Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
xamuar
N2
N2
Entrades: 10

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Entrada Autor: xamuar » Dimecres 14/01/2009 15:17

Ja han tret la catenària i vies (vies 4 i 6) a SAC fins a la sortida dels tallers de MD


xm||||ouverture des portes à la droite dans le sens de circulation
SEGUEIX LES OBRES DEL TAV A SANT ANDREU A: ->http://xamuarcat.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 14/01/2009 15:38

Aqui una foto del 07/01/09 dels tallers de Sant Andreu Comtal, on tot són UT's de MD, excepte la 252 de l'esquerra i la 440.131 (no es veu) darrere la 444.
IMGA3335.2.GIF
Tallers SAC 7/1/09
IMGA3335.2.GIF (169.9 KiB) Visualitzat 8992 cops
Perdoneu per la qualitat de la imatge, però he tingut que disminuir tant la imatge i canviar-la de format que m'ha quedat així...

Hi alguna manera de poguer penjar les fotos sense reduir-les?



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 14/01/2009 20:05

Entonces si han quitado las vias 4 y 6, eso quiere decir que el taller de MD, ya está completamente vacio no?
Donde realizaran el mantenimiento de las ut's ahora?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 14/01/2009 21:37

I si això es verdader, on estara la 440.131?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 15/01/2009 9:59

ferroviario_catalan ha escrit:Entonces si han quitado las vias 4 y 6, eso quiere decir que el taller de MD, ya está completamente vacio no?
Donde realizaran el mantenimiento de las ut's ahora?
No, de moment el taller de MD funciona ja que disposa d'una agulla d'enllaç amb la via 2 a l'alçada del pont de la Maquinista.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 15/01/2009 18:12

A l'inici de les obres de l'AVE a Barcelona costat França i, per tant, d'una nova tragèdia ferroviària, tal i com va passar al costat sud amb Bellvitge, ja tenim la primera víctima de tot aquest desgavell: El ramal de Laminados.

El ramal de Laminados era l'enllaç entre la línia del Maresme i Sant Andreu Comptal i alhora constituïa un dels 3 catets del famós Triangle Ferroviari. Aquest enllaç permetia enllaçar Mataró amb Montcada Bif sense cap inversió de marxa fent ús també del Ramal de les Aigües o bé en alguns casos invertir el sentit dels trens Euromed o de les branques Talgo per motius tècnics. Així, laminados era un ramal estratègic que feia més dinamics els accessos de Barcelona i una sol·lució més si haguessin possibles problemes igual que el Túnel del Gornal.

Fa uns mesos ja va desaparèixer la catenaria i al tornar de les vacances he observat perplex que ha desaparescut la via :o, no tant sols la que conectava les instal·lacions de Laminados (CGD), si no la via de connexió amb S.A.C.

En fi, una cosa està clara: Les grans ments pensants pensen :x que tots els ramals de servei o que no presten servei comercial ni trens de mercaderis ni de viatjers han de desaparèixer per otimitzar l'explotació de la xarxa, no precisament creant trens, si no eliminant les instal·lacions que ténen poc us. Ja va passar igual amb el túnel del Gornal, ara amb una sola via i pròxim a desaparèixer. Quin serà el pròxim? Ramal de Les Aigües?

Salutacions.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 22/01/2009 18:05

Adif inicia la segunda fase de las obras de la línea de alta velocidad en el entorno de la estación de Sant Andreu Comtal

• El soterramiento de la infraestructura ferroviaria y la construcción de la nueva estación de Sant Andreu Comtal son las principales actuaciones de la profunda transformación urbanística que se realizará en este sector gracias a la construcción de la línea de alta velocidad
• Estas obras obligan a modificar los recorridos de los trenes de la línea 2 de Rodalies
• La información, la atención al cliente y la seguridad en las estaciones se verán reforzadas y el teléfono 902 24 02 02 así como las web http://www.renfe.com y http://www.adif.es ofrecerán información específica de las modificaciones del servicio

22/01/2009. - Adif, entidad pública empresarial adscrita al Ministerio de Fomento y encargada de la gestión y el desarrollo de la red ferroviaria, ejecutará a partir del sábado 31 de enero una nueva fase de las obras en el entorno de la estación de Sant Andreu Comtal, en Barcelona. Estas obras se inscriben en la construcción de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, y de la completa transformación urbanística y de las instalaciones ferroviarias de ancho convencional que se llevarán a cabo en los sectores de La Sagrera y Sant Andreu.

En el tramo La Sagrera-Nus de la Trinitat, se actuará sobre una superficie total de 162 hectáreas y la profunda transformación urbanística que generará la construcción de la línea de alta velocidad permitirá disponer en los sectores de La Sagrera y Sant Andreu de 48 hectáreas de nuevos parques urbanos, 20 hectáreas para nuevos equipamientos y 44 ha de nuevos viales. La superficie de infraestructura ferroviaria subterránea será de 38 ha y se hará el cubrimiento total de 1.720.170 de metros cuadrados.

En el sector de Sant Andreu, las principales actuaciones consistirán en la construcción de la nueva estación (ver anexo I) y de la estructura del futuro taller de mantenimiento de material de ancho internacional, la remodelación de las vías de acceso y la ejecución de la losa de cobertura en este sector y viales contiguos al corredor ferroviario. Adif está realizando actualmente la construcción de la pantalla exterior del nuevo vial segregado para vehículos en la zona de las calles Andana y Josep Soldevila.

Otras actuaciones singulares que se llevarán a cabo, especialmente en el sector de La Sagrera, consistirán en el traslado de las líneas Barcelona-Maçanet y Barcelona-Mataró de ancho convencional y un salto de carnero (cruce de vías a diferente nivel) para el paso de las vías de alta velocidad.

[..]

La realización de estos trabajos, planificados en diversas fases, está comportando una reducción gradual de la capacidad operativa y los accesos a las instalaciones en la estación de Sant Andreu Comtal y su entorno. La primera fase se inició el pasado 6 de enero, con la baja de las vías 4 y 6, para prolongarlas y adaptarlas como vías generales para la circulación de trenes. A partir del 31 de enero, se darán de baja las vías 8 y 10 y posteriormente se procederá, de manera progresiva, a desmantelar las vías que dan acceso a las diversas instalaciones técnicas situadas en este sector. Gracias a estas operaciones, se liberará el espacio necesario para la construcción del tramo soterrado de la línea de alta velocidad y la nueva estación.

A causa de la ejecución de estas actuaciones en el entorno de Sant Andreu Comtal – La Sagrera, se limita la capacidad operativa en este tramo, lo que obliga a Renfe a adecuar su programación a las restricciones establecidas. De esta manera, se incrementa el tiempo de viaje en las relaciones que circulan en estos trayectos. Además, se ha previsto una modificación de recorrido de la línea 2 de Rodalies con el objetivo de reducir las afectaciones y facilitar la movilidad de los viajeros.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 23/01/2009 8:49

Tot plegat és un bon cacau... De passada han acabat de "FGCitzar" la línia del Maresme fent que tots els trens parin a totes i sembla que la tendència és anar in crescendo. Ara, de bo almenys ara s'ha homogeneïtzat l'interval de pas a cada 15 minuts per la R2 cap a Vilanova en lloc de venir els trens tan junts com fins ara. També ara tenim horaris en pdf de tots els trens de Rodalies de Barcelona, cosa que ja tocava!

Per si algú no ho ha vist, us deixo el link a un pdf on explica totes les variacions que hi haurà a Sant Andreu, amb esquemes de vies inclosos:
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... penElement



xamuar
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: xamuar » Dijous 29/01/2009 13:30

Us envio el link d'un video que he fet aquest mati del recorregut entre BCN-CA i BCN-SAC (no se si es poden ficar aqui videos)

http://www.youtube.com/watch?v=04jnoC4MFgg


xm||||ouverture des portes à la droite dans le sens de circulation
SEGUEIX LES OBRES DEL TAV A SANT ANDREU A: ->http://xamuarcat.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Dijous 29/01/2009 15:24

Bon video, si que es historic, si. Jo en vaig fer ara farà un any, que viatjava amb una unitat 444, ara ja donades de baixa, llàstima que era de nit, però "algo" es pot veure:
http://es.youtube.com/watch?v=H0t6wbEcXfc

Salutacions. :hola


Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/04/2009 14:52

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=258774

La tuneladora de l'AVE a Barcelona comença a perforar el tram comprés entre el Nus de la Trinitat i Montcada

El president d'Adif, Antonio González Marín, ha garantit que els treballs finalitzaran l'any 2012

EFE / LAMALLA.CAT

La tuneladora situada al municipi de Montcada i Reixac ha iniciat aquest dimarts els treballs de perforació en el tram comprès entre el Nus de la Trinitat i Montcada, de la línia d'alta velocitat Barcelona-frontera francesa. La tuneladora, que ha estat anomenada "Montcada", recorrerà una distància de 3.017 metres des del pou d'atac, situat en el sector de Font Freda, i el de sortida, a l'altura del camp de futbol de Vallbona, a Barcelona.

Durant l'acte d'inauguració d'aquesta tuneladora, que s'ha celebrat aquest dimarts, el president d'Adif, Antonio González Marín, no ha volgut aventurar quin serà el període de funcionament de la tuneladora, que avança diàriament entre set i deu metres, però ha assegurat que les obres de construcció de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa avancen a "bon ritme", pel que ha garantit que finalitzaran l'any 2012, com està previst.

De la seva banda, el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, ha indicat que les obres de l'AVE "avancen de forma inexorable" i ha reiterat que es tracta d'una inversió "importantíssima per a Catalunya i per a tot el país".

El tram de les obres de l'AVE entre Nus de la Trinitat i Montcada i Reixac té una longitud de 4,8 quilòmetres i un pressupost de prop de 128 milions d'euros.

El conjunt de la línia de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 29/04/2009 9:35

el nom del fil ha quedat obsolet, no?

si més no, la darrera notícia queda una mica lluny de Sant Andreu

---

un video molt xulo:



per cert, que la persona que fa aquests timelapses va explicar al seu blog que els videos han agradat tant a l'administració que han començat a pagar-li, amb l'inconvenient que el material ara és propietat de arcelona Sagrera Alta Velocita, i no d'ell mateix.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/04/2009 10:31

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... elona.html

La tuneladora comença a perforar el túnel del TAV de Montcada a Barcelona

Inicia l'excavació a Font Freda i l'acabarà al barri de Vallbona després de recórrer poc més de 3 km

29/04/09 02:00 - Barcelona - xavier miró / EFE

La primera tuneladora que ha de perforar el túnel del tren d'alta velocitat (TAV) a Barcelona va començar ahir a treballar al pou d'atac de Montcada i Reixac, situat al costat del col·legi Font Freda, a la confluència dels rius Besòs i Ripoll, per avançar durant 3.017 metres fins a sortir al camp de futbol del barri barceloní de Vallbona. El president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Antonio González, no ha donat cap termini per a la finalització del túnel fins a Vallbona, tot i que el ritme previst de la tuneladora va de set a deu metres diaris. Referma que l'any 2012 la línia fins a França estarà enllestida.

Dissenyada i fabricada a Alemanya especialment per al túnel entre la Font Freda i Vallbona, la tuneladora ha començat a perforar des del pou d'atac de Montcada i Reixac, situat entre el riu Ripoll i l'autopista C-33. A una profunditat de 25 metres, la tuneladora avançarà en direcció sud travessant el riu Ripoll i la zona urbana de Montcada i Reixac sota el corredor ferroviari de la línia convencional fins a l'entorn del camp de futbol del barri de Vallbona, a Barcelona, on hi ha el pou d'extracció de la màquina. El túnel arribarà a una fondària màxima de 50 metres i s'hi habilitaran set pous de ventilació per a l'entrada i sortida de l'excavadora, i cinc més que es distribuiran al llarg del recorregut –els pous serviran posteriorment com a sortides d'emergència–. El túnel de 3.017 metres que excavarà la tuneladora forma part del tram de 4,8 quilòmetres entre Montcada i Reixac i el Nus de la Trinitat. Se'n construiran 692 metres entre pantalles, que coincideixen amb els pous d'atac d'entrada i sortida. Els 1.045 metres restants la línia del TAV anirà en superfície per Barcelona fins al Nus de la Trinitat. Tot i que la perforació no travessarà per sota dels fonaments de cap edifici, una empresa especialitzada ha fet abans una campanya de reconeixement de 318 habitatges i 176 edificis. Durant la construcció, els dispositius de control i auscultació registraran possibles moviments al terreny i als edificis. Durant l'acte de posada en marxa de la tuneladora, el president d'Adif evitava donar una data de finalització de la perforació fins al barri barceloní de Vallbona, si bé el ritme de treball que s'ha previst va de set fins a deu metres cada dia.

En qualsevol cas, González qualifica de «bon ritme» el que porten les obres globals del traçat entre Barcelona i el túnel del Pertús i reafirma un cop més que el TAV serà a la frontera francesa el 2012. L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, agraeix a l'empresa constructora «la sensibilitat envers la ciutat en vista d'una obra d'aquestes dimensions». La maquinària ha realitzat proves durant dos mesos i travessarà pel subsòl el riu Ripoll, Montcada Centre, la Ribera i Can Sant Joan fins al barri de Vallbona.

Tram Montcada-Nus de la Trinitat
4,8 quilòmetres
127,6 milions d'euros
Túnel de Font Freda a Vallbona
3.709 metres
3.017 metres amb tuneladora
692 metres entre pantalles
Tuneladora
105 m de llargada
11,7 m de diàmetre
14 motors elèctrics
19 cilindres d'empenta
27 discos dobles i 14 discos simples
4.900 kW de potència
2,9 revolucions per minut


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 29/04/2009 11:42

canalcole ha escrit:Aqui una foto del 07/01/09 dels tallers de Sant Andreu Comtal, on tot són UT's de MD, excepte la 252 de l'esquerra i la 440.131 (no es veu) darrere la 444.
No es veu res, a part del cel i la teva web.
canalcole ha escrit:Perdoneu per la qualitat de la imatge, però he tingut que disminuir tant la imatge i canviar-la de format que m'ha quedat així...

Hi alguna manera de poguer penjar les fotos sense reduir-les?
Et pots obrir un àlbum en alguna web que s'hi dediqui, i penjar-hi allà les imatges, per exemple, la que jo utilitzo es http://www.photobucket.com , que va força be i es gratuita, i llavors aqui posar l'hipervincle amb l'etiqueta "IMG"

Però si ja les tens penjades a la teva web, cliques amb el botó dret, entres a propiedades i copies la URL amb l'etiqueta "IMG", per exemple:

Si tu poses:

Codi: Selecciona’ls tots

[img]http://spe.fotolog.com/photo/46/8/94/canalcole/FILE0059_1239139223338.jpg[/img]
t'apareixerà això:

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 09/05/2009 9:56

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Adif trasllada el taller de Sant Andreu per fer passar l'AVE


EL PERIÓDICO
BARCELONA

L'execució de la línia de l'AVE a Sant Andreu va començar a superar ahir un altre obstacle: el trasllat dels tallers de manteniment de les vies i instal.lacions d'amplada ibèrica existents a l'estació de Sant Andreu Comtal. El gestor d'infraestructures Adif va adjudicar el trasllat d'aquestes dependències a un nou centre ubicat a Montcada. El canvi costarà set milions d'euros i deixarà el terreny lliure per construir les vies de l'alta velocitat i el seu taller de manteniment, així com per reubicar el nou edifici de l'estació de Rodalies i el futur esquema de les vies de les línies C-2 i de regionals.
El trasllat del taller, segons va informar ahir Adif, s'ha de fer en una ubicació dels voltants de Barcelona, com serà l'entorn de l'estació de Montcada-Bifurcació, per tal de garantir la rapidesa i l'eficàcia de les reparacions a la zona nord de la capital. En el complex ferroviari situat al corredor del Besòs que acollirà el taller s'hi construiran, a més a més, noves vies d'accés i també una gran grua per millorar el transport de materials.
El taller bessó que tenia Adif per cuidar les vies d'amplada ibèrica de la zona sud de Barcelona, situat a l'estació de Sants, ja va ser traslladat a l'Hospitalet abans del 2007 per donar pas, igualment, a les vies de l'AVE que es construïen des del Prat.

INSTAL.LACIONS DE RENFE A
la zona de l'estació de Sant Andreu Comtal hi ha dos tallers més, en aquest cas de l'operadora Renfe, per a la reparació dels trens Talgo, d'una banda, i dels combois de Rodalies i de les línies regionals, de l'altra. Tot això, ubicat a la banda de mar de l'ampli recinte on hi ha l'estació, haurà de ser traslladat també en el futur per cobrir les vies de l'AVE.
De moment, les obres en aquesta zona es concentren a la banda de muntanya, que és on s'ubica el taller que pròximament anirà a Montcada. Al costat de les obres ferroviàries es fan també les d'un dels vials soterrats per a vehicles que uniran, en paral.lel a les vies, el nus de la Trinitat i l'estació de Sagrera.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 11/05/2009 8:41

metring ha escrit:http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Adif trasllada el taller de Sant Andreu per fer passar l'AVE


EL PERIÓDICO
BARCELONA

L'execució de la línia de l'AVE a Sant Andreu va començar a superar ahir un altre obstacle: el trasllat dels tallers de manteniment de les vies i instal.lacions d'amplada ibèrica existents a l'estació de Sant Andreu Comtal. El gestor d'infraestructures Adif va adjudicar el trasllat d'aquestes dependències a un nou centre ubicat a Montcada. El canvi costarà set milions d'euros i deixarà el terreny lliure per construir les vies de l'alta velocitat i el seu taller de manteniment, així com per reubicar el nou edifici de l'estació de Rodalies i el futur esquema de les vies de les línies C-2 i de regionals.
El trasllat del taller, segons va informar ahir Adif, s'ha de fer en una ubicació dels voltants de Barcelona, com serà l'entorn de l'estació de Montcada-Bifurcació, per tal de garantir la rapidesa i l'eficàcia de les reparacions a la zona nord de la capital. En el complex ferroviari situat al corredor del Besòs que acollirà el taller s'hi construiran, a més a més, noves vies d'accés i també una gran grua per millorar el transport de materials.
El taller bessó que tenia Adif per cuidar les vies d'amplada ibèrica de la zona sud de Barcelona, situat a l'estació de Sants, ja va ser traslladat a l'Hospitalet abans del 2007 per donar pas, igualment, a les vies de l'AVE que es construïen des del Prat.

INSTAL.LACIONS DE RENFE A
la zona de l'estació de Sant Andreu Comtal hi ha dos tallers més, en aquest cas de l'operadora Renfe, per a la reparació dels trens Talgo, d'una banda, i dels combois de Rodalies i de les línies regionals, de l'altra. Tot això, ubicat a la banda de mar de l'ampli recinte on hi ha l'estació, haurà de ser traslladat també en el futur per cobrir les vies de l'AVE.
De moment, les obres en aquesta zona es concentren a la banda de muntanya, que és on s'ubica el taller que pròximament anirà a Montcada. Al costat de les obres ferroviàries es fan també les d'un dels vials soterrats per a vehicles que uniran, en paral.lel a les vies, el nus de la Trinitat i l'estació de Sagrera.
Ja hi cabran a Montcada Bifurcació tantes coses? Ho dic perquè entre taller de MD i el què ja hi ha actualment de rodalies no sé pas... Potser hi tingui alguna cosa a veure també el què estan fent a Sabadell Sud, tot i que encara no està gens clar el què hi fan allí.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/05/2009 8:44

Doncs a veure si aprofiten, i fan de pas cotxeres, per poder guarir els trens dels grafiters >:(



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 11/05/2009 18:04

metring ha escrit:Doncs a veure si aprofiten, i fan de pas cotxeres, per poder guarir els trens dels grafiters >:(
Tant fa, encara els hi agradara més als grafiters colar-se, ells volen el risc! :evil:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 24/05/2009 23:58

En el número d'abril del Sant Andreu de Cap a Peus http://www.avvsantandreu.cat/pdf/capape ... 04_538.pdf hi podeu trobar un ampli reportatge sobre l'AVE passant per Sant Andreu,les obres fins a Sagrera, i com influeixen les obres de l'estació de Sant Andreu Comtal en els veïns de la zona.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 30/05/2009 11:41

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ndreu.html

Adif demolirà el pont del carrer Sant Adrià, al barri de Sant Andreu

Avui comença a construir una estructura provisional que permetrà el pas de vehicles i vianants
30/05/09 02:00 - Barcelona - el punt email protegit


Adif demolirà l'actual pont del carrer Sant Adrià, al barri barceloní de Sant Andreu, i el substituirà per un altre de provisional que es començarà a construir aquest mateix cap de setmana, en el marc de les obres del TAV al tram Sagrera-Nus de la Trinitat. El pont provisional estarà situat en paral·lel a l'actual, però desplaçat uns metres en direcció a la Sagrera, prop dels carrers Doctor Balarí i Jovany i Ferran Junoy. D'altra banda, l'ens gestor d'infraestructures va adjudicar ahir les obres d'adaptació del ramal de mercaderies Castellbisbal-Can Tunis perquè hi puguin passar trens d'alta velocitat.

El de Sant Adrià és el segon pont que resulta afectat per les obres del TAV al districte de Sant Andreu. A principis d'any es va desmuntar totalment el de Sarajevo, que estava situat entre el de Sant Adrià i el del Treball.

Com que no va ser substituït, des d'aleshores els veïns de la zona han de recórrer distàncies força més llargues per recórrer un trajecte que abans podien cobrir, ja fos a peu, en cotxe o en autobús, en pocs minuts.

L'estructura provisional que ha de substituir l'actual pont de Sant Adrià farà 45,7 metres de llargària i estarà sustentat, a la banda de muntanya, en un estrep fonamentat sobre puntals, mentre que al costat mar estarà recolzat en la futura estructura que cobrirà les vies d'ample internacional. A més, tindrà una amplada de 16,2 metres distribuïts en una vorera de dos metres d'amplada i una calçada de 6,2 metres per cada un dels dos sentits de circulació de vehicles.

Com que les obres de construcció d'aquest pas provisional es fan amb maquinària pesant, es restringiran temporalment les circulacions ferroviàries per la via de l'estació de Sant Andreu Comtal, encara que això no afectarà el trànsit de trens, segons va assegurar ahir Adif en un comunicat. A més, la magnitud dels treball farà necessari ampliar l'horari de les obres durant aquest cap de setmana i el que ve, entre les deu del matí i les vuit del vespre dels dissabtes, i de les deu a les sis de la tarda els diumenges. L'ens gestor d'infraestructures s'ha compromès a adoptar mesures preventives per minimitzar l'impacte acústic de les obres i reduir al màxim les molèsties als veïns,

Un cop estigui fet el pont provisional, es començarà a desmuntar el de Sant Adrià, la qual cosa permetrà avançar en la construcció de la línia d'alta velocitat, la cobertura de les vies d'ample convencional i la construcció dels vials subterranis paral·lels a aquesta plataforma.

Les obres s'emmarquen en els treballs de construcció del tram Sagrera-Nus de la Trinitat de la línia del TAV Madrid-Barcelona-frontera francesa.

L'altre part de la notícia, a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9315



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”