
Foto tren Berguedà
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Foto tren Berguedà

La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Molt maca la fotografiaa
La locomotora després de l'accident devia quedar inservible




La locomotora després de l'accident devia quedar inservible
Salutacions,
Oriol
Oriol
La resposta, clarament visible al cantó superior esquerre de la foto.orig440 ha escrit:Per cert, d'on ho has tret?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
És possible que sigui per les immediacions de l'antiga estació d'Olvan-Berga?
Jo diria que esta situat entre el tram de la antiga estacio de Figols i Guardiola.
Jo he anat seguint bona part del recorregut a peu (a trams i el que es pudia, es clar) i aquest no el tinc localitzat, i a mes en els llibres de Salmeron crec que no hi figura.
Jo he anat seguint bona part del recorregut a peu (a trams i el que es pudia, es clar) i aquest no el tinc localitzat, i a mes en els llibres de Salmeron crec que no hi figura.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El Túnel del Castell del tren, convenientment ampliat és l'actual Túnel del Castell de Guardiola de la carretera C-16 i està situat a la zona del Collet (~ P.K. 113). El túnel està just a uns metres al sud del trencant amb la B-400 que mena cap a Saldes. L'antiga carretera passa a l'est de l'actual entre el turó i el riu Llobregat.
Si l'indret correspon a on em penso, és just al sud del túnel, on hi ha la resclosa d'inici del Canal Industrial de Berga. Des de l'obertura del Túnel del Cadí el 1984 l'indret ha sofert diverses transformacions profundes.
Una bona foto de l'estat actual de la boca sud del túnel és aquesta: http://www.panoramio.com/photo/12287761
Efectivament està entre les estacions de Guardiola i Fígols, concretament entre Guardiola i l'apartador-carregador d'El Far (P.K. 110 de l'actual C-16) que donava servei a les mines de carbó que allí hi havia, on encara hi ha un topall en una via morta, just al trencant de la carretera que puja a Malanyeu.
I no és l'únic túnel ferroviari readaptat a carretera per aquella zona, ja que l'actual túnel de La Nou (~ P.K. 109) també va néixer com a traçat ferroviari i es va adaptar per fer-hi passar la C-16.
Salut !!
Si l'indret correspon a on em penso, és just al sud del túnel, on hi ha la resclosa d'inici del Canal Industrial de Berga. Des de l'obertura del Túnel del Cadí el 1984 l'indret ha sofert diverses transformacions profundes.
Una bona foto de l'estat actual de la boca sud del túnel és aquesta: http://www.panoramio.com/photo/12287761
Efectivament està entre les estacions de Guardiola i Fígols, concretament entre Guardiola i l'apartador-carregador d'El Far (P.K. 110 de l'actual C-16) que donava servei a les mines de carbó que allí hi havia, on encara hi ha un topall en una via morta, just al trencant de la carretera que puja a Malanyeu.
I no és l'únic túnel ferroviari readaptat a carretera per aquella zona, ja que l'actual túnel de La Nou (~ P.K. 109) també va néixer com a traçat ferroviari i es va adaptar per fer-hi passar la C-16.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Gracies per la informacio, soc un amant de aquesta linea tot i que no la he vist mai en funcionament, ja que soc del 74.
Si tens alguna dada mes interesant com aquesta podries comentarla.
Intentare posar un foto molt curiosa si es que puc, ja que no controlo gaire aixo.
GRACIES
Si tens alguna dada mes interesant com aquesta podries comentarla.
Intentare posar un foto molt curiosa si es que puc, ja que no controlo gaire aixo.
GRACIES
- Fitxers adjunts
-
- tunel de la peirota
- baells 001.jpg (18.05 KiB) Visualitzat 7642 cops
Perdo per la cualitat de la foto anterior, me he liat amb aixo de las fotos
- Fitxers adjunts
-
- Tunel de la PEIROTA
- Copia de baells 005.jpg (90.86 KiB) Visualitzat 7635 cops
diferent vista del mateix tunel
- Fitxers adjunts
-
- Copia de santuari del paller 3-4-5 jun.06 009.jpg (114.48 KiB) Visualitzat 7621 cops
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Indubtablement, l'anomenat "el túnel més curt del món", d'uns 8 metres crec recordar, just a uns pocs metres al sud de la presa de La Baells. La darrera foto indubtablement està feta des del capdamunt de la presa. Actualment, per l'obertura de comportes de l'embassament, només queda el "forat" a la roca viva, ja que els terraplens que conformaven l'explanació del ferrocarril han desaparegut per la força de l'aigua.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Aquesta es de un tram compres entre el tunel de la peirota i la font de la vaca, aquesta font bastant a prop del pont de Pedret; per cert un tram que em va costar moltissim fer a peu ja que el terreny es molt complicat.
- Fitxers adjunts
-
- Copia de baells 007.jpg (93.91 KiB) Visualitzat 7534 cops
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Per la informació que m'ha arribat, la Font de la Vaca era cèlebre entre els maquinistes i fogoners. Alguns trens de mercaderies hi tenien "parada facultativa", sobretot a l'estiu.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Sorprenent foto de l'accident.
Xavi

Xavi