Jordi Freixas ha escrit:Una pregunta. A l'entrada de l'estació de Puigcerdà pel costat Barcelona, la via recta ja hi era abans? Quina funcio té exactament?
Renovació de via fins a Puigcerdà
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Sí que hi era és una via que serveix per estacionar trens.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
El que no entenc és que aquesta via vagi recta enlloc de venir seguint la traça de la via principal; hipoteca uns terrenys i en limita el seu us degut a l'existència de la via allà al mig.
Probablement devia servir al moll de càrrega que hi ha al costatJordi Freixas ha escrit:El que no entenc és que aquesta via vagi recta enlloc de venir seguint la traça de la via principal; hipoteca uns terrenys i en limita el seu us degut a l'existència de la via allà al mig.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Pel que veig, parleu sobre les vies 8 i 9.
El perque que estiguin allà es perque de l'antic moll de càrrega encara en quedava una, i a part han aprofitat les toperes del final.
Si que hipoteques un terreny, però al mateix temps pots monatr allà alguna petita instal·lació per si s'ha de fer alguna reparació.
Salut
El perque que estiguin allà es perque de l'antic moll de càrrega encara en quedava una, i a part han aprofitat les toperes del final.
Si que hipoteques un terreny, però al mateix temps pots monatr allà alguna petita instal·lació per si s'ha de fer alguna reparació.
Salut
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
No sé quins terrenys s'hipotequen, si són propietat d'Adif...
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
i si algun dia si vol fer algo, es treuen i punt.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Són propietat d'Adif, però estan mal aprofitats. A no ser que el moll en qüestió, torni a tenir alguna utilitat...victorcasta ha escrit:No sé quins terrenys s'hipotequen, si són propietat d'Adif...
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Sorprenent el tram Puigcerdà-La Tor a dia d'avui: de Puigcerdà al límit fronterer via renovada, limitació a 30km/h; del límit fronterer a la Tor via dels anys 20 sense renovar, limitació a 50km/h.
El tren accelera quan entra a la zona feta malbé.
El tren accelera quan entra a la zona feta malbé.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Prou és sabut que a França són uns temeraris i uns descerebrats sense remei, mentre els espanyols excel·leixen per la seva prudència i circumspecció. 

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Se suposa que a partir d'ara això hauria de canviar, no? No té cap sentit mantenir una limitació a 30 amb la via totalment renovada.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
En temes ferroviaris, potser els francesos moltes vegades són massa "optimistes" en quant a velocitats. He anat en alguna línia francesa on, si depengués de mi, suspendria el servei a causa del mal estat de la via, i en canvi els francesos hi circulaven a velocitats respectables. Resultat: haver d'anar tot el trajecte agafant-te al seient per no caure (literalment), i totalment impossible anar dretGuigui ha escrit:Prou és sabut que a França són uns temeraris i uns descerebrats sense remei, mentre els espanyols excel·leixen per la seva prudència i circumspecció.

En canvi, Espanya (Renfe) és l'extrem contrari: limitació a 30 km/h només que hi hagi una formiga aixafada a sobre el rail, la qual cosa implica contínues acceleracions i frenades que destrossen la velocitat mitjana del tren i fan el ferrocarril ineficient i poc competitiu.
Ni tant, ni tan poc, un terme mig és el que cal.
Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.
Salut
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.
Salut
Al marge de les limitacions frontereres, hi ha una cosa que no acabo d'entendre: tinguent en compte que la via d'ample ibèric que va des de la frontera fins a La Tor de Querol es tracta d'un tram de via totalment aillat de la resta de la infraestructura francesa... no seria més llògic que es mantinguéssin les mateixes senyalitzacions fins a l'entrada de l'estació nord-catalana?alkolo89 ha escrit:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Que han aixecat les vies, o estan tapades?alkolo89 ha escrit:Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.
Salut
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La senyalització espanyola arriba fins a La Tor de Querol, i la francesa arriba (o arribava) fins a Puigcerdà. Altra cosa són els límits de velocitat...Jordi Freixas ha escrit:Al marge de les limitacions frontereres, hi ha una cosa que no acabo d'entendre: tinguent en compte que la via d'ample ibèric que va des de la frontera fins a La Tor de Querol es tracta d'un tram de via totalment aillat de la resta de la infraestructura francesa... no seria més llògic que es mantinguéssin les mateixes senyalitzacions fins a l'entrada de l'estació nord-catalana?alkolo89 ha escrit:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Precísament per això ho dic. No té massa sentit que les limitacions de velocitat siguin les franceses.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
A Luchon hi ha limitacions franceses de velocitat a 10km/h...i al tren groc la velocitat màxima és de 55 km/h, no fotem...
alkolo89 ha escrit:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.
Salut
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
Més aviat el problema és que es detecta una deficiència a la via i s'hi aplica per seguretat una limitació de velocitat, però aquesta deficiència no se solventa i queda de forma crònica a la línia fins que coincideixen un nombre important de problemes que fan la situació insostenible i obliguen a treure el tren taller sí o sí, i així aprofiten l'expedició per fer múltiples intervencions. A més, sembla que la limitació estàndard és a 30 km/h sigui quina sigui la deficiència detectada, encara que aquesta permeti circular amb seguretat a 80 km/h, com si no disposessin d'estoc de senyals de limitació de velocitat amb un altre número. Fins i tot les de 10 km/h estan fetes amb una placa tapant el 3...wefer ha escrit:En canvi, Espanya (Renfe) és l'extrem contrari: limitació a 30 km/h només que hi hagi una formiga aixafada a sobre el rail, la qual cosa implica contínues acceleracions i frenades que destrossen la velocitat mitjana del tren i fan el ferrocarril ineficient i poc competitiu.
L'optimització de recursos portada a l'extrem.
And now for something completely different...
Aixo de França de la velocitat mínima és ek que m'havien dit.
Pel que fa a la connexió, es troben les vies tallades amb el soplet, i la via renovada passant pel tram que s'ha deixat al mig.
Salut
Pel que fa a la connexió, es troben les vies tallades amb el soplet, i la via renovada passant pel tram que s'ha deixat al mig.
Salut
Aquest diumenga he anat fins a Puigcer i tornat. La via com es nova ja no traquetea. Aixo es fantastic. Ara be que seguint mantenint la velocitat d´abans, ja me sembla una mica tonto per part de Renfe o Adif. Ara ja notas que el tren podria corra una mica mes i fe el trajecta en mitja hora menos. Es casi un clamor popular que reduexin el temps de viatje.
Tambe, tindrian que posar mes trens els caps de setmana, perque l últim sigui a las 18,30 es de poc sentit comu.
Y ja demana trens especials per aqueta linea, ya seria demana la lluna.
Tambe, tindrian que posar mes trens els caps de setmana, perque l últim sigui a las 18,30 es de poc sentit comu.
Y ja demana trens especials per aqueta linea, ya seria demana la lluna.
- ABB_Traccion
- N7
- Entrades: 322
Ja s' ha dit que en dues setmanes s' apuja la velocitat de la línia.