Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 09/11/2009 14:12

Hola,

El criterio para poner, quitar, cambiar, ampliar... suele ser bastante a manudo el DINERO, obviando la seguridad en muchos casos.

Saludos,
Sergio

PD: Por cierto, mi total apoyo al nuevo banner reivindicativo.


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/11/2009 14:24

Santfeliuenc ha escrit:El criterio para poner, quitar, cambiar, ampliar... suele ser bastante a manudo el DINERO, obviando la seguridad en muchos casos.
En aquest sentit, la crisi econòmica que està assolant el país podria arribar a ser un avantatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/11/2009 8:42

He pensat en una cosa, i digueu-me si és factible o no, però en lloc de tancar-la o infrautilitzar-la, podrien fer com a moltes ciutats, i instal·lar unes quantes vies a on ara estan, i a sota una nova platja de vies, com es fa per exemple a la nova Saint Pancras de Londres (o King's Cross, que ara em faig un lio al estar les dues juntes) , que té dos nivells, i així deixaria de ser totalment estació de terme, i les vies de sota podrien connectar amb les altres. Al cap i a la fi, hi ha espai buit que desconec si es fa servir.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 20/11/2009 11:11

Jo és el que crec que haurien de fer, baixar els FGC-Vallès i Anoia pel carrer Comerç i fer la platja de vies baix de l'actual estació. Fent-los passants podrien aprofitar per anar cap al nou túnel de Collserola i tancar el Loop.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 20/11/2009 12:08

A Barcelona es podria introduir el sistema RER - Transilien parisenc. Línies perifèria-perifèria i línies perifèria-BCN_EDF. El problema de les estacions terminus Transilien és que necessiten d'un extremadament potent intercanviador a sota per a poder realment captar i distribuir el flux dels passatgers que vinguin de perifèria dins Barcelona.
Per exemple a Paris St.Lazare on hi conflueixen dues línies de transilien (el que equival a unes 7 línies de rodalies renfe) hi passa: RER A, RER E, M12 M13 M3 M7 M9 M14 M8 a més dels busos de torn.

Continuant amb les idees que heu exposat s'hauria de construir una estació sota l'actual que no sigui terminus.

(També l'enllaç amb la L4 és deplorable)

El problema és que la zona on s'hauria de ficar la tuneladora i construir l'estació subterrània crec que ADIF està construint pisos i aquestes coses que fan darrerament els polítics.



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Divendres 20/11/2009 14:34

Veig molt difícil salvar Estació de França, la mentalitat de soterrar al tren ja esta inculcada en la gent.
Sobre soterrar les vies, no em sembla cap sol·lució per salvar-la, vist el precedent de Estació del Nord.
La única sol·lució que veig, no us agradarà gaire, seria fer un calaix fins a uns metres de l'edifici terminal, rebaixant el màxim la cota de les vies per evitar que sigui gaire alt. intentant dissimular-lo al màxim possible.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 20/11/2009 14:48

Interessant això de l'estació anexa passant. Però jo opto per una altra solució més senzilla (si més no per entre mig): fer arribar fins a l'Estació de França més linies de Rodalies i Regionals (dels que actualment finalitzen el recorregut a l'Hospitalet de Llobregat, com per exemple la BCN - Manresa - Lleida, i/o BCN - Vic - Puigcerdà - La Tor de Querol), reintroduir-hi els trens que des de Barcelona s'en van cap a França, i entre tant, esperar que alguna operadora pugui en un futur instal·lar-s'hi per convertir-la en la seva base operativa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/11/2009 13:40

Per cert, dissabte vaig passar per allà i vaig veure que el bar estava tancant per obres. Espero que quan el tornin a obrir ho facin amb millors horaris i servei.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 24/11/2009 15:52

:topic

Jo també vaig passar per allà aquest Diumenge per fer un tomb. Vaig nanar per una andana que continua força més enllà que les altres i vaig veure que on començava el túnel a l'esquerra hi ha una sortida que surt just a la parada del Tram de Ciutadella, així que vaig passar "como quién no quiere la cosa" el cartell de "només personal" :P i vaig anar a veure les màquines que tenen per allà aparcades i ja de pas ni no es fer res temerós veure la boca del túnel (de lluny, clar). Cuan vaig arribar-hi per a la meva sorpresa vaig veure que hi ha més de 2 vies que es fiquen cap al subsól, 2 per un túnel i unes cuantes més per altre: un que sembla força antic que era per on es ficaven totes les circulacions i un que semblava nou, de formigó moolt ample, amb només la meitat del sól ocupat per les vies i a l'altre meitat una plataforma. No pugí veure on finalitzaven les vies ni si s'ajuntaven amb les de l'altre túnel més endevant. Algú sap per a què s'utilitzen?

Perdoneu per l'off topicàs i tant :blah però es que m'he quedat amb la intriga no saibia on preguntar-ho :oops:



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 24/11/2009 16:35

jo no ho vec offtopic, pot ser important per al futur de l'EdF :o


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 24/11/2009 16:39

metring ha escrit:Per cert, dissabte vaig passar per allà i vaig veure que el bar estava tancant per obres. Espero que quan el tornin a obrir ho facin amb millors horaris i servei.
Si no m'equivoco, el bar-cafeteria porta anys tancat 'per reformes', a l'estil del bar que hi havia fa molts anys a l'accés de no recordo quina estació de la linia 4, que va posar un cartell de "Cerrado por vacaciones" que va durar lustres.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 24/11/2009 17:36

Javi M ha escrit:[...] Cuan vaig arribar-hi per a la meva sorpresa vaig veure que hi ha més de 2 vies que es fiquen cap al subsól, 2 per un túnel i unes cuantes més per altre: un que sembla força antic que era per on es ficaven totes les circulacions i un que semblava nou, de formigó moolt ample, amb només la meitat del sól ocupat per les vies i a l'altre meitat una plataforma. No pugí veure on finalitzaven les vies ni si s'ajuntaven amb les de l'altre túnel més endevant. Algú sap per a què s'utilitzen?
S'utilitzen per a manteniment i com a cotxeres d'alguns trens i maquinària, i suposo què ara s'utilitzen més degut a la pèrdua d'espai a Sant Andreu Comtal. Crec que té poca longitud, i no s'ajunta amb l'altre túnel, és independent.
Trytasa Baldaquino ha escrit:Si no m'equivoco, el bar-cafeteria porta anys tancat 'per reformes', a l'estil del bar que hi havia fa molts anys a l'accés de no recordo quina estació de la linia 4, que va posar un cartell de "Cerrado por vacaciones" que va durar lustres.
Si us referiu al bar-restaurant del vestíbul, fins l'estiu estava obert i funcionant.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 24/11/2009 18:57, en total s’ha editat 6 vegades.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 24/11/2009 17:46

Guigui ha escrit:
Tony M. Nyphot ha escrit:No veig cap altre configuració de serveis de l'Estació de França que no causi cisallaments de via que no sigui el que he explicat, la solució passaria per tocar els túnels urbans amb el que això comporta en forma de cost econòmic i talls ferroviaris i possiblement viaris, cal tenir-los molt ben posats per prendre una decisió políticament suïcida com aquesta.
Si evitar el col·lapse del trànsit ferroviari a Barcelona té com a solució més senzilla dos o tres cisallaments a l'alçada de les Glòries, doncs es fa. També n'hi ha una que els ha tingut molt ben posats per a perpetrar les seves barrabassades a Catalunya, i el ramat de xais va votar el seu partit més en massa que mai abans.

I ja voldria jo que tinguessin l'esperit electoralista kamikaze en matèria de transport públic com a l'hora d'arrambar fons públics.
Una miqueta de respecte per las persones que no pensen el mateix que un si us plau , el optar per una opcio politica no es ser xai , ja t'ho vaig dir al seu dia , hi han moltes mes coses que valorar que el que ens ocupa
Gracies



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/11/2009 18:11

Sobre lo del bar-restaurant, si, em referia al de l'entrada a la dreta, i efectivament, fins fa pocs mesos funcionava.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 24/11/2009 20:49

Puc corroborar que funcionava, o millor dit, "funcionava", perquè els seus treballadors eren els típics incompetents que quan arribaves just a l'hora de tancar, no només no et servien, sinó que no et permetien passar a la zona de l'entrada a on hi han les màquines de sòlids (que un cop queda tancada la barraca, també queda tancat l'accés a les susdites màquines).



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 25/11/2009 16:52

Jordi Freixas ha escrit:Puc corroborar que funcionava, o millor dit, "funcionava", perquè els seus treballadors eren els típics incompetents que quan arribaves just a l'hora de tancar, no només no et servien, sinó que no et permetien passar a la zona de l'entrada a on hi han les màquines de sòlids (que un cop queda tancada la barraca, també queda tancat l'accés a les susdites màquines).
Dec estar confòs... o bé tenia un horari estrafalari per a un bar-restaurant d'aquest tipus... Jo sé que les dues darreres vegades que he anat a l'estació (la última farà tres o quatre mesos, l'altra farà un parell d'anys) estava tancat, tot i ser les 7 de la tarda.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/11/2009 18:04

Jordi Freixas ha escrit:Puc corroborar que funcionava, o millor dit, "funcionava", perquè els seus treballadors eren els típics incompetents que quan arribaves just a l'hora de tancar, no només no et servien, sinó que no et permetien passar a la zona de l'entrada a on hi han les màquines de sòlids (que un cop queda tancada la barraca, també queda tancat l'accés a les susdites màquines).
És cert!!!!!!!!!!!!!!!!! :)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 18:25

Pot ser que hi hagués algun altre bar a l'estació?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/11/2009 0:23

BRILL 18 ha escrit:Una miqueta de respecte per las persones que no pensen el mateix que un si us plau , el optar per una opcio politica no es ser xai , ja t'ho vaig dir al seu dia , hi han moltes mes coses que valorar que el que ens ocupa
No critico l'ideologia (si en tenen) o l'opció política concreta que votin, sinó que es deixin influir per una campanya de pura desqualificació del contrari (com va ser el cas del partit que va sortir guanyador de les eleccions) i no primin criteris com la gestió de govern, que evidentment inclou força més temes que el transport públic. Aquí rau la comparació amb el ramat de xais, ja que es tracta d'individus que conformen una massa que es deixa manipular fàcilment per algú que es presenta com a pastor, acompanyat pel corresponent gos d'atura que els guia en una o altra direcció, en lloc de pensar per si mateixos.

Ho sento molt si l'argument et sembla colpidor. Per la meva banda, podré matisar les paraules, però en cap cas la idea.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 29/11/2009 20:12

Sense comentaris noi que sortirem del tema pero hi ha mot a parlar...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”