Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

9-F Metros comarcals en marxa!

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 31/01/2008 23:09

Atenció, fonts 100% fiables m'han dit que el proper 9 de febrer entren en servei els metros comarcals. Això també suposarà un canvi total en els horaris dels trens a tota la Llobregat-Anoia; els R5 i R6 pararan a totes les estacions excepte Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló i Martorell-Vila... caldrà veure quants minuts s'afegeixen de viatge, tot i que és possible que no siguin gaires donat que els antics horaris estaven pensats amb els trams de via única pel mig.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 01/02/2008 10:59

^^ uns 10 minuts més
Mako448 ha escrit:No estic d'acord que hagui d'efectuar parada a El Palau,Sant Josep i Magòria,són parades amb no gaires viatgers i l'únic que servirà de fer aturar els R's serà per pedre temps.Amb Pallejà tampoc no gaire

En canvi,de meravella que els R's s'aturin a Gornal,no té gaires viatgers,peró hi ha correspondència amb renfe,i a mi m'anirà de meravella sí els R efectuan parada aquí,no m'hauré de baixar a Sant Boi per agafar un L8 o agafar un S a Sant Andreu.

L'únic qu s'han passat amb les estacions,encara que si no els trens a part de les tres estacions que no efectuaràn,no efectuessin parada tampoc a Magòria,Sant Josep i Quatre Camins ja em quedaria satisfet.
home, la que a tu et va bé perfecte i a la resta que ens bombin :P

jo precissament faig (feia, abans del tall) servir el trajecte Sant Josep-Magòria, imagina't si em va bé que pari a aquestes dues estacions :D

a Magòria hi ha bastants busos, però la Campana és un lloc amb molts visitants que amb millor freqüència vindran amb FGC, però Sant Josep no té pràcticament alternatives fora de FGC, i mereixia aquesta millora.



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Divendres 01/02/2008 14:50

La idea de fer acabar els trens de la R1 (RENFE) la Martorell, és bona, i millor si a més
es fer allargar els de la R4 que acaben a Martorell fins a Vilafranca (i els de Vilafranca
a StVicenç). També caldria allargar la R7 fins a Vilafranca o StVicenç, doncs cada dia son
mes els estudiants de la UAB que venen del Penedès.
Totes aquestes mesures per als que vivim al Penedès ens permetrien tenir un servei com cal
i no el penós servei actual (molta gent que fa Vilafranca <-> StSadurní per feina no va en
tren pel mals horaris).
Però crec que hi ha un problema greu que no està previst en cap pla (ni el bonissim pla
de l'Associació PTP, ni als contes de fada que la Chacon ens vol vendre ara amb inversions
multimillionaries en ferrocarril a Ruc-landia): aquesta és també una línia de trànsit
de mercaderies
. Actualment ja hi passen molts trens de mercaderies que (que venen/van al port
o a França), i el probable és que el no de trens de mercaderies augmenti en el futur.
Per tant tenim un coll d'ampolla que pot anar en contra de l'augment de frequència de pas
de les linies R1, R4 i R7. Suposo que s'hauria de fer en alguns trams un bypass exclussiu
per mercaderies. (p.eg a Martorell i Vilafranca)



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 01/02/2008 15:48

Trenscat ha escrit:Atenció, fonts 100% fiables m'han dit que el proper 9 de febrer entren en servei els metros comarcals. Això també suposarà un canvi total en els horaris dels trens a tota la Llobregat-Anoia; els R5 i R6 pararan a totes les estacions excepte Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló i Martorell-Vila... caldrà veure quants minuts s'afegeixen de viatge, tot i que és possible que no siguin gaires donat que els antics horaris estaven pensats amb els trams de via única pel mig.

Aquest matí al 3/24 han dit que els metros comarcals entrarien en servei una setmana desprès de que demà ès restableixi el servei,i he pensat en aquesta data.

Ara bé,potser digui una ximperia,peró jo d'FGC m'haguès esperat una mica mès per ficar els metros comarcals i els nous horaris,m'hauria esperat a que s'acabès el desdoblament Martorell-Olesa per posar en marxa els nous horaris,ui passar els S8 a S4.Li falta poc al desdoblament,i les intencions d'FGC és posar els nous horaris aquell dia,peró dintre d'un mes els haurà de tornar a canviar per augmentar freqüències entre Martorell i Olesa,i ximpleria ho veig(sembla que amb el desdoblament els S8 passaràn tots a ser S4's,no sé seràn tots o alguns)

El desdoblament Olesa-Martorell,amn les dates que estem,segur que estarà acabat abans de les eleccions,ja ho veureu,i serà per motius polítics,com no,i guanyar vots,ja ho veureu,el que sé esque li falta poc,i ara pregunto,el dia 9 de febrer pot estar operatiu el nou desdoblament?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 02/02/2008 12:40

Mako448 ha escrit:
Trenscat ha escrit:Atenció, fonts 100% fiables m'han dit que el proper 9 de febrer entren en servei els metros comarcals. Això també suposarà un canvi total en els horaris dels trens a tota la Llobregat-Anoia; els R5 i R6 pararan a totes les estacions excepte Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló i Martorell-Vila... caldrà veure quants minuts s'afegeixen de viatge, tot i que és possible que no siguin gaires donat que els antics horaris estaven pensats amb els trams de via única pel mig.

Aquest matí al 3/24 han dit que els metros comarcals entrarien en servei una setmana desprès de que demà ès restableixi el servei,i he pensat en aquesta data.

Ara bé,potser digui una ximperia,peró jo d'FGC m'haguès esperat una mica mès per ficar els metros comarcals i els nous horaris,m'hauria esperat a que s'acabès el desdoblament Martorell-Olesa per posar en marxa els nous horaris,ui passar els S8 a S4.Li falta poc al desdoblament,i les intencions d'FGC és posar els nous horaris aquell dia,peró dintre d'un mes els haurà de tornar a canviar per augmentar freqüències entre Martorell i Olesa,i ximpleria ho veig(sembla que amb el desdoblament els S8 passaràn tots a ser S4's,no sé seràn tots o alguns)

El desdoblament Olesa-Martorell,amn les dates que estem,segur que estarà acabat abans de les eleccions,ja ho veureu,i serà per motius polítics,com no,i guanyar vots,ja ho veureu,el que sé esque li falta poc,i ara pregunto,el dia 9 de febrer pot estar operatiu el nou desdoblament?
Em van assegurar que per posar en servei el metro comarcal no necessitaven el tram Olesa-Martorell desdoblat.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 02/02/2008 19:22

Avui estaven condicionant Martorell-Central i, sí, efectivament el 9 de febrer s'inicia el nou itinerari a la línia Llobregat-Anoia dels FGC. Diuen que dissabte i diumenge anirà bé.

No tinc clar si adapten els horaris del cremallera de Montserrat al tram Vila-Enllaç, augmentant-ne també freqüència.

Per cert, avui m'han fotut un "sustu" a Plaça Espanya FGC quan ha aparegut un agent amb fanal a l'andana, però al final ha estat una falsa alarma. :(


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 02/02/2008 19:54

Peró dic jo,quan acabin de desdoblar entre Martorell i Olesa,tornaràn a canviar els horaris?Perqué veig tonteria estrenar nous horaris i al cap d'un mes,canvia-hos un altre cop per ampliar freqüències entre Martorell i Olesa(o passar els S8 a S4)

Quan li queda per inagurar-se el desdoblament Olesa-Martorell?

Per cert,avui ja he tornat a passar pel tram que ha estat tallat,els trens fins i tot van una mica mès ràpid que abans del tall,i Gornal ja està adaptat a PMR,al tren de tornada,m'he rigut quan una dona ha dit que ara els trens finalitzaven a Europa-Fira en comptes de l'Hospitalet,peró no seguien cap a Pl.Espanya,sembla que la senyora no s'ha assebentat de res. :avall
I tant el viatge d'anada com al de tornada ha baixat(dir.barcelona),i pujar(dir.martorell),molta gent a L'Hospitalet-Av.Carrilet,està clar que molta gent encara no s'han assebentat de que el servei ja s'ha restablert.

L'únic incovenient esque a Gornal encara segueixen anunciant que hi ha correspondència amb la R1 :evil:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 04/02/2008 17:16

A l'estació de Can Ros, l'entrada que hi ha pel costat Martorell,han col.locat un nou cartell,on en una columna hi ha figurades la S33(que sembla mès marró que rosa),la S4 i la S8,i a una 2ª columna un paper blanc ho tapava,peró figurava les línes R5 i R6(peró tapat per un paper blanc),dissabte suposo que el treuràn.

Bé,ja fata poc pels nous horaris i la posada en servei dels "metros comarcals",quines gantes tinc de saber com quedarà tot,com diu l'Arale,quina emoció!

Ara nomès falta que desdoblin Martorell-Olesa,i ja tindrem la línia quasi perfecta(nomès faltaria posar en servei de viatgers els ramals de Sallent i Súria i per descomptat el perllogament fins a Gràcia i conexió amb la B-V)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/02/2008 18:07

Mako448 ha escrit:Ara nomès falta que desdoblin Martorell-Olesa,i ja tindrem la línia quasi perfecta(nomès faltaria posar en servei de viatgers els ramals de Sallent i Súria i per descomptat el perllogament fins a Gràcia i conexió amb la B-V)
Per treure-li el quasi, caldria implantar-hi l'ample UIC (com també hauria de fer-se a la resta de la xarxa ferroviària de Catalunya) i connectar la línia al Prat amb la resta de la rodalia. Entre St. Boi i Pl. Espanya (i per on es perllongui), L8 com a metro amb tots els ets i uts.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 04/02/2008 23:00

I per posar-li matrícula d'honor, extensió més enllà de Gràcia (vertebrar el 22@ i sortir cap al Barcelonès Nord). ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimarts 05/02/2008 9:32

Acabo de passar pel tram en desdoblament amb un R5 i pel que fal a Abrera-Martorell ja hi ha via i catenaria col·locaques. No se si falta algun detall però jo ho he vist completat. I del tros Olesa-Abrera no ho veia bé perquè em quedava a l'altra banda però crec que només queda el tros del pont del Llobregat on hi havia un tren dels que fan servir per posar catenaria poc abans i diria que els queda posar un parell de pals.

Jo crec que estrenarant els metros comarcals amb el tram desdoblat vista la ràpida evolució que està tenint tot últimament.



bln77
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: bln77 » Dimecres 06/02/2008 17:13

Aquest matí al tren hi havia una propaganda dels FGC que anunciava que a partir del dia 9 hi hauria un tren cada 5 minuts entre Martorell i Barcelona. Hi ha dibuixat el "termòmetre" de les línies i efectivament està marcat que els R5 i els R6 paren gairebé a totes les estacions entre Martorell i Pl.Espanya: a totes excepte Martorell VIla, Sta. Coloma de Cervelló i Colònia Güell.

Realment una penúria de trajecte, amb tantes parades!

Suposo que amb elevada freqüència els trens han de tenir trajectes de durada semblant.

Què passaria si tots els trens fossin semidirectes, la meitat que no parin de Sant Boi en avall i l'altra que no parin de Martorell a Sant Boi? I que tots parin a certes estacions. Els viatgers que anem a les estacions més petites (jo baixo a Cornellà) ja transbordarem!



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dimecres 06/02/2008 17:54

Al llarg de la història els FGC s'han caracteritzat per adaptar-se al medi que han disposat i al que els envolta. Aquesta inesperada decisió de suprimir semidirectes a la Llobregat-Anoia no m'estranya gens. És una conseqüència inevitable de la falta d'inversions en infraestructura al llarg de molts anys per part de la Generalitat.

D'ençà que la nostra administració es va fer càrrec de la gestió de les línies de FEVE es va limitar a modernitzar-les i avui dia ha aconseguit transformar-les totalment. Qui faci memòria de com era el traçat durant els anys 70 pot comparar-lo amb l'actual i li serà difícil identificar una infraestructura amb una altra. Tot s'ha resumit en intervencions d'estructura i material mòbil que no és poc. Les actuacions més sonades són soterraments bàsicament per motius urbanístics.

La xarxa amb el disseny que es va heretar continua inalterada. Avui dia col.lapsada tant a la línia del Vallès com a la del Llobregat ho estarà també en uns anys en els trams comuns de totes les línies. Mentre tendim al col.lapse definitiu els directius oxigenen les circulacions com ja van fer en el ferrocarril vallesà anys enrera. Més parades i més freqüències per fer patir sobretot l'estació de Plaça Espanya de manera semblant a l'altra gran terminal barcelonina.

Només desitjo que com a metro de trajectes curts incrementi la utilització tot allò o més del que es perdi en els llargs.
Però si us plau, que s'oblidin de perllongar línies. Més enllà de Manresa, Igualada, Terrassa o Sabadell millor que s'hi posi ADIF.



Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Dimecres 06/02/2008 18:41

Jo també he vist els cartells d'un tren cada 5 minuts. A més a més a estacions com Magòria ja són visibles les enganxines dels trens que s'aturen i es veuen els R5 i R6.

Quines ganes!!! A veure els horaris que encara em veig dissabte sense saber a quina hora passaran...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 06/02/2008 20:08

Confirmat el que diuen els usuaris,hi ha una propaganda a les 213 on és diu que hi haurà un tren cada 5 minuts entre Barcelona i Martorell a partir d'aquest dissabte,l'he fet fotos amb el mòbil i tot :D

Hi surt el nou termometre a sota,amb les parades dels R5 i R6 a totes les estacions excepte Martorell VIla,Santa COloma de Cervelló i Colonia Güell.

AIxó sí,els metros comarcals semblan que no tindràn la denominació R50 i R60,sinó que seràn R5 i R6,al termometre de la propaganda no hi reflectia.

I una altra cosa,al termometre de la 213.12 sopresa!,a l'estació de laGornal,tot i que amb una enganxina,i posa la correspodència de les línes C2 i C10 de Renfe,ppppppppeeeeeeeeeerrrrrrrr fffffffiiiiiii!!!!!!!!!!!!!

ARa nomès falta que cavïn la megafonia,dissabte passat seguien dient correspondència amb R1 i R2 :(



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 06/02/2008 21:12

Jo tinc un dubte, la freqüència serà la mateixa el cap de setmana que els dies de cada dia? Per què si diuen trens cada 5 minuts a partir de dissabte...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 06/02/2008 21:41

Jo aposto a que els caps de setmana hi haurà un tren cada 10 minuts entre Martorell i Barcelona.

Com a la B-V hi ha un tren cada 10 minuts entre Sant Cugat i Barcelona,doncs FGC aplicarà la mateixa política peró amb la LL-A,mateixa frequència,les estacions on s'aturin especialment els S(i en especial Martorell Vila)tindran unes freqüències iguals o pitjors fins i tots que les que tenien gfins ara(parlo de horaris en cap de setmana a Martorell Vila per exemple)



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 06/02/2008 23:12

Estic d'acord però, qui diu que sigui millor que les prolongacions que tu dius les faci ADIF? si les fa ADIF el més probable és que el servei esdevingués una llençadora en un ramal, deixant de banda que l'ADIF no està pel tema, millor no seria perquè l'ADIF té el mateix problema que FGC per accedir des d'aquests llocs a Barcelona, la seva infrastructura també està saturada i a l'igual que FGC si s'intenta crear noves línies o prolongar-les el que intentarà serà endarrerir-ho tant com pugui i com que els polítics són curtets i els dirigents ferroviaris també en comptes de millorar la capacitat de l'infrastructura existent per poder servir més territori decidiran invertir en fer més carreteres cosa que pel que sembla sempre està ben vist.
ddbar ha escrit:Al llarg de la història els FGC s'han caracteritzat per adaptar-se al medi que han disposat i al que els envolta. Aquesta inesperada decisió de suprimir semidirectes a la Llobregat-Anoia no m'estranya gens. És una conseqüència inevitable de la falta d'inversions en infraestructura al llarg de molts anys per part de la Generalitat.

D'ençà que la nostra administració es va fer càrrec de la gestió de les línies de FEVE es va limitar a modernitzar-les i avui dia ha aconseguit transformar-les totalment. Qui faci memòria de com era el traçat durant els anys 70 pot comparar-lo amb l'actual i li serà difícil identificar una infraestructura amb una altra. Tot s'ha resumit en intervencions d'estructura i material mòbil que no és poc. Les actuacions més sonades són soterraments bàsicament per motius urbanístics.

La xarxa amb el disseny que es va heretar continua inalterada. Avui dia col.lapsada tant a la línia del Vallès com a la del Llobregat ho estarà també en uns anys en els trams comuns de totes les línies. Mentre tendim al col.lapse definitiu els directius oxigenen les circulacions com ja van fer en el ferrocarril vallesà anys enrera. Més parades i més freqüències per fer patir sobretot l'estació de Plaça Espanya de manera semblant a l'altra gran terminal barcelonina.

Només desitjo que com a metro de trajectes curts incrementi la utilització tot allò o més del que es perdi en els llargs.
Però si us plau, que s'oblidin de perllongar línies. Més enllà de Manresa, Igualada, Terrassa o Sabadell millor que s'hi posi ADIF.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Dimecres 06/02/2008 23:59

pukyxd ha escrit:Jo tinc un dubte, la freqüència serà la mateixa el cap de setmana que els dies de cada dia? Per què si diuen trens cada 5 minuts a partir de dissabte...
Per això vull saber els horaris perque dissabte haig d'anar a treballar i no sé a quina hora hauré d'agafar el tren... a veure si demà i sino espero a divendres.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 07/02/2008 13:55

Dabi ha escrit:
pukyxd ha escrit:Jo tinc un dubte, la freqüència serà la mateixa el cap de setmana que els dies de cada dia? Per què si diuen trens cada 5 minuts a partir de dissabte...
Per això vull saber els horaris perque dissabte haig d'anar a treballar i no sé a quina hora hauré d'agafar el tren... a veure si demà i sino espero a divendres.
Els senyors d'FGC m'han enviat un correu informant que el 9 de febrer arriben els metros comarcals,i que entre Barcelona i Martorell hi hauria un tren cada 5 minuts entre Barcelona i Martorell,i cada 8,30 minuts en hores valls.

Sembla que la propaganda dels FGC a dins de les 213 és una mica falsa.

Jo crec que en cap de setmana seràn,o cada 8:30 minuts o cada 10 minuts.

També em sembla que la S33 circularà tot el dia,i les frequències desde Can Ros cap a baix seràn majors.Sembla també que els L8's no circularàn en hores puntes.

Una altra cosa,sembla que FGC NO editarà horaris al tram martorell-Barcelona,perqué segons ells,hi haurà frequència de metro :nono

A l'estació de Martorell VIla,als caps de setmana,hi hauràn un tren cada 15 minuts segurament,aixó és frequència de metro?I 8:30 tampoc gaires.

A la B-V fan horaris Barcelona<>Sabadell i Barcelona<>Terrassa únicament,i no hi ha horaris Barcelona-Sant Cugat,sí és vola anar de Sant CUgat a Barcelona,has d'anar combinant els horaris dels S1 i els S2.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”