Proposta servei de rodalia de Lleida

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Re: Proposta servei de rodalia de Lleida

Entrada Autor: Railjet OBB » Dissabte 04/04/2020 16:56

bigcoaster ha escrit:
Dissabte 04/04/2020 13:43
Railjet OBB ha escrit:
Dissabte 04/04/2020 13:11
No ho acabo d'entendre perquè cap de les propostes es vol portar les rodalies de Lleida a Manresa, es mes que entre Cervera i la capital del Bages també hi han poblacions que també necessiten tren crec jo.
Estic totalment a favor d'augmentar les circulacions del tram Manrsea-Cervera, però no crec que hagi de ser en forma de serveis de Rodalies, i menys encara serveis de Rodalia del nucli de Lleida. Manresa té relació amb Lleida, però no tanta com per tenir relació de trens de rodalies.

En canvi, si que n'hauria de tenir de regionals, cada 2-3 hores, de regionals de la línia R12. Aquests regionals, haurien de fer parada només a: Barcelona, Sabadell, Terrassa, Manresa, totes les parades fins Cervera, Cervera, Tàrrega, Bellpuig, Mollerussa i Lleida, amb trens regionals, de velocitat màxima superior a 120 km/h.

Dit això, el servei de Rodalies de Lleida no ha d'anar més enllà de Cervera, no només per un tema demogràfic i geogràfic, també per un tema de mitigació de retards, ja que estem parlant de tot via única, i si ens podem estalviar els retards generats a Barcelona, millor, donat que és una línia amb molt pocs trens que vagin fins Bcn.
Tens tota la raó, lo que fa falta es que la R12 sigui semidirecte entre L'Hospitalet i Manresa.
Fitxers adjunts
metromapmaker (3).png
(98.6 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 13/09/2020 10:56

Bon dia,

He creat una altra versió de la hipotètica i "ideal" xarxa de rodalia de Lleida, aquest cop en estil "Rodalies de Catalunya".

Les principals actuacions són:
- Construcció d'un nou ramal Almacelles-Alguaire (amb 2 estacions: Aeroport i Alguaire)
- Perllongament de l'actual RL1 fins Alguaire
- Creació dels serveis RL2 (Lleida–Cervera) i RL3 (Lleida–Montblanc)
- Reobertura de 2 antigues estacions (Raïmat i Almacelles)
- Construcció de 5 noves estacions sobre els traçats actuals (Lleida Oest, Lleida–La Bordeta, La Mitjana, Sidamon i Vilagrassa)
- Reanomenació del servei regional Lleida–La Pobla de Segur (de l'actual nomenclatura RL2 a R18)
- No he tingut en compte la creació d'un servei regional Lleida–Tarragona, tot i que podria ser una possibilitat factible

Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 13/09/2020 17:26

Em sembla una molt bona proposta. Intentaré valorar-ne cada punt per separat.

Pel que fa a la línia de la La Pobla, totalment encertat el canvi de nomenclatura a R18 els regionals, i es deixa RL1 pels Balaguer. També em sembla bé la nova estació al Polígon, que queda millor amb el nom de la Mitjana que no pas polígon. Hauria de venir amb una millora del carrer que l'uneix tant amb el polígon com amb la Mitjana. Off topic- aquell camí asfaltat que voreja la mitjana hauria de tenir carril bici i vorera.

Quant a la línia de Cervera, fora l'estació de Castellnou de Seana, reubicació de la d'Anglesola a Vilagrassa, així s'elimina una estació i Anglesola guanya servei de bus amb Vilagrassa, que li queda igual de lluny que l'actual estació, que està al mig del no res.

Quant a la línia de Valls i Tarragona, molt necessària la parada a la Bordeta, ni que sigui pels regionals. Pel que fa als serveis RL3, no tinc clar que estiguin jutificats. Em limitaria a augmentar els R13 semidirecte i cadenciar-lo amb els R14 de manera que al tram comú els horaris tinguin lògica per anar i venir de Lleida. També necessària la remodelació dels horaris de la R14 per a que tingui sentit la relació Lleida-Tarragona, una relació actualment desaprofitada pel tren però que guanyaria la competència tant del bus com inclús del cotxe.

Pel que fa a la línia cap a Almacelles i Alguaire, crec que no val la pena. Millor gastar-nos els diners en un bon servei de bus exprés al corredor Lleida-Alfarràs i al Lleida-Alpicat-Almacelles. Si l'aeroport tirés, primer provaria un servei de bus. Actualment potser estaria justificat almenys un bus Aeroport- Alguaria poble que anés coordinat amb els altres busos. Aquest servei seria més per la gent que treballa a les diferents empreses que hi ha a l'aeroport, no tant pels viatgers, tot i que s'hauria de provar, tenint en compte que són uns horaris molt concrets i no seria car posar una expedició lligada a cada vol.

Finalment, considero gairebé imprescindible una sèrie de millores a Lleida-Pirineus. La primera, unir amb escales les andandes d'ample ibèric amb la pasarel·la peatonal, ja que milloraria molt el temps d'accès i la proximitat de l'estació per ambdós costats. Segon, reubicació de les parades de bus tant urbà com interurbà que hi ha davant de l'estació. S'hauria de remodelar la plaça de l'estació i centralitzar-les totes en un sol punt generant un intercanviador real, no la cosa actual on ningú troba cap autobus i tots paren on volen.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 13/09/2020 23:19

torres997 ha escrit:
Diumenge 13/09/2020 10:56
Bon dia,

He creat una altra versió de la hipotètica i "ideal" xarxa de rodalia de Lleida, aquest cop en estil "Rodalies de Catalunya".

Les principals actuacions són:
- Construcció d'un nou ramal Almacelles-Alguaire (amb 2 estacions: Aeroport i Alguaire)
- Perllongament de l'actual RL1 fins Alguaire
- Creació dels serveis RL2 (Lleida–Cervera) i RL3 (Lleida–Montblanc)
- Reobertura de 2 antigues estacions (Raïmat i Almacelles)
- Construcció de 5 noves estacions sobre els traçats actuals (Lleida Oest, Lleida–La Bordeta, La Mitjana, Sidamon i Vilagrassa)
- Reanomenació del servei regional Lleida–La Pobla de Segur (de l'actual nomenclatura RL2 a R18)
- No he tingut en compte la creació d'un servei regional Lleida–Tarragona, tot i que podria ser una possibilitat factible

Imatge
Posats a fer un ramal nou, no seria millor fer-lo a Fraga? Des de el 1864 que es planteja unir Lleida i Fraga per ferrocarril, i inclouria també Soses i Alcarràs



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”