Eix transversal ferroviari
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Re: Eix transversal ferroviari
qui ha dit que el facin en ample ibèric?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Tot ho indica, perquè... siguem realistes, la resta de la xarxa no canviarà d'ample mai, per tant, seguin el projecte, acabarà sent d'ample ibèric.Vilarrubla ha escrit:qui ha dit que el facin en ample ibèric?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
L'ETF, ningú, que jo sàpiga. Però salta a la vista la indefinició pel que fa a les connexions amb infraestructures existents, bona part de les quals són, efectivament, en ample ibèric.Vilarrubla ha escrit:qui ha dit que el facin en ample ibèric?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer.Jordi Freixas ha escrit:A no ser que optin per trams de doble ample...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Perdona però no he acabat d'entendre el teu comentari:
"Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, (en ample ibèric seria bo per fer una mena de by-pass entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat?
) però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer." (de fet segons el portal de Ifercat consta clarament com que la infraestructura que pretenen construir serà en ample UIC).
"Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, (en ample ibèric seria bo per fer una mena de by-pass entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat?


- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Que en la suposició de que ho fessin en ample ibèric, seria bo que com a mínim fessin ample doble entre Lleida i Martorell per fer by-pass d'alta velocitat. Segons els plànols, que em fio més del que diu la generalitat, serà en ample ibèric.Jordi Freixas ha escrit:Perdona però no he acabat d'entendre el teu comentari:
"Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, (en ample ibèric seria bo per fer una mena de by-pass entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat?![]()
) però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer." (de fet segons el portal de Ifercat consta clarament com que la infraestructura que pretenen construir serà en ample UIC).
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
res indica que vagi a ser en ample ibèric.característiques tècniques:
ample de via: UIC (1.435 mm)
radi mínim: 4.300 m
pendent màxima: 12,5 mm/m
Simplement no especifiquen com es fa la connexió amb la via ibèrica.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
A més segons vosaltres, si enllaça amb una línia convencional = es farà en ample ibèric.
Quina conclusió en treieu de que connecti amb la LAV per anar a Girona?¿
http://blocs.gencat.cat/ptop/
Quina conclusió en treieu de que connecti amb la LAV per anar a Girona?¿
http://blocs.gencat.cat/ptop/
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
aquell tram de Girona, no era el mateix que anava a ser en via de doble ample?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
L'ETF és una línia de viatgers i de mercaderies, se suposa que enllaça amb Martorell per fer-hi arribar mercaderies també, suposo que via el ramal de Can Tunis, que si no m'equivoco és d'ample mixt. I el ramal del Vallès també és d'ample mixt.
Igualment la línia convencional de Lleida la poden renovar i fer-la d'ample mixt.
Igualment la línia convencional de Lleida la poden renovar i fer-la d'ample mixt.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
La línia convencional de Girona crec que hi feien una tercera via per poder-hi fer passar trens d'ample estàndard sense haver acabar la LAV, sino recordo malament.Lluita1714 ha escrit:aquell tram de Girona, no era el mateix que anava a ser en via de doble ample?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Només provisionalment, a l'espera que s'enllesteixi la LAV.Lluita1714 ha escrit:aquell tram de Girona, no era el mateix que anava a ser en via de doble ample?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
És que només per començar, si pretenguessin fer el tram EFT - Martorell en ample ibèric seria una animalada / tonteria de proporcions històriques ja que, sí, efectivament des de Martorell podries connectar amb aquesta via, però d'altra banda s'acabaria enmig del no res.Lluita1714 ha escrit:Que en la suposició de que ho fessin en ample ibèric, seria bo que com a mínim fessin ample doble entre Lleida i Martorell per fer by-pass d'alta velocitat. Segons els plànols, que em fio més del que diu la generalitat, serà en ample ibèric.Jordi Freixas ha escrit:Perdona però no he acabat d'entendre el teu comentari:
"Si ho fessin en ample ibèric, seria bo per fer una mena de "by-pass" entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat si fos necessari, (en ample ibèric seria bo per fer una mena de by-pass entre Lleida i Barcelona amb l'alta velocitat?![]()
) però tot i així, hauria de ser UIC en la seva integritat, i no això que sembla que volen fer." (de fet segons el portal de Ifercat consta clarament com que la infraestructura que pretenen construir serà en ample UIC).
Jo vull pensar que aquí hi hagut una equivocació, i es referien a voler connectar a Martorell amb la LAV i no amb la línia convencional.
PD: I en tot cas, que tal i com s'ha dit per aquí dalt, tingui més a vere amb anar a connectar TAMBE* directament amb vies d'ample mixte fins al port per a mercaderies.
*Dic TAMBÉ perquè en qualsevol dels casos possibles seria realment estúpid no connectar aquest ramal amb la propia LAV.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Doncs teniu raó, però malgrat tot s'ha d'estar alerta.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
És força aviat per estar alerta. Passaran anys i governs abans no es concretitzi el tema. I, amb una mica de sort, s'estarà implantant l'ample UIC a tot Catalunya, cosa que faria superflu el debat sobre aquest aspecte.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Dubto que sigui una equivocació, m'ha semblat que on fan la connexió amb la línia convencional la LAV ja va soterrada, per altra banda posen explicitament que es connecta amb l'estació de Martorell, i Martorell no té cap estació d'AV.Jordi Freixas ha escrit:Jo vull pensar que aquí hi hagut una equivocació, i es referien a voler connectar a Martorell amb la LAV i no amb la línia convencional..
El que trobo dolç a tu t'amargue.
http://www.vilaweb.cat/noticia/3675580/ ... irona.html
Dissabte 09.01.2010 18:58
El Govern aprova el pla urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari entre Lleida i Girona
La nova via serà d'ample internacional i els trens de passatgers hi podran circular fins a 250 quilòmetres per hora
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha aprovat el pla director urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari entre Lleida i Girona, un document que augmenta la concreció del futur traçat de la línia, defineix les seves estacions i característiques tècniques, i permetrà fer les reserves de terra necessàries per a la seva construcció.
L'Eix Transversal serà un túnel en el 52,5% del seu recorregut, i tindrà deu estacions -vuit d'elles noves- a Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i Girona, i enllaçarà amb la línia d'Alta Velocitat a Lleida i Girona, on també connectarà amb els aeroports d'aquestes ciutats "de manera directa o indirecta", ha explicat avui la Conselleria en un comunicat.
El pla director, aprovat després de l'informe favorable de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya, estima que el projecte requerirà una inversió de 6.500 milions d'euros, i defineix que la via tindrà 254 quilòmetres -considerant tots els seus ramals- i que el temps total del recorregut entre Lleida i Girona serà d'1 hora i 20 minuts per als viatgers.
La Generalitat ha considerat que la futura línia impulsarà "de manera decisiva" el transport de passatgers i mercaderies per ferrocarril, i afavorirà l'equilibri territorial de Catalunya, ja que acabarà amb la "radialitat" del sistema ferroviari. "L'Eix obre un nou accés a Barcelona i possibilita la millora de la línia Lleida-Manresa", ha afirmat el departament.
La nova via serà d'ample internacional i estarà dissenyada tant per a trens de passatgers, que podran circular fins a 250 quilòmetres per hora, com de mercaderies, que ho faran a un màxim de 120. Aquests últims també comptaran amb un ramal específic que connectarà amb les línies cap al port de Barcelona.
Respecte al document inicial presentat el 2008, el pla urbanístic definitiu incrementa el grau de concreció del traçat i inclou noves propostes per connectar la línia amb l'aeroport de Lleida i elaborar un nou recorregut entre Vic i Girona. A l'altura d'Igualada, s'ha reconfigurat la línia per a compatibilitzar-la amb els eixos viaris previstos, i s'ha suprimit el doble ramal previst a Vilobí d'Onyar i Santa Coloma de Farners.
Dissabte 09.01.2010 18:58
El Govern aprova el pla urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari entre Lleida i Girona
La nova via serà d'ample internacional i els trens de passatgers hi podran circular fins a 250 quilòmetres per hora
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha aprovat el pla director urbanístic de l'Eix Transversal Ferroviari entre Lleida i Girona, un document que augmenta la concreció del futur traçat de la línia, defineix les seves estacions i característiques tècniques, i permetrà fer les reserves de terra necessàries per a la seva construcció.
L'Eix Transversal serà un túnel en el 52,5% del seu recorregut, i tindrà deu estacions -vuit d'elles noves- a Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i Girona, i enllaçarà amb la línia d'Alta Velocitat a Lleida i Girona, on també connectarà amb els aeroports d'aquestes ciutats "de manera directa o indirecta", ha explicat avui la Conselleria en un comunicat.
El pla director, aprovat després de l'informe favorable de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya, estima que el projecte requerirà una inversió de 6.500 milions d'euros, i defineix que la via tindrà 254 quilòmetres -considerant tots els seus ramals- i que el temps total del recorregut entre Lleida i Girona serà d'1 hora i 20 minuts per als viatgers.
La Generalitat ha considerat que la futura línia impulsarà "de manera decisiva" el transport de passatgers i mercaderies per ferrocarril, i afavorirà l'equilibri territorial de Catalunya, ja que acabarà amb la "radialitat" del sistema ferroviari. "L'Eix obre un nou accés a Barcelona i possibilita la millora de la línia Lleida-Manresa", ha afirmat el departament.
La nova via serà d'ample internacional i estarà dissenyada tant per a trens de passatgers, que podran circular fins a 250 quilòmetres per hora, com de mercaderies, que ho faran a un màxim de 120. Aquests últims també comptaran amb un ramal específic que connectarà amb les línies cap al port de Barcelona.
Respecte al document inicial presentat el 2008, el pla urbanístic definitiu incrementa el grau de concreció del traçat i inclou noves propostes per connectar la línia amb l'aeroport de Lleida i elaborar un nou recorregut entre Vic i Girona. A l'altura d'Igualada, s'ha reconfigurat la línia per a compatibilitzar-la amb els eixos viaris previstos, i s'ha suprimit el doble ramal previst a Vilobí d'Onyar i Santa Coloma de Farners.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... viari.html
La Generalitat introdueix modificacions al traçat gironí de l'eix transversal ferroviari
Ha aprovat el pla director urbanístic, que confirma que hi haurà una estació al nord de Santa Coloma de Farners
10/01/10 02:00 - Girona - MÒNICA CABRUJA
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha aprovat definitivament el pla director urbanístic de l'eix transversal ferroviari entre Lleida i Girona, i ha introduït modificacions al traçat gironí. Entre aquestes modificacions hi ha la supressió del doble ramal previst a Vilobí d'Onyar i a Santa Coloma de Farners i un traçat únic al sud de l'eix amb la finalitat de «preservar el patrimoni cultural que hi ha al nord i integrar la infraestructura al seu entorn», segons s'indica. El pla, que concreta el futur de la línia i defineix les seves estacions i característiques tècniques, confirma que hi haurà una estació al nord de Santa Coloma. Aquesta estació es va demanar des de l'Ajuntament del municipi i ja es va incloure en el projecte.
En relació amb el document inicial presentat el 2008, el pla urbanístic definitiu incrementa el grau de concreció del traçat i inclou noves propostes per connectar la línia amb l'aeroport de Lleida i elaborar un nou recorregut entre Vic i Girona. Una de les modificacions és la supressió del doble ramal previst a Vilobí d'Onyar i a Santa Coloma, i s'aposta per un traçat únic al sud que «permet integrar la infraestructura al seu entorn mantenint tota la funcionalitat», segons explica la Generalitat. L'eix creua les Guilleries en un tram la majoria de túnel i arriba a la plana d'Onyar i a Santa Coloma de Farners, on es preveu crear una nova estació, al nord del nucli. Des d'aquí es dirigeix a Vilobí d'Onyar, on ha de connectar amb la línia d'alta velocitat que porta a la ciutat de Girona.
El pla director urbanístic, que s'ha aprovat després de l'informe favorable de la comissió d'urbanisme, permetrà fer les reserves de terra necessàries per a la construcció de l'eix transversal ferroviari. Aquest eix serà una línia mixta de mercaderies i de viatgers que unirà Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i Girona i connectarà amb la línia d'alta velocitat a Lleida i a Girona. El nou eix serà d'ampla internacional i es crearan vuit noves estacions de passatgers i diverses terminals de càrrega. Es preveu que un 52,5% de la futura línia sigui en túnel.
El temps total del recorregut de tot el traçat entre Lleida i Girona es calcula que serà d'aproximadament una hora i vint minuts, i en cadascun dels trams d'entre vint minuts i mitja hora. Les primeres estimacions preveuen que l'execució d'aquest projecte comporti una inversió d'uns 6.500 milions d'euros. La via tindrà 254 quilòmetres.
El pla director, que s'ha aprovat un any més tard del previst inicialment, és el resultat del procés d'informació pública i de les aportacions rebudes en les consultes efectuades a ajuntaments i institucions, que ha permès redefinir i concretar el projecte en diferents aspectes. La Generalitat considera que la futura línia impulsarà «de manera decisiva» el transport de passatgers i mercaderies per ferrocarril i afavorirà l'equilibri territorial de Catalunya, ja que eliminarà la «radialitat» del sistema ferroviari.
LES DADES
Inversió prevista
- 6.500 milions d'euros
Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
Intercanviadors de viatgers
- Lleida Pirineus amb TAV i Renfe
- Igualada, amb línia Barcelona-Igualada de FGC
- Manresa, amb Renfe
- Vic amb la línia Barcelona-Puigcerdà
Longitud total
- 254,1 quilòmetres
- Viaducte: 22,8 quilòmetres
- Túnel: 133,5 quilòmetres
Velocitats
- Viatgers. Mínima: 160 km/h. Màxima: 250 km/h
- Mercaderies: Mínima: 100 km/h. Màxima: 120 km/h
La Generalitat introdueix modificacions al traçat gironí de l'eix transversal ferroviari
Ha aprovat el pla director urbanístic, que confirma que hi haurà una estació al nord de Santa Coloma de Farners
10/01/10 02:00 - Girona - MÒNICA CABRUJA
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha aprovat definitivament el pla director urbanístic de l'eix transversal ferroviari entre Lleida i Girona, i ha introduït modificacions al traçat gironí. Entre aquestes modificacions hi ha la supressió del doble ramal previst a Vilobí d'Onyar i a Santa Coloma de Farners i un traçat únic al sud de l'eix amb la finalitat de «preservar el patrimoni cultural que hi ha al nord i integrar la infraestructura al seu entorn», segons s'indica. El pla, que concreta el futur de la línia i defineix les seves estacions i característiques tècniques, confirma que hi haurà una estació al nord de Santa Coloma. Aquesta estació es va demanar des de l'Ajuntament del municipi i ja es va incloure en el projecte.
En relació amb el document inicial presentat el 2008, el pla urbanístic definitiu incrementa el grau de concreció del traçat i inclou noves propostes per connectar la línia amb l'aeroport de Lleida i elaborar un nou recorregut entre Vic i Girona. Una de les modificacions és la supressió del doble ramal previst a Vilobí d'Onyar i a Santa Coloma, i s'aposta per un traçat únic al sud que «permet integrar la infraestructura al seu entorn mantenint tota la funcionalitat», segons explica la Generalitat. L'eix creua les Guilleries en un tram la majoria de túnel i arriba a la plana d'Onyar i a Santa Coloma de Farners, on es preveu crear una nova estació, al nord del nucli. Des d'aquí es dirigeix a Vilobí d'Onyar, on ha de connectar amb la línia d'alta velocitat que porta a la ciutat de Girona.
El pla director urbanístic, que s'ha aprovat després de l'informe favorable de la comissió d'urbanisme, permetrà fer les reserves de terra necessàries per a la construcció de l'eix transversal ferroviari. Aquest eix serà una línia mixta de mercaderies i de viatgers que unirà Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i Girona i connectarà amb la línia d'alta velocitat a Lleida i a Girona. El nou eix serà d'ampla internacional i es crearan vuit noves estacions de passatgers i diverses terminals de càrrega. Es preveu que un 52,5% de la futura línia sigui en túnel.
El temps total del recorregut de tot el traçat entre Lleida i Girona es calcula que serà d'aproximadament una hora i vint minuts, i en cadascun dels trams d'entre vint minuts i mitja hora. Les primeres estimacions preveuen que l'execució d'aquest projecte comporti una inversió d'uns 6.500 milions d'euros. La via tindrà 254 quilòmetres.
El pla director, que s'ha aprovat un any més tard del previst inicialment, és el resultat del procés d'informació pública i de les aportacions rebudes en les consultes efectuades a ajuntaments i institucions, que ha permès redefinir i concretar el projecte en diferents aspectes. La Generalitat considera que la futura línia impulsarà «de manera decisiva» el transport de passatgers i mercaderies per ferrocarril i afavorirà l'equilibri territorial de Catalunya, ja que eliminarà la «radialitat» del sistema ferroviari.
LES DADES
Inversió prevista
- 6.500 milions d'euros
Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)
Intercanviadors de viatgers
- Lleida Pirineus amb TAV i Renfe
- Igualada, amb línia Barcelona-Igualada de FGC
- Manresa, amb Renfe
- Vic amb la línia Barcelona-Puigcerdà
Longitud total
- 254,1 quilòmetres
- Viaducte: 22,8 quilòmetres
- Túnel: 133,5 quilòmetres
Velocitats
- Viatgers. Mínima: 160 km/h. Màxima: 250 km/h
- Mercaderies: Mínima: 100 km/h. Màxima: 120 km/h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A mi em fa molta gracia això de la denominació de les estacions; si l'estació de Lleida de tota la vida va passar de cop a dir-se Lleida-Pirineus, ara tindrem una estació de Vic, també de tota la vida que passarà a dir-se Osona/Vic. Encara em pregunto perquè no han estat més originals, i ja de passada li posen per exemple... Vic - La PlanaGuigui ha escrit:Estacions de viatgers
- Deu, vuit noves: Aeroport de Lleida-Alguaire, Lleida Pirineus, Pla d'Urgell/Mollerusa, Urgell/Tàrrega, Segarra/Cervera, Anoia/Igualada, Bages/Manresa, Osona/Vic, la Selva/Santa Coloma, Girona (Aeroport-centre ciutat)

Per cert... com s'ho faran a Vic per encabir-hi el ramal corresponent de la linia de l'ETF? Suposo que caldrà fer-hi una ampliació, no?
I sobre els intercanviadors... com es possible que només n'hi hagin quatre? Mollerussa, Tàrrega i Cervera també tenen estació de la línia BCN-Manresa-Lleida.Guigui ha escrit:Intercanviadors de viatgers
- Lleida Pirineus amb TAV i Renfe
- Igualada, amb línia Barcelona-Igualada de FGC
- Manresa, amb Renfe
- Vic amb la línia Barcelona-Puigcerdà