Pàgina 1 de 4

Rodalíes cap a Lloret: Es Farà Algun Día?:

Publicat: Dilluns 02/07/2007 19:41
Autor: hospitalenc
Sí, em pregunto què haurà pasat amb el projecte de fa anys, encara manava CiU a la Generalitat, de portar el servei de Rodalíes Renfe fins al centre de Blanes i a Lloret, i que alguns veíns eren contraris per la disbauxada idea que el tren......portaría la xusma a les poblacions!...(increible pero cert).

Re: Rodalíes cap a Lloret: Es Farà Algun Día?:

Publicat: Dilluns 02/07/2007 21:13
Autor: entfe001
hospitalenc ha escrit:alguns veíns eren contraris per la disbauxada idea que el tren......portaría la xusma a les poblacions!...(increible pero cert).
I els regidors de Figueres volen l'estació fora perquè atrau a carteristes i drogodependents. Hi ha un retall del Diari de Girona publicat pel fòrum (suposo que al fil de l'AV per Girona).

Fins als nassos dels polítics

Publicat: Dilluns 02/07/2007 21:32
Autor: Guigui
Doncs jo conec un votant de Barcelona que, si la mosca li puja gaire més al nas, farà campanya per posar morrió als polítics, que amb les seves desautoritzades declaracions no fan sinó estupiditzar la població innocent.

:evil:

Publicat: Dimarts 03/07/2007 9:22
Autor: genissimon
Pel que jo se hi havia bastanta oposició a Lloret.

De tota manera, la reserva de terrenys està feta i vigent (almenys al TM de Blanes).

De cara a l'explotació era una mica complicat, ja que Lloret queda en cul de sac, amb una derivació en triangle prop de l'estació de Blanes, costat Malgrat. Així si mai es tornen a posar trens BCN-Girona per Mataró, haurien de fer un canvi de sentit a Lloret.

Veig més factible aprofitar la traça per a posar-hi un tramvia amb plataforma segregada, però la GI-682 encara no deu estar prou col·lapsada.

Salut !!

Quin problema hi ha?

Publicat: Dimarts 03/07/2007 12:21
Autor: Guigui
genissimon ha escrit:De cara a l'explotació era una mica complicat, ja que Lloret queda en cul de sac, amb una derivació en triangle prop de l'estació de Blanes, costat Malgrat. Així si mai es tornen a posar trens BCN-Girona per Mataró, haurien de fer un canvi de sentit a Lloret.
No hi veig el problema. Línia de rodalies BCN-Lloret, línia de regionals BCN-Mataró-Blanes-Girona. Per qui vulgui anar de Lloret a Girona, transbordament a Blanes amb horaris ajustats i competitius.

Ni més ni menys.

Re: Quin problema hi ha?

Publicat: Dimarts 03/07/2007 14:41
Autor: genissimon
Guigui ha escrit:No hi veig el problema. Línia de rodalies BCN-Lloret, línia de regionals BCN-Mataró-Blanes-Girona. Per qui vulgui anar de Lloret a Girona, transbordament a Blanes amb horaris ajustats i competitius.

Ni més ni menys.
Potser hauria d'haver dit:

...de cara a com renfe explota les línies ferroviàries...

Salut !!

Re: Quin problema hi ha?

Publicat: Dimarts 03/07/2007 23:40
Autor: UT596001
Guigui ha escrit:
genissimon ha escrit:De cara a l'explotació era una mica complicat, ja que Lloret queda en cul de sac, amb una derivació en triangle prop de l'estació de Blanes, costat Malgrat. Així si mai es tornen a posar trens BCN-Girona per Mataró, haurien de fer un canvi de sentit a Lloret.
No hi veig el problema. Línia de rodalies BCN-Lloret, línia de regionals BCN-Mataró-Blanes-Girona. Per qui vulgui anar de Lloret a Girona, transbordament a Blanes amb horaris ajustats i competitius.

Ni més ni menys.
Jo trobaria més prioritari que Lloret si ha de tenir connexió directa hauria de ser amb Girona. Per tant:
-Barcelona-Blanes-Girona
-Lloret-Blanes-Girona
-Lloret-Blanes-Maçanet-Granollers-Barcelona->avantatge d'anar per Granollers que per Mataró: possibilitat de combois semidirectes i línia que permet majors velocitats.

Publicat: Dimecres 04/07/2007 0:04
Autor: aarongilp
Un Lloret - Girona per tren hauria de tardar uns 45 minuts o menys. Més seria un èxit relatiu o nul, ja que RMas anant per Vidreres tarda una hora. I preus raonables...

Publicat: Dimecres 04/07/2007 21:13
Autor: awe
Línia de tren a Lloret??? :) :) :) :) No crec que la veiem pas si no és perquè en un moment donat hi ha una conjuntura política o una "obligació" de tornar un favor polític i llavors la fan. Si no és així, dubto moltíssim que es posin a fer una línia en un terreny difícil i que només tindrà una bona demanda els caps de setmana de Juny a Setembre i tres setmanes a l'estiu. I no és que no m'agradi la idea, però no crec pas que ho veiem.

Publicat: Dijous 05/07/2007 11:14
Autor: genissimon
M'agradaria conèixer la quantitat diària de bitllets dels autobusos (Pujol) que comuniquen l'estació renfe de Blanes amb els nuclis urbans de Blanes i Lloret durant tots els dies d'un any sencer. A més de la gent que utilitza el transport privat per acostar-se a l'estació.

Si a això hi afegim la nova mobilitat induïda per la creació de dues noves estacions als nuclis urbans de Blanes i Lloret, crec que es justifica la inversió.

I, si al final rodalies passa a la Generalitat i s'amplia la zona rodalies de Maçanet fins a Girona llavors l'èxit està assegurat.

Salut !!

Publicat: Divendres 06/07/2007 11:04
Autor: U-Bahn
D'aquest tema estava pensant en la meva setmaneta de vacances... :P
A mi m'agradaria més un tren-tram o alguna cosa així...

Publicat: Divendres 06/07/2007 18:13
Autor: davidbarna
Hmm...no seria més pràctic fer un tramvia per aquella zona, que no pas un ramal de tren? Amb el tramvia es podrien fer mitja dotzena de parades, i serviria alhora com un complement als autobusos urbans.

L'avantatge del tren

Publicat: Divendres 06/07/2007 19:23
Autor: Guigui
davidbarna ha escrit:Hmm...no seria més pràctic fer un tramvia per aquella zona, que no pas un ramal de tren? Amb el tramvia es podrien fer mitja dotzena de parades, i serviria alhora com un complement als autobusos urbans.
L'aspecte pràctic del tren és que podria oferir un servei directe a Barcelona. Crec que, partint de l'actual estació de Blanes, n'hi hauria prou amb fer-ne una més al nucli urbà de la mateixa població i una altra a Lloret. La resta es complementaria amb autobusos.

Un transport d'alta capacitat com un tren de rodalies, amb freqüències decents i combinat de manera intel·ligents amb altres modes de TP, trauria molts cotxes de la carretera.

Publicat: Dissabte 07/07/2007 0:38
Autor: davidbarna
Continuo sense veure massa clars els avantatges d'una línia de tren sobre un tramvia en aquell recorregut.

El teòric avantatge del tren sobre el tramvia és que possibilitaria un enllaç directe sense transbordaments, a diferència del tramvia.

Però anem ara als inconvenients:

1.- El cost d'una via de tren és molt més alt que la d'un tramvia.

2.- El tren només podrà tenir una parada a Lloret, contra la mitja dotzena de parades que podria tenir el tramvia. Això vol dir que, llevat els qui visquin/vagin al costat de l'estació (que no necessàriament estarà al centre), la resta hauran de canviar de mitjà de transport.

Molt em temo que aquests dos inconvenients pesen molt més que els avantatges en aquest cas. De fet, actualment no és massa habitual la construcció de ramals ferroviaris.

Millor el tren (insisteixo)

Publicat: Dissabte 07/07/2007 0:54
Autor: Guigui
davidbarna ha escrit:1.- El cost d'una via de tren és molt més alt que la d'un tramvia.
Una via de rodalies és clavada a la d'un tren-tram a camp obert. I l'acondicionament dels traçats urbans d'un tramvia, Déu n'hi do.
davidbarna ha escrit:2.- El tren només podrà tenir una parada a Lloret, contra la mitja dotzena de parades que podria tenir el tramvia. Això vol dir que, llevat els qui visquin/vagin al costat de l'estació (que no necessàriament estarà al centre), la resta hauran de canviar de mitjà de transport.
Depèn pel que hagi de servir la línia en qüestió. Si és per transport intern, amb una població com Lloret ja fan prou amb autobusos. Si és per desplaçar-se més lluny, no serà gaire diferent que altres poblacions: arribar-se a l'estació i agafar el tren, que és més ràpid que el tramvia o l'autobús. Si comencem a fer tren-trams per Lloret i Blanes, no arribarem mai a destinació i el cotxe seguirà sent infinitament més competitiu. En canvi, centralitzant la sortida i arribada de Lloret en un sol punt i afegint una parada a Blanes Centre, la velocitat comercial ja puja considerablement.
davidbarna ha escrit:De fet, actualment no és massa habitual la construcció de ramals ferroviaris.
A Catalunya no, evidentment. Si ressuscites en Prim, en Rius i Taulet i en Verdaguer i els plantes al davant un mapa ferroviari del país, es pensaran que, en lloc de morir-se, se n'han anat a fer una becaineta de mitja hora.

Publicat: Dissabte 07/07/2007 15:11
Autor: awe
Continuü dient que no veig gens clar el ramal de Lloret.

No hi ha mai cues d'autobusos a Blanes per dur els viatgers del tren cap a Lloret. De fet, només hi ha un autobús llençadora que no he vist mai ple. A més a més, la demanda de servei fins a Lloret és enormement estacional (però molt). El pas del tren per Lloret hauria de fer-se soterrat a la força, o sino l'estació seria a la quinta forca atès l'alt grau d'urbanització de la zona. Seria caríssim de construir i només tindria una demanda acceptabla alguns caps de setmana l'any i el mes d'agost. Amb tot plegat la construcció del ramal no és en absolut compatible amb uns mínims de lògica econòmica.

Per cert, un bitllet de la Sarfa de Tossa a Barcelona costa 9,35 Euros. Són 1555 Pessetes per 1h20min d'autobús, 95 kilòmetres. És un negoci brutal. O 8,20 Euros des de Lloret (1365 Pessetes, un atracament en tota regla). Un rodalies des de Tossa costaria, com a molt, 3,50 Euros, que ve a ser la tercera part. Amb un negoci tant sucós com aquest, la pressió de la companyia per que no es fes un ramal de rodalies cap a Lloret seria brutal.

--- Tros esborrat per no passat vergonya en públic. És que n'he dit una de moooolt grossa...

Malgrat tot, crear una infraestructura com el ramal de Lloret que costaria un ull de la cara per fer-la servir un mes l'any i una vintena de caps de setmana no ho veig clar per enlloc.

Publicat: Dissabte 07/07/2007 17:19
Autor: aarongilp
Eduard, em sembla que els calculs els has fet al revés. Si la SARFA costés 10€/km, per anar de tossa a BCN valdria 935€, no pas 9.35...

Publicat: Dissabte 07/07/2007 18:07
Autor: entfe001
AVE Madrid - Lleida: (7,44)^(-1) EUR/km
Sarfa Tossa - BCN: (10,16)^(-1) EUR/km

I en aquest cas (7,44)^(-1) > (10,16)^(-1)

Punt a Salt :D

P.S: (7,44)^(-1) ~ 0,1344 i (10,16)^(-1) ~ 0,0984

P.S.2: El valor de km/EUR també té la seva gràcia: saber la distància que hom pot recórrer amb un euro: 7,44 km i 10,16 km respectivament

Publicat: Dissabte 07/07/2007 20:47
Autor: EUKibo
El que és cert és que a l'estiu la movilitat a Lloret es sobrecolapsa. Cal a Lloret un transport públic que el comuniqui el més ràpid possible amb (per ordre de preferència):
1-Platges del Maresme
2-Barcelona
3-Aeroport de Barcelona
4-Aeroport de Girona
5-Girona ciutat

Caldria també que Lloret s'integres tant a la ATM de Girona com ATM de Barcelona

Publicat: Dissabte 07/07/2007 20:53
Autor: aarongilp
Emmmm...i què és el que et fa pensar que va més gent de Barcelona o el Maresme a Lloret (i vv.) que no pas a Girona? Tinc la lleugera impressió que, com de costum, les dades en les que et bases brillen per la seva absència. De Lloret els tràfics principals són cap a Blanes (per l'estació de FF.CC., sobretot gent que viu tot l'any allí) i cap a Girona (per tràmits administratius i per turisme). Només cal que et digui que aquests dies els autobusos de R. Mas van desdoblats...