Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: suiza1957 » Dissabte 02/01/2010 12:37

Sera interessant si podem obrir aquest fil, per anarnos donan noticies de com va el traspas i com ho esta fent la Generalitat. Mes que res per veura com ho fan.
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 26/04/2010 12:44, en total s’ha editat 2 vegades.
Raó: Afegir enquesta



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dissabte 02/01/2010 12:39

Primera questio: la linea de Puigcerda esta inclosa en el paquet al ser de rodalies. Veurem aviat millores?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 02/01/2010 12:51

Estic convençut que sí. La intuició em diu que alguns Ripoll continuaran cap a Ribes de Freser almenys, que serà la primera línia amb bitllets de "Rodalies Catalunya", que es tractarà millor la connexió internacional amb França i amb el tren groc...

suiza1957 ha escrit:Primera questio: la linea de Puigcerda esta inclosa en el paquet al ser de rodalies. Veurem aviat millores?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 02/01/2010 13:10

liniadelRipollés ha escrit:Estic convençut que sí. La intuició em diu que alguns Ripoll continuaran cap a Ribes de Freser almenys, que serà la primera línia amb bitllets de "Rodalies Catalunya", que es tractarà millor la connexió internacional amb França i amb el tren groc...
A veure si tens una bona intuició XD

----

Per cert, estaria bé que algú arreglés el títol del tema, fa una mica del mal als ulls jeje.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 02/01/2010 13:14

Bé, jo era més partidari de canviar el nom al fil ja existent, però bé, potser un cop aconseguit, sigui interessant encetar un de nou.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/01/2010 14:47

Si, però amb el títol en minúscules i al fil de Ferrocarril a Barcelona :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2010 19:24

liniadelRipollés ha escrit:Estic convençut que sí. La intuició em diu que alguns Ripoll continuaran cap a Ribes de Freser almenys, que serà la primera línia amb bitllets de "Rodalies Catalunya", que es tractarà millor la connexió internacional amb França i amb el tren groc...
D'entrada, milloraria la connexió en benefici de les empreses pròpies. I, de pas (a saber si ho han previst i tot), dels usuaris que tinguin un mínim interès en no haver de tirar de cotxe per anar a qualsevol lloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dissabte 02/01/2010 22:27

Imatge

Avui ha aparegut aquest anunci als diaris nacionals.... No deien que eren de fets, no paraules? :plas



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2010 22:36

Ho dius pel canvi de la denominació "Rodalia" en singular?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 02/01/2010 22:44

Guigui ha escrit:Ho dius pel canvi de la denominació "Rodalia" en singular?
No home, que és publicitat, paraules, promoció de tot, quan no es podrà fer res. Paraules que citen a fets impossibles d'esdevenir.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2010 22:47

Això de la venda massiva de fum ja ve de lluny.

"Pel cotxe oficial, som-hi!"


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 02/01/2010 22:53

Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància >:( =?

Avui he agafat per primer cop Rodalies ja depenent de la generalitat,i de moment tot continua igual,a veure dintre d'uns mesos si millora alguna cosa,



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 02/01/2010 23:14

Mako448 ha escrit:Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància >:( =?,
No crec, són propietat de Renfe. Però la generalitat podria posar una clàusula de netedat, però clar, això ja seria tocar els co....
El que em pregunto és... Si la generalitat decideix canviar d'operadora, caldrà comprar trens nous? Renfe els deixaria prestats? Quines companyies creieu que s'apuntarien al concurs un cop liberalitzat el sistema (Alsa, continental Rail, Alsina Graells, FGC, SNCF, DB, BR...)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 02/01/2010 23:31

Mako448 ha escrit:Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància >:( =?
I 252, 449, 450...
Avui he vist una 440 que feia pena, però dues 440R d'MD/470 (no es podia ni veure) que anaven... :o
I aquest dimarts hi havia una 470, aparcada a l'Estació de França, que era completament negra!!! Des de el cotxe remolc fins el cotxe motor! Negre totalment...!!! :nono



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 03/01/2010 0:38

Nou post al bloc d'en rogermelcior, dedicat al traspàs: http://www.rogermelcior.cat/02/01/2010/ ... um=twitter



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/01/2010 1:14

Lluita1714 ha escrit:
Mako448 ha escrit:Un dubte,el tema del manteniment dels trens segueix sent de Renfe,no?Ho dic per que avui he vist uns quants trens(algunes 440R de Rodalies que feien serveis MD),peró també una 447 i un Civia que estaven grafitejats.Ho dic com que a FGC quan un tren és grafiteja és retirat directament de la circulació,m'agradaria saber si aquest criteri de FGC s'aplicarà als trens de rodalies renfe,o seguiràn posant els trens de rodalies a l'aire lliure per ser vandalitzats i sense vigilància >:( =?,
No crec, són propietat de Renfe. Però la generalitat podria posar una clàusula de netedat, però clar, això ja seria tocar els co....
El que em pregunto és... Si la generalitat decideix canviar d'operadora, caldrà comprar trens nous? Renfe els deixaria prestats? Quines companyies creieu que s'apuntarien al concurs un cop liberalitzat el sistema (Alsa, continental Rail, Alsina Graells, FGC, SNCF, DB, BR...)
Ja s'ha parlat dels contractes de neteja de trens i estacions en alguna entrevista, on s'ha posat de manifest que en els contractes actuals no s'exigia cap mínim.

En quant als trens, els trens de rodalia de Barcelona segueixen sent de Renfe i no passen a ser de la Generalitat. Si es decideix per canviar d'operador, el nou operador caldria aportar el seu material mòbil. Però tot és negociable i tot és possible. És possible prorrogar-li el contracte a Renfe (el més probable) i en cas d'adjudicar la operació en concessió, es pot donar el cas que se li a FGC i que aquesta llogi els trens a Renfe, com fa a la línia de La Pobla, o que des del govern s'impulsi una nova operadora participada per FGC i Renfe, etcètera. De fet, si els sindicats no han fet més mobilitzacions ha estat perquè de moment no se subroga personal i es pot pensar que es garantirà el seguiment de Renfe a Catalunya, tant en solitari com en consorci. Hi ha un munt d'escenaris possibles en el futur, però de moment es vol donar la oportunitat a Renfe de canviar el seu model de gestió davant les exigències d'un nou amo.



Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Diumenge 03/01/2010 1:24

victorcasta ha escrit: En quant als trens, els trens de rodalia de Barcelona segueixen sent de Renfe i no passen a ser de la Generalitat. Si es decideix per canviar d'operador, el nou operador caldria aportar el seu material mòbil. Però tot és negociable i tot és possible.
En un entrevista a la COM el Secretari de Mobilitat Manel Nadal va assegurar que en cas de canvi d'empresa operadora el material mòbil i el personal passaria a ser de la nova empresa operadora. En el BOE no en diu res però és el més lògic, perquè han estat trens pagats amb fons públics i a la pràctica suposarien una barrera d'entrada importantíssima per una nova empresa (cap empresa actualment pot aportar els material mòbil i els treballadors formats per a prestar el servei).

Com has dit molt bé el tema mínims en neteja, contractes externs... s'ha estat remarcant aquests dies des del DTOP.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Diumenge 03/01/2010 1:32

I dic jo si en comptes de fer tanta propaganda a bombo i platet no seria més efectiu que demostressin les facta en el dia a dia i deixenssin els verba per quan tinguessin algo sobre el que parlar. Per cert, fóra bò que tant que parlen de transparència, publiquin quant els hi ha costat fer aquesta xorrada d'anunci.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 03/01/2010 1:32

rogermelcior ha escrit: (cap empresa actualment pot aportar els material mòbil i els treballadors formats per a prestar el servei).
O això o podrem veure ferrocarrils portuguesos aquí :D


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Diumenge 03/01/2010 13:23

Mucho me temo,que a corto plazo el único cambio visible será el nuevo "logo".

Leí que sería una "R" en fondo color naranja,o algo así..

No sé si estará disponible por algún lado,para que alguien "lo suba" y lo veamos.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”