Ampliació de la S6 a Badia i Barberà

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
AranEwE
N1
N1
Entrades: 8

Ampliació de la S6 a Badia i Barberà

Entrada Autor: AranEwE » Dimecres 12/01/2022 22:15

Hola, volia proposar una ampliació de la línia S6 cap a Badia i Barberà ja que la S2 no fa el favor de passar per aquestes zones. La estació de Renfe de Barberà, a sobre està mal ubicada i, encara que s'hagi proposat fer una estació a Can Llobet, aixó crec que mai passará i tampoc ajudará a la gent de Badia.
A sobre, l'estació de Barberà la fa servir més gent, ara que és zona 1 i no fa falta pagar tiquet de 2 zones.
Espero que això passi :nose .



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 12/01/2022 22:46

Benvingut al Fòrum

La idea és bona, i també podria donar servei a tota la zona comercial d'IKEA, però no entra en els plans a curt termini, ni està contemplat en el PDI 2021-2030. També cal comentar que FGC no era partidària de crear més antenes, per això és va suprimir l'antena de La Autònoma i es va incloure a la línia general S2, amb servei limitat S6, que cal comentar, és vol eliminar.. Salut!



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 12/01/2022 23:29

El proyecto del TramVallès debería cubrir esa zona, según los planes subiría desde Cerdanyola, por la UAB haciendo conexión con la S2, luego por el Ikea y Badia hasta la estación de Barberà y luego hacia sabadell. Creo que es un buen proyecto, sin duda más realista que un ramal de FGC, pero va para muuuuy largo. Con suerte hacia finales de la década se empieza a concretar. A la zona del Vallès le vendría bien una mejora de transporte dentro de la comarca, no sólo enfocado hacia Barcelona.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 13/01/2022 11:09

AranEwE ha escrit:
Dimecres 12/01/2022 22:15
Hola, volia proposar una ampliació de la línia S6 cap a Badia i Barberà ja que la S2 no fa el favor de passar per aquestes zones. La estació de Renfe de Barberà, a sobre està mal ubicada i, encara que s'hagi proposat fer una estació a Can Llobet, aixó crec que mai passará i tampoc ajudará a la gent de Badia.
A sobre, l'estació de Barberà la fa servir més gent, ara que és zona 1 i no fa falta pagar tiquet de 2 zones.
Espero que això passi :nose .
França451 ha escrit:
Dilluns 27/12/2021 14:05
Buenos días.

Hace algún tiempo, tuve que ir a la zona de Sabadell-Les Termes y me sorprendió ver el rombo de FGC Vallés, pintado en la pared con la estación Les Termes. Eso me hizo pensar en una idea para Sabadell.

Hacer un ramal en la línea S6, desde la UAB, que en lugar de ir a Sant Quirze, o bien soterrado o bien por puente elevado, al salir del primer túnel en dirección Sant Quirze, pase sobre la C58 y se dirija a Sant Pau del Riu Sec, haciendo parada aquí. Desde aquí, soterrada o en superficie, la línea iría a la estación de Sabadell Sud, para conectar con RENFE, desde aquí bajaría por la calle Espronceda o Calders, hasta lla Creu de Barberá, que sería la siguiente estación (bajo la plaza), y continuaría por Passeig Almogávers hasta Les Termes.
En resúmen, la línea desde la UAB, haría Sabadell Sant Pau, Sabadell Sud, la Creu de Barberá y Sabadell-Les Termes. Manteniendo todos los S6 y repartiendo los S2 con mejores frecuencias, tendríamos un servicio bastante óptimo y repartido por Sabadell.
Qué os parece?
Lo más difícil de hacer sería el tramo entre la UAB y Sant Pau, ya que supone o perforar bajo la autopista o hacer un puente elevado que salve un desnivel, cualquiera de ambas cosas supone un dineral. El resto del trazado es fácil.
Me autocito, ya que en el hilo de propuestas ferroviarias para Barcelona, hace un par de semanas, yo propuse esto. Desde la UAB, ambas ideas son acertadas, lo de hacer pasar la línea por Badía no se me había ocurrido, básicamente porque yo aprovechaba el trazado hasta la salida de la línea del primer túnel pasada la UAB, y lo enfocaba al IKEA, y ya desde ahí, para conectar con Renfe lo llevaba a Estació Sud, la Creu de Barberá y Les Termes. Esa misma idea puede coger una parte de la tuya: desde La Creu de Barberá, bajarlo a Barberá del Vallés, el punto negativo de hacer eso es que para llegar a Barberá penaliza a quines no tengan la tarjeta en zona 61, porque tienes que pasar por Sabadell.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dijous 13/01/2022 20:22

Bona tarda,

Quan es va fer la variant de la UAB, es va deixar preparada la via per una hipotètica ampliació a Badia.
Si us hi fixeu, a un dels túnels (no recordo si és el primer o el segon) hi ha un eixamplament deixant espai per col-locar els desviaments que permeten fer aquesta prolongació. Si és inclosa en algun PDI, no ho recordo.

Salut!



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”