Rodalies a Tarragona
Rodalies a Tarragona
http://www.aqui.cat/tarragona/n8960/la- ... -tarragona
Publicat all diari AQUI de Tarragona, aquest matí:
El Govern català aprova el Pla de Transports de Viatgers pel període 2008-2012 que preveu la millora en l'oferta de serveis ferroviaris a la demarcació.
La posada en marxa d'un servei de Rodalies al Camp de Tarragona podria arribar abans del 2012. Ahir, el Govern de la Generalitat va aprovar, dintre del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, la creació de nou línies ferroviàries noves a Catalunya, quatre de les quals s'ubicaran a la demarcació de Tarragona. Aquestes noves xarxes de Rodalies, que també es desenvoluparien a Girona i Lleida, aprofitaran les infraestructures ferroviàries disponibles actualment i serviran per estructurar la mobilitat dins de les diferents àrees metropolitanes.
Al Camp de Tarragona aquesta nova xarxa de Rodalies tindrà quatre línies: Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders, Cambrils-Tarragona-Torredembarra, La Plana-Picamoixons-Reus-Tarragona i Les Borges del Camp-Reus-Tarragona. A més, el pla aprovat inclou estudiar la possibilitat de perllongar la línia de La Plana fins a Valls i Montblanc, i la de Les Borges fins a Falset.
Pel que fa a les freqüències de pas, Tarragona i Reus tindran la freqüència més alta amb 6 expedicions per hora i sentit, mentre que entre Torredembarra i la capital de la demarcació n'hi hauràn 4. La resta de relacions tindrà 2 serveis per hora i sentit.
Totes aquestes mesures estan planificades amb l'horitzó del 2012, però, estaran subjectes al desenvolupament d'infraestructures previstes. Tanmateix, les actuacions proposades pel que fa als serveis ferroviaris quedaran condicionades pel traspàs dels serveis de Rodalies i Regionals gestionats per Renfe.
D'altra banda, i per tal d'aprofitar la infraestructura de la nova línia d'alta velocitat, el Pla de Viatgers preveu la creació de cinc línies d'altes prestacions per enllaçar els principals nuclis del territori amb trens directes o semidirectes. D'aquesta manera, Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona, Lleida i l'Aldea passaran de tenir un enllaç convencional a un d'alta velocitat.
Aquests nous serveis reduiran més de la meitat el temps del trajecte ja que la velocitat comercial serà de fins a 220 km/h. Així, el trajecte entre Tarragona i Barcelona podria cobrir-se en 40 minuts, mentre que amb L'Aldea es faria en només 20 minuts. La previssió és que aquests serveis tinguin una freqüència de pas mínima d'un tren cada hora.
Un altre dels objectius del Pla és incrementar un 30% l'oferta de serveis d'autobús. D'aquesta manera inclou la creació de 24 nous sberveis directes, amb un autobús cada 30 minuts, entre les quals hi ha tres que enllaçaran Tarragona amb Cambrils, Valls i Barcelona.
Publicat all diari AQUI de Tarragona, aquest matí:
El Govern català aprova el Pla de Transports de Viatgers pel període 2008-2012 que preveu la millora en l'oferta de serveis ferroviaris a la demarcació.
La posada en marxa d'un servei de Rodalies al Camp de Tarragona podria arribar abans del 2012. Ahir, el Govern de la Generalitat va aprovar, dintre del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, la creació de nou línies ferroviàries noves a Catalunya, quatre de les quals s'ubicaran a la demarcació de Tarragona. Aquestes noves xarxes de Rodalies, que també es desenvoluparien a Girona i Lleida, aprofitaran les infraestructures ferroviàries disponibles actualment i serviran per estructurar la mobilitat dins de les diferents àrees metropolitanes.
Al Camp de Tarragona aquesta nova xarxa de Rodalies tindrà quatre línies: Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders, Cambrils-Tarragona-Torredembarra, La Plana-Picamoixons-Reus-Tarragona i Les Borges del Camp-Reus-Tarragona. A més, el pla aprovat inclou estudiar la possibilitat de perllongar la línia de La Plana fins a Valls i Montblanc, i la de Les Borges fins a Falset.
Pel que fa a les freqüències de pas, Tarragona i Reus tindran la freqüència més alta amb 6 expedicions per hora i sentit, mentre que entre Torredembarra i la capital de la demarcació n'hi hauràn 4. La resta de relacions tindrà 2 serveis per hora i sentit.
Totes aquestes mesures estan planificades amb l'horitzó del 2012, però, estaran subjectes al desenvolupament d'infraestructures previstes. Tanmateix, les actuacions proposades pel que fa als serveis ferroviaris quedaran condicionades pel traspàs dels serveis de Rodalies i Regionals gestionats per Renfe.
D'altra banda, i per tal d'aprofitar la infraestructura de la nova línia d'alta velocitat, el Pla de Viatgers preveu la creació de cinc línies d'altes prestacions per enllaçar els principals nuclis del territori amb trens directes o semidirectes. D'aquesta manera, Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona, Lleida i l'Aldea passaran de tenir un enllaç convencional a un d'alta velocitat.
Aquests nous serveis reduiran més de la meitat el temps del trajecte ja que la velocitat comercial serà de fins a 220 km/h. Així, el trajecte entre Tarragona i Barcelona podria cobrir-se en 40 minuts, mentre que amb L'Aldea es faria en només 20 minuts. La previssió és que aquests serveis tinguin una freqüència de pas mínima d'un tren cada hora.
Un altre dels objectius del Pla és incrementar un 30% l'oferta de serveis d'autobús. D'aquesta manera inclou la creació de 24 nous sberveis directes, amb un autobús cada 30 minuts, entre les quals hi ha tres que enllaçaran Tarragona amb Cambrils, Valls i Barcelona.
Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Doncs jo si. Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.oriolp13 ha escrit:No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
Perquè es necessiten vies lliures a SVC? És més llògic fer acabarles a SVC i deixar la C2Sud a SVC i que la de Tarragona també hi arribi, perquè la de cunit no crec que hi aportès molta gent, i així tens tres línies que acaben al mateix lloc, i no deixes l'últim tros de la C4 que serviria per poc, i si vols anar Vilafranca-Vilanova hauries de fer 2 transbords i no un. I les 4 vies de Cunit hi són per si es necessita fer avançaments, que no vol dir que s'hagin d'usar perquè si. Ho veig totalment innecessari fer arribar-ho a Cunit, ho aprofitarien 4 persones...canalcole ha escrit:Doncs jo si. Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.oriolp13 ha escrit:No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Les vies a SVC no són cap problema. En canvi, és molt més útil fer anar morir les línies a nusos ferroviaris en lloc de fer-ho en estacions de pas.canalcole ha escrit:Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tampoc li veig cap sentit fer-la acabar a Cunit, per aquet mateix motiu podrian començar a L'Arboç que també te 2 vias de apartament.
Ara una S. Vicenç-Valls-Plana si que podria ser necesaria, sembla que Valls queda una mica de costat i precisament es una ciutat digem una mica abandonada en el tema serveis ferroviaris.
De totas formas tot será benvingut (ara el famos traspas de rodalias que el portin a terme en las millos condicions)

Ara una S. Vicenç-Valls-Plana si que podria ser necesaria, sembla que Valls queda una mica de costat i precisament es una ciutat digem una mica abandonada en el tema serveis ferroviaris.
De totas formas tot será benvingut (ara el famos traspas de rodalias que el portin a terme en las millos condicions)

I recuperar la línia Reus-Roda de Berà, permetent enllaços més ràpids amb St. Vicenç, no deu entrar al cap de cap tallador de bacallà, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Entrades: 106
linies de rodalies de tarragona :
C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
wertymetrotren l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 09/01/2009 18:03, en total s’ha editat 1 vegada.
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
^^ Això es un projecte tret d'algun lloc o una proposta teva? Aniria be que quedés clar.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
A més, el mapa no està ben fet, fica VNG i no hi surt. Etc.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Jo crearia una línia circular St.Vicenç-Valls-Reus-Tarragona-St.Vicenç
I prolongaria alguns trens de la C2 o C4 de Barcelona fins a Reus, per Roda.
I prolongaria alguns trens de la C2 o C4 de Barcelona fins a Reus, per Roda.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N5
- Entrades: 106
el mapa el vaig treure del google
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
Això són les línies d'autobús que serveixen l'estació del Camp de Tarragona.
-
- N5
- Entrades: 106
em vaig equivocar
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
-
- N5
- Entrades: 106
es idea meva ha que estaria beEcomobisostrans ha escrit:^^ Això es un projecte tret d'algun lloc o una proposta teva? Aniria be que quedés clar.
wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments
No hi surt la relació St. Vicenç-Tarragona. I, si no m'erro, per fer Reus-Salou cal inversió de marxa.wertymetrotren ha escrit:linies de rodalies de tarragona :
C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Amb tot això que vol fer la Generalitat dels nous nuclis de rodalies, amb quins trens ho pensa fer? amb les actuals UT de Renfe? o comprarà noves unitats?






Segons diuen, es faran amb les 440R que s'estàn apartant ara de Rodalies Renfe. O sigui, que de civies res de res. Això es el que diuen, no se si canviara...
Les meves propostes:
- 1: (de la costa) SVC-Torredembarra-Tarragona-Salou-Cambrils-Hospitalet, linia subjecte a temporada, bona freqüència(2-3 /h - a l'estiu 4-5 /h) SVC-Cambrils i expedicions (1-2 /h) a Hospitalet
- 2: (directe de Valls) Montblanc-Valls-SVC-El Vendrell, 1-2 trens/h
- 3: Montblanc-Alcover-Reus-Tarragona-SVC, 1-2 trens/h, servei parcial Tarragona-Reus per tal de oferir 4 trens/h
- 4: Tarragona-Reus-Falset, 1 tren/h
* En el cas que reobrint la Reus-Roda de Bara, la 4 faria Falset-Reus-Perafort-SVC amb coordinació amb la 3 a Reus
Al meu parer la xarxa de Rodalies Tarragona deuria arrivar als limits de ATM Camp de Tarragona
- 1: (de la costa) SVC-Torredembarra-Tarragona-Salou-Cambrils-Hospitalet, linia subjecte a temporada, bona freqüència(2-3 /h - a l'estiu 4-5 /h) SVC-Cambrils i expedicions (1-2 /h) a Hospitalet
- 2: (directe de Valls) Montblanc-Valls-SVC-El Vendrell, 1-2 trens/h
- 3: Montblanc-Alcover-Reus-Tarragona-SVC, 1-2 trens/h, servei parcial Tarragona-Reus per tal de oferir 4 trens/h
- 4: Tarragona-Reus-Falset, 1 tren/h
* En el cas que reobrint la Reus-Roda de Bara, la 4 faria Falset-Reus-Perafort-SVC amb coordinació amb la 3 a Reus
Al meu parer la xarxa de Rodalies Tarragona deuria arrivar als limits de ATM Camp de Tarragona