Bus interurbà Camp de Tarragona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Solució fàcil

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/11/2008 17:45

Aques transport públic ajuda a trencar la barrera existent entre dues comarques veïnes, el Baix Penedès i l'Alt Camp, separades per unes històriques males comunicacions.
El remei és fàcil. Passa que les llumeneres de sempre s'estan carregant la línia ferroviària de Valls a trossos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 20/01/2009 20:20

trainman ha escrit: També guanya pes específic l'estació de Renfe de Calafell, que queda convertida en un punt de referència del transport públic a una àmplia regió, ja que la nova línia d'autobús neix amb la voluntat d'afavorir la correspondència entre els diferents mitjans de transport públic. Els horaris, en concret, s'han dissenyat tenint en compte les freqüències de pas dels trens de rodalies.
Bona idea, considerant la intel·ligència de l'ajuntament del meu poble...



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 21/01/2009 13:59

dimecres, 21 de gener de 2009
>
Un cop de bus entre Tarragona i Reus


Nous serveis amb només una parada al campus de la URV enllacen des d'ahir les dues ciutats

ÒSCAR MESEGUER. Tarragona
Anar de Tarragona a Reus en bus o a l'inrevés és, des d'ahir, més àgil. Si fins ara costava uns 35 minuts, quan només hi ha 15 quilòmetres aproximadament entre les dues terminals, ara la meitat de les expedicions duren «entre set i deu minuts menys», segons va quantificar el director general de Ports i Transports, Manel Villalante. Un total de 48 dels 110 serveis que connecten diàriament les dues ciutats ja són exprés, amb una única parada al campus de la URV a Reus, entre les dues principals estacions. Les altres 62 expedicions, que alternaran amb les semidirectes, mantindran les cinc parades fixes actuals.


+ Una munió d'usuaris esperant a Tarragona un dels autobusos semidirectes. Foto: J. FERNÀNDEZ.
48 serveis diaris 23 sortides exprés en sentit Tarragona i 25 en sentit Reus. 28 minuts Temps aproximat del trajecte semidirecte entre les dues ciutats, amb una única parada a la URV. Hi haurà serveis exprés cada mitja hora. 0,73 euros El preu del bitllet fent servir la targeta T-Mes dos cops al dia. 900.000 desplaçaments anuals es fan actualment entre Tarragona i Reus.

La rebuda de l'oferta de serveis exprés per part dels usuaris, no cal dir-ho, va ser excepcional. Aquest nou servei, el primer exprés de transport públic que s'implanta al Camp d'acord amb el pla de transport de viatgers de Catalunya 2008-2012, beneficiarà els prop de 900.000 trajectes anuals que es fan entre les dues grans ciutats del cor del territori i, per tant, podria augmentar la demanda fins al milió de desplaçaments cada any, tot i que el govern no va aventurar cap xifra.

El preu del bitllet senzill surt a 1,75 euros, com fins ara, i amb la targeta T-Mes, l'únic títol integrat que de moment hi ha en circulació, pot sortir a 0,73 euros el viatge si se'n fan dos de diaris. També com fins ara, al cap i a la fi, però amb l'avantatge de la rapidesa: els autobusos semidirectes, que sortiran cada mitja hora bé de l'estació de Tarragona bé de la plaça de les Oques de Reus –en aquest cas han de passar primer per l'estació d'autobusos de Reus–, no pararan ni al barri de Mas Carpa, ni a la seu de Brasília (zona industrial de Reus), ni a la cruïlla de la Canonja, ni a la Floresta. En canvi, com a novetat que fa l'oferta especialment atractiva per als estudiants, els serveis exprés tindran una única parada a la Facultat d'Econòmiques de la URV a Reus.

La reestructuració de la línia, gestionada per l'empresa Hispano Igualadina, permetrà combinar, cada 15 minuts, sortides exprés i sortides de la línia convencional que dóna servei als barris, atenent alhora la mobilitat urbana i la interurbana sense diferències de preu amb relació als serveis exclusivament urbans que ofereixen les empreses municipals. Això, com recordava Villalante, ha estat possible gràcies a la posada en funcionament de la integració tarifària.

De dilluns a divendres feiners, s'oferiran 23 expedicions exprés en sentit Tarragona i 25 en sentit Reus, entre les 7.45 h i les 21.10 h. Dissabtes hi haurà tres expedicions en sentit Tarragona i set en sentit Reus, totes abans de les 16.30 h, i a l'estiu, Nadal i Setmana Santa, 13 sortides en cada sentit durant tot el dia. Els diumenges no hi ha servei directe i s'ofereixen 30 sortides convencionals, algunes amb parada a la URV.


http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3403650



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 21/01/2009 14:02

Nota de premsa
Darrera actualització: 20/01/2009



Nous serveis de bus “exprés” connectaran Tarragona i Reus amb una única parada
Data: 20/1/2009

El DPTOP ha posat en marxa avui noves expedicions “exprés” per connectar les ciutats de Tarragona i Reus amb una única parada intermèdia en el recorregut, la qual cosa permetrà reduir en prop de 7 minuts el trajecte actual. L’objectiu és oferir serveis competitius per donar resposta a les necessitats de mobilitat entre les dues capitals de comarca. Així, s’oferiran 23 sortides diàries “exprés” en sentit Tarragona i 25 en sentit contrari, amb només una parada a la Universitat Rovira i Virgili. Per fer-ho, es reestructura el servei d’autobús actual, que enllaça les dues ciutats amb més de 5 parades intermèdies al llarg del recorregut. D’aquesta manera, a partir d’avui es combinaran expedicions exprés amb convencionals, cada 15 minuts.

Actualment, la línia d’autobús interurbana que enllaça Tarragona i Reus ofereix un total de 110 expedicions diàries, 55 d’anada i 55 de tornada, amb 5 parades fixes i altres discrecionals al llarg del recorregut, amb l’objectiu d’atendre la mobilitat tant urbana com interurbana. Això fa que el trajecte es prolongui prop de 35 minuts.

Ara, amb la voluntat de millorar l’oferta de serveis de transport públic entre les dues ciutats, el DPTOP ha impulsat la reestructuració d’aquesta línia, per tal d’oferir algunes d’aquestes expedicions amb velocitat comercial ràpida, i escurçar, així, el temps del trajecte. L’objectiu és oferir serveis de transport públic competitius, que suposin una alternativa real al vehicle privat, per tal de promoure una mobilitat cada cop més sostenible.

Aquesta és una de les actuacions previstes en el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012 aprovat recentment pel Govern, que proposa, entre d’altres, una sèrie de serveis directes exprés per connectar els principals nuclis generadors de demanda, com ara Reus i Tarragona.

48 expedicions “exprés” al dia

La reestructuració del servei actual entre Tarragona i Reus, gestionat per l’empresa Hispano Igualadina, permetrà combinar, cada 15 minuts aproximadament, noves sortides “exprés” amb una única parada intermèdia, i sortides de la línia convencional, que dóna servei a altres barris, amb 5 parades fixes i altres discrecionals.

Així, a partir d’avui s’ofereixen les noves expedicions “exprés” següents:


De dilluns a divendres: 23 expedicions “exprés” en sentit Tarragona i 25 en sentit Reus, entre les 7.45 i les 21.10 hores, amb sortides cada mitja hora.

Dissabtes feiners: 3 expedicions “exprés” en sentit Tarragona i 7 en sentit Reus, entre les 8.30 i les 16.30 hores, d’acord amb la demanda registrada

Temporada d’estiu, Nadal i Setmana Santa: 13 sortides “exprés” en sentit Tarragona i 13 en sentit Reus, entre les 7.00 i les 21.00 hores, amb sortides cada hora.

Aquests nous serveis, que reduiran el temps del trajecte actual en prop de 7 minuts, sortiran de la plaça de les Oques de Reus, passaran per l’estació d’autobusos, i només oferiran una parada intermèdia a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la URV, fins a arribar a l’estació d’autobusos de Tarragona.

Aquestes expedicions exprés es combinaran amb les 62 expedicions de dilluns a divendres del servei convencional que es mantindran, les 27 dels dissabtes feiners, i les 39 de la temporada d’estiu, Nadal i Setmana Santa. Les expedicions dels diumenges i festius es mantindran com fins ara, de manera que en total s’oferiran 30 sortides amb serveis convencionals, algunes de les quals també tindran parada a la URV.

Aquests serveis convencionals surten també de la plaça de les Oques de Reus, passen per l’estació d’autobusos i s’aturen al barri de Mas Carpa, a la zona industrial, a la cruïlla de La Canonja, a la zona comercial de les Gavarres i a La Floresta, fins a l’estació d’autobusos de Tarragona.

Aquesta actuació beneficia els prop de 900.000 usuaris anuals del servei de transport per carretera entre Reus i Tarragona, que disposaran d’una oferta més atractiva, amb trajectes més ràpids. Amb aquesta iniciativa, es pretén, a més, captar nous viatgers que actualment utilitzen el vehicle privat per a aquest tipus de desplaçament.

http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... r_s__c.jsp



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dijous 22/01/2009 8:42

La línea la hace Mon-bus, pero ¿a través de Cintoi Bus? ¿O de Hillsa o de Bus Castellví? Supongo que por el recorrido será Cintoi Bus.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/07/2009 20:57

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=281577

Un nou bus unirà Creixell, Torredembarra i Bonastre

L’ATM també presenta una targeta que permet viatjar gratuïtament als menors de 12 anys

OLGA PIQUERAS | Creixell

Un nou servei d'autobús millorarà les connexions entre diferents municipis del Tarragonès i el Baix Penedès. La nova línia unirà amb transport públic els diferents nuclis de Creixell i el connectarà, alhora, amb Torredembarra, Roda de Barà i Bonastre. El trajecte forma part del sistema tarifari integrat, de manera que els viatgers podran connectar amb altres serveis d'autobús i gaudir d'un estalvi econòmic important. D'altra banda, aquest dimarts també s'ha presentat la T-12, una nova targeta que permetrà, als menors de 12 anys, agafar de forma gratuïta el transport públic del Camp de Tarragona.

Durant els últims anys el Tarragonès i el Baix Penedès han guanyat habitants, un fet que és especialment significatiu durant l'estiu, degut al turisme. L'augment de població s'ha fet notar en la demanda de transport públic que s'ha hagut de posar al dia. Amb aquest objectiu s'ha posat en marxa un nou servei d'autobús que connecta Creixell, Torredembarra i Bonastre. A més, la línia també permetrà millorar la mobilitat interna de Creixell, ja que enllaçarà els diferents nuclis d'aquest municipi. La nova línia oferirà 18 expedicions diàries, 9 d'anada i 9 de tornada, de dilluns a divendres feiners. L'actuació comporta una inversió de 100.000 euros, a càrrec de l'Ajuntament de Creixell.

L'acte de presentació del nou servei, que s'ha fet aquest migdia a Creixell, ha estat presidit pel director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, i l'alcalde de Creixell, Teodoro Fuster. La nova línia formarà part del sistema de transport públic integrat. És a dir que permetrà agafar altres autobusos amb el mateix bitllet i, per tant, viatjar a un preu assequible. El servei s'emmarca dins del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, que recull un conjunt de mesures per potenciar l'ús del transport públic, mitjançant la introducció de millores en l'oferta i qualitat dels serveis.

Transport gratuït per als menors de 12 anys
Aquest dimarts l'Autoritat del Transport del Camp de Tarragona (ATM) ha presentat la targeta T-12, que permet als nens d'entre 4 i 12 anys agafar de forma gratuïta el transport públic, tant els busos urbans com els interurbans. Es tracta d'un títol que serveix per fer tants viatges com vulguin i que serà personalitzada, amb el nom i DNI de cada un dels usuaris. La nova targeta T-12 entrarà en funcionament el 14 de setembre i es calcula que al Camp de Tarragona es podran beneficiar d'aquesta mesura uns 60.000 nens. L'objectiu d'aquest nou títol és afavorir la mobilitat dels infants i també promoure uns hàbits d'utilització quotidiana del transport públic, tant dels nens com dels pares.

Publicat 28/07/2009 15:00h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 30/07/2009 0:31

Autocars del Penedès será la encargada de realizar esta nueva línea

Dimarts, 28 de juliol de 2009 - 13:43h Pol. Territ. i Ob. Públ. - Del. Tarragona
--------------------------------------------------------------------------------

Un nou servei de bus millorarà les connexions entre diversos nuclis de Creixell, Torredembarra i Bonastre
Arxius Nota de premsa El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’ATM del Camp de Tarragona, l’Ajuntament de Creixell i Autocars de Penedès han presentat un nou servei d’autobús que millorarà les comunicacions internes amb transport públic al municipi de Creixell i el connectarà, alhora, amb Torredembarra, Roda de Barà i Bonastre. El nou servei, que funcionarà a partir del 3 d’agost, formarà part del sistema tarifari integrat, de manera que els viatgers podran connectar amb altres serveis d’autobús gaudint d’un estalvi econòmic important. L’actuació comporta una inversió de 100.820 euros, a càrrec de l’Ajuntament.



El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante; el president del comitè executiu de l’ATM del Camp de Tarragona, Joaquim Margalef; l’alcalde de Creixell, Teodoro Fuster, i Manel Sivill, representant de l’empresa Autocars de Penedès, han presentat avui un nou servei de bus per a enllaçar diversos nuclis de Creixell i connectar-los amb Torredembarra i Bonastre, que formarà part del sistema tarifari integrat del Camp de Tarragona.

Aquesta actuació s’emmarca dins del Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, que recull un conjunt de mesures per a potenciar l’ús del transport públic, mitjançant la introducció de millores en la oferta i qualitat dels serveis. Concretament, segueix les directrius del Pla pel que fa a la millora de la coordinació dels serveis urbans i interurbans entre les administracions locals i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

El nou servei, que es posa en marxa avui, servirà per a facilitar la mobilitat interna al municipi de Creixell, d’una banda, i connectar-lo amb les poblacions properes de Bonastre, Roda de Barà i Torredembarra, de l’altra, on els viatgers podran enllaçar amb altres línies d’autobús integrades a la xarxa de transport públic, amb el corresponent estalvi econòmic que això suposa.

18 expedicions diàries

La nova línia oferirà 18 expedicions diàries, 9 d’anada i 9 de tornada, de dilluns a divendres feiners, que serviran per a donar resposta a les necessitats de mobilitat més local a l’interior del municipi de Creixell.

En aquest sentit, a Creixell s’ubiquen la majoria de les 24 parades del nou servei d’autobús, comptant anades i tornades. Concretament, es localitzen a:


Anades (sentit Bonastre – Creixell – Torredembarra)
•La Plana (cruïlla de Roda)
•Port Romà (a C.Cèsar August - Pl. Delfos)
•Creixell Mar (a C. Montsant – Pl. de la sardana 13 i a C. Girona - Av Catalunya)
•Les Morisques (a C. Antoni Gaudí, 1)
•Les Eres ( a Av Navarra - Les Piscines i a Av Navarra – C. Pallars)
•Racó del Cèsar (a Av Creixell, 12; a C. Eivissa, 2; a Av Juli Cèsar, 87; i a Via Apia, 20, i a Av. Mediterranea – Av. Juli Cèsar
•Cruïlla N340

Tornades (sentit Torredembarra – Creixell – Bonastre)

•Racó del César (a Ctra. N340 – Av Roma, a Av Creixell, 12, a C. Eivissa, 2, a Av Juli cèsar, 87, a Via Apia, 20)
•Cruïlla N340
•Les Morisques ( a C. Antoni Gaudí, 1)
•Les Eres ( a Av Navarra – Les Piscines i a Av Navarra – C. Pallars)
•Creixell-Mar (a C. Girona – Av Catalunya, i a Pl. De la sardana, 16 – C. St. Jordi)
•La Plana (cruïlla de Roda)
•Port Romà (a C.Cèsar August - Pl. Delfos)

Així mateix, s’implanten 4 expedicions d’anada i 4 de tornada els dissabtes dels mesos de juliol i agost, per tal de cobrir la demanda de mobilitat més vinculada a l’afluència de visitants i turistes en aquest període estival. Les anades surten de la parada de la Plana a les 9.01, a les 11.11, a les 12.11 i a les 13.16 hores, i les tornades surten de la parada del CAP de Torredembarra a les 9.36, a les 11.41, a les 12.41 i a les 13.46 hores.

L’actuació, que comporta una inversió anual de prop de 100.820 euros, a càrrec de l’Ajuntament de Creixell, formarà part del sistema tarifari integrat de l’ATM del Camp de Tarragona, de manera que els usuaris es beneficiaran de la possibilitat de fer ús del conjunt de títols integrats d’una zona tarifària.


Tarifes 2009

Títol 1 zona
T-MES 44 €
T-50/30 28,50 €
T-10/30 7,70 €
T-10 8,70 €


http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 664977.pdf



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Diumenge 02/08/2009 22:51

El dissabte vaig fer una visita a port aventura i anant cap al parc vaig descobrir un invent nou de l'empresa Plana un autobus sense tapa de motor sortint de alla, ja he vist moltes molta gent que conta aventures d'aquesta companyia i rao que tenen :riure



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 25/08/2009 2:26

alexbn ha escrit:La línea la hace Mon-bus, pero ¿a través de Cintoi Bus? ¿O de Hillsa o de Bus Castellví? Supongo que por el recorrido será Cintoi Bus.
Te puedo confirmar que en los billetes pone Cintoi Bus. Esta tarde he hecho esta línea, la Calafell-Valls y es muy curioso: se realiza con una furgoneta reconvertida en autobús :D que tiene ni más ni menos que el siguiente equipamiento: una expededora y canceladora Ascom (igualitas a las de TMB) para expender sólo los billetes sencilos Vendrell-Calafell y cancelar los títulos de la ATM de Barcelona, y una canceladora/expendedora sin contacto (de una empresa rara que no recuerdo su nombre, no es ni Massisconvi ni Maexbic) del mismo modelo que usa la EMT de Tarragona y la cuál sirve tanto para expender todos los billetes sencillos salvo el Calafell-Vendrell y cancelar los títulos ATM Camp de Tarragona.

También comentar que el precio del billete sencillo para el recorrido entero es de 1,35 euros :o a pesar de haber 35 km de Calafell a Valls, ya que es un trayecto de 1 zona (tanto Calafell cómo Valls están en la zona 2.4) y además gran parte del trayecto se hace por la AP-2, ya que la C-51 es una porquería de carretera y se va más rápido por la autopista.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/12/2009 10:03

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=322095

Reestructurats els serveis de busos que uneixen amb l'estació del TAV del Camp de Tarragona

S'adapten les sortides diàries des de les diverses poblacions de l'entorn en funció de la demanda

LAMALLA.CAT


A partir de l’1 de gener de 2010, l’oferta d'autobusos que arriben fins a l’estació del Tren d'Alta Velocitat (TAV) del Camp de Tarragona s'ajustarà, d’acord amb la demanda registrada, per mantenir la rendibilitat del servei públic. Reus tindrà el doble de serveis per enllaçar amb l'estació; Tarragona continuarà amb els 27 serveis diaris, que arribaran fins a Valls; i Cambrils, Vila-seca i Salou mantindran les quatre expedicions diàries durant els mesos d'estiu però es reduirà la freqüència a un sol viatge diari durant la resta de l'any.
Notícies relacionades

* Prop de 20.000 viatgers han utilitzat l'estació del TAV del Camp de Tarragona el primer mes[20/01/2007]

Els canvis que provocarà la reestructuració de les línies a Reus comportarà que les actuals quatre expedicions diàries en cada sentit es mantinguin solament els caps de setmana i festius. Els dies laborables, l'oferta es doblarà i es faran vuit expedicions diàries en cada sentit, amb parada als municipis de Constantí, la Pobla de Mafumet, el Morell i Perafort.

Tarragona mantindrà les 27 expedicions per sentit de dilluns a divendres, així com les 21 expedicions per sentit els dissabtes i 19 els diumenges. Aquestes sortides també donaran servei a Valls.

A Cambrils, Vila-seca i Salou es mantindran les quatre expedicions per sentit actuals durant la temporada alta, en els mesos de juliol i agost, mentre que la resta de l’any, quan no existeix tanta demanda, s’oferirà una expedició per sentit.

Publicat 30/12/2009 16:06h



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 31/12/2009 10:12

Algú ho hauria de confirmar però tot apunta a que l'autobús deixa de servir l'estació de Tarragona ciutat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 15/06/2010 16:39

Los buses hacia Tarragona y Salou eliminarán sus paradas del centro
Los autobuses que enlazan la capital del Baix Camp con Salou y Tarragona eliminarán sus paradas del centro ciudad a partir del próximo 1 de enero de 2011

BEGOÑA RUIZ - 11/06/2010 20:29

Según explicó ayer el concejal de Via Pública y consejero delegado de Reus Transport, José Magrazó, el servicio de transporte interurbano entre estas poblaciones sólo hará parada en la estación de autobuses.

A pesar de este recorte de paradas, se mantendrá la de la Universidad para los jóvenes que vienen desde Tarragona y la del barrio Fortuny para los usuarios del autobús de Salou.

El objetivo de este cambio, según aseguró Magrazó, es la descongestión del tráfico en el centro de la ciudad y ganar tiempo. Los autobuses podrían ganar en frecuencias, pasando de los 30 a los 15 minutos en el caso de Salou, y de 15 a 10 minutos para Tarragona, según el concejal. Y es que «el autobús tarda lo mismo en llegar de Reus aquí, que en hacer el recorrido urbano por la ciudad», explicó Magrazó. No obstante, las compañías que operan estos servicios serán las que decidan, en última instancia, si aumentan el número de frecuencias.

Este cambio no afectará a los autobuses que realizan la conexión entre Reus y el resto de poblaciones del Baix Camp y que tienen su entrada a la ciudad por la carretera de Castellvell o la de Alcolea, entre otras.

Estación intercambiadora

El objetivo de este cambio, como explicó Magrazó, también es «convertir la estación de autobuses en un intercambiador».

Para ello, las líneas L10, L11, L50 y L60 del autobús urbano harán parada en la estación autobuses para que los usuarios procedentes de otros municipios puedan hacer transbordo y desplazarse en transporte público por la ciudad.

Gracias a la tarjeta integrada de la Autoritat del Transport Metropolità del Camp de Tarragona, los usuarios podrán enlazar con los dos servicios por el mismo precio de un viaje.

-----------------------------------------------------------------

Los usuarios de los buses de Salou y TGN quieren las paradas del centro
Los autocares de estas líneas sólo se detendrán en la estación central. Recelan de la medida porque les obligará ha hacer transbordos y perder más tiempo en los viajes

F. GRAS - 13/06/2010 20:41

En uno de los vértices de la plaza de les Oques es característico ver los bancos de la parada de los autocares interurbanos repleta de viajeros. Tantos que, generalmente, estos se sientan como pueden con la espalda apoyada en el escaparate de un negocio o en el portal de un edificio situado justo detrás.

Pues bien, esta imagen llegará a su fin en enero del año que viene con la decisión del Ayuntamiento de Reus de eliminar las paradas de las líneas de autocares de Tarragona y Salou del centro de la capital del Baix Camp. Así lo ha solicitado a la Direcció del Transport Terrestres de la Generalitat, según explicaba el concejal José Magrazó, ya que permitirá descongestionar el tráfico en el centro y ganar tiempo. Los planes pasan porque todos los autocares de las dos líneas hagan parada en la estación de la avenida de Salou, con sólo dos excepciones como son la de la URV y la del barrio Fortuny.

La noticia no cuenta con la total aceptación de los usuarios de las dos líneas. Es más, recelan sobre su eliminación porque «el servicio resultará más incómodo porque la estación está lejos del centro y para llegar perderemos más tiempo», explicaba Juan Pedro García. Éste joven coincidía con sus dos compañeras, Andrea y Carina, en que «hacer transbordos siempre resulta más pesado que un solo trayecto», apuntaba.

La misma opinión mantenía otra de las viajeras, Antonia Gómez, que decía: «Vivo al lado de Les Oques y el bus me va perfecto para ir a trabajar a Tarragona. Ahora todas las mañanas tendré que desplazarme hasta la estación para coger el bus». En todos los casos, los encuestados no recelarían tanto de los cambios si las frecuencias de los trayectos a los dos municipios fueran más elevadas, una decisión que depende de las compañías que llevan a cabo el servicio.

La supresión de las paradas del centro afectarán a las que se encuentran en la plaza de Les Oques, el Parc Sant Jordi, el paseo Mata y la avenida de La Salle. El cambio, pero, no tendrá consecuencias en la conexión de Reus con el resto de poblaciones del Baix Camp. Para facilitar los transbordos, las líneas L10, L11, L50 y L60 del autocar urbano harán parada en la estación central. Gracias a la tarjeta integrada los usuarios podrán enlazar las dos tipologías de buses por el mismo precio de un viaje.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”