Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 18/09/2010 21:47

metring ha escrit:Doncs a mi no em semblen gens injustificades: no es poden ampliar freqüències, ni velocitat...
El que jo vull dir és que entre Vic i Barcelona hi ha molt més trens amb parada a totes les estacions que entre Puigcerdà i Barcelona, per tant, una freqüència de pas més alta que no pas entre, per exemple, Ribes i La Molina, només això, res d'obres.
Guigui ha escrit:Aleshores, deixem-ho tot com està, si circular a una mitjana de 35 km/h és perfectament acceptable.
Per això no trobo normal que la gent es queixi entre Vic i Barcelona. Falten trens? Sí, per suposat, però per posar-ne més, primer desdoblem la via.

I la realitat és que tenim via única per estona i pocs llocs de creuament, res més.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 29/09/2010 14:14

Informació de l'Avui.
Carta d'un usuari

Compte amb el tren ràpid semidirecte de Barcelona a Puigcerdà. Els pares d'aquests horaris són els mateixos que van parir els dels FGC al Llobregat i el Bages, que triguen 15 minuts més ara que fa dos anys. Hi ha tants trens en circulació que no poden passar de 45 km/h. Si no, s'atrapen els uns als altres. El temps que no esperes a l'estació entre trens el perds durant el trajecte.

Tornant a la línia de Puigcerdà, voldria saber per què els trens tenen el final a Ripoll i no a Ribes de Freser, ja que l'hospital comarcal del Ripollès és a Campdevànol, just entre Ripoll i Ribes.

Campdevànol



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dijous 30/09/2010 20:44

Per cert, se'n sap alguna cosa dels Civies per al semidirecte? Són els trens que diuen que s'estan reformant per al servei de regionals?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/09/2010 21:51

Si són Civies, no són regionals. I la línia està traspassada a la Generalitat en el paquet de rodalia. MD, de moment, no s'ha tocat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dijous 30/09/2010 23:08

Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 30/09/2010 23:50

Jacob.CH ha escrit:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 01/10/2010 0:00

Mako448 ha escrit:
Jacob.CH ha escrit:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
El que havien d'haver fet, agafar els seients de les 440 Delta, i ficar-los a les 447. O millor encara, no haver retirat les 440 Delta. Que jo agafo mal d'esquena sempre que baixo fins a Barcelona, des de Vic.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Divendres 01/10/2010 13:48

Jacob.CH ha escrit:Per cert, se'n sap alguna cosa dels Civies per al semidirecte? Són els trens que diuen que s'estan reformant per al servei de regionals?
viscaelcat ha escrit:No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Divendres 01/10/2010 14:46

Mako448 ha escrit:
Jacob.CH ha escrit:Vaig llegir unes pàgines enrere que s'utilitzarien algunes unitats 465 per al servei del semidirecte, i que s'adaptarien per aquest servei... :?
I jo vaig llegir que s'agafarien algunes 447 i no Civies,i els canviarien els seients,i aquestes 447 reformades amb seients tous farien els Puigcerdà i els Lleida per Manresa.Hi ha tantes versions sobre quines seràn les futures unitats que puguin a Puigcerdà a curt/mig termini,entre que farien pujar 449 a Puigcerdà,els Civia Alplino o les reformes en algunes 447,ens mareguen :x

Tot i aixó,sembla que la Generalitat té constància del problema dels seients de les unitats que pugen a Puigcerdà,la prova que ho han parlat algún cop.
Segons un maqui, en un R1, va dir que els Civia tenen que ser molt reformats interiorment per adaptar-los a la línia de Puigcerdà-La Tor de Carol.
També va afegir què se'n van endur 6 447, per adaptar-les a la R3 Puigcerdà, amb seients de regional, i possible adaptació a PMR, (cosa què no sé com ho faran si les estacions no estan adaptades.. :roll: ) Els Civia, oblidem-nos per l'R3, i menys fins a Puigcerdà.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Divendres 01/10/2010 15:22

Els Civia simplement no pujen a Puigcerdà perquè no estàn autoritzats, les estacions no els admeten...

I algú dirà: "oh, bé que s'han fet obres a les andanes"... sí, per a res!

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 01/10/2010 17:31

ABB_Traccion ha escrit:Els Civia simplement no pujen a Puigcerdà perquè no estàn autoritzats, les estacions no els admeten...

I algú dirà: "oh, bé que s'han fet obres a les andanes"... sí, per a res!

Salutacions.
Per a res no : abans de reformar les andanes ni Planoles ni La Molina cabia una 447 en doble, i a Puigcerdà entrava pels pels.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 02/10/2010 16:36

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà

Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
Imatge
Un comboi sortint de l'estació de Vic. Foto: Adrià Costa

La xarxa ferroviària, amb un total de 12.863.500 milions d'euros, és l'àmbit de la Catalunya Central que rep les principals inversions previstes als Pressupostos Generals de l'Estat, via Ministerio de Fomento, que aquest dijous la vicepresidenta econòmica, Elena Salgado, ha presentat al Congrés dels Diputats. Els comptes proposats pel govern espanyol preveuen la millora de la línia Calaf-Manresa i de la Barcelona-Terrassa Manresa, planteja millores a la línia Barcelona-Puigcerdà, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.

Els pressupostos que ha presentat Salgado al Congrés preveuen una inversió de 4.106.200 euros en obres de millora durant el 2011 a la línia Barcelona-Puigcerdà. També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll, amb una inversió prevista de 200.000 i 500.000 euros respectivament.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 02/10/2010 19:40

UT440_132M ha escrit:http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà

Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
La catedral de Vic? :boig


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/10/2010 22:40

Vilarrubla ha escrit:La catedral de Vic? :boig
Enlloc es diu que ho pagarà Foment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 02/10/2010 22:51

Però que té a veure amb una notícia que sembla estríctament ferroviària. A més només apareix al subtítol. I dic jo... que als pressupostos de l'estat no només deu haver aquestes dues coses, no? Per tant no té sentit ficar lo de la catedral en aquesta notícia. x D


No se... és com si en un article parlant de que les pomes de Lleida són molt bones posés al subtítol que el fuet de vic no està malament XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/10/2010 23:13

Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 03/10/2010 0:39

Guigui ha escrit:Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
És el titular, jo m'he limitat a enganxar la part on parlava exclusivament de la línia de Puigcerdà. Si obriu l'enllaç, veureu que a sota, s'explica les inversions a la catedral de Vic, i com que no té res a veure amb el tema, no he copiat el text que feia referència a les inversions a la catedral. Cito el paràgraf que falta per completar la notícia:
Osona.com ha escrit: http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

En el capítol cultural, destaca la restauració de la Catedral de Vic, pressupostada durant el 2011 en 320.000 euros.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 03/10/2010 14:51

UT440_132M ha escrit:
Guigui ha escrit:Les redaccions locals ja tenen aquestes peculiaritats.
És el titular, jo m'he limitat a enganxar la part on parlava exclusivament de la línia de Puigcerdà. Si obriu l'enllaç, veureu que a sota, s'explica les inversions a la catedral de Vic, i com que no té res a veure amb el tema, no he copiat el text que feia referència a les inversions a la catedral. Cito el paràgraf que falta per completar la notícia:
Osona.com ha escrit: http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

En el capítol cultural, destaca la restauració de la Catedral de Vic, pressupostada durant el 2011 en 320.000 euros.
ok, ok. :ok


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 04/10/2010 18:55

També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll[/quote]
Si volen dir el que hi ha entre l'estació i el túnel que te la boca entre dues cases, són completament incapaç d'entendre com pot fer-se tal cosa. Només ho veig possible soterrant l'estació, passant en túnel per sota del riu, i fent una rampa de nassos por tornar a enganxar la traça... o més ben dit ho veig impossible.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 04/10/2010 19:16

En relació a la supressió del P/N de Ripoll...

La meva ex-professora de Geografia em va comentar l'any passat el que tenien pensat per treure el P/N de Ripoll i em sembla una autèntica burrada -no sé si és això el que tenen en ment-, segons el que em va dir*:
Imatge
Evidentment, túnel gairebé en tot el nou hipotètic traçat.

De totes maneres, no sé com s'ho pensen muntar per suprimir aquell P/N, és físicament impossible...

*Plànol rudimentari aproximat.

Salutacions.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”