Proposta esquema TramCamp (tramvia del Camp de Tarragona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
torres997
N6
N6
Entrades: 172

Proposta esquema TramCamp (tramvia del Camp de Tarragona)

Entrada Autor: torres997 » Dilluns 20/04/2020 13:09

Bones!

Recentment he realitzat dues versions de com imagino la "futura" i hipotètica xarxa del TramCamp, el tren-tramvia que hauria de vertebrar la zona del Camp de Tarragona. He intentat trobar un cert equilibri entre sentit geogràfic i pragmatisme, de manera que he creat el mínim nombre de línies però m'he permès algunes llicències, com, en la 2a versió, un túnel entre la Rambla Nova de Tarragona i l'estació de Renfe.

A Reus també caldria, potser, un túnel subterrani entre les estacions de Mercat del Carrilet i Passeig de Prim i entre Sant Jordi i Mineta.

1a versió:
Imatge

2a versió:
Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 20/04/2020 16:09

torres997 ha escrit:
Dilluns 20/04/2020 13:09
Bones!

Recentment he realitzat dues versions de com imagino la "futura" i hipotètica xarxa del TramCamp, el tren-tramvia que hauria de vertebrar la zona del Camp de Tarragona. He intentat trobar un cert equilibri entre sentit geogràfic i pragmatisme, de manera que he creat el mínim nombre de línies però m'he permès algunes llicències, com, en la 2a versió, un túnel entre la Rambla Nova de Tarragona i l'estació de Renfe.

A Reus també caldria, potser, un túnel subterrani entre les estacions de Mercat del Carrilet i Passeig de Prim i entre Sant Jordi i Mineta.

1a versió:
Imatge

2a versió:
Imatge
Jo portaria alguna de les línies al barri marítim de La Pineda (Vila-seca) com unic canvi, m'han agradat les dues propostes i t'han quedat força be.


Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 21/04/2020 11:44

Bones,

Sincerament jo faria 3 linies.

Tarragona / Reus
Reus / Cambrils
Cambrils / Tarragona

Els Politics de moment l'unic que han fet es perdre vies i trens, ja veurem que fan a futur pero veig moltes rodes pneumatiques rodolant entre els pobles per uns quants anys.
Salutacions.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 21/04/2020 14:54

Railjet OBB ha escrit:
Dilluns 20/04/2020 16:09
Jo portaria alguna de les línies al barri marítim de La Pineda (Vila-seca) com unic canvi, m'han agradat les dues propostes i t'han quedat força be.
Crec que entre Cambrils i Tarragona només es farà servir l'antic corredor de la R16, per això no he inclòs la Pineda, ja que queda molt lluny. De totes formes, crec que la població d'aquest nucli no justificaria una nova línia (Salou - La Pineda, per exemple).
ortegote ha escrit:
Dimarts 21/04/2020 11:44
Bones,

Sincerament jo faria 3 linies.

Tarragona / Reus
Reus / Cambrils
Cambrils / Tarragona

Els Politics de moment l'unic que han fet es perdre vies i trens, ja veurem que fan a futur pero veig moltes rodes pneumatiques rodolant entre els pobles per uns quants anys.
Salutacions.
La idea és unir el triangle Cambrils-Tarragona-Reus, sí, però llavors, què proposes? Per dins de Reus i Tarragona només faries una línia? Com connectaries l'aeroport? Merci!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

TECliège
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: TECliège » Dimarts 21/04/2020 21:46

La Pineda es un desert de Setembre a Setmana Santa.

L'aeroport no el connectaria. Si estigués localitzat en una banda que no fes donar un tomb al tram, encara, pero incrementar la durada del viatge per passar pe l'aeroport o fer-hi morir linies no ho veig justificat pel tranist que suposaria.

Es molt important que els tems siguin competitus, i no crear massa linies perquè aniria en contra de les frequències als ramals on no coincidissin més d'una línia. Les tres linies que comentava el company (triangle Cambril - Reus- Tarragona) i prou de moment.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 22/04/2020 9:29

Bones,

Jo faria les 3 linies i ben netes, sense moltes parades, tos estem d'acord que podien haver fet una linia de rodalies a la costa a un cost 0€ i rapida.

L'idea de un Tramvia es un invent politic, a espanya una cosa era el trenet de Alacant / Denia i una altra el Tren de la costa de Salou.
Com ja sabeu a Alacant es van fer bé les coses i aqui s'han fet com el cul hi ho pagaurem car i en anys sense res de res a les vies.

De Cambrils a Salou el Tren Tram hauria de ser rapid per arribar a Tarragona ciutat i alla camviar al tren gran.

Si mirem bé teniem el tram de la costa fet i la conexio de Reus a l'estació del Camp de Tarragona feta (ramal Reus roda) i ara per els nostres estimats politics no tenim res de res.

També a catalunya no s'ha fet res de res per reobrir trens tancats i generalment les empreses d'autocars sempre han guanyat la partida o es posen a treballar rapid i a moure terra o el Tram Camp es tornara una guerra politica que no pasara de les paraules (Tramvia de la diagonal es un clar exemple d'una cosa projectada al inici i que ara per uns i altres encara no esta fet).

Som una merdà ferroviaria i aixi estarem uns anyets més. de moment ningú m'ha demostrat el contrari i els projectes de ciencia ficció ferroviaria son aixo ciencia ficcio.

He sonat dur però crec que començo a fer-me gran.

Salut!!!



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 23/04/2020 13:43

ortegote ha escrit:
Dimecres 22/04/2020 9:29
Bones,

Jo faria les 3 linies i ben netes, sense moltes parades, tos estem d'acord que podien haver fet una linia de rodalies a la costa a un cost 0€ i rapida.

L'idea de un Tramvia es un invent politic, a espanya una cosa era el trenet de Alacant / Denia i una altra el Tren de la costa de Salou.
Com ja sabeu a Alacant es van fer bé les coses i aqui s'han fet com el cul hi ho pagaurem car i en anys sense res de res a les vies.

De Cambrils a Salou el Tren Tram hauria de ser rapid per arribar a Tarragona ciutat i alla camviar al tren gran.

Si mirem bé teniem el tram de la costa fet i la conexio de Reus a l'estació del Camp de Tarragona feta (ramal Reus roda) i ara per els nostres estimats politics no tenim res de res.

També a catalunya no s'ha fet res de res per reobrir trens tancats i generalment les empreses d'autocars sempre han guanyat la partida o es posen a treballar rapid i a moure terra o el Tram Camp es tornara una guerra politica que no pasara de les paraules (Tramvia de la diagonal es un clar exemple d'una cosa projectada al inici i que ara per uns i altres encara no esta fet).

Som una merdà ferroviaria i aixi estarem uns anyets més. de moment ningú m'ha demostrat el contrari i els projectes de ciencia ficció ferroviaria son aixo ciencia ficcio.

He sonat dur però crec que començo a fer-me gran.

Salut!!!
Jo faria el tram camp com la línia T11 del Tramvia de París, que té la capacitat de arribar als 100 km per hora i així penso que seria més competitiu.



Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 23/04/2020 17:25

Railjet OBB ha escrit:
Dijous 23/04/2020 13:43


Jo faria el tram camp com la línia T11 del Tramvia de París, que té la capacitat de arribar als 100 km per hora i així penso que seria més competitiu.
Exacto, esa es la idea de un Tram / Tren, el de Alicante tambien llega a 100km/h y es de via estrecha.

Yo lo que quiero que veais es que curiosamente tenemos en España un Tram / Tren de ancho Iberico y ohhhh sorpresa en la costa de Salou teniamos viasssss!!!! del mismo Anchoooooo!!!!

Dicho esto:

¿Quien decidio quitarlo todo?

¿Quien decide hacer el Tram Camp?

Ohhh Sorpresaaaaa POLITICOSSSSS en ambas respuestas.

Por eso soy tan exceptico con este proyecto, el Politico no regala nada, ni hace nada por amor al arte, siempre queire su redito politico y si puede meter la mano y llevarse su comisión creerme que lo haran, sean de aqui o de alla.

Por cierto lo que digo no quita que la idea de propuesta sea mala, todo lo contrario la propuesta si se hiciera seria cojonuda.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 24/04/2020 17:52

Una idea senzilla que milloraria molt l'accés a l'aeroport de Reus i la nova estació central del camp de Tarragona, seria desviar l'actual línia entre Vila-seca i Reus justament perquè passi per l'aeroport i la nova estació. El tram seria igual de llarg que actualment, deixaria de passar entre zones urbanitzades de Reus i, el més important, posaria l'aeroport i la nova estació a l'abast de l'actual xarxa de tren.

Com que la nova estació central està a 1,2 km al sud de la terminal de l'aeroport (ningú no va pensar a fer-la pel nord de l'aeroport i enganxada a la terminal?), caldria una estació a l'aeroport i una altra a l'estació central. Una altra opció seria fer-la just al mig de les 2 instal·lacions.

Bo, bonic i barat?
reus2.jpg
reus2.jpg (145.71 KiB) Visualitzat 16405 cops



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dissabte 25/04/2020 19:50

Jo crec que el "tramcamp" com a tren-tramvia s'hauria de limitar a dues línies, T1 Cambrils-Tarragona i i T2 Cambrils-Reus, pels traçats clàssics de Renfe, sumats a rodalies Reus-Tarragona i llançadora Tarragona-Camp de Tarragona per Vila-seca.

Sobre aquest esquema afegir una línia de ferrocarril metropolità (metro), inicialment com una llançadora Reus Bellisens-Aeroport-Estació Central, que després es pugui allargar a banda i banda cap a Reus i Cap a Tarragona respectivament, donant servei a varis barris d'ambdues ciutats.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 11/05/2021 22:22

TECliège ha escrit:
Dimarts 21/04/2020 21:46
La Pineda es un desert de Setembre a Setmana Santa.
Ja no.
Quant fa que no hi passes?

Fa anys era així, cert. I en part, ho segueix sent.
Però degut als "meravellosos" voltants de La Pineda (port de Tarragona, polígon petroquímic, estanys amb mosquits), amb el temps, molta gent s'ha venut l'apartament, i se n'ha anat a estiuejar a altres zones menys industrialitzades i menys "SalouFest-ades" (o sigui, de Cambrils per avall).
Els buits els han omplert gent local, ja que La Pineda no és gaire cara, i queda ben situada (entre Tarragona, Vila-seca, Reus, La Canonja, Cap Salou, i Salou) en ple centre del Camp de Tarragona.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”