



Altre cosa, no hi ha catenària, ni aèrea, ni tercer carril, que el 300 hi pasi de visita, son nul·les.
I dic, que el túnel aquest, si no vaig errat, s'hi posen els cotxes de manteniment de la L3, com penseu tancar aixó.
Hora i data actual: Divendres 02/05/2025 3:59
Entrada Autor: Miquel » Dimecres 09/09/2009 10:02
Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 09/09/2009 11:14
Sí, es correcte. La via va ser modificada per fer que la via 1 anés direcció Vallcarca i no cap a l'apartador. No obstant, es va posar una agulla a via 2 per permetre l'accés. La foto està pressa des de la meitat, aproximadament, de l'interior de l'apartador.faristol ha escrit:Algun comentari a les fotos, a la primera on dius, "on es converteix en dues vies" es perque abans de fer la perllongacio cap a Montbau i el nou tunel cap a la dreta sortint de Lesseps, les dues vies de Lesseps seguien cap aquest tunel amb la perllongacio logicament la ascendent va quedar tallada, el canvi de agulles que es veu suposo que era el que feien la inversio de marxa quan Lesseps era estacio terme.
és molt possible. A dintre del túnel que ja dona accés a l'elevador, hi havia un bon grapat més de sapates.faristol ha escrit:A la segona foto la de les sapates, es posible que si tenen 20 anys continguin amiant, com les antigues dels cotxes?
no, el terme "porta de cotxeres" es fa servir al metro per identificar l'espai de les cotxeres on està el personal que surt a atendre les incidències en línia i fa petites reparacions ràpides. No implica una "porta" física.faristol ha escrit:A la tercera on dius "aqui estaven les portes de la cotxera" suposo que deuria ser com una reixa o tanca no?
fabricat per l'empresa catalana ERSCE, era l'únic al món del seu tipus que suportava una càrrega màxima de 50.000 kgfaristol ha escrit:el mecanisme i tot el conjunt era impresionant i funcional fins al darrer dia i aixo que era de 1924!!!
sí, correctefaristol ha escrit:La ultima foto es el que hi ha a sota de la reixa de respiracio que hi ha davant la biblioteca Jaume Fuster i a bastants metres de profunditat.
coses més dificils s'han fet, t'ho puc assegurar. Es podria fer servir una d'aquestes "miraculoses" mampares per separar la zona d'exposició de la de trànsit.faristol ha escrit:hi han grans inconvenients que jo veig, el acces, s'en hauria de obrir un, ja que no hi ha acces directe peatonal, la seguretat del tunel, desconec el estat real i no se s'atreverien a fer que hi hagues gent, ja sabem com estan les coses en tema seguretat, sortides de emergencia, tema dificil, un altre acces? tambe el fet que a pocs metres de distancia hi ha trafic de metro quasi constant,
sí, el túnel fa baixada, però la primera agulla s'ha modificat de tal manera que, o bé permet el pas cap a via 2, o bé actua com a descarrilador. No obstant, també hi ha descarriladors portàtils que es munten i desmunten en un moment. Aquesta part no oferiria dificultat.faristol ha escrit:una altre handicap es que el tunel te pendent estacionar allá material movil s'hauria de fer molt ben frenat i "estacat", ja sabem que les coses velles... cotxes (turismes) inclosos tendeixen a desfrenar-se etc... el risc que una unitat baixes tunel abaix seria un malson constant per els responsables.
seria com si el 300 tornés a casa. Allà on va treballar durant 64 anys.faristol ha escrit:pero si seria maco poguer agafar alla el 300, sortir a fer al linia 3 i tornar, a mes de guardar-se alla objectes etc..tot amb el tunel adequat etc..
Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 09/09/2009 13:35
Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 09/09/2009 21:16
Jo crec que ha de conviure les estacions ultramodernes amb estacions antigues, per exemple Fontana s'hauria de quedar tal i com era aquelles rajoles s'haurien de recuperar, estan fatal!!! Mentre que estacions com Catalunya podrien ser ultramodernes de veritat i no de paper pintat com d'altres.El LLOP ha escrit:Nota de l'administració: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &sk=t&sd=a
Petit museu? l'espai que queda de l'antic accés a la cotxera és més llarg que una andana d'estació. Potser hi hauran uns 200 metres (sense contar l'espai que ocupava l'antic elevador). Allí si que es podria fer una bona exposició amb el 300 exposat allà permanenment, preparat i amb accés a vies per fer circulacions quan convingui. Però estem parlant de molts € € € € € € € € € € € € € €.metring ha escrit:Es podrien fer servir les restes de les cotxeres com a petit museu?
Entrada Autor: TramviaBlau » Dimecres 09/09/2009 22:08
Entrada Autor: El LLOP » Dijous 10/09/2009 7:13
l'elevador sencer està a dins del túnel. Politjes, cables, tot, excepte la maquinària que feia possible l'ascens, que estava a la superfície i es va desmantellar. Tota la resta està al seu lloc.TramviaBlau ha escrit:LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Entrada Autor: Alemany » Dijous 10/09/2009 7:20
El LLOP ha escrit:l'elevador sencer està a dins del túnel. Politjes, cables, tot, excepte la maquinària que feia possible l'ascens, que estava a la superfície i es va desmantellar. Tota la resta està al seu lloc.TramviaBlau ha escrit:LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Entrada Autor: metring » Dijous 10/09/2009 12:22
Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 10/09/2009 14:47
El LLOP ha escrit:l'elevador sencer està a dins del túnel. Politjes, cables, tot, excepte la maquinària que feia possible l'ascens, que estava a la superfície i es va desmantellar. Tota la resta està al seu lloc.TramviaBlau ha escrit:LLop, entenc que la base de l´elevador, el terra vaja, es a dins del tunel???
Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 12/09/2009 16:12
faristol ha escrit:Doncs el teu pare no anava errat.
Si mires la part baixa de la plaça Lesseps veuras una especie de "gratacels" per dir-ho d'alguna forma (a dalt hi ha una estacio meteorologica) que va a donar al carrer Torrent De L'olla, si ti fixes el "gratacels" forma part de una construccio en fotma de L que abasta tot el carrer Torrent de L'olla pero amb menys alçada, aquest "gratacels" va ser seu del patronat de la Vivienda i avui en dia es una residencia d'estudiants, a la part de Torrent de L'olla hi habia la primitiva bibloteca del barri (mini biblioteca) tencada un cop van fer la Jaume Fuster.
Be doncs aquest troç de Torrent de L'olla (abans Menendez Pelayo) si ti fixes es bastant mes ample que el troç inmediat inferior, doncs si elimines l'edifici en L i abastes quasi tot l'ample del actual Torrent de L'olla tindras les antigues cotxeres de Lesseps del Tranvia, que eren en sentit vertical (mar-muntanya), al costat hi habia i encara hi es, el solar i magnific edifici tipus colonial de las "HERMANITAS DE LOS POBRES" mirant el mur que don a Torrent de L'olla et pots fer una idea de com eren les cotxeres, ja que llavors aquest troç de carrer sense asfaltar era molt estret, i la pared de les cotxeres donava a aquest mur de la Hermanitas de los Pobres.
Si mires desde el mur cap a la edificacio en L veuras els darreres de les cases del carrer Perez Galdos que abans donaven a sobre de les cotxeres.
Encara hi ha un unic vestigi visible d'aquestes cotxeres!!! es tracta de una tapa de claveguera amb un rail de tranvia marcat a la mateixa fundicio, es a dir que la tapa formava part de la via, esta situat al carrer Nil Fabra just davant de la comisaria de policia que hi ha pero a l'altre vorera, suposo que per l'estretor del lloc i el nombre de vies no van poguer-ho fer d'altre manera, la tapa sta ja bastant gastada i a sobre hi han pintat moltes vegades la linia groga de prohibit aparcar pel tema comisaria i es distingeix molt poc, a mes quasi sempre hi han cotxes de policia aparcats al damunt, es per aixo que mai he fet ninguna foto...no fos cas....pero algun dia en fare alguna..
Tambe m'en explicat que moltes nits els tranvies dormien a l'entrada de la plaça Lesseps sense entrar a dins per iniciar els primers serveis, vaja que la plaça a la part baixa deuria ser com una platja de vies amb tranvies, al igual que el carrer Nil Fabra.....clar que llavors ni hi havia graffitaires.....
Malauradament porto molt temps buscant alguna foto d'aquestes cotxeres amb resultats negatius...
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/11/2009 13:17
Embranzida. T'ha faltat ben poc.El LLOP ha escrit:Aprofitem l'enbranzida (Guigui, si no s'escriu així corregeix-me, que així aprenc).
Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 17/11/2009 9:38
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/11/2009 9:54
No cal. Ciutat Vella ja fa temps que és un museu a l'aire lliure sobre el tema.lauria1226 ha escrit:o per la proximitat de "La Casita Blanca" un museu de fundes de preservatius.
Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 17/11/2009 11:11
sobre la sensibilitat de la casa tots la coneixem, per desgràcia. Ara, la falta d'espai no la poden fer servir per aquest cas en concret perquè aquí només dorm un vagó de vies (a vegades). La resta està com surt a les fotos.lauria1226 ha escrit:No seria mala idea donar un us museístic a aquestes peculiars cotxeres, pero em fa l'efecte que amb la sensibilitat característica de la casa cap als temes històrics i la paranoia sobre l'espai que tenen, l'únic museu al que podriem aspirar és al de closques de "Berberechos" o per la proximitat de "La Casita Blanca" un museu de fundes de preservatius.
Torna a “Història del transport”