On són els articulats de TMB?
On són els articulats de TMB?
De La Vanguardia en paper:
On són els articulats?
ANTONI MAJÓ - Subscriptor Barcelona
Tinc la sort d´acompanyar cada matí els meus fills al col · legi. Ho faig emprant el transport públic, en concret la línia de bus 63. En la franja horària matinal som molts els que l´utilitzem, tot i la capacitat de l´autobús. Hi coincidim, entre d´altres, alumnes d´una escola francesa, de diferents escoles concertades i privades i de prestigioses escoles de negocis localitzades a La Creu de Pedralbes. Aquesta coincidència fa que els vehicles circulin molt plens de passatge. Van tan plens, que quan enfilen l´avinguda Diagonal molts dels passatgers no validen el bitllet, de manera que no es comptabilitzen com a tals. Alhora, no hi pot accedir cap nou passatge perquè és impossible encabir-lo. Ni tan sols el servei d´intervenció de TMB no pot entrar als vehicles a fer-hi la feina. Al mateix temps, es poden veure vehicles de TMB de majors dimensions (articulats també) circulant amb poc o molt poc passatge.
Aquests fets s´han denunciat en diverses ocasions i per diverses vies a l´empresa TMB, que contesta amb una resposta estàndard que ho trasllada al departament d´estudis. Desconec si existeix aquest departament; el que sí que puc afirmar i denunciar és que no estudia la ineficient distribució de vehicles, d´acord amb la demanda de cada franja horària i la seva capacitat.
On són els articulats?
ANTONI MAJÓ - Subscriptor Barcelona
Tinc la sort d´acompanyar cada matí els meus fills al col · legi. Ho faig emprant el transport públic, en concret la línia de bus 63. En la franja horària matinal som molts els que l´utilitzem, tot i la capacitat de l´autobús. Hi coincidim, entre d´altres, alumnes d´una escola francesa, de diferents escoles concertades i privades i de prestigioses escoles de negocis localitzades a La Creu de Pedralbes. Aquesta coincidència fa que els vehicles circulin molt plens de passatge. Van tan plens, que quan enfilen l´avinguda Diagonal molts dels passatgers no validen el bitllet, de manera que no es comptabilitzen com a tals. Alhora, no hi pot accedir cap nou passatge perquè és impossible encabir-lo. Ni tan sols el servei d´intervenció de TMB no pot entrar als vehicles a fer-hi la feina. Al mateix temps, es poden veure vehicles de TMB de majors dimensions (articulats també) circulant amb poc o molt poc passatge.
Aquests fets s´han denunciat en diverses ocasions i per diverses vies a l´empresa TMB, que contesta amb una resposta estàndard que ho trasllada al departament d´estudis. Desconec si existeix aquest departament; el que sí que puc afirmar i denunciar és que no estudia la ineficient distribució de vehicles, d´acord amb la demanda de cada franja horària i la seva capacitat.
Potser si es poguessin comprar autobusos tipus spacity o d'aquestos de tres moduls la cosa aniria a millor, pero per aixo tindria de fer-se una modificació amb el cadi de circulació que diu que la llargaria maxima es 18,75 per a vehicles articulats o aixo tinc entes jo, enem vols atrassats amb comparació a altres paisos 

- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
No, Eva, si d'articulats en tenen; el problema és que no els posin. Si no els posen, ja poden tenir 16, 18,75 o 25 metres.
Quan jo anava a l'universitat, va costar ben bé un parell d'anys o tres que se n'adonéssin, de que a les hores punta (quan tothom anava o tornava de la universitat, al matí, migdia o vespre) calia algun articulat a la 60, llavors "Ronda Exprés", més endavant "Ex-Ronda", perquè els estàndars no podien donar cabuda a tot el passatge.
Quan jo anava a l'universitat, va costar ben bé un parell d'anys o tres que se n'adonéssin, de que a les hores punta (quan tothom anava o tornava de la universitat, al matí, migdia o vespre) calia algun articulat a la 60, llavors "Ronda Exprés", més endavant "Ex-Ronda", perquè els estàndars no podien donar cabuda a tot el passatge.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Tots els serveis del 74 es continuen fent amb busos dobles? Fa força temps, havia arribat a veure algun simple, però des de llavors, no.
Exacte. La resposta a la pregunta del títol del fil és: A COTXERES.Fran-Ikarus ha escrit:No, Eva, si d'articulats en tenen; el problema és que no els posin.

Un altre cas seria el de la 44, que porta décades saturada de passatge i no hi ha manera que li possin articulats com porta la seva germana 43. O el cas de la 73, combinant articulats amb estàndards, cosa absurda, ja que els estàndards van a petar de gent. I millor ni parlem del tàndem 57-157, on cada cop circulen menys articulats i estàn més saturades. I la col·lapsada 46, on algún dia s'han vist obligats a posar articulats per què no hi cabia ni una agulla als busos plens.

I ara resulta que TMB vol comprar, de cop, biarticulats pels nous serveis RET, i ni tans sols sap posar articulats on cal.

Sí, al menys tots els que veig. Com ha de ser, tractant-se de la línia estrella de TMB en quant a usuaris. Per això, al gener serà la primera a entrar en RetBus, reanomenada H4. A partir de llavors, només podrà portar busos articulats amb estètica RetBus.metring ha escrit:Tots els serveis del 74 es continuen fent amb busos dobles?
Salvem l'Estació de França!
Pues potser que es posin les piles a TMB, aquest cap de setmana he observat coses extranyes com la linia 19 porta algun citaro en la versio anterior crec que un 3000 i algo comvinats amb els citaros que porta sempre, despres la 40 tambe he vist algun citaro del model anterior i ni rastre dels ivecos 

- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
Normalment, tots els dissabtes i festius, las línias 40, 42 i 26, que els feiners funcionan amb els busos mes vells, portan Cítaros de la serie 24XX.
-
- N5
- Entrades: 95
- Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)
El dissabte hi havia Man Articulats a la linea 47 de la serie 3400, segona vegada que els veig en aquesta linia.
Jo nomes recordo a la 47 articulats, fa molts anys. Just abans de l'arribada de la L4 a Llucmajor i amb MonotralsIsmael_BCN ha escrit:El dissabte hi havia Man Articulats a la linea 47 de la serie 3400, segona vegada que els veig en aquesta linia.
Avui a la 72, sempre amb articulats als feiners 63XX i algún 38XX , hi era el 2316.
Igual és que els 38XX han passat a la 63 com diuen en un altre post.
Igual és que els 38XX han passat a la 63 com diuen en un altre post.