ramals de Súria i Sallent tinguessin servei directe amb Sant Vicent de Castellet,per millorar la connexió amb Barcelona.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 24/03/2020 18:21

bigcoaster ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 18:08
torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 14:40

Penjo la segona versió, ja que he fet alguna modificació:
Imatge
Realment interessant aquesta proposta, sobretot pel que fa a reutilització de la xarxa existent -o ja no tant-. Només volia comentar que seria interessant que els ramals de Súria i Sallent tinguessin servei directe amb Sant Vicent de Castellet,per millorar la connexió amb Barcelona.
Suposo que la idea seria fer coincidir les arribades des de Súria/Sallent a Manresa Alta amb les sortides de la R5/R50 cap a Barcelona, pel que realment no faria falta tenir més "tramvies" que els de la T1 pel tram Manresa Alta - Sant Vicenç de Castellet. Entenc el que vols dir, però realment, si vols anar a Barcelona, tant és agafar la R5 a Manresa que a Sant Vicenç, i en canvi a Manresa seria molt més lògic.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

França451
N9
N9
Entrades: 1785
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 24/03/2020 19:09

del mismo modo, se debería hacer coincidir este trasbordo con la T1 sentido Castellgalì, ya que no sólo se trata de coger FGC, se trata también con esta idea de que se pueda bajar a Renfe.
No olvidemos que en tiempos de recorrido FGC todavía sigue sin ser competitivo con la Renfe. También se puede coger FGC y trasbordar a R4, pero el tiempo de trasbordo (6 minutos ) es muy justo. De hecho ese hecho es el que comentaba que "obliga" a los usuarios a ir "por la vía más directa", pero que en verdad es "por donde no deben ir" ya que atraviesan muchas vías con peligro de atropellos para poder coger ese R4 que pasa 6 minutos después por Castellet.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 111

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 24/03/2020 19:36

torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 0:04
Aprofitant que he reobert el tema, he realitzat un diagrama de com imagino jo el TramBages.
L'esquema és el mateix que el que va proposar el Departament de Territori el 2009, però amb alguna modificació:
- He suprimit l'estació de Sallent Botjosa, que crec que no tindria demanda per la poca població del barri i pel fet que quedaria allunyada.
- He afegit l'estació de Poble Nou, entre Manresa Universitat i Manresa Centre, ja que el Departament no hi preveia cap estació.
- He canviat el nom de les següents estacions:
Sallent Terme -> Sallent Centre
Súria Terme -> Súria Centre
Manresa Font del Gat -> Mossèn Planas (fent referència a la plaça i no al carrer)
Manresa Francesc Moragas -> Valldaura (fent referència al barri i no al carrer)
Manresa Terme -> Manresa Estació
Manresa Industrial -> Polígon Industrial Pont Nou
Sant Joan Terme -> Sant Joan de Vilatorrada

Qualsevol dubte o suggeriment és benvingut!

Imatge
Jo portaria el tramvia fins Berga i la proposta esta bastant be com el disseny del planol també.

Ja m'agradaria sapiguer com ho fas.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3481
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 24/03/2020 20:56

No li veig el sentit a aquest T1 entre Manresa-Alta i St.Vicenç solapant-se amb l'R5



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 913

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 25/03/2020 12:50

torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 18:21
bigcoaster ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 18:08
torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 14:40

Penjo la segona versió, ja que he fet alguna modificació:
Imatge
Realment interessant aquesta proposta, sobretot pel que fa a reutilització de la xarxa existent -o ja no tant-. Només volia comentar que seria interessant que els ramals de Súria i Sallent tinguessin servei directe amb Sant Vicent de Castellet,per millorar la connexió amb Barcelona.
Suposo que la idea seria fer coincidir les arribades des de Súria/Sallent a Manresa Alta amb les sortides de la R5/R50 cap a Barcelona, pel que realment no faria falta tenir més "tramvies" que els de la T1 pel tram Manresa Alta - Sant Vicenç de Castellet. Entenc el que vols dir, però realment, si vols anar a Barcelona, tant és agafar la R5 a Manresa que a Sant Vicenç, i en canvi a Manresa seria molt més lògic.
Si no ho deia per fer transbord a la R5, sinó a la R4, que és la línia ràpida i amb més capacitat cap a Bcn. I a més encara té marge de millora en forma de serveis semidirectes i millores de traçat factibles com el túnel del turó de Montcada.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 25/03/2020 18:39

bigcoaster ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 18:08
Realment interessant aquesta proposta, sobretot pel que fa a reutilització de la xarxa existent -o ja no tant-. Només volia comentar que seria interessant que els ramals de Súria i Sallent tinguessin servei directe amb Sant Vicent de Castellet,per millorar la connexió amb Barcelona.
França451 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 19:09
del mismo modo, se debería hacer coincidir este trasbordo con la T1 sentido Castellgalì, ya que no sólo se trata de coger FGC, se trata también con esta idea de que se pueda bajar a Renfe.
bigcoaster ha escrit:
Dimecres 25/03/2020 12:50
Si no ho deia per fer transbord a la R5, sinó a la R4, que és la línia ràpida i amb més capacitat cap a Bcn. I a més encara té marge de millora en forma de serveis semidirectes i millores de traçat factibles com el túnel del turó de Montcada.
Llavors, què faríeu per connectar els ramals de Súria i Sallent amb Sant Vicenç de Castellet (per tal de transbordar amb Rodalies) sense passar per Manresa Alta? L'única opció seria fer la ruta dels salers, és a dir, fer servir el costat est del triangle de Manresa. Però llavors, faríeu tots els trens per aquesta ruta o alguns sí i altres no? Jo, personalment, crec que també hi hauria d'haver serveis Súria/Sallent - Manresa.

Per altra banda, si es vol connectar bé Súria/Sallent amb Rodalies a Sant Vicenç de Castellet, l'òptim seria un tren cada 30 minuts aproximadament (tant d'anada com de tornada). Això suposaria massa trànsit per la via única Manresa - Sant Vicenç de Castellet, pel que probablement seria bo només un servei Sant Iscle - Sant Vicenç, i els de Súria/Sallent cap a Manresa. D'aquesta manera, els usuaris que vulguin fer Súria/Sallent - Sant Vicenç, haurien de fer transbord a Sant Iscle.

Si arribem a la conclusió que aquest és el millor esquema, el faré i el tornaré a penjar!
Railjet OBB ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 19:36
torres997 ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 0:04
Aprofitant que he reobert el tema, he realitzat un diagrama de com imagino jo el TramBages.
L'esquema és el mateix que el que va proposar el Departament de Territori el 2009, però amb alguna modificació:
- He suprimit l'estació de Sallent Botjosa, que crec que no tindria demanda per la poca població del barri i pel fet que quedaria allunyada.
- He afegit l'estació de Poble Nou, entre Manresa Universitat i Manresa Centre, ja que el Departament no hi preveia cap estació.
- He canviat el nom de les següents estacions:
Sallent Terme -> Sallent Centre
Súria Terme -> Súria Centre
Manresa Font del Gat -> Mossèn Planas (fent referència a la plaça i no al carrer)
Manresa Francesc Moragas -> Valldaura (fent referència al barri i no al carrer)
Manresa Terme -> Manresa Estació
Manresa Industrial -> Polígon Industrial Pont Nou
Sant Joan Terme -> Sant Joan de Vilatorrada

Qualsevol dubte o suggeriment és benvingut!

Imatge
Jo portaria el tramvia fins Berga i la proposta esta bastant be com el disseny del planol també.

Ja m'agradaria sapiguer com ho fas.
El tren fins a Berga també estaria bé, però ara per ara, el més realista és només aprofitar els ramals ja construïts.
Per cert, utilitzo un programa que es diu Affinity Designer, que va més bé per fer diagrames de línies que d'altres com Adobe Illustrator o Inkscape.

Salut!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dijous 26/03/2020 1:23

He realitzat un 2n possible esquema de línies del TramBages. Les diferències respecte de la 1a versió són les següents:
- T1: en comptes d'acabar a Sant Vicenç acaba a Manresa Alta, per tal de no saturar la via única entre aquestes dues estacions.
- T2: es converteix en una línia semidirecta Sallent - Sant Vicenç.
- T4: nova línia Sant Joan de Vilatorrada - Manresa Estació.

El gran canvi és la creació d'una línia directa entre Sallent i Sant Vicenç de Castellet sense passar per Manresa Alta (T3). Com han comentat alguns companys, seria una bona opció pels habitants de Súria/Sallent poder-se desplaçar a l'estació de Rodalies de Sant Vicenç d'una forma ràpida, i aquesta seria una manera.

Tot i així, hi ha un petit "inconvenient". L'estació de Sant Iscle de Bages s'hauria de convertir en un ràpid i còmode intercanviador, on els trens dels dos ramals (Súria i Sallent) haurien d'anar coordinats i estar-se parats el temps suficient perquè els usuaris fessin transbordament. Concretament, haurien de canviar de tren els usuaris que fessin les relacions Súria - Sant Vicenç i Sallent - Manresa. D'aquesta manera, ens estalviem dos trens consecutius a Sant Vicenç de Castellet (un de Súria i un de Sallent), fet que no tindria cap mena de sentit.

Exemple pràctic (suposem el sentit de baixada): arriben alhora els trens de la T2 i de la T3 a Sant Iscle i paren durant uns 3 minuts (o més si fa falta). Els usuaris del ramal de Súria que vulguin anar a Sant Vicenç es passen a la T3, i els de Sallent que vulguin anar a Manresa, es passen a la T2. No sé si és la millor opció (potser no), però és la que se m'ha acudit així a primeres i que sigui realista.

L'altra novetat és la creació de la línia T4, per apropar els usuaris de Sant Joan de Vilatorrada a l'estació de Rodalies de Manresa.

Us deixo aquí les dues propostes, perquè les pugueu comparar:

1a proposta:
Imatge
2a proposta:
Imatge
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 27/03/2020 10:38, en total s’ha editat 2 vegades.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 111

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 26/03/2020 12:45

Jo he anat una mica mes enllà, he creat la línia R9 Barcelona Pl Espanya - Berga-Cadi.

Espero que us agradi.
Fitxers adjunts
metromapmaker (2).png
(243.68 KiB) Encara no s’ha baixat



França451
N9
N9
Entrades: 1785
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 30/03/2020 17:28

Me quedo con la segunda propuesta. Creas una línea directa a la parte baja de Manresa y a Castellet Intercambiador y haces una línea directa de Vilatorrada a Manresa Renfe. Sólo le veo un problema a la propuesta 2:

Cortar la T1 en Manresa Alta, me explico.
así perjudicas a los habitantes de Manresa, porque para bajar al intercambiador de Castellet, o cogen la T2 hasta Sant Iscle o tiran de bus, tren o FGC ya que por Tram es una odisea. ese pequeño detalle me gusta por lo que concierne a la T3 pero perjudica a los habitantes de Manresa ya que dan una vuelta estúpida. Tal vez o llevas la T1 hasta Manresa Viladordis y le haces coincidir con la T3, o haces parar a la T3 también en El Guix para que trasborden los de la T2 procedentes de Vilatorrada y Manresa. La propuesta 2 es buena pero jodes a los habitantes de Manresa si van a Viladordis o Castellet. O dejas la T1 como estaba en la propuesta 1 o la haces terminar en Viladordis y trasbordo a T3 para llegar a Castellet.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 913

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 30/03/2020 20:51

torres997 ha escrit:
Dijous 26/03/2020 1:23
2a proposta:
Imatge
M'agrada. De la part que requeriria de nova construcció no opinaré, però de la part on ja existeix infraestructura (Sallent-Súria-Manresa-S. Vicenç Castellet) es realment molt factible, i només requeriria d'una inversió del tipus Tren de la Pobla, comprar 3 o 4 trens duals i adecentar els baixadors. Sincerament, seria una cosa bona que podria fer FGC i no costaria gaire. Ara bé, al no tractar-se de Barcelona o de la AMB més pròxima, no sé si té gaires números de portar-se a terme, per desgràcia.

Per cert, algú té horaris de quan aquests ramals tenien servei? M'agradaria fer algunes propostes s'horaris al respecte.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 1:35

França451 ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 17:28
Me quedo con la segunda propuesta. Creas una línea directa a la parte baja de Manresa y a Castellet Intercambiador y haces una línea directa de Vilatorrada a Manresa Renfe. Sólo le veo un problema a la propuesta 2:

Cortar la T1 en Manresa Alta, me explico.
así perjudicas a los habitantes de Manresa, porque para bajar al intercambiador de Castellet, o cogen la T2 hasta Sant Iscle o tiran de bus, tren o FGC ya que por Tram es una odisea. ese pequeño detalle me gusta por lo que concierne a la T3 pero perjudica a los habitantes de Manresa ya que dan una vuelta estúpida. Tal vez o llevas la T1 hasta Manresa Viladordis y le haces coincidir con la T3, o haces parar a la T3 también en El Guix para que trasborden los de la T2 procedentes de Vilatorrada y Manresa. La propuesta 2 es buena pero jodes a los habitantes de Manresa si van a Viladordis o Castellet. O dejas la T1 como estaba en la propuesta 1 o la haces terminar en Viladordis y trasbordo a T3 para llegar a Castellet.
Buenas, entiendo totalmente lo que dices, y ya pensé en ello cuando realicé los mapas. Aunque no di con la solución perfecta, tuve en cuenta estas cosas:
- Minimizar el tiempo entre Súria/Sallent y Castellet. Para ello, un transbordo en Sant Iscle y un único tren (T3) desde allí hasta Castellet, con los horarios cadenciados con la R4 (con unos 10 minutos de diferencia).
- No tiene sentido hacer pasar la T3 por Manresa Alta, ya que Manresa ya tiene su propia estación de Rodalies. Lo que se tiene que hacer para acercar los habitantes de Manresa a Rodalies, creo, es cadenciar los horarios de la T1 con los de paso de la R4 por Manresa.
- En el caso que un habitante de Manresa quiera coger la R4 en Castellet y no en Manresa, siempre tiene la R5... creo que no haría falta una línea de tren-tranvía entre Manresa Alta y Castellet.

Sé que seguramente no es la solución ideal, pero se tiene que tener en cuenta que entre el triángulo de Manresa y Castellet es todo vía única, por lo que la única opción realista y viable para transbordar con Rodalies en Castellet es un único servicio de tren-tranvía (T3 en este caso) conviviendo con la R5.

Sin embargo, si crees que hay una solución mejor para explotar el servicio con eficiencia, házmelo saber!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 1:41

bigcoaster ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 20:51
torres997 ha escrit:
Dijous 26/03/2020 1:23
2a proposta:
Imatge
M'agrada. De la part que requeriria de nova construcció no opinaré, però de la part on ja existeix infraestructura (Sallent-Súria-Manresa-S. Vicenç Castellet) es realment molt factible, i només requeriria d'una inversió del tipus Tren de la Pobla, comprar 3 o 4 trens duals i adecentar els baixadors. Sincerament, seria una cosa bona que podria fer FGC i no costaria gaire. Ara bé, al no tractar-se de Barcelona o de la AMB més pròxima, no sé si té gaires números de portar-se a terme, per desgràcia.

Per cert, algú té horaris de quan aquests ramals tenien servei? M'agradaria fer algunes propostes s'horaris al respecte.
Jo crec, també, que seria viable, com a mínim els ramals Súria/Sallent. El que passa és que, tot i que ja estan construïts, s'haurien de prolongar fins el centre dels municipis, ja que actualment només arriben a les mines...

En quant als horaris, jo no en tinc a mà.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 913

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 31/03/2020 11:33

Pel que fa al triangle de Manresa-Alta, per no haver d'usar obligatòriament el ramal directe, sempre es pot fer parada i inversió de marxa. Tenint en compte que serien automotors, segurament curts, i que la freqüència no seria molt alta, no li veig gaire problema en invertir a Manresa-Alta.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

torres997
N6
N6
Entrades: 171

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 13:04

bigcoaster ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 11:33
Pel que fa al triangle de Manresa-Alta, per no haver d'usar obligatòriament el ramal directe, sempre es pot fer parada i inversió de marxa. Tenint en compte que serien automotors, segurament curts, i que la freqüència no seria molt alta, no li veig gaire problema en invertir a Manresa-Alta.
Però vols dir que valdria la pena? Suposaria un augment del trajecte Súria/Sallent - Castellet i total per agafar gent de Manresa cap a Castellet i viceversa. Com he comentat anteriorment, crec que als habitants de Manresa els seria molt més fàcil anar a l'estació de Rodalies de Manresa amb la T1. En tot cas, sempre hi haurà la R5.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”