Restes FGC a Alcázar de San Juan
Restes FGC a Alcázar de San Juan
Gracies a la meva curiositat, i despres d'un temps de meditar-ho he fet el salt al fotrecat i me apuntat a un altre forum. Be per sorpresa he matat dos pardals d'un tret. El primer explicitament, i el segon de rebot quan algu ha comentat que els dos 8000 continuen a Alcázar de San Juan. Amb tot algun altre usuari ha afegit que alla hi ha un munt mes de vehicles de fgc. Us poso un link amb la foto que ell ha penjat, on es pot veure al fons un vago cisterna i endevineu que es el que hi ha en primer pla.
http://www.listadotren.es/foro/viewtopi ... =3429#3429
Per cert que hi ha realment d'fgc alla, perque amb el google maps la qualitat d'imatge a la zona és pessima
http://www.listadotren.es/foro/viewtopi ... =3429#3429
Per cert que hi ha realment d'fgc alla, perque amb el google maps la qualitat d'imatge a la zona és pessima
De nou al FTC
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Aquesta locomotora, no és ni ha estat mai del tren d'Olot. En realitat no és ni de via mètrica. És d'ample internacional i va ser fabricada a Alemanya per Hohenzollern el 1883 per al ferrocarril de Langreo (Gijón-Laviana). Va acabar la seva vida activa propietat de la Junta d'obres del port de Musel fent maniobres on portava el nº 16.
Sense temor a equivocar-me, m'atreveixo a afirmar que no hi ha absolutament res d'FGC a Alcazar de San Juan.
Sense temor a equivocar-me, m'atreveixo a afirmar que no hi ha absolutament res d'FGC a Alcazar de San Juan.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
El Fotracat permet la poligàmia. La cibernètica, és clar.marc ha escrit:Gracies a la meva curiositat, i despres d'un temps de meditar-ho he fet el salt al fotrecat i me apuntat a un altre forum.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Val, suposem que alla no hi ha res de FGC, doncs com es que hi ha material amb el logo dels "ferrocatas". A mes segons la llegenda els 8000 son per aquella zona no?
Per cert, ja se que soc expert en canviar d'ample de via els tren mes rapid que el talgo, pero jo juraria que allo es molt petit per ser d'ample UIC. A mes si busques fotos de les olot, hi tenen una sospitosa retirada, i jo encara no he vist mai cap locomotora de vaport de via metrica semblant a una internacional. Afegir que soc un autentic ignorant pel que fa a locomotores de vapor, a excepció de la meva estimada Montserrat nº6.
Per cert, ja se que soc expert en canviar d'ample de via els tren mes rapid que el talgo, pero jo juraria que allo es molt petit per ser d'ample UIC. A mes si busques fotos de les olot, hi tenen una sospitosa retirada, i jo encara no he vist mai cap locomotora de vaport de via metrica semblant a una internacional. Afegir que soc un autentic ignorant pel que fa a locomotores de vapor, a excepció de la meva estimada Montserrat nº6.

De nou al FTC
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Home podria ser que hi anés a parar la ferralla i que els 8000 fossin allà en procés de desballestament o més ben dit d'autodesballestament, però la locomotora és com he dit abans, fixeu-vos en els dos topalls més junts del que és habitual en la via ampla. FGC/CGFC portava un únic topall i el tren d'olot; balda.
Aqui van dues imatges de diferents locomotres del tren d'Olot que es conserven avui dia una la del Ferraller de Castellbisbal i l'altra, actualment propietat FGC i que podria ser operativa. La flocomotora d'Alcazar, la podeu veure funcionant en el llibre "Adiós viejas locomotoras" de M. Maristany i en sortireu de dubtes.
Aqui van dues imatges de diferents locomotres del tren d'Olot que es conserven avui dia una la del Ferraller de Castellbisbal i l'altra, actualment propietat FGC i que podria ser operativa. La flocomotora d'Alcazar, la podeu veure funcionant en el llibre "Adiós viejas locomotoras" de M. Maristany i en sortireu de dubtes.
- Fitxers adjunts
-
- Castellbisbal.jpg (228.12 KiB) Visualitzat 3365 cops
-
- Martorell.jpg (256.97 KiB) Visualitzat 3362 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
lauria1226 nomes dir-te que segons he pogut llegir per internet i fotos que he vist (i que lamentablement no he pogut baixar i que ja han caducat), es podia apreciar perfectament que exteriorment no estaven en bon estat precisament, pero tenien totes les finestres tapiades, i es suposava que dins estaven intactes.
De nou al FTC
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Tant de bò fos com dius Marc. Seria una molt bona notícia perquè és una material digne de conservar-se.
El que passa és que les poques coses que se saben d'Alcazar, no son precisament per saltar i ballar, com el cas de la exMZA1400 que s'està literament podrint.
El que passa és que les poques coses que se saben d'Alcazar, no son precisament per saltar i ballar, com el cas de la exMZA1400 que s'està literament podrint.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Bé. Els 8000 van ésser comprats per Llucià de València, amb la intenció de cobrir un ramal a construïr entre Terra Mítica i la línia general de l'Alacant-Dénia. Varen anar a parar a Alcazar de San Juan on tenen un magatzem que hi guarden material de molt diverses procedències.
Allí van anar resistint fins fa poc quan un incendi afectà greument el tren portugués, resultant els 8000 afectats encara que no se sap fins a quin punt. A partir d'aqui perdo la pista.
He aconseguit fotos d'abans de l'incendi però, de moment, no tinc autorització de l'autor per utilitzar-les.
Allí van anar resistint fins fa poc quan un incendi afectà greument el tren portugués, resultant els 8000 afectats encara que no se sap fins a quin punt. A partir d'aqui perdo la pista.
He aconseguit fotos d'abans de l'incendi però, de moment, no tinc autorització de l'autor per utilitzar-les.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
I no pots penjar el link o dir d'on has tret les fotos.
Per cert aquest incendi quan va ser???
Per cert aquest incendi quan va ser???
De nou al FTC
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Foto J.M.S. any 2007
- Fitxers adjunts
-
- foto J.M.S. any 2007
- any 2009.JPG (304.08 KiB) Visualitzat 3126 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
lauria1226 m'has deixat amb el caramel a la boca. Només hi ha aixo
.
Per cert a la resta d'aquest estat (adjectius al gust del consumidor), es podria fer al mateix que a Alcazar, ja que es van tapiar les finestres i al menys l'interior esta en bon estat.

Per cert a la resta d'aquest estat (adjectius al gust del consumidor), es podria fer al mateix que a Alcazar, ja que es van tapiar les finestres i al menys l'interior esta en bon estat.
De nou al FTC
M'esta agafant una depresió per culpa del street view, be nomes amb aquest enllaç crec que n'hi haura prou perque m'entengueu
http://maps.google.es/maps?client=firef ... 15.82,,0,5

http://maps.google.es/maps?client=firef ... 15.82,,0,5
De nou al FTC
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
No pot ser, han decapitat a la 8002... i mireu a la dreta... veig que no només teniem un cementiri ferroviari a Catalunya! I aquest és pitjor, ple de cadàvers de tramvies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
coi quina vista, com ho saps que es el 8002, si esta grafitejat i a sobre és a contrellum.
Per cert si et mous amb el street view veuras mes ferralla
Per cert si et mous amb el street view veuras mes ferralla
De nou al FTC
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Si cap a la dreta movent-te pel carrer, aconseguiràs veure el frontal, amb el logo de FGC i el 8002. 
http://maps.google.es/maps?client=firef ... 7&t=h&z=19

http://maps.google.es/maps?client=firef ... 7&t=h&z=19
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
curios que es descuidessin de grafitejar el numero, sol ser el primer que tapen, suposo perque ens tenen rabia.
Per cert si no vaig errat dels 8001-8101-8102, 8002-8102-8202, nomes deu quedar el 8001 no?
Per cert si no vaig errat dels 8001-8101-8102, 8002-8102-8202, nomes deu quedar el 8001 no?
De nou al FTC
Podriem agafar a uns quants directius de FGC i fer-los passar pel desguaç al després del material que han destruit.