Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
laura
N5
N5
Entrades: 106

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: laura » Dilluns 06/10/2008 23:38

Salutacions a tots.

Primerament em pregunto de quina manera es pot agafar mania a una línia en concret; espero que demà no tinguis que anar a Mataró :?
I no és que ho digui jo, sino simplement és perquè hi ha un gran percentatge de barcelonins que han anat a viure a les afores, i en especial al Maresme, i estacions com Mataró, Calella, el Masnou, Ocata, i sobretot la que més, Premià de Mar, han vist un augment de validacions en aquestes estacions les hores punta bastant fora de lo normal, i provoca que, un tren provinent de Calella, a el Masnou ja estigui a tope.
En segon lloc, heu comentat que les línies C2 i C4 tenen més demanda que no pas la C1.
Si ens posem a mirar els km que recorren entre St.Vicenç-Manresa, deu ser el doble aproximadament del que hi ha entre l'Hospitalet-Maçanet.
Em sembla lògic que una línia de tals dimensions (com la de la C4) i que té més de 40 estacions tingui més demanda que no pas una que és més curta i que té unes 12 parades menys (i sense tenir en comte la poca distància que hi ha entre parada i parada a la C1, és a dir la gran densitat d'estacions, que per algun altre motiu deu ser). Si féssim càlculs en trens amb relació St.Vicenç/Martorell-St.Andreu Arenal; l'Hospitalet-Terrassa/Manresa o bé Maçanet-Mass.-Sant Celoni/Barcelona-Sants, la C1 amb una simple relació de trens Maçanet/Mataró-l'Hospitalet n'estic segura que ho superaria de sobres.
I m'atreveixo a assegurar que la demanda a hores punta en el tram Barcelona-Mataró, és molt més superior que no pas a la resta de relacions de trens que hi pugui haver-hi.

A més, no sé quina queixa hi ha en el material usat a la C2, quan en trajectes com: Sant Celoni-St.Vicenç, s'utilitzen trens de dos pisos tenint la mateixa demanda i freqüència a la C1 per anar a Blanes o Maçanet a l'estiu.

Res més, espero encantada les vostres opinions,
Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dilluns 06/10/2008 23:51

Mako448 ha escrit:Entre Barcelona i terrassa que hi ha mès població que entre Barcelona i Mataró,un tren cada 15 minuts.Nomès demano el mateix tracte a totes les línies de rodalies,i no que una tingui mijors avantatges que altre.A mi aixó em reventa i molt.
M'agrada que parlis del 'mateix tracte' quan per anar a Terrassa o a Sabadell pots anar-hi desde Sarrià, Bonanova, Gràcia, Pl. Catalunya, Sants, Arc de Triomf, St. Andreu, amb trens cada 12 minuts per part del FGC i cada 15 minuts per part de RENFE.
O que per exemple, Terrassa tingui dues estacions de RENFE, Sabadell tres de RENFE i dos d'FGC i que Badalona i Mataró en tinguin només una? M'agrada aquest sentit del 'mateix tracte'.

Mako448 ha escrit:I la C3 i C7 directament tercer món,una vergonya total.
Del que dius de la C3 totalment d'acord, el que no entenc es que no acceptis les freqüències de la C7 quan al matí arriben a ser de 10-15 minuts i a la resta del dia cada 30 minuts (sense treure el tema d'infraestructura que fa que tingui menys servei per moment temporal). Hem de posar trens cada 10 minuts a la C7?
Mako448 ha escrit:si el comparem amb la C2 i la C4 aquesstes dues últimes foten pena
Em sembla que dir 'pena' és no medir bé les paraules.


Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimarts 07/10/2008 20:04

Sense esmentá las carencies o no de las altres líneas, crec que en quan a la C-4, per lo menys en el tram Martorell-Vilafranca i sobretót desde aquesta última fins Sant Vicenç, el servei es podria i tindria que millorar sobretot aumentan frecuencies, que en últim tram es bastant vergonyós, vivint a El Vendrell com es el meu cas us puc dir que gent que coneg prefereixan anar a Sant Vicenç i anar per la C-2, mes que per la rapidesa, pel servei que es mes segit, Renfe tán li fá pero podria intentar fer-hu millor.

Que posin Civias o no, en un principi me es igual, sobretot una millora horaria, amb mes trens i sobretot els Sant Vicenç deixán de parar a tot arreu, eternitza el viatge.

Ara us explicaré una cosa, quan va estar tallada la C-2, tots els serveis que acababan a Vilafranca després anaban directes fins Sant Vicenç, aixis arribaba allá un tren cada 30minuts(ara també es podia fer en algunas hores), bé aixos ja u sabreu, lo que volia dir es que vaig anar unas quantas vegadas a Vilafranca per puger veura si pujaban viatgers a aquets trens directes, pués la veritat un munt, tant els que paraban cóm aquets últims, en definitiva si als usuaris els i poses mes continuitat en el servei, la gent i va, ara es perd, i aixís pot ser en altres líneas.

A alguna altre ciutat (sense esmanar) els serveis son molt millors.

;)



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimecres 08/10/2008 14:57

Està molt bé Laura això que dius dels serveis d'FGC a Terrassa i Sabadell, però també s'ha esmentat la gran carència a la C2, digues-me alguna població de les rodalies de Barcelona d'aquesta línia que tingui servei FGC a més del de RENFE... cap, oi? Doncs goita en el merder que ens trobem els usuaris habituals d'aquesta línia. La C1 està massa mimada, i una línia que transcorre per zones tan denses com el Garraf, el Baix Llobregat i el Vallès Oriental -si més no fins a Sant Celoni- hauria de tenir una qualitat de servei si més no equiparat a la C1. Creus que una freqüència de 30 minuts entre Granollers i Barcelona els caps de setmana va bé? I ja no cal esmentar de Granollers en amunt fins a Sant Celoni... UNA HORA! Anem bé a la C2? Anem de cul. I tot això no desmereix de nombrar els serveis tercermundistes de la C3 i C7, que FAN PENA... i la C4, otra que tal baila.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dijous 09/10/2008 15:29

No sé cómo irá de pasaje la C4 ni la C2 porque no las cojo, pero sí os digo que la C1 en hora punta baja con gente de pie desde Pineda, cosa comprobada in situ; ídem de subida por la tarde. Y me atrevo a decir que sale de Calella con un 80% de ocupación. Por lo menos cuando yo la he cogido (varias veces en septiembre y entre semana, lo digo para aclarar).

Por cierto, una compañera de trabajo baja cada día desde Sant Pol y me comenta que está negra, que cada día se tiene que tragar todo el viaje de pie. La C1 está cargando últimamente más pasaje de lo que venía siendo habitual.
alexbn l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 09/10/2008 15:33, en total s’ha editat 1 vegada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 09/10/2008 15:40

Porque es necesario un Civia de 4 coches para meter la gente que cabe en una 447, que tiene 3 coches.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 09/10/2008 16:26

alexbn ha escrit:No sé cómo irá de pasaje la C4 ni la C2 porque no las cojo, pero sí os digo que la C1 en hora punta baja con gente de pie desde Pineda, cosa comprobada in situ; ídem de subida por la tarde. Y me atrevo a decir que sale de Calella con un 80% de ocupación. Por lo menos cuando yo la he cogido (varias veces en septiembre y entre semana, lo digo para aclarar).

Por cierto, una compañera de trabajo baja cada día desde Sant Pol y me comenta que está negra, que cada día se tiene que tragar todo el viaje de pie. La C1 está cargando últimamente más pasaje de lo que venía siendo habitual.
La C1 en hora punta por la mañana, pese a ter trenes cada 5mins incluso, va a tope, tanto en los 447 en doble como 463-464. Con la actual configuración de cercanías tal vez no se puede mejorar la frecuencia por lo que quizás la C1, hoy día, mejor no puede estar. Y seguro que está mejor que las C2-3-4 pero eso no quita que en la C1 los trenes también esten a tope en horas punta.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Dijous 09/10/2008 17:44

Aquest migdia, cap a les 15.15 h. he vist fugaçment a l'estació de Pça. Catalunya (jo anava en la L1 direcció Hospital de Bellvitge) una doble composició de 464 (n'estic completament segur perquè la lletra era de color vermell, no verd), em sembla que eren la 464.212 i la 464.217 o .219 (no n'estic segur de quina de les dues), en sentit Maresme. Em sembla una excel·lent notícia que circulin per fi en aquesta configuració i no en 464+463. Ara bé, això significa que podrem veure també circulant composicions de 465+463?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 09/10/2008 19:46

Mentrestant,l'estació de Passeig de Gràcia l'adaptaràn per adapar-la nomès a civia en composició SIMPLE,per tant,quan tornin a circular civies per la C2,seguiràn sent 465 en simple,i plenes a vessar

Mentrestant a la C1,civies de 8 vagons!!!!

D'aixó no se'n diu discriminació?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 09/10/2008 20:32

Vist el 465.209 a Montcada Bifurcació i el 465.210 a l'exterior d'Alstom preparat per ser entregat a Renfe



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 10/10/2008 15:01

Mako448 ha escrit:Mentrestant,l'estació de Passeig de Gràcia l'adaptaràn per adapar-la nomès a civia en composició SIMPLE,per tant,quan tornin a circular civies per la C2,seguiràn sent 465 en simple,i plenes a vessar

Mentrestant a la C1,civies de 8 vagons!!!!

D'aixó no se'n diu discriminació?
Deixaran algun dia en aquest pais de fer les coses pensant amb el cul? :cop


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 10/10/2008 15:05

cristian26 ha escrit:
Mako448 ha escrit:Mentrestant,l'estació de Passeig de Gràcia l'adaptaràn per adapar-la nomès a civia en composició SIMPLE,per tant,quan tornin a circular civies per la C2,seguiràn sent 465 en simple,i plenes a vessar

Mentrestant a la C1,civies de 8 vagons!!!!

D'aixó no se'n diu discriminació?
Deixaran algun dia en aquest pais de fer les coses pensant amb el cul? :cop
I quan tinguis els Civia, què? Seràs més feliç? Seguiras tardant el mateix per anar a on sigui i hi haurà les mateixes aglomeracions que fins ara (o pitjors, perquè els cotxes dels Civia són més curts). Que posin aquests trens a altres línies no estaria malament però tampoc és com per afirmar que existeix discriminació....



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 10/10/2008 15:07

Vull una estació a Passeig de Gràcia DECENT; això, ja em farà feliç, gracies.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 10/10/2008 20:43

Atenció!!,explico.

Bé,doncs jo anava en un tren de la C2 amb destinació Granollers Centre que anava amb retard,passat Sants direcció Passeig de Gràcia en el petit tram de quadruple via(abans de les desviacions a PDG i Pl.Catalunya),m'he creuat amb dos civias que anaven seguits,tots dos amb destinació l'Hospitalet.Peró el primer que he creuat,que anavan en doble,he aconseguit una mica veure les pantalles(el meu c2 anava una mica lent),i a dalt de tot,on posa el color de la línia i la destinació i tal,no era blau sinó taronja(Ja sé que desde Sants cap al sud sempre canvia de la C1 blau a la C4 taronja),peró ha estat entre Sants i Pl.Catalunya(el meu anava a PDG).Casualment,allò ha sigut cap allà les 16.18hores,i aquesta hora,hi passa un Terrassa-L'Hospitalet per Sants.A mès a la zona de Santa Eulàlia m'he creuat amb una doble de 447 amb destinació Martorell(15.24 desde Terrassa),i entre aquest tren i el civia que dic,hi hauria un tren que anava a Molins que jo no l'he vist perqué anava en un C2 destinació Gran.Centre.
El cas és que sospito que el Terrassa(15.29)-L'Hospitalet(16.23),s'hagui realitzat amb material civia.Per tant un civia a la C4.Peró ha estat un servei puntualíssim,i segurament els haurà faltat material a L'Hospitalet i no teniem material per fer algún L'H-Terrassa del migdia,i hauràn agafat aquesta doble de civia.
Pdria ser unC1,peró entre aixó del color a la part de dalt de la pantalla,i que just darrere seu hi havia un altre civia(era un 465),amb destinació Hospitalet també,m'ha fet dubtar.

Ha passat aixó entre les 16.15 i les 16.20
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 10/10/2008 21:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 10/10/2008 21:47

Jo he estat una estona a Arc de Triomf, i he vist dos 465, el 202 i el 205, el primer, cap a Mataró, i l'ultim cap a Molins, serien vora les 17.30.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Divendres 10/10/2008 22:27

Mako448 ha escrit:Atenció!!,explico.

Bé,doncs jo anava en un tren de la C2 amb destinació Granollers Centre que anava amb retard,passat Sants direcció Passeig de Gràcia en el petit tram de quadruple via(abans de les desviacions a PDG i Pl.Catalunya),m'he creuat amb dos civias que anaven seguits,tots dos amb destinació l'Hospitalet.Peró el primer que he creuat,que anavan en doble,he aconseguit una mica veure les pantalles(el meu c2 anava una mica lent),i a dalt de tot,on posa el color de la línia i la destinació i tal,no era blau sinó taronja(Ja sé que desde Sants cap al sud sempre canvia de la C1 blau a la C4 taronja),peró ha estat entre Sants i Pl.Catalunya(el meu anava a PDG).Casualment,allò ha sigut cap allà les 16.18hores,i aquesta hora,hi passa un Terrassa-L'Hospitalet per Sants.A mès a la zona de Santa Eulàlia m'he creuat amb una doble de 447 amb destinació Martorell(15.24 desde Terrassa),i entre aquest tren i el civia que dic,hi hauria un tren que anava a Molins que jo no l'he vist perqué anava en un C2 destinació Gran.Centre.
El cas és que sospito que el Terrassa(15.29)-L'Hospitalet(16.23),s'hagui realitzat amb material civia.Per tant un civia a la C4.Peró ha estat un servei puntualíssim,i segurament els haurà faltat material a L'Hospitalet i no teniem material per fer algún L'H-Terrassa del migdia,i hauràn agafat aquesta doble de civia.
Pdria ser unC1,peró entre aixó del color a la part de dalt de la pantalla,i que just darrere seu hi havia un altre civia(era un 465),amb destinació Hospitalet també,m'ha fet dubtar.

Ha passat aixó entre les 16.15 i les 16.20
Tingues en comte que de 14h a 16h es fan sortides de reforç de Mataró a Barcelona que fa que els trens de la C1 arribin a passar cada 3-6 minuts en el tram Arc de Triomf / L'Hospitalet.

Tot i que la cosa no em quadra res.

Salutacions.


Baixador a Premià de Mar ja!

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 11/10/2008 12:48

Bueno, ja ha sortit de fàbrica el 465-708. A Montcada-Bif, ahir, no vaig poder veure molt bé la numeració, hi havia un 465 alstom i un 463 acoplats estacionats. Diria que un d'ells era el 463-703, no em feu gaire cas.



Avatar de l’usuari
evarujo
N6
N6
Entrades: 187

Entrada Autor: evarujo » Diumenge 12/10/2008 13:46

acabo de passar per Montcada bifurcació i ja hi era el 465-709

Salut

Sergio



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 12/10/2008 14:10

laura ha escrit:
Mako448 ha escrit:Atenció!!,explico.

Bé,doncs jo anava en un tren de la C2 amb destinació Granollers Centre que anava amb retard,passat Sants direcció Passeig de Gràcia en el petit tram de quadruple via(abans de les desviacions a PDG i Pl.Catalunya),m'he creuat amb dos civias que anaven seguits,tots dos amb destinació l'Hospitalet.Peró el primer que he creuat,que anavan en doble,he aconseguit una mica veure les pantalles(el meu c2 anava una mica lent),i a dalt de tot,on posa el color de la línia i la destinació i tal,no era blau sinó taronja(Ja sé que desde Sants cap al sud sempre canvia de la C1 blau a la C4 taronja),peró ha estat entre Sants i Pl.Catalunya(el meu anava a PDG).Casualment,allò ha sigut cap allà les 16.18hores,i aquesta hora,hi passa un Terrassa-L'Hospitalet per Sants.A mès a la zona de Santa Eulàlia m'he creuat amb una doble de 447 amb destinació Martorell(15.24 desde Terrassa),i entre aquest tren i el civia que dic,hi hauria un tren que anava a Molins que jo no l'he vist perqué anava en un C2 destinació Gran.Centre.
El cas és que sospito que el Terrassa(15.29)-L'Hospitalet(16.23),s'hagui realitzat amb material civia.Per tant un civia a la C4.Peró ha estat un servei puntualíssim,i segurament els haurà faltat material a L'Hospitalet i no teniem material per fer algún L'H-Terrassa del migdia,i hauràn agafat aquesta doble de civia.
Pdria ser unC1,peró entre aixó del color a la part de dalt de la pantalla,i que just darrere seu hi havia un altre civia(era un 465),amb destinació Hospitalet també,m'ha fet dubtar.

Ha passat aixó entre les 16.15 i les 16.20
Tingues en comte que de 14h a 16h es fan sortides de reforç de Mataró a Barcelona que fa que els trens de la C1 arribin a passar cada 3-6 minuts en el tram Arc de Triomf / L'Hospitalet.

Tot i que la cosa no em quadra res.

Salutacions.
He estat mirant horaris de la C1 i la C4,i a veure m'explico.

-A l'altura de la Bordeta,vaig veure una doble de 447 amb destinació Martorell per Molins(és el quee surt de les 15.24 de Terrassa)
-Darrere del Martorell,hauria d'haver anat un rodalies a Molins,que com anava en un C2 que anava a Granollers Centre no l'haurè vist bé(em sona que quan vaig veure una doble de 440R sortint cap a SVC,quan el meu tren ja entrava a l'andana de la via 13,darrere hi havia un civia,o tinc aquesta imatge en la ment)i segurament quan el meu C2 estava estacionat a la vía 13,el Molins de Rei estava estacionat.Tot i que per megafonia anunciaven Hospitalet de Llobregat via set
- Quan sortim de Estació de Sants amb el meu C2,just on s'acaba les andanes,veig un civia 464+463 amb infografia taronja a dalt de tot,amb destinació L'Hospitalet(possiblement el que surt de Terrassa a les 15.24)
-I darrere un altre civia,peró aquest cas una 465 en simple,aquesta segur de la C1,i procedent de Calella(15.11 desde Calella)

Dir que entre el C4 de Terrassa-l'Hospitalet i el C1 Calella-L'Hospitalet,hauria de circular segons horaris un C3 La Garriga-L'Hospitalet.

El que no és normal és veure dos civies seguits amb destinació Hospitalet,ja que llavors,un no seria de la C1.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 12/10/2008 14:34

A les pantalles dels Civia que venen de la C1 cap a Molins, a partir de Sants, el color de la línia passa a ser taronja en comptes de blau. Per altra banda, no sé com et pots enrefiar que un tren és tal tren en funció dels horaris si sempre hi ha retards, encara que siguin de pocs minuts, i suposant que tinguin la mateixa hora el teu rellotge i el del Civia que vas veure, cosa improbable.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”