Me parece un error estratégico por parte de la compañía, la desaparición de los trenes por via convencional a Madrid aun precio razonable.
Quizás creen que todo el mundo que viaja tiene prisa?, o va a trabajar?.

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:45
Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 17/08/2008 21:19
Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 17/08/2008 21:30
Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 17/08/2008 21:58
Afortunadament, Renfe no ha de pensar en els aficionats sinó en tots els clients, i aquests últims prefereixen estar 3 hores tancats en un tren, que no pas 8. I sembla ser que les dades van en aquest sentit, ja que els viatges Barcelona-Madrid han augmentat des de l'arribada de l'AVE. Si no tens pressa i no has d'anar a treballar, és a dir, que ho fas per vacances, pots comprar els bitllets amb anticipació, i gaudeixes de descomptes del 40 i el 60%, quedant uns preus de poc menys de 50 euros, el trajecte. I jo crec que és un preu raonable.automotorserie 436 ha escrit:Con la llegada del AVE a Barcelona Renfe sólo nos da la oportunidad de viajar a Madrid a un precio razonable con el estrella...
Me parece un error estratégico por parte de la compañía, la desaparición de los trenes por via convencional a Madrid aun precio razonable.
Quizás creen que todo el mundo que viaja tiene prisa?, o va a trabajar?.
Saludos a todo el foro
Entrada Autor: megapauer » Dilluns 18/08/2008 0:00
Segueixo insistint en la més que qüestionable afirmació. Els descomptes són més que escassos i als pocs dies sols trobes tarifa Estrella en alguns trens directes de primera hora. I això són 75 euros. Si jo compleixo totes les condicions, hauria de tenir dret a la plaça amb descompte.victorcasta ha escrit:Si no tens pressa i no has d'anar a treballar, és a dir, que ho fas per vacances, pots comprar els bitllets amb anticipació, i gaudeixes de descomptes del 40 i el 60%, quedant uns preus de poc menys de 50 euros, el trajecte. I jo crec que és un preu raonable.
Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 18/08/2008 0:16
victorcasta ha escrit:
Afortunadament, Renfe no ha de pensar en els aficionats sinó en tots els clients, i aquests últims prefereixen estar 3 hores tancats en un tren, que no pas 8. I sembla ser que les dades van en aquest sentit, ja que els viatges Barcelona-Madrid han augmentat des de l'arribada de l'AVE. Si no tens pressa i no has d'anar a treballar, és a dir, que ho fas per vacances, pots comprar els bitllets amb anticipació, i gaudeixes de descomptes del 40 i el 60%, quedant uns preus de poc menys de 50 euros, el trajecte. I jo crec que és un preu raonable.
A més, si dius que no tens pressa, a part de l'Estrella, pots anar en Regional fins a Saragossa i allà agafar un altre Regional fins a Madrid. Ara, però, calcula si et surt a compte...
Entrada Autor: metring » Dimecres 03/09/2008 19:22
Entrada Autor: metring » Dijous 04/09/2008 19:24
Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/09/2008 19:32
Així de fàcilment es tergiversen les coses. La directiva no diu altra cosa que es liberalitzaran els serveis ferroviaris de llarga distància. El que, a partir d'aquí, decideixi cada companyia, és cosa seva, tant si li dóna guanys com pèrdues.No obstante, según ha explicado Jiménez, “el Director General nos ha informado de que a partir del 2010 una Directiva de la Unión Europea obligará a que los trenes de largo recorrido tengan que ser rentables económicamente para seguir funcionando, motivo por el cual será preciso reestructurar este sistema”.
Precisament, Guadalajara no necessita llançadores. Es triga el mateix a Madrid en regional que en AVE passant per Yebes.Por otro lado, Encarnación Jiménez aprovechó el encuentro para volver a pedir al representante de Renfe la necesidad de que se establezcan lanzaderas AVE entre Guadalajara y Madrid en condiciones de precio y frecuencia similares a las de otras provincias de España.
Entrada Autor: megapauer » Divendres 05/09/2008 9:59
Em sembla just. El viatge de llarg recorregut no és una necessitat bàsica. És un luxe i no té perquè estar subvencionat.metring ha escrit:No obstante, según ha explicado Jiménez, “el Director General nos ha informado de que a partir del 2010 una Directiva de la Unión Europea obligará a que los trenes de largo recorrido tengan que ser rentables económicamente para seguir funcionando, motivo por el cual será preciso reestructurar este sistema”.
Entrada Autor: Platanito » Divendres 05/09/2008 11:27
Això també és aplicable a l'alta velocitat, no? Doncs em sembla que s'ha menjat una bona part dels pressupostos dels darrers anys.megapauer ha escrit:Em sembla just. El viatge de llarg recorregut no és una necessitat bàsica. És un luxe i no té perquè estar subvencionat.
Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/09/2008 13:40
Esclar. També és aplicable a la alta velocitat i és per això que els trens AVE no estan subvencionats. El que s'ha menjat bona part dels pressupostos dels darrers anys ha estat la construcció de la LAV i no pas els AVE.Platanito ha escrit:Això també és aplicable a l'alta velocitat, no? Doncs em sembla que s'ha menjat una bona part dels pressupostos dels darrers anys.megapauer ha escrit:Em sembla just. El viatge de llarg recorregut no és una necessitat bàsica. És un luxe i no té perquè estar subvencionat.
També podem concloure que cap viatge en avió és una necessitat bàsica, sino un luxe amb un cost mediambiental intolerable. Per aquest motiu, les low-cost haurien de tancar inmediatament, les aerolínies grans haurien de reduir dràsticament els seus vols, i s'hauria de processar als polítics responsables de la enorme despesa que suposa ampliar els aeroports actuals i construir-ne de nous.
Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 07/09/2008 22:01
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/09/2008 22:38
Vist com està el pati, no seria mala idea, no...automotorserie 436 ha escrit:Dejemos a RENFE con el AVE y que FGC, FGV, FCA (ferrocarriles comunidad Aragón), FCC (ferrocarriles de Castilla),FCM (ferrocarriles de Castilla la mancha) y así podría seguir, que asuman las competencias de explotación de estas líneas para viajeros y mercancías, que apuesten en primer lugar por las cercanías de viajeros, los mercancías de larga distancia en un corto plazo, que a medio plazo tuvieran unos regionales o interregionales y que a largo plazo promocionara tipo “Transcantábrico” trenes como el Covadonga, el Costa Brava, el Pío Baroja, el miguel de Unamuno, el García Lorca,…
Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 08/09/2008 1:58
¿También es culpa de RENFE la política de cerrozajos que practicó FEVE en los 60-70-80?automotorserie 436 ha escrit:Aprendamos del pasado y de lo bien que iria ahora un cercanías Olot - Girona - Sant Feliu de Guíxols, por poner un ejemplo...
Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 08/09/2008 7:38
ÍdemUT596001 ha escrit:si no malgastara tanto dinero en transportar aire acondicionado bajo el subsuelo de Barcelona.
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/09/2008 10:04
Qui era l'amo tant de Renfe com de Feve en el període en qüestió?UT596001 ha escrit:¿También es culpa de RENFE la política de cerrozajos que practicó FEVE en los 60-70-80?
Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 08/09/2008 15:59
UT596001 ha escrit:¿También es culpa de RENFE la política de cerrozajos que practicó FEVE en los 60-70-80?automotorserie 436 ha escrit:Aprendamos del pasado y de lo bien que iria ahora un cercanías Olot - Girona - Sant Feliu de Guíxols, por poner un ejemplo...
Por otra parte esta línea podría estar reabierta y en funcionamiento si la Generalitat quisiese, si no malgastara tanto dinero en transportar aire acondicionado bajo el subsuelo de Barcelona.
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/09/2008 16:47
No serà perquè una vol rentar la imatge anant a tot arreu a 300 per hora, oblidant-se de la resta de serveis, mentre que l'altra centra el seu negoci, precisament, en aquests serveis que la primera empresa menysprea?UT596001 ha escrit:Ara continuen sent del mateix amo i en canvi la política de les dues empreses és bastant diferent...Guigui ha escrit:Qui era l'amo tant de Renfe com de Feve en el període en qüestió?
Torna a “Ferrocarril en general”