Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Entrada Autor: wefer » Dimecres 13/01/2010 0:33

Lluita1714 ha escrit:No, si necessari és, però a l'Hospitalet (Feixa Llarga - Av. Carrilet), o almenys sempre que vaig, fins-i-tot en hora punta està força buit.
Això passa a totes les línies, en canvi en aquestes sí s'ha augmentat la freqüència, mentre que a la L1 no. Durant uns mesos he agafat la L2 cada matí en hora punta, i allò és fantàstic: trens amb una freqüència d'entre 1:40 i 2:20, és a dir, aproximadament cada 2 minuts. En la major part del trajecte s'hi pot viatjar còmodament sense anar apretat i, si hi ha sort, fins i tot agafar seient.
En canvi, ara pateixo cada dia la L1 i les freqüències a la mateixa hora estan entre 3 i 4 minuts, la qual cosa es pot qualificar com a mínim d'indecent. Als trens no hi cap ni una agulla, i a la mínima que hi ha qualsevol problema es queda gent a les andanes sense poder entrar

El que sí és cert és que, com vinc dient des de fa anys, s'hauria d'augmentar la freqüència als trams centrals de les línies, però no cal fer-ho als extrems ja que els trens acostumen a anar força buits, la qual cosa és un malgastament innecessari. Per tant, caldria invertir en fer apartadors de manera que la meitat dels trens, en hora punta, només fessin la part central de les línies. A la L1, per posar un exemple, es podrien fer entre Santa Eulàlia i Sagrera, aconseguint una freqüència de 1,5 minuts al tram central i 3 minuts als extrems. Passada l'hora punta, es suprimeixen tots els trens parcials i es manté la freqüència de 3-4 minuts a tota la línia.

Però això és pensar massa i suposo que als del CTC se'ls deuen posar els pèls de punta de pensar com gestionar un sistema d'aquest tipus: es pot fer, però s'ha de fer ben fet... i això fa mandra.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 13/01/2010 1:16

wefer ha escrit:però no cal fer-ho als extrems ja que els trens acostumen a anar força buits, la qual cosa és un malgastament innecessari.
Com a usuari diari que vaig ser durant tres mesos del tram Sants Estació-Zona Universitària de la línia 3 no hi estic d'acord, aquest tram és l'excepció que confirma la regla i aquí si calen els trens cada dos-tres minuts com a la resta de la línia. Val a dir que a l'hora que jo l'agafava a l'anada, sobre les 7.30 del matí, no hi havia massa aglomeracions i el servei era bo, cada 2-3 minuts venia un tren i mai s'hi anava apretat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 13/01/2010 9:53

UT596001 ha escrit:Com a usuari diari que vaig ser durant tres mesos del tram Sants Estació-Zona Universitària de la línia 3 no hi estic d'acord, aquest tram és l'excepció que confirma la regla
Com bé dius, aquest tram és l'excepció que confirma la regla ja que un dels pols principals d'atracció de la línia està al seu extrem, cosa que no passa a la majoria d'altres línies. Fins i tot a la mateixa L3, la utilització a partir de Lesseps fins a la Trinitat és força baixa per exemple.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/01/2010 11:27

wefer ha escrit:Fins i tot a la mateixa L3, la utilització a partir de Lesseps fins a la Trinitat és força baixa per exemple.
Concretament, a partir de Vallcarca. Molta gent que hi baixa agafa el 28 i el 92 per pujar al Coll i al Carmel, per la qual cosa m'atreveixo a dir que l'obertura de la L5 fins a Vall d'Hebron farà que molta gent passi a utilitzar la L3 fins aquesta estació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 13/01/2010 13:25

Si la L1 a Fondo en hora punta no justifica un increment de freqüència, llavors no hi ha cap justificació per fer un servei parcial en cap tram de la línia. Pel que fa a l'extrem de l'Hospitalet, em sembla una miqueta absurd muntar un servei parcial per dos miserables estacions, quan a partir de Av. Carrilet els trens s'omplen amb la gent que hi transborda des de FGC. A la mínima incidència, els trens s'omplen a Santa Eulàlia fins arribar a la densitat d'una llauna de sardines.

Els serveis parcials estan bé a la L3 i probablement també a la L4, però a cap altre.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 13/01/2010 16:10

Lluita1714 ha escrit:No ho sé, però no sé si a TMB li convé augmentar les freqüències d'una línia que, com la majoria, té menys usuaris als extrems. Ja veurem que succeeix.
Em sembla que no ets gaire usuari del tram Sagrera-Fondo de la L1... Quan malauradament l'haig d'agafar a Trinitat Vella (recorda, quarta estació després de Fondo, Sta. Coloma i Baró de Viver "donde-nunca-sube-ni-baja-nadie"), especialment a les hores punta, haig d'empentar a la gent al fons per poder encabir-m'hi.

Si algun dia algun desgraciat terrorista tingués la mala pensada de fer un atemptat al metro de Barcelona, jo no dubto quina línia seria l'escollida (on més mal podria fer)...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 13/01/2010 19:00

Trytasa Baldaquino ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:No ho sé, però no sé si a TMB li convé augmentar les freqüències d'una línia que, com la majoria, té menys usuaris als extrems. Ja veurem que succeeix.
Em sembla que no ets gaire usuari del tram Sagrera-Fondo de la L1... Quan malauradament l'haig d'agafar a Trinitat Vella (recorda, quarta estació després de Fondo, Sta. Coloma i Baró de Viver "donde-nunca-sube-ni-baja-nadie"), especialment a les hores punta, haig d'empentar a la gent al fons per poder encabir-m'hi.

Si algun dia algun desgraciat terrorista tingués la mala pensada de fer un atemptat al metro de Barcelona, jo no dubto quina línia seria l'escollida (on més mal podria fer)...
Cert que no sóc usuari de la zona, però jo no m'he referit pas a aquestes estacions com a buides. De fet em semblen força terribles, però més encara m'ho sembla el tram Plaça Espanya - Glòries, el pitjor de tots. Però quan dic els extrems és la L1 a l'Hospitalet, la L3 a Trinitat Nova i la L4 no gaire als seus dos extrems. Caldrà fer un apartador de la L1, al meu parer, per quan s'allargui al Prat, o com volen els de dalt, a Sant Boi. Defenso que les condicions a la L1 són inhumanes, però al tram sud, en un futur, pot crear-se un forat immens de diners en fer funcionar trens buits amunt i avall. En un futur, no seria cap problema, amb conducció automàtica, fer subserveis més curts a les línies, i em sembla especialment important a la L9, una línia l'ús de la qual serà molt variable en ser tant llarga.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 14/01/2010 9:06

Lluita1714 ha escrit:Caldrà fer un apartador de la L1, al meu parer, per quan s'allargui al Prat, o com volen els de dalt, a Sant Boi. Defenso que les condicions a la L1 són inhumanes, però al tram sud, en un futur, pot crear-se un forat immens de diners en fer funcionar trens buits amunt i avall.
El que passarà quan la línia arribi al Prat ja es veurà. Ara per ara, a partir de la tercera estació (Avinguda Carrilet) ja hi ha prou passatge com per justificar que hi arribin tots els trens. La maniobra de canvi de sentit en aquesta estació trigarà més que si el tren arriba fins al cul de sac d'Hospital de Bellvitge i canvia de sentit sense sortir-se del carrusel.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/01/2010 10:49

Tornem al tema. Avui una nova entrega il·lustrada, tot i que les fotos no fan justícia del que cada dia vivim a la L1.
Aquesta és la situació habitual de l'andana de Fabra i puig als matins d'un dia laborable. La foto és d'avui mateix:
fabraipuig-14-01-2010-a.jpg
Fabra i Puig 14-01-2010
fabraipuig-14-01-2010-a.jpg (118.45 KiB) Visualitzat 6422 cops
Encara que no es veu, feia uns 3-4 minuts que havia passat el tren anterior, i el marcador encara indicava 1:39 pel proper tren la qual cosa implica una freqüència de 5-6 minuts en hora punta :x
fabraipuig-14-01-2010-b.jpg
Tren sortint de Fabra i Puig 14-01-2010
(49.95 KiB) S’ha baixat 723 vegades
I aquesta és la situació a l'interior del tren, tot i que només aconseguia pujar al voltant d'un 50% de la gent que estava esperant a les estacions.
A mesura que anàvem avançant també anàvem acumulant més temps de retard, ja que les portes del tren no tancaven degut a l'acumulació de gent que intentava pujar-hi sense èxit. A Arc de Triomf la situació ja era força perillosa i agobiant: gairebé no ha pogut pujar i això que l'andana de l'estació estava col·lapsada de gent esperant.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 14/01/2010 11:40

Com tu dius, no és un cas excepcional, sino que és el pa de cada dia. Una vergonya... i això que som molta gent que per evitar aquesta massificació optem per altres línies o transports alternatius.

Quin és el problema real per a no posar millors freqüències? Abans es parlava de què els trens eren els que eren, i que per l'ample de via diferent no podien portar d'altres línies. Però ara conviuen 4000s amb 6000s, i continua passant el mateix. És culpa dels ATO, ATP o els sistemes de senyalització que siguin (perdoneu els experts pel meu desconeixement de les diferents tecnologies, tot i que ho heu explicat exhaustivament)???? O bé es culpa de l'electrificació deficient de la línia ??? (des de fa anys a prop del Passeig de Santa Coloma estan fent obres per aquest motiu, segons indiquen als cartells).

En tot cas, una situació així és insostenible, i estic segur que l'obertura del primer tram de l'L9 encara ha agreujat el problema. No sé si la solució per a què els de dalt prenguéssin consciència seria fer una vaga de barreres aixecades, a l'estil RENFE,...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/01/2010 12:23

Trytasa Baldaquino ha escrit:No sé si la solució per a què els de dalt prenguéssin consciència seria fer una vaga de barreres aixecades, a l'estil RENFE,...
No. La solució seria obligar-los a compartir el seu cotxe oficial amb la plebs. Ocupant les cinc places.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 14/01/2010 17:13

La situació era precaria abans de l'ATP, ara és pitjor, a sobre de durr gairebé la mateixa freqüència, que al cap i a la fi no serveix de gaire si sumes que estas més de 30 segons per parada, ara es va més lent, per tant, es esparar més al tren, i arrivar més tard que avans, per a mí aixó es retrocedir, i segueixo donant les meves condolencies als usuaris que han de fer més del 70% de la línia, ja que aquests són els més perjudicats.

Segueixo dient que amb ATP o sense la L1 pot tenir com a mínim 28 trens al carrussel, i m'atreviria a dir que 30 es posible, i encara així encara queden 4 més, (1 reforma, 1 revisió, 2 reserva). Obviament, les ganes ( o el deure) de pensar en refer els horaris per posar 2 o 4 trens més no hi son, i amb freqüéncies d'entre 4-6 minuts, no ha de ser gaire complicat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 14/01/2010 21:30

Per començar podrien pensar a fer servir les dues vies de Fondo, fent sortides alternes des de cada andana, com es fa a Trinitat Nova (línia 3). Si no mal recordo hi ha un teleindicador al vestíbul que podria fer-se servir per indicar des de quina via sortirà el proprer tren.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 14/01/2010 21:33

No, el que haurien de fer, es fer servir el cul de sac, així a Fondo hi podrán haver-hi com a molt 3 trens, i no 2. I les cues desapareixerien.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 14/01/2010 21:40

UT596001 ha escrit:Per començar podrien pensar a fer servir les dues vies de Fondo, fent sortides alternes des de cada andana, com es fa a Trinitat Nova (línia 3). Si no mal recordo hi ha un teleindicador al vestíbul que podria fer-se servir per indicar des de quina via sortirà el proprer tren.
O senzillament es podria haver construit bé l'estació.

És de les poques estacions del metro on l'andana queda en hora punta saturada en menys d'un minut per la gran densitat de població de la zona i de municipis i barris adjacents sense servei de metro també altament densos que hi han d'anar a Fondo. Ara a més hi haurem de sumar la correspondència de la L9 quan aquesta arribi a Sagrera i la Zona Universitària.

La estació no es va dimensionar bé, de fet, és de calaix que haurien d'haver fet andana central com a Badalona Centre o Sagrera, això permetria duplicar la superfície aparent de l'andana i permetre sortides d'ambdúes vies sense molèsties per als passatgers.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 14/01/2010 21:52

Miquel ha escrit:No, el que haurien de fer, es fer servir el cul de sac, així a Fondo hi podrán haver-hi com a molt 3 trens, i no 2. I les cues desapareixerien.
No hi ha agulla al cul de sac, per això proposo aquesta solució.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 15/01/2010 9:29

Como a usuari matinal de la L2 entre Pep Ventura i Sagrada Familia, he de dir que efectivament el tema està ben servit. Ja desde Badalona (Gorg-Sant Roc normalment) no queden seients però hi ha espai de peu fins Clot aproximadament. A Sagrada Familia pot arribar ben petat ja.

La L5 es unaltre historia. Entre Sagrada Familia i Diagonal van totalment ple, deixant alguns cops gent sense poder pujar. Després ja s'hi pot estar.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 15/01/2010 10:41

wefer ha escrit:Tornem al tema. Avui una nova entrega il·lustrada, tot i que les fotos no fan justícia del que cada dia vivim a la L1.
Aquesta és la situació habitual de l'andana de Fabra i puig als matins d'un dia laborable. La foto és d'avui mateix:
a
Encara que no es veu, feia uns 3-4 minuts que havia passat el tren anterior, i el marcador encara indicava 1:39 pel proper tren la qual cosa implica una freqüència de 5-6 minuts en hora punta :x

Imatge

I aquesta és la situació a l'interior del tren, tot i que només aconseguia pujar al voltant d'un 50% de la gent que estava esperant a les estacions.
A mesura que anàvem avançant també anàvem acumulant més temps de retard, ja que les portes del tren no tancaven degut a l'acumulació de gent que intentava pujar-hi sense èxit. A Arc de Triomf la situació ja era força perillosa i agobiant: gairebé no ha pogut pujar i això que l'andana de l'estació estava col·lapsada de gent esperant.
I com volen els polítics que la gent deixi el cotxe a casa, amb aquestes massificacions al transport públic ? :nose :cop :emprenyat



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Divendres 15/01/2010 17:37

uriol108 ha escrit:I com volen els polítics que la gent deixi el cotxe a casa, amb aquestes massificacions al transport públic ? :nose :cop :emprenyat
Les carreteres poden estar pitjor...

Per cert, jo vaig amb el meu vehicle perquè en bus puc arribar a trigar 12 vegades més des de casa meva fins a la ETSE a la UAB. Si vaig en bus, haig d'agafar dues línies i, a més, es possible que la línia A3 vagi pitjor que el metro que ensenyeu. En cotxe trigo 5 minuts, en bus... 1 hora.

Saludus.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dissabte 16/01/2010 0:42

UT596001 ha escrit:
Miquel ha escrit:No, el que haurien de fer, es fer servir el cul de sac, així a Fondo hi podrán haver-hi com a molt 3 trens, i no 2. I les cues desapareixerien.
No hi ha agulla al cul de sac, per això proposo aquesta solució.

Que instalen un cambio de vía en la cola de maniobras, y listo. Eso tanto no cuesta...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”