Esperem que Renfe s'espabili....millori la linea, els trens, horaris, frecuencias i enllaços a La Tour, a lo millor estic demanant molt...


Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 18:57
Entrada Autor: Enric » Dijous 11/02/2010 20:17
Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 11/02/2010 20:24
Entrada Autor: alkolo89 » Dijous 11/02/2010 22:09
Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 23:08
Amb el poc trànsit que hi ha a la línia, no cal pas ser una llumenera per posar una relació a La Tor que permeti l'enllaç amb un temps prudencial.alkolo89 ha escrit:Sobre la connexió amb el Corail Lunéa de Paris, anys enrere el penúltim servei en pujar a Puigcerdà arribava a LaTour, podent coordinar amb aquest Corail, però com sempre arribava tard i molts cops quant anava puntual l'altre sortia abans d'hora, i la gent que pujava es quedava allà tirada, i per això es va decidir suprimir l'enllaç.
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 23:15
Les 440's estan retirades i les 448 no són aptes per fer aquesta línia. Com s'ho pensen fer per posar trens més confortables? Amb 449's?UT440_132M ha escrit:Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.
Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 23:48
Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 0:38
Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 12/02/2010 19:38
Entrada Autor: Pere » Divendres 12/02/2010 20:41
El que pretenen fer és allargar l'últim tren que arriba a Ripoll fins a Puigcerdà, i el primer que surt de Ripoll, fer que surti des de Puigcerdà.liniadelRipollés ha escrit:Tot i que és d'agrair la intenció de fer 2 trens Ripoll-La Tor de Querol suplementaris, crec que allò bo si realment volen un tren coherent seria fer aquests dos trens entre Vic i La Tor de Querol si per qualsevol cosa aquests no poden arribar a Barcelona per saturació de línia. Això permetria fer enllaç amb els trens de rodalia real de Barcelona.
També de retruc el personal de la residència de Ripoll en sortiria beneficiat.
Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 14/02/2010 16:36
Tot i que comparteixo la teva apreciació, tenint en compte que el servei regional a França és administrat per les regions, no seria mala idea que la Generalitat i la Regió Migdia-Pirineus es possesin d'acord per coordinar els trens a la frontera. Dic jo que alguna cosa deu servir la famosa Euroregió que es va intentar llançar en el seu momnt... encara que potser suposo massa.Guigui ha escrit:No us feu cap mena d'il·lusions amb SNCF. La perifèria francesa és a París el que l'espanyola és a Madrid. I Catalunya és a França el que Portugal és a Espanya: l'esquena (o quelcom més avall) perquè la mirada la tenen posada exactament al costat oposat.
Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 14/02/2010 21:21
Entrada Autor: brito_cat » Dilluns 15/02/2010 16:48
El Govern estudia allargar la via d´ample europeu de Puigcerdà fins a Barcelona
Polítics i empresaris de tres comarques volen potenciar-la com a alternativa a la de Portbou
MIQUEL SPA/PUIGCERDÀ
El Govern de la Generalitat estudia allargar fins a Barcelona la via de tren d'ample europeu que està abandonada a Puigcerdà procedent de la Tor de Querol. La proposta té el suport dels representants polítics i empresarials de la Cerdanya, el Ripollès i Osona, els quals comparteixen un grup de treball sobre el desenvolupament de la línia sota el lideratge de la Universitat de Vic. Segons han explicat des del Consell Comarcal de la Cerdanya, la intenció és aprofitar la urgent potenciació de la línia entre Barcelona i Puigcerdà per estendre el projecte a la banda francesa i recuperar així el corredor internacional entre Barcelona i París.
Els membres del grup de treball sobre el desenvolupament de la línia lamenten que avui en dia qualsevol persona que vulgui anar de Barcelona a París en tren ho faci a través de la línia de Portbou. En aquest sentit, no hi ha hagut cap plantejament en els últims anys que es proposi d'una manera decidida recuperar la via puigcerdanesa per anar a la capital francesa seguint un trajecte que, a més, podria resultar més curt. Els impulsors del projecte, que ja ho han exposat a la Generalitat perquè n'estudiï la viabilitat, compten amb el fet que en els últims mesos la línia fèrria s'ha modernitzat en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, que era el que presentava més problemes de seguretat i, per tant, el que obligava a reduir la velocitat i la càrrega. Igualment, també hi podria ajudar el fet que la Generalitat hagi assumit fa poques setmanes la gestió de les línies de Rodalies de Barcelona, entre les quals també s'ha inclòs la de Puigcerdà tot i que no ho sigui. El debat entre les tres comarques interessades i la Generalitat tindrà un tercer eix amb la incorporació de les autoritats polítiques de l'Arièja i el Llenguadoc. Tant és així que l'equip de representació de la Cerdanya format pel president del Consell Comarcal, Esteve Maurell, i els alcaldes d'Alp, Cosme Ruaix, i Puigcerdà, Joan Planella, han iniciat els contactes amb les autoritats franceses a fi i efecte que s'impliquin en el rellançament de la línia. El grup de treball tornarà a abordar el projecte els pròxim dies amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/02/2010 17:49
Entrada Autor: awe » Dimarts 16/02/2010 5:24
Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/02/2010 21:54
Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/02/2010 23:22
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”