Renovació de via fins a Puigcerdà
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Pel que vaig poder veure, la travessa de formigó que s'ha portat a tota la linia són les monobloc de formigó aptes tant per a ample ibèric com ample UIC.
Si trobo alguna foto de detall o en puc fer alguna la penjo al meu flickr.
Salut
Si trobo alguna foto de detall o en puc fer alguna la penjo al meu flickr.
Salut
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
A Puigcerdà, la via i les travesses ja estaven instal·Lades tant a la via 1 com a mitja part de la via 2. A la via 3 estaven treballant en l'explanació de la via i tallar l'herba. Hi ha 2 punts on hi ha una bona quantitat de balast: A La Molina, a prop de l'estació costat Barcelona, i a la pròpia estació de Puigcerdà.
Sembla que des de La Molina fins a Alp acabaran instal·labnt les travesses de fusta i des d'Alp fins Puigcerdà ja les monobloc.
També ja no hi ha via antiga en cap punt de la línia fins a Puigcerdà.
La resta segueix com estava habitualment. També en algun tros de la recta paral·lela a la N-152, o N-260, han instal·lat alguna travessa monobloc amb els carrils.
Sembla que des de La Molina fins a Alp acabaran instal·labnt les travesses de fusta i des d'Alp fins Puigcerdà ja les monobloc.
També ja no hi ha via antiga en cap punt de la línia fins a Puigcerdà.
La resta segueix com estava habitualment. També en algun tros de la recta paral·lela a la N-152, o N-260, han instal·lat alguna travessa monobloc amb els carrils.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Desprès de no haver tingut temps per comentar com van les obres, dir-vos que les tres vies de Puigcerdà ja quasi be estan renovades les tres, a falta de ficar el balast i anivellar.
A la sortida de La Molina hi ha un bon tram ja amb la via nova, i avui a arribat una Batonadora, cap a les 20 hores, ja que a les 20:20 encara estava calenta.
Salut
A la sortida de La Molina hi ha un bon tram ja amb la via nova, i avui a arribat una Batonadora, cap a les 20 hores, ja que a les 20:20 encara estava calenta.
Salut
Una imatge de les obres del dilluns 1 de juny:
http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... ya_07.html
http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... ya_07.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Us informo que a partir del dilluns 15 de juny i fins el 3 de juliol el transbordament per carretera es realitzarà de Ripoll a La Tor de Querol.
Suposo que amb això aprofitaran per ficar d'una vegada la via nova a l'estació de Ribes de Freser, no?
I per cert... què faran amb les vies d'ample UIC? Temps enrere havia sentit dir que les volien ficar a un altre cantó de l'estació per aprofitar aquell espai amb finalitats inmobiliaries.
I per cert... què faran amb les vies d'ample UIC? Temps enrere havia sentit dir que les volien ficar a un altre cantó de l'estació per aprofitar aquell espai amb finalitats inmobiliaries.
Fa temps que s'havia parlat d'això però ara per ara es queden tal i on estan, però cobertes am balast antic per a poder circular per sobre sense problemes.
Salut
Salut
Cobertes amb balast antic vols dir entre durinn les obres, o de manera temporalment definitiva?
En teoria les antigues vies estan cobertes permanentment amb balast antic per a poder llogar els terrenys per a posar material d'obra d'alguna constructora.
Salut
Salut
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Però és que, tot i el balast, jo segueixo veient la catenària i les vies antigues (en referència a les franceses). Ara, el semàfor fa uns 3 anys que està desconnectat, i llavors no sé si la catenària també ho està.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Millor que no ho provisBB9200 ha escrit:Ara, el semàfor fa uns 3 anys que està desconnectat, i llavors no sé si la catenària també ho està.

-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
El seccionador entre La Tor de Querol i Puigcerdà està obert, i per tant la secció sense corrent.BB9200 ha escrit:Però és que, tot i el balast, jo segueixo veient la catenària i les vies antigues (en referència a les franceses). Ara, el semàfor fa uns 3 anys que està desconnectat, i llavors no sé si la catenària també ho està.
Aquí la foto.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Avui he tornat a fer una visita a Ripoll. Les coses en dos dies han canviat força. Per començar, ja no hi havia la ALCO 2148 (321 - 048) de TECSA, ni les tolves amb cinta, per transportar balast. Ha arribat un bulldozer de l'empresa AXOR. A la via 7, hi ha una dresina de Manteniment d'infraestructura RENFE, de feines a la catenària. A l'esplanada del pàrking de l'estació, ja està tot senyalitzat, per encabir els autobusos substitutoris que a partir de dilluns, s'encarregaràn de fer el trajecte entre Ripoll i La Tour de Carol. I per últim, a la boca nord del túnel del calvari, a l'aparcament que hi ha al costat de la comissaria dels Mossos, hi havia un camió descarregant material d'encofrar (taulers) i tanques metàl·liques. Dilluns si no hi ha canvis d'última hora, tornaré a donar una volta, a veure què tal han començat les obres.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Si es féssin a la nit, encara estaria mig tram de Ripoll a Ribes sense renovar. Has de tenir en compte que és una línia amb condicions molt dures, al estar a alta muntanya, a part els trams que es renoven, són força extensos, d'uns 25/30 Kms. aproximadament. I no s'emprenya a la gent, es fa un bus substitutori, que fa el mateix recorregut que el tren.
Per cert, aprofito l'avinentesa, que demà es talla la línia a partir de Ripoll, fins al 3 de Juliol. Es renovarà la part de la sortida nord de Ripoll, des del pont sobre els rius Ter i Freser, fins a la boca nord del túnel del calvari, i la platja de vies de Ribes.
Per cert, aprofito l'avinentesa, que demà es talla la línia a partir de Ripoll, fins al 3 de Juliol. Es renovarà la part de la sortida nord de Ripoll, des del pont sobre els rius Ter i Freser, fins a la boca nord del túnel del calvari, i la platja de vies de Ribes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Perquè per començar, renovar la via no és un pis pas, es tarda bastant més d'una nit per aixecar la via antigua, preparar el terreny per la nova via, posar-la, aliniar-la i nivellarla amb el balast.trensmat ha escrit:Una pregunta per que no poden fer les renovacions i les obres per la nit no emprenyeria ha tanta gent
El que podrien haver fet d'una tirada és aprofitant el tall que es va fer al renovar el costat Tosses...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... initiu.pdf

Aquí teniu el PDF, amb els horaris a partir de demà, amb el tall a Ripoll, i el servei substitutori. (Fer click, al link de dalt, no a la imatge)

Aquí teniu el PDF, amb els horaris a partir de demà, amb el tall a Ripoll, i el servei substitutori. (Fer click, al link de dalt, no a la imatge)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
La ALCO 2148 dissabte es trobava estacionada a La Molina.UT440_132M ha escrit:Avui he tornat a fer una visita a Ripoll. Les coses en dos dies han canviat força. Per començar, ja no hi havia la ALCO 2148 (321 - 048) de TECSA, ni les tolves amb cinta, per transportar balast. Ha arribat un bulldozer de l'empresa AXOR. A la via 7, hi ha una dresina de Manteniment d'infraestructura RENFE, de feines a la catenària. A l'esplanada del pàrking de l'estació, ja està tot senyalitzat, per encabir els autobusos substitutoris que a partir de dilluns, s'encarregaràn de fer el trajecte entre Ripoll i La Tour de Carol. I per últim, a la boca nord del túnel del calvari, a l'aparcament que hi ha al costat de la comissaria dels Mossos, hi havia un camió descarregant material d'encofrar (taulers) i tanques metàl·liques. Dilluns si no hi ha canvis d'última hora, tornaré a donar una volta, a veure què tal han començat les obres.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Tal com vaig dir divendres, avui he tornat a donar una ullada a Ripoll. La cosa encara està molt verda. Ha arribat més maquinària d'obra. Els trens ara s'estacionen a la via 5. S'està preparant un encofrat, per fer de sòcol, amb taulers, als laterals del pont del riu, per tal que no caigui porqueria al riu. I poqueta cosa més a destacar. Hi ha un espai de l'aparcament del costat de la comissaria dels Mossos, habilitat com a aparcament pels vehicles de TECSA. Els horaris dels autobusos, força inflats (es van curar molt bé en salut), ja que el tren que surt de Ripoll a les 17:51, l'autobús ja feia 20 minuts que havia arribat. Dos autobusos son els encarregats de fer el transbord per carretera, un de gran, i un micro IVECO, que va via Toses.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Banda La Tor de Querol, després de mirar exactament on estava la frontera (que encara costa d'albirar tant com quan fer el tractat dels Pirineus...) han procedit a tallar el carril al lloc exacte. Això implica deixar el carril francès de xampinyó a la banda francesa i una via impecable a la nostra banda.
Crec que el dia que connectin haurà de venir una brigada de la RFF ja que hi ha una brida entre carrils, la qual un cargol és espanyol i l'altre francès i cal desenbridar per fer la connexió. Posteriorment, es farà una soldadura d'aquelles guapes entre carrils de molt diferents característiques.
Sort que som europeus i hi ha lliure circulació de treballadors.
Crec que el dia que connectin haurà de venir una brigada de la RFF ja que hi ha una brida entre carrils, la qual un cargol és espanyol i l'altre francès i cal desenbridar per fer la connexió. Posteriorment, es farà una soldadura d'aquelles guapes entre carrils de molt diferents característiques.
Sort que som europeus i hi ha lliure circulació de treballadors.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.