Data d'inauguració del túnel Pl. Catalunya - Sants (Renfe)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Data d'inauguració del túnel Pl. Catalunya - Sants (Renfe)
El títol ho diu tot.
Algú sap quan va entrar en funcionament el túnel de Renfe entre l'estació de Pl. Catalunya i Sants-Estació?
Ho dic perquè m'ho pregunten des de l'entitat "Via Oberta" per acabar d'il·lustrar una exposició que pròximament faran i de la qual ja us informarem.
Segons sembla, als horaris de 1976 els trens de Vic encara acabaven a Pl. Catalunya... però en canvi, la nova estació de TMB Universitat modificada per la prolongació de Renfe, va entrar en funcionament el 1973.
Algú sap amb certesa la data d'inauguració d'aquest túnel?
Algú sap quan va entrar en funcionament el túnel de Renfe entre l'estació de Pl. Catalunya i Sants-Estació?
Ho dic perquè m'ho pregunten des de l'entitat "Via Oberta" per acabar d'il·lustrar una exposició que pròximament faran i de la qual ja us informarem.
Segons sembla, als horaris de 1976 els trens de Vic encara acabaven a Pl. Catalunya... però en canvi, la nova estació de TMB Universitat modificada per la prolongació de Renfe, va entrar en funcionament el 1973.
Algú sap amb certesa la data d'inauguració d'aquest túnel?
Segons un fil del fòrum de trensim va ser al 26 de maig de 1977. Per a més inforació aquí tens els fil: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... 121#134121
Salutacions.
Salutacions.
Tinc aquí al costat la revista de jubilats de la renfe, (la qual li envien al meu avi), i diu que la línia s''inagurar el 1854, al entrar en servei la línia Barcelona Molins de rey, de la Companya: "Caminos de Hierro del Centro de Cataluña". Però el tram pl.Cat-Sants, tanca el 1884, afectat per el pla Cerdà (suposo que anava per superficie). Aleshores explica sobre que aquesta companya es fussionar amb la MZA, i conectaren les dos a Sants, i bla, bla, bla... I acaba dient: "El enlace de unión de Plaza Cataluña con Sants, fue inagurado el año 1954". Però per el que ha dit en Jordilar, no deuria estar fet en tunel. Així que no se si d'algo servira. Però qe que això ho he vist quant ja l'havia enviat 

Una manera de comprovar la data que cita en Jordilar és anar a una hemeroteca. Suposo que algun diari en diria alguna cosa.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
la vanguardia del 27 de maig del 77 no en diu res...de la B30 en canvi sí, i sau i susqueda estaven al 100% de capacitat 

ES PELIGROSO ASOMARSE
Si no me equivoco,el tramo en cuestión empezó a funcionar en 1979,mas o menos en la misma época que se acabaron las obras de reforma de la estación de Sants.
Ahora la fecha exacta la desconozco.
Saludos.
Ahora la fecha exacta la desconozco.
Saludos.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
L'any 1880 es va inaugurar la linia de BCN - Vic, i un any més tard fins a Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Ara la data d'inauguració del túnel de Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, P. Catalunya i Sants no la sé. Desconec si hi ha algun tipus de placa conmemorativa, com a Vic o Ripoll que si que hi són. Podrieu fer una batuda algú?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Vejam...si no saps la data, et demanaria que no parlessis d'una cosa diferent. Sino, el fil acaba convertit en una olla de grills 

En el mateix enllaç que us he passat més avall hi ha una intervenció que parla de la premsa de l'época que se'n fa ressó el dia 1-06-1977. No diu de quin diari es tracta.
Salut,
Salut,
Doncs llavors no cal hipotetitzar res més. Només diré que jo desvincularia totalment l'inauguració del túnel de la reforma de l'estació de Sants, ja que de fet el túnel ja en servei (i ara parlo per parlar) podria haver sigut necessari en algun moment de l'obra per desviar-hi tots els trens mentre, per exemple, es treballava a la sortida cap al túnel d'Aragó, de manera molt semblant al que hem viscut alguns caps de setmana amb les obres de l'AVE.Jordilar ha escrit:En el mateix enllaç que us he passat més avall hi ha una intervenció que parla de la premsa de l'época que se'n fa ressó el dia 1-06-1977. No diu de quin diari es tracta.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
m'he mirat per sobre la vanguardia de l'u de juny del 77 i no hi he trobat res 

ES PELIGROSO ASOMARSE
Aquí esta la noticia:

No sé si La Vanguardia té alguna cosa a veure amb La Vanguardia Española.
Salut,

No sé si La Vanguardia té alguna cosa a veure amb La Vanguardia Española.
Salut,
Si, es el mateix, el nom llarg es el que es deia desde el naixement del diari i la vanguardia "a seques" es el nom modern, crec que "la vanguardia española" ja es deia abans de "Paco's time".
El diari "La Vanguardia" es va dir "La Vanguardia Española" durant el franquisme, ja que durant la guerra civil es va colectivizar (o millor dit, els treballadors es van constituir en cooperativa) i aquest "cognom" va ser un requisit per poder continuar editant-la una vegada retornada a la família Godó i després d'haver purgat tot el consell de redacció i bona part de la plantilla.faristol ha escrit:Si, es el mateix, el nom llarg es el que es deia desde el naixement del diari i la vanguardia "a seques" es el nom modern, crec que "la vanguardia española" ja es deia abans de "Paco's time".
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Segons la revista hobbytren d'aquest mes aquest tram es va inaugurar el 25 de juny del 1977
.


- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Doncs si amb això es refereixen al començament de les circulacions amb passatgers, tal com s'ha demostrat en aquest fil, estan equivocats.tren250 ha escrit:Segons la revista hobbytren d'aquest mes aquest tram es va inaugurar el 25 de juny del 1977![]()
.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Puc afegir com a complement a aquesta informació que quan va inaugurar-se el tram soterrat fins a Plaça Catalunya (estació terme llavors) de la companyia del Nord als anys 20, la companyia venia bitllets fins a Triunfo Norte i un complementari Triunfo Norte-Cataluña si el client hi anava allà, per raons que desconec, posant clarament "Ferrocarril Subterráneo" en aquest últim.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Concessionals. La concesio Triunfo-Norte a Cataluña era del ayuntament al FMB. Norte va pagar tota la obra dels tunels (les cuatre vies) a cambi de posar dos víes unicament per ella. 1932.