Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?Jordi Freixas ha escrit:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
No tenen res a veure
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Molt interessant. Però llavors encara amb més motiu s'hauria d'afegir la parada de l'InterCity a Granollers Centre; juntament amb la recuperació de l'antic ramal Granollers Centre - Canovelles per fer-hi passar serveis Catalunya Exprés fins a La Tor de Querol, li pot donar un important valor afegit.|Ethan| ha escrit:http://www.transportpublic.org/images/p ... erveis.pdf
què us sembla la proposta de la PTP en quan als regionals del PLA TREN??
També pel meu parer, aquest mapa conté masses parades a la línia de Puigcerdà, quan es podrien reservar a només alguns Catalunya Exprés, enlloc de fer aquestes suposades xarxes de Rodalies cobertes amb aquests serveis. I pel que fa a la connexió de l'Eix Ferroviari Transversal amb Barcelona des de Martorell Enllaç, potser s'haurien de plantejar de fer-la a partir de l'actual Llobregat-Anoia amb les pertinents correccions de traçat i conversió a l'ample UIC.
També resulta molt interessant que hi hagin trens Catalunya Exprés a la línia de La Pobla de Segur. Però és un error que es deixi la línia de Barcelona - Manresa - Lleida sense aquest servei.
Segurament un Avant agafaria una velocitat punta superior a la que agafaria un altre Avant, un AVE o el que sigui, entre Barcelona Sants i El Prat de Llobregat o l'aeroport.Guigui ha escrit:Quina punta de velocitat pot agafar un Avant i quina el Costa Brava?Jordi Freixas ha escrit:Jo no ho veig pas tant animalada. Bé que l'Estrella Costa Brava fa parada a Granollers.
No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
Fer parar els trens Catalunya Exprés a Granollers Centre no perjudicaria gaire a les relacions més llargues perquè efectivament aquests serveis perden minuts quan atrapen a un Rodalies i a més l'estació porta uns quants anys amb una limitació a 60 km/h que obliga sempre a reduir notablement la velocitat.
Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.
Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.
Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.
En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.
Desgraciadament al nostre país no existeix una cultura del transbord i tothom vol una relació directa de A a B. Part important de la responsabilitat són els impediments artificials que es posen els operadors de transport públic entre ells per impedir la intermodalitat pensant que facilitant-los es beneficia a la competència sense adonar-se del guany recíproc dels viatgers de l'altra empresa que podran accedir més fàcilment als seus propis serveis, i resulta directament patètic quan és la pròpia empresa la que no facilita els transbords entre els seus propis serveis.
Prendre dos, tres o més serveis per realitzar un desplaçament punt a punt és una cosa totalment normal als països civilitzats, ni cal anar al Japó per veure-ho perquè més amunt dels Pirineus ja ens ho trobem, en canvi aquí un desplaçament amb un únic transbord ja és una gran molèstia i un que n'impliqui dos ja és inassumible. Però el poble demana relacions directes i els governants, que no són tan tontos, els hi fan cas.
En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
And now for something completely different...
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Lamento dir-te que el contingut d'aquest paràgraf és totalment equivocat, ara m'explicaràs quants viatgers utilitzen els Catalunya Exprés per anar de Vilanova a Barcelona, doncs n'hi ha però és un ús residual, entre d'altres coses pel preu, més car que en rodalies i no es venen abonaments pels trajectes dintre del nucli.
El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
El cas de Sant Celoni és una excepció, doncs es ven el Bono Expres i l'abonament mensual.
Tony M. Nyphot ha escrit: Ara bé, si els Catalunya Exprés paressin tots a Granollers Centre serien un important reclam pels viatgers entre la capital vallenca i la ciutat comtal, i donats els problemes de saturació d'ocupació que actualment ja pateixen aquests trens suposaria un empitjorament notable en el servei, a més que la capacitat dels trens Catalunya Exprés és notablement inferior a la dels trens de Rodalies. Aquest fenòmen ja es produeix a dia d'avui entre Barcelona i Sant Celoni.
En el fons, tenim el transport públic que ens mereixem.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Ah, i velocitats puntes similars a les que podria agafar entre Sants i Vilafranca del Penedès, a on en un futur hi haurà parada de la línia d'Alta Velocitat.Guigui ha escrit:No m'has entès. Fer parar un Avant cada 30 km és desaprofitar el seu potencial. Per això, més val que posin trens a la línia convencional que puguin agafar velocitats més altes (160-200 km/h).
Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Però estàvem parlant dels CEX.
Però estàvem parlant dels CEX.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.Guigui ha escrit:Precisament, trobo un misteri força gran l'estació de Vilafranca, i més considerant la seva importància relativament baixa com a nus de comunicacions.
Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.Guigui ha escrit:Però estàvem parlant dels CEX.
Doncs que vols que ti digui. Fer parar un tren l'AV en una ciutat de 33mil habitants em sembla fora de lloc.Jordi Freixas ha escrit:Doncs home...jo veig bé que hi tinguin parada els Avant (o els futurs InterCity). El que no veuria bé, és que hi fessin parada els AVE.
Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Exacte, si l'AVANT bcn-lleida té èxit és degut al seu temps, 1h10min, i un preu relativament assequible (16-21€), enfront dels 7-10€ d'un regional que tarda unes 3h. Si comencessis a fer parar l'avant aquí i allà, i tardés una estona més, la gent que l'utilitza disminuïria bastant...Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Jo no dic de "fer parar l'Avant aquí i allà", però que hi han algunes parades que són per tenir en compte.
Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
No eren 45 minuts el temps previst per la limitació de velocitat al tram mixt de mercaderies?Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?Jordi Freixas ha escrit:Doncs jo crec que hi té molt a veure això amb els Catalunya Exprés al tractar-se d'un tipus de trens amb funcions molt similars.
And now for something completely different...
Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.Guigui ha escrit:Però per a un que l'agafa a Barcelona o Girona, que són la immensa majoria i per als quals estarà pensat l'Avant, no. A part de que si ens posem a servir St. Celoni, Sils, Gualba, Hostalric, Llinars o La Llagosta amb AV, el tren no s'hi estarà mitja hora ni de conya.Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
Aleshores, d'on surt això:Jordi Freixas ha escrit:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.
Ara, el que jo em pregunto és el següent: Per què els Catalunya Exprés no paren a Granollers Centre?Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Em referia als Catalunya Exprés i no als Avant ¬¬'Guigui ha escrit:Aleshores, d'on surt això:Jordi Freixas ha escrit:Per començar jo no he dit ni Sant Celoni, ni Gualba, ni Hostalric, ni Llinars, ni La Llagosta; he dit Granollers i prou.Jordi Freixas ha escrit:Per un usuari que agafa el Catalunya Exprés a Sant Celoni o Sils, sí.
EDITO: I et recordo que aquest comentari era la resposta a...
Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?
No hase falta desir nada más...Jordi Freixas ha escrit:Sobre la qual et torno a respondre, sí, són funcions similars.Guigui ha escrit:Fer Barcelona-Girona en 30 minuts o en 1h15 són funcions similars?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.