Grafiterisme als trens: Solucions possibles
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Grafiterisme als trens: Solucions possibles
Tenim un problema d'incivisme molt habitual, que és el graffiterisme il·legal, el qual, com tots aquí gairebé opinem, és incívic.
Proposaria una sol·lució possible també a la sequetat blanca/lila del Pantone: Contractar a experts graffiters (prèvia carrera artística de l'especialitat) de la mateixa manera que es dissenyen edificis i decorar els trens amb un art graffiter especialista. No és el mateix que l'il·legal, de fet pot donar modernitat a la imatge corporativa dels trens i fer-los més atractius. Ens pot agradar més o menys (la nova imatge del funi del Tibidabo pot quedar horrorosa, i es podria millorar molt), però tindria inclòs factors positius.
A part, per erradicar el graffiterisme il·Legal, també endurir la llei actual al respecte.
Administradors: Hi ha altres temes d'incivisme, però al no haver un tema específic, es pot tractar a part, i així està més organitzat.
Proposaria una sol·lució possible també a la sequetat blanca/lila del Pantone: Contractar a experts graffiters (prèvia carrera artística de l'especialitat) de la mateixa manera que es dissenyen edificis i decorar els trens amb un art graffiter especialista. No és el mateix que l'il·legal, de fet pot donar modernitat a la imatge corporativa dels trens i fer-los més atractius. Ens pot agradar més o menys (la nova imatge del funi del Tibidabo pot quedar horrorosa, i es podria millorar molt), però tindria inclòs factors positius.
A part, per erradicar el graffiterisme il·Legal, també endurir la llei actual al respecte.
Administradors: Hi ha altres temes d'incivisme, però al no haver un tema específic, es pot tractar a part, i així està més organitzat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Posar crom en comptes de pintura, com a FGC, (si els dibuixen, es canvien fàcilment, i és més econòmic), endurir les penes, i il·luminar els trens parats durant la nit, com a Sant Boi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
D'entrada, una altra solució: posar tots els mitjans humans, tècnics, materials i jurídics a disposició de les autoritats per a perseguir aquesta gentola amb tot el pes de la llei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Més vigilància en estacions i depòsits.
Acondicionament del clos a estacions i depòsits.
Millora notable de la il·luminació, preferiblement blanca a estacions, depòsits i túnels.
Cloure tota la xarxa ferroviaria, especialment en punts on hi han ponts elevats.
Evidentment portant un manteniment periòdic.
Creació d'un cos oficial de seguretat per al transport públic fent que cada estació i cada servei tinga algú d'aquest personal.
I per últim, pujar les multes, que ahir vaig anar a l'hospital i veig un cartell:
"PROHIBIDO FUMAR, MULTA DE 500.000 ptas, GENERALITAT VALENCIANA"
Acondicionament del clos a estacions i depòsits.
Millora notable de la il·luminació, preferiblement blanca a estacions, depòsits i túnels.
Cloure tota la xarxa ferroviaria, especialment en punts on hi han ponts elevats.
Evidentment portant un manteniment periòdic.
Creació d'un cos oficial de seguretat per al transport públic fent que cada estació i cada servei tinga algú d'aquest personal.
I per últim, pujar les multes, que ahir vaig anar a l'hospital i veig un cartell:
"PROHIBIDO FUMAR, MULTA DE 500.000 ptas, GENERALITAT VALENCIANA"
A més de l'enduriment de la repressió, caldria imposar unes penes molt més efectives: per exemple, a més d'abonar íntegrament els desperfectes causats, fer treballs comunitaris de neteja en públic i, per què no, duent un peto o qualsevol objecte visible que indiqui el motiu pel qual fan aquella feina.
Hi ha poques coses que tinguin un efecte tan gran com l'escarni.
Hi ha poques coses que tinguin un efecte tan gran com l'escarni.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Crec per altra banda que s'hauria de dignificar l'ofici de ferroviari com en altres països, només cal veure l'últim vídeo al fil dels ferrocarrils japonesos com és una feina respetada i admirada.
No, no crec que ajude gens el pasotisme de molts treballadors del TP, a mi no m'agrada veure "maquinistes" obreportes al Metro llegint el 20 minutos, parlant pel telèfon, dinant o fent un sudoku o als "caps d'estació" fent un Solitario. No, no és tolerable tampoc.
No, no crec que ajude gens el pasotisme de molts treballadors del TP, a mi no m'agrada veure "maquinistes" obreportes al Metro llegint el 20 minutos, parlant pel telèfon, dinant o fent un sudoku o als "caps d'estació" fent un Solitario. No, no és tolerable tampoc.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
És ben fàcil de resumir, i efectiu:
A l'hora d'anar a demanar qualsevol servei (ajudes econòmiques de l'administració, descomptes als transports, utilització d'instal·lacions esportives, préstec de biblioteques, wifi municipal, etc) es demanaria el carnet, i si no tinguessis prou punts, o bé hauries de pagar més que la resta o bé no tindries dret als serveis.
Seria la manera de premiar els que som cívics i castigar aquells que s'aprofiten de la societat.
- Més vigilància.
- Multes més altes.
- Treballs per la comunitat, a més de les multes.
A l'hora d'anar a demanar qualsevol servei (ajudes econòmiques de l'administració, descomptes als transports, utilització d'instal·lacions esportives, préstec de biblioteques, wifi municipal, etc) es demanaria el carnet, i si no tinguessis prou punts, o bé hauries de pagar més que la resta o bé no tindries dret als serveis.
Seria la manera de premiar els que som cívics i castigar aquells que s'aprofiten de la societat.
Jo proposo una altre idea: la nèmesi dels grafitaires, els "netejaires", patrulles urbanes, amb mini-vaporeta a una mà i KH-7 a l'altre, esperant qualsevol distracció de les forces de seguretat i dels grafitaires, per anar ràpidament a netejar i deixar com una patena els trens, passadissos de sortides d'emergència com la de Clot-Aragó, i de pas, deixar lluents i visibles rajoles com les descobertes a Passeig de Gràcia L3. Per manca d'idees no serà...Potser aquesta sigui massa útil i tot...
Amb la desídia de Renfomentadif i altres operadors, encara hi veurien una manera d'estalviar despeses en lloc de caure'ls la cara de vergonya per no complir amb les seves obligacions. Millor no...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo en el tema de l'incivisme he estat per imprimir els cartells d'una campanya que fan a un determinant país, fer una traducció al català i pegar-los en celo (del que no deixa marca, per supost).
Clar que alguns aqui són considerats com una cosa normal i no incívica, en un altra ocasió he estat per demanar un cartell de determinada temàtica i reaprofitar-lo.
Clar que alguns aqui són considerats com una cosa normal i no incívica, en un altra ocasió he estat per demanar un cartell de determinada temàtica i reaprofitar-lo.
Però els analfabets funcionals que aquí fan aquestes coses, si arriben a entendre el significat de tot això, només se'n riurien.Nozomi ha escrit:Jo en el tema de l'incivisme he estat per imprimir els cartells d'una campanya que fan a un determinant país, fer una traducció al català i pegar-los en celo (del que no deixa marca, per supost).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Cada cop que passo pel davant de l'estació de Mataró hi veig a la via apartador la del costat que dóna al port, un tren grafitejat de dalt a baix, contínuament passa , de que serveix de que hi posin tantes càmeres de seguretat si contínuament vandalitzen trens ?

Ja en fa dos anys que vaig començar a veure un augment de trens grafitejats a Rodalies. Durant uns mesos encara s'hi podien veure uns quants trens sense cap pintada, pero des de mitjans de 2018 fins avui dia, practicament ho estàn tots, ja no s'en lliuren ni els de regionals. Sembla que hagin sortit graffiters de sota les pedres, pero sé que no es pas aixó. O bé ja els deixen sense netejar durant setmanes, o bé ja no s'estàn vigilant els dipósits de trens com abans.
Sembla que a Berlín està passant quelcom semblant, fa dos anys tots els trens anaven nets de dalt a baix, potser algún et trobaves amb pintades, pero eren ben pocs. Doncs ara mateix n'hi han línies on practicament el 80% dels trens en servei van pintats. Em fa la mateixa sensació que a Rodalies, deuen estar passant de netejar-los o de vigilar cotxeres.
Sembla que a Berlín està passant quelcom semblant, fa dos anys tots els trens anaven nets de dalt a baix, potser algún et trobaves amb pintades, pero eren ben pocs. Doncs ara mateix n'hi han línies on practicament el 80% dels trens en servei van pintats. Em fa la mateixa sensació que a Rodalies, deuen estar passant de netejar-los o de vigilar cotxeres.
Per començar, si als vigilants els hi trenquen la cara cada dos per tres, perquè NO TENEN ESTATUS D'AGENTS D'AUTORITAT, i pitjor, els sindicats majoritaris (UGT, CCOO) estan en contra de donar-los aquest estatus...uriol108 ha escrit: ↑Dilluns 02/12/2019 17:56 Cada cop que passo pel davant de l'estació de Mataró hi veig a la via apartador la del costat que dóna al port, un tren grafitejat de dalt a baix, contínuament passa , de que serveix de que hi posin tantes càmeres de seguretat si contínuament vandalitzen trens ?![]()
Tampoc disposen de proteccions (xalecs anti-punxades i anti-bales, etc).
Ni són prou gent, perquè es paga per una quantitat de personal, i aquest personal rep el sou que rep (o sigui, mal pagats).
Si no tenen el més essencial, no sé com es vol avançar...

És que estem arribant a uns extrems, on els vigilants refusen d'anar a treballar a certes estacions sols, com per exemple Segur de Calafell, una de les més conflictives de tot Rodalies Barcelona... perquè se senten insegurs!!!
I amb raó.
Ara mateix, Segur de Calafell està sense seguretat... perquè ningú no vol anar a treballar allà sol!!!
Com dimonis es menja, això?
Queda flotant la següent pregunta:
"Si els vigilants estan així, com se suposa que s'han de sentir els passatgers normals?"
On estem anant a parar??
Fins que no es recuperi l'autoritat de vigilants, i fins que no hi hagi més policia a trens, estacions i dipòsits, poca cosa farem.
Vull creure que és possible, per diverses raons. Entre d'altres:
1) A d'altres comunitats autònomes, aquestes coses, no és que no passin, però ni molt menys passen tant com aquí.
Els ferroviaris de la resta de l'estat coneixen la xarxa convencional catalana com "la jungla". I, creieu-me, no és pels CDR (o no només, ni de bon tros). Per la raó que sigui, dos dels autèntics fets diferencials catalans són els atropellaments (bona part suïcidis), i l'incivisme galopant. Per què a altres comunitats no passa tant? Bona pregunta...
2) A d'altres països on la cultura hip-hop és potent (Estats Units, Regne Unit), això de grafitejar trens (i qualsevol cosa que no siguin parets) ja no està ben vist. En canvi, a França, Espanya (molt particularment Catalunya), Itàlia i Grècia, la cosa no s'atura. També és cert que no ve de tant enrere en el temps com a Estats Units o el Regne Unit. Potser els més joves no ho recordeu, però als anys 1980, el metro de Nova York estava igual o pitjor... ara bé: ja sabeu que als Estats Units, amb la poli i els vigilants de seguretat no s'hi juga...
Els trens que dormen a Cervera són, per exemple, víctimes habituals. Pel que sembla hi ha bandes de grafiters que es desplacen expressament des de Barcelona per pintar-los.Kane_84 ha escrit: ↑Dilluns 02/12/2019 19:13 Ja en fa dos anys que vaig començar a veure un augment de trens grafitejats a Rodalies. Durant uns mesos encara s'hi podien veure uns quants trens sense cap pintada, pero des de mitjans de 2018 fins avui dia, practicament ho estàn tots, ja no s'en lliuren ni els de regionals. Sembla que hagin sortit graffiters de sota les pedres, pero sé que no es pas aixó. O bé ja els deixen sense netejar durant setmanes, o bé ja no s'estàn vigilant els dipósits de trens com abans.

Perque saben que les pintades que farán, serán passejades de dalt a baix de Catalunya durant molt de temps fins que els toqui el torn de ser rentades.Sky ha escrit: ↑Dimarts 03/12/2019 11:32Els trens que dormen a Cervera són, per exemple, víctimes habituals. Pel que sembla hi ha bandes de grafiters que es desplacen expressament des de Barcelona per pintar-los.Kane_84 ha escrit: ↑Dilluns 02/12/2019 19:13 Ja en fa dos anys que vaig començar a veure un augment de trens grafitejats a Rodalies. Durant uns mesos encara s'hi podien veure uns quants trens sense cap pintada, pero des de mitjans de 2018 fins avui dia, practicament ho estàn tots, ja no s'en lliuren ni els de regionals. Sembla que hagin sortit graffiters de sota les pedres, pero sé que no es pas aixó. O bé ja els deixen sense netejar durant setmanes, o bé ja no s'estàn vigilant els dipósits de trens com abans.![]()
A aquestes alçades suposso que ja s'haurán cansat una mica de fer pintades al metro, sabent que cap tren circulará grafitejat, quan tens a prop Rodalies on tot son facilitats per a ells.
També, fent memória, aixó de l'incivisme i les pintades a Rodalies no vé pas d'aquesta década, als anys 90 ja n'hi havien epoques en las que es veien trens pintats de dalt a baix, i també es comentaven episodis de violencia a dins dels trens i les estacions, l'unic que no em consta, es que llavors n'hi haguessin el munt d'incidencies al servei que hi ha ara.
Ni molt menys tant sovint com els darrers vint anys, especialment els darrers deu.Kane_84 ha escrit: ↑Dimarts 03/12/2019 14:59També, fent memória, aixó de l'incivisme i les pintades a Rodalies no vé pas d'aquesta década, als anys 90 ja n'hi havien epoques en las que es veien trens pintats de dalt a baix, i també es comentaven episodis de violencia a dins dels trens i les estacions,
N'hi havia més?
Depèn de què consideris una incidència, suposo...
Ara els trens estan més envellits... i en fan falta de nous per millorar la saturació de passatgers, i per retirar els més antics.
Abans moltes línies estaven en pitjor estat. R3, la major part de la R12, R11...
I no parlem de les estacions, que se n'ha renovat moltes que fa deu anys estaven en un estat lamentable.
Fa vint anys hi havia menys graffitis, i menys baralles i agressions, segur.
Hi havia més incidències tècniques i atropellaments? No ho sé.
En quant a pintades, hi havia menys fa gairebé poc, al 2017 sense anar més lluny, gairebé tots els trens en servei anaven nets. Va ser gairebé de la nit al dia que va començar la plaga de trens grafitejats. Es que es el que més em sobta, tot ha sigut de fa dos anys cap aquí.437.001 ha escrit: ↑Dimarts 03/12/2019 17:53Ni molt menys tant sovint com els darrers vint anys, especialment els darrers deu.Kane_84 ha escrit: ↑Dimarts 03/12/2019 14:59També, fent memória, aixó de l'incivisme i les pintades a Rodalies no vé pas d'aquesta década, als anys 90 ja n'hi havien epoques en las que es veien trens pintats de dalt a baix, i també es comentaven episodis de violencia a dins dels trens i les estacions,
N'hi havia més?
Depèn de què consideris una incidència, suposo...
Ara els trens estan més envellits... i en fan falta de nous per millorar la saturació de passatgers, i per retirar els més antics.
Abans moltes línies estaven en pitjor estat. R3, la major part de la R12, R11...
I no parlem de les estacions, que se n'ha renovat moltes que fa deu anys estaven en un estat lamentable.
Fa vint anys hi havia menys graffitis, i menys baralles i agressions, segur.
Hi havia més incidències tècniques i atropellaments? No ho sé.
D'incidencies al servei als 90, com a usuari poc puc dir, perque era un nen i potser utilitzava Rodalies un parell de cops l'any i prou. Pero si que l'utilitzaven familiars i coneguts per anar a la feina, i no recordo que parlesin mai de retards, incidencies o alteracions del servei que els fessin arribar tard. Si que de tant en tant em deien que els havia tocat anar en trens pintats de dalt a baix, i jo mateix recordo que hi van haver uns anys en que era normal trobar trens pintats (res a veure amb la plaga actual). En quant a baralles i agressions, recordo que s'en parlava molt entre la gent que anava els caps de setmana a discoteques de Mataró, d'atracaments i violencia. També es veritat que va ser l'época de les macro-discoteques i la música makina, i alló movia una quantitat de gent perillosa que feia por.
En el cas d'estacions, si que es cert que aban n'hi havien algunes que estaven en un estat pésim, recordo algunes com Monsolís (Montgat Nord), Viladecans, Sant Adrià, o inclús Sants, que feien fastig (especialment greu el cas de Viladecans, que es va inaugurar en aquella década).
Fa uns anys van començar a acumular-se pintades a pràcticament tots els trens de Rodalies, supose que perquè van deixar de netejar-los, i imagine que es va comentar ací. No obstant, passats uns mesos sembla que van tornar a netejar-los, però no sé com està el tema ara perquè fa temps que no vaig a Catalunya.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Pitjor que mai. Es complicat que et toqui un tren de Rodalies o regionals sense alguna pintada. I així portem quasi dos anys.fgc113 ha escrit: ↑Dissabte 07/12/2019 23:15 Fa uns anys van començar a acumular-se pintades a pràcticament tots els trens de Rodalies, supose que perquè van deixar de netejar-los, i imagine que es va comentar ací. No obstant, passats uns mesos sembla que van tornar a netejar-los, però no sé com està el tema ara perquè fa temps que no vaig a Catalunya.