Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Donc això, a veure si algú de per aquí té alguna teoria de perque els Catalunya Express que van de Barcelona-Girona-Figueres no paren a Granollers Centre i si que paren a Sant Celoni per exemple?
Perquè deixen les estacions del nucli de rodalia per als rodalies i no paren fins a l'última per a teòricament "escombrar" els passatgers procedents de les altres estacions (una altra història són els enllaços). En el cas de la R2, paren a St. Celoni perquè hi ha molt pocs trens que vagin fins a Maçanet.
Un cas semblant seria Vilanova.
Un cas semblant seria Vilanova.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Això té certa lògica, però un cop més ens trobem que o vivim a Barcelona o en hem d'oblidar de viatjar amb tren per Catalunya.
O sigui, per exemple, jo vull anar de Sabadell a Granollers amb tren... Haig d'anar fins a Sants (45'-50') i allà fer transbordament per recular i tornar fins a Granollers (uns 40' més): total vora una hora i mitja (sense comptar els transbordaments) per un trajecte en en cotxe és de uns 30' ... totalment inassumible per desplaçar-se diàriament d'anada i tornada i més si tenim en compte que la via vins a Mollet fa més de 30 anys que esta infrautilitzada!
Per anar fins a Girona una opció seria anar de Sabadell a Granollers amb cotxe per alla agafar el tren, però em trobo que haig d'anar fins a Sant Celoni que ja és a mig camí per tant torna a ser més eficaç seguir amb el cotxe fins a Girona...
Això és un joc de despropòsits si realment volen que la gent utilitzi el transports públics. Ens queixem de Madrid i el seu centralisme, però quan començarem a fer algo amb el centralisme de Barcelona?
O sigui, per exemple, jo vull anar de Sabadell a Granollers amb tren... Haig d'anar fins a Sants (45'-50') i allà fer transbordament per recular i tornar fins a Granollers (uns 40' més): total vora una hora i mitja (sense comptar els transbordaments) per un trajecte en en cotxe és de uns 30' ... totalment inassumible per desplaçar-se diàriament d'anada i tornada i més si tenim en compte que la via vins a Mollet fa més de 30 anys que esta infrautilitzada!
Per anar fins a Girona una opció seria anar de Sabadell a Granollers amb cotxe per alla agafar el tren, però em trobo que haig d'anar fins a Sant Celoni que ja és a mig camí per tant torna a ser més eficaç seguir amb el cotxe fins a Girona...
Això és un joc de despropòsits si realment volen que la gent utilitzi el transports públics. Ens queixem de Madrid i el seu centralisme, però quan començarem a fer algo amb el centralisme de Barcelona?
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Si precisament es fa parar els Catalunya Exprés a Sant Celoni o Vilanova o els LD a Granollers Centre i Sant Vicenç de Calders perquè no s'hagi de recular fins a Barcelona per agafar-los.the sapus ha escrit:Això té certa lògica, però un cop més ens trobem que o vivim a Barcelona o en hem d'oblidar de viatjar amb tren per Catalunya.
Ves fins a Montcada i Reixac-Manresa i camina 5 minuts fins a Montcada i Rexac i t'estalvies moltíssim temps!the sapus ha escrit:O sigui, per exemple, jo vull anar de Sabadell a Granollers amb tren... Haig d'anar fins a Sants (45'-50') i allà fer transbordament per recular i tornar fins a Granollers (uns 40' més): total vora una hora i mitja (sense comptar els transbordaments) per un trajecte en en cotxe és de uns 30' ...
Perdona'm però aquí no t'he entès, no seria més lògic que els CE s'aturessin a les capitals de comarca per on passen per intentar donar servei a més usuaris?victorcasta ha escrit:Si precisament es fa parar els Catalunya Exprés a Sant Celoni o Vilanova o els LD a Granollers Centre i Sant Vicenç de Calders perquè no s'hagi de recular fins a Barcelona per agafar-los.
No m'agradaria que ningú s'ofengués amb els meus comentaris, però crec que les administracions perden molt temps i recursos fent pedaços a infrastructures que ja estan en servei i s'obliden d'altres que serien realment útils, com per exemple unir directament Girona i Lleida (jo estic segur que no veure mai el Eix transversal ferroviari al pas que anem...) o unir Sabadell i Granollers amb tren, una idea que es planteja des de principis del segle passat però que encara ningú a pogut acabar... i no cal que em discutiu la seva utilitat perquè només cal que comproveu com està cada dia l'AP7 entre aquests dos nuclis urbans.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
I penalitzar els usuaris que van més lluny? Prefereixo que els usuaris de rodalia vagin en rodalia fins a l'última estació del nucli i allà canviar a Catalunya Exprés.
I jo no tinc tan clar que sigui un èxit la Línia Orbital i l'Eix Transversal Ferroviari. Que l'AP7 vagi plena no vol dir que hagi de la LOF hagi de ser un èxit, doncs està clar que en un tren no és equivalent a un cotxe. Per a mercaderies, poden ser molt útils aquestes línies (sobretot l'ETF) però per a passatgers no ho tinc gaire clar...
I jo no tinc tan clar que sigui un èxit la Línia Orbital i l'Eix Transversal Ferroviari. Que l'AP7 vagi plena no vol dir que hagi de la LOF hagi de ser un èxit, doncs està clar que en un tren no és equivalent a un cotxe. Per a mercaderies, poden ser molt útils aquestes línies (sobretot l'ETF) però per a passatgers no ho tinc gaire clar...
Com a barceloní, no entraré a discutir el centralisme que possiblement emani la Generalitat, però em permeto de recordar-te que el servei de Regionals depèn, precisament, de Madrid.the sapus ha escrit:Ens queixem de Madrid i el seu centralisme, però quan començarem a fer algo amb el centralisme de Barcelona?
Dit això, és lògic que un servei de regionals s'aturi a les capitals de comarca. És més, en més d'una ocasió també he reclamat relacions Girona-Tarragona via St. Cugat i Vilafranca, ja que permetria un enllaç directe amb la UAB per als estudiants que venen d'altres parts del país (i me'n consten uns quants).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sí, l'Arco García Lorca para a Sant Vicenç quan va direcció Barcelona, però quan va cap a terres andaluses has d'agafar i anar-te'n fins a Tarragona per agafar-lo...victorcasta ha escrit:Si precisament es fa parar els Catalunya Exprés a Sant Celoni o Vilanova o els LD a Granollers Centre i Sant Vicenç de Calders perquè no s'hagi de recular fins a Barcelona per agafar-los.


-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
De tornada la parada és en veritat una parada tècnica ja que allà l'avança el Talgo 264 Cartagena Barcelona.
Per cert la parada a Sant Vicenç de Calders és un maldecap per tancar bitllets d'anar i tornar, ja que la normativa ho permet però el sistema de venda no.
Per cert la parada a Sant Vicenç de Calders és un maldecap per tancar bitllets d'anar i tornar, ja que la normativa ho permet però el sistema de venda no.
canalcole ha escrit:Sí, l'Arco García Lorca para a Sant Vicenç quan va direcció Barcelona, però quan va cap a terres andaluses has d'agafar i anar-te'n fins a Tarragona per agafar-lo...victorcasta ha escrit:Si precisament es fa parar els Catalunya Exprés a Sant Celoni o Vilanova o els LD a Granollers Centre i Sant Vicenç de Calders perquè no s'hagi de recular fins a Barcelona per agafar-los.No el podrien fer parar, també, al matí?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
A sant de què, si tots dos farien les mateixes parades comercials entre Tarragona i Barcelona?josep_serre ha escrit:De tornada la parada és en veritat una parada tècnica ja que allà l'avança el Talgo 264 Cartagena Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Realment fer parar tots els Catalunya Exprés a Granollers-Centre i a Vilanova i la Geltrú representaria una penalització de temps insignificant especialment si tenim en compte que en la majoria de casos ja són retinguts més temps del que suposarien aquestes parades per trens de rodalies i quan no és així arriben avançats a la següent estació.
victorcasta ha escrit:I penalitzar els usuaris que van més lluny? Prefereixo que els usuaris de rodalia vagin en rodalia fins a l'última estació del nucli i allà canviar a Catalunya Exprés.
I jo no tinc tan clar que sigui un èxit la Línia Orbital i l'Eix Transversal Ferroviari. Que l'AP7 vagi plena no vol dir que hagi de la LOF hagi de ser un èxit, doncs està clar que en un tren no és equivalent a un cotxe. Per a mercaderies, poden ser molt útils aquestes línies (sobretot l'ETF) però per a passatgers no ho tinc gaire clar...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Tot depèn de com enfoquis el servei. Hi ha molts països on els regionals estan pensats per a desplaçaments més ràpids dins el propi nucli de rodalia, la gent en fa ús i el servei no se'n ressent, ni pel que fa al temps ni a la comoditat. És clar que la tarificació i les freqüències també hi ajuden...victorcasta ha escrit:I penalitzar els usuaris que van més lluny? Prefereixo que els usuaris de rodalia vagin en rodalia fins a l'última estació del nucli i allà canviar a Catalunya Exprés.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
I més absurd és contant que sempre va amb retard...Guigui ha escrit:A sant de què, si tots dos farien les mateixes parades comercials entre Tarragona i Barcelona?josep_serre ha escrit:De tornada la parada és en veritat una parada tècnica ja que allà l'avança el Talgo 264 Cartagena Barcelona.

Si precisament es fa parar els Catalunya Exprés a Sant Celoni o Vilanova o els LD a Granollers Centre i Sant Vicenç de Calders perquè no s'hagi de recular fins a Barcelona per agafar-los.victorcasta ha escrit:the sapus ha escrit:Això té certa lògica, però un cop més ens trobem que o vivim a Barcelona o en hem d'oblidar de viatjar amb tren per Catalunya.
Si els Catalunya Exprés també paressin a Granollers, com feien abans, i com encara ho fa algun, molta gent el tindria més a l'abast, ja que a Granollers (sobretot pel cap de setmana) hi arriben més trens de Rodalies que a Sant Celoni.
I pel que fa als LD, et recordo que l'únic que hi té parada és l'Estrella Costa Brava, sobre el qual ja en parlarem de com acaba.
Una altra cosa, que d'alguna manera estaria relacionada amb el tema: Granollers Centre hauria de tenir ramals de connexió amb la línia d'Alta Velocitat, perquè hi puguin parar trens Avant.
un Avant NO ha de parar a G.Centre, aleshores els hauries de fer parar a cada capital de comarca!Jordi Freixas ha escrit:Si precisament es fa parar els Catalunya Exprés a Sant Celoni o Vilanova o els LD a Granollers Centre i Sant Vicenç de Calders perquè no s'hagi de recular fins a Barcelona per agafar-los.victorcasta ha escrit:the sapus ha escrit:Això té certa lògica, però un cop més ens trobem que o vivim a Barcelona o en hem d'oblidar de viatjar amb tren per Catalunya.
Si els Catalunya Exprés també paressin a Granollers, com feien abans, i com encara ho fa algun, molta gent el tindria més a l'abast, ja que a Granollers (sobretot pel cap de setmana) hi arriben més trens de Rodalies que a Sant Celoni.
I pel que fa als LD, et recordo que l'únic que hi té parada és l'Estrella Costa Brava, sobre el qual ja en parlarem de com acaba.
Una altra cosa, que d'alguna manera estaria relacionada amb el tema: Granollers Centre hauria de tenir ramals de connexió amb la línia d'Alta Velocitat, perquè hi puguin parar trens Avant.
Per mi AVANT només amb parada a poblacions molt importants i distants d'altres parades. En el cas de l'AVANT, agafes un rodalies fins a Sants i ja està
Salutacions,
Oriol
Oriol
Però si dic de posar parada a Granollers, és perquè no tot és anar a Barcelona. Evidentment no tindria cap sentit que algú de Granollers agafés l'Avant per anar a Barcelona.
Em semblaria lògic que, quan puguin circular AVANTs cap a Girona i Figueres, es mirés de reordenar i d'optimitzar tots els serveis de Mitjana Distància en la línia d'amplada espanyola cap a la frontera. Crec que, aleshores sí, algú (en tindrà competències la Generalitat?) haurà/hauria d'analitzar bé quines estacions són les més adients perquè s'hi aturin els "Catalunya Exprés" i els diferents serveis anomenats "Regionals". I s'hauran/s'haurien -sobretot- d'optimitzar els enllaços a partir de/cap a "Rodalies". (Per a mi el més raonable seria que els trens de les característiques dels "Catalunya Exprés" s'aturessin a les estacions on hi ha hagués més demanda, i això sol anar de bracet amb les de les poblacions més grans.)
Amb la poca distància que hi ha entre Barcelona i Granollers, un Avant no podria desplegar tot el seu potencial pel que fa a velocitat. Per això, més val tenir bones combinacions de regionals a Barcelona i Girona que hi enllacin amb els diferents serveis d'AV.Jordi Freixas ha escrit:Però si dic de posar parada a Granollers, és perquè no tot és anar a Barcelona. Evidentment no tindria cap sentit que algú de Granollers agafés l'Avant per anar a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
I una bona manera d'optimitzar els serveis, podria ser per exemple... Avant amb parada a Granollers i Maçanet-Massanes (previa construcció d'un paet en el viaducte que passa per sobre de l'estació), i Catalunya Exprés amb parada a Sant Celoni.
Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
http://www.transportpublic.org/images/p ... erveis.pdf
què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??
què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??