Jo quan parlo de tramvia sempre pateixo de la premissa que no comparteix via amb ningú i que aixó és el que el fa tant eficient. 3 km de circular amb tot tipus d'obstacles (comptant Carretera de Collblanc) donen per molts imprevistos.Elefant ha escrit: ↑Diumenge 24/12/2023 16:06Valoro el teu punt de vista coneixent la zona d'aprop, potser tens raó que la meva proposta es maximalista. Només puntualitzar que jo no parlava de tramvia i un carril a cada costat, sino només carril per tramvia (i bus), permetent potser únicament l'accés per càrrega i descàrrega o d'altres accesos veïnals, però sota clara restricció (una mica com a carrers peatonals, potser amb més excepcions).
Càrrega/descàrrega n'hi ha molta. En principi al 2020 quan van implantar el carril bus-bici es va prohibir fer-hi DUM i es van habilitar àrees per tot el barri, però si hi fas una passejada en bus o pel Google Street View pots veure que s'ho passen pel piiiiiiii. Si la GUB es posés les piles a controlar aixó, anirien més ràpids els busos.
La meva idea aquí parteix, com dius, de parades desfasades, i llavors buscar punts on no calgui accés a un dels dos costats per menjar-se el carril de circulació (estic segur que al voltant de Plaça de Sants s'ha de poder fer algun arranjament), o fer una excepció amb una cosa de l'estil:Elefant ha escrit: ↑Diumenge 24/12/2023 16:06L'únic que no em quadra de la teva argumentació és com vols posar els busos estil BRT al centre, suposo que el carril bus hi cap (tot i que seguint sent força estret com ara), però com t'ho fas a les parades? Inclús tenint la parada en cada sentit desfasades (osigui que no estiguin les parades de les dues direccions al mateix punt), t'hauries de menjar uns bons 2m de vorera.
Aquí em surt la vena d'urbanista de sofà i fòrum d'Internet (si la gent ho fa amb els entrenadors de futbol, per què nosaltres no?).Elefant ha escrit: ↑Diumenge 24/12/2023 16:06Ara, si dius que la calçada mesura 10 metres i el vial de tramvia 6,5, no podria ser una solució mantenir només un carril per al tràfic, i intentar trobar una forma de redigir el tràfic en l'altre sentit d'alguna forma (entenc que es difícil perque no hi han carrers grans amb continuïtat).
M'ho he plantejat a vegades, però llavors has d'acceptar que hi haurà cotxes creuant les vies per entrar als parkings, i que el cotxe es pot quedar aturat per no atropellar vianants, i ser un obstacle per al tramvia.
El segon problema és que perds la possibilitat de fer un eix ciclista, perquè t'hi faltarà un sentit de circulació. I als ciclistes haver de donar voltes extra no només és un inconvenient de temps, sinó d'esforç físic. Fins i tot sense tota aquesta discussió, valdria la pena organitzar el calaix del tren i Roger/Melcior de Palau com a eixos ciclistes de doble sentit.
I el tercer problema és que tindràs girs a l'esquerra per poder accedir a alguns carrers, que potencialment poden bloquejar tramvies també. Ara amb el doble sentit ja han intentar treure tots els girs a l'esquerra, i després de totes les reunions amb veïns, comerciants, etc, han hagut de deixar algunes excepcions.
D'altra banda, l'avantatge d'aquesta solució, és que pots fer que el sentit del carrer canviï per trams, obligant a sortir per alguns dels eixos que creuen, pacificant el carrer de Sants (però s'ha d'anar amb compte de no col·lapsar algun altre carrer, sobretot alguns estrets que ja porten massa càrrega com Galileu o Olzinelles).
Plaça d'Espanya - Moianès: Sentit Besòs
(Potser canviant el sentit del carrer Moianès per a poder accedir des del costat Gran Via, ja que no ho permetem des de plaça Espanya)
Moianès - Plaça de Sants: Sentit Llobregat amb obligació de sortir pel Passeig de Sant Antoni
Plaça de Sants - Rambla Brasil/Badal: Sentit Llobregat
Rambla Brasil/Badal - Av Madrid: Sentit Besòs
El tram més complicat és entre Consell de Cent i plaça de Sants. El costat muntanya seria una ratera sense el carrer de Sants, perquè al estar a diferent nivell tampoc poden desembocar fàcilment al passeig de Sant Antoni. I el costat mar és el centre històric del poble antic, amb carrers molt estrets i discontinus.
Una opció Frankenstein de les dues seria posar carril bus de doble sentit a un costat del carrer, i només un carril de circulació a l'altre. És més fàcil posar les parades, mantens els problemes de l'opció tramvies però amb l'avantatge que el bus pot esquivar vehicles parats, no tens la capacitat de vehicle dels tramvies, encara pots fer els canvis de sentit segons tram per pacificar el carrer i pots posar doble sentit de circulació per gestionar els 50 metres entre Consell de Cent i Moianès. I potser et permet posar més zones DUM o ampliar voreres en alguns trams
Per cert, tot això assumeix que es posen instalacions al mig del carrer, el que canvia o fa impossible algunes activitats que es fan en cap de setmana com la cavalcada de reis, la volta ciclista, el cros de Sants, els mercats artesanals...
Aixó no t'ho discuteixo, i més tenint en compte que és una zona amb altíssima densitat de població i de teixit comercial.