



Per sort, hem de donar gràcies que l'ATM té inclòs l'aeroport a la zona 1, ja que El Prat de Llobregat està a aquesta zona i la zonificació ATM es fa per municipis.

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 20:31
Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 01/07/2011 23:13
Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 01/07/2011 23:20
Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 02/07/2011 1:06
A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.m.h.t. ha escrit:RENFE el té catal·logat com a "zona 4" per encasquetar-nos un suplement que no cobra per separat, com sí fa a Madrid. Només vàlid per bitllets RENFE. L'operador s'aprofita de que molta gent no sap que l'EMT el té a la zona 1 i que l'aeroport està integrat.
A Charles de Gaulle el prospecte de tarifes de la regió Illa de França posa ben clar que no es pot arribar a l'Aeroport amb cap títol multiviatge, i si no mal recordo el preu del bitllet senzill no es calcula per a les zones que regeixen per la carte orange.Guigui ha escrit:No n'hi ha a Heathrow (metro), Charles de Gaulle (RER), Viena (S-Bahn) i Frankfurt (S-Bahn), per posar alguns exemples que conec.
Caso muy improbable puesto que en todas las estaciones se tienen stocks de rollos de billetes bastante amplios tanto de RENFE cómo de ATM... lo que sí puede pasarte es que se estropee la expendedora magnética y el taquillero no te pueda vender abonos de ningún tipo (ni ATM ni de RENFE), yo me he encontrado en esa situación estando trabajando, aunque en el Aeropuerto es de fácil solución pues se envía al viajero a las máquinas autoventa y problema solucionado -siempre y cuándo no quiera comprar un abono con derecho a reducción con familia numerosa o monoparental, entonces problema gordo...-Santfeliuenc ha escrit:Claro que en este país también funciona el típico: "uy, es que ya no me quedan T-10... ay, pues es que justo el rollo de papel verde de la T-10 se ha acabado y tienen que traer", etc. Con lo que negarse a venderte la T-10 igual no se niegan, pero es que no les queda. Y tiempo para pedir hojas de reclamaciones la verdad es que no tiene nadie ya que si llegas en avión o vas a salir, lo lógico es que lleves prisa. Lo mejor, llevar una T-10 con viajes suficientes y listo.
La ATM tiene expresamente prohibido la venta de abonos -almenos los suyos- a bordo de los autobuses. Recuerdo perfectamente en el 2001, en los inicios de la integración tarifaria, que en la Vallesana se vendieron a bordo T-10 pero sólamente de 1 zona durante tres meses de manera transitoria ya que antes los abonos monomodales de 15 viajes prácticamente sólo se podían comprar a bordo de los autobuses. Y con relación al Aeropuerto, mi compañero de piso está negro con el tema de venta de T-10 en el Aeropuerto ya que en la terminal 1 no existe ningún sitio para comprar ningún título ATM. Si vas a Barcelona con el tren ningún problema, pero si quieres cojer un autobús...Santfeliuenc ha escrit:En los autobuses no sé si venden a bordo también, puedes ponerte en la parada de bus, subes, la compras y luego te bajas. El 46 de TMB te lleva a Plaza de España, ahí deberías poder comprar una T-10 a bordo. El L77 creo que va a Sant Boi y Sant Joan Despí, ahí también puedes. Creo que hay otro de TMB que va al Prat... si se ha acabado el papel en todas partes y no hay T-10 en taquillas, cosa que me extraña porque no debería ser así, siempre puedes comprarla a bordo de un bus, pero ya es extraño que seleccionando la opción T-10 en las máquinas autoventa de la estación del aeropuerto no te entregue una T-10, ¿no?
Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 02/07/2011 20:45
Gràcies per l'aclariment, liniadelRipollés.liniadelRipollés ha escrit:Les tarifes dels busos cap a l'aeroport acostumen a estar inflades com a factor de compensació als taxistes, no per una autorització expressa d'enriquiment de cap família, sinó ans el contrari: els organismes públics han de vetllar per tothom. Amb una tarifa d' 1, 45 euros ningú agafaria un taxi. Però, alsa tu! 4 bitllets d'aerobús equivalen exactament al preu centre-T2 d'una carrera de taxi.
Ostres, quina patinada.UT596001 ha escrit:A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 02/07/2011 21:05
En tot cas, sabent que "molta" gent es pot equivocar fàcilment per la peculiaritat de la dualitat 4 zones Renfe / 1 zona ATM en el trajecte en qüestió, i que "molta" d'aquesta gent poden ser viatgers ocasionals o fins i tot freqüents, que disposin d'un títol integrat però no dominin completament les particularitats més amagades de la xarxa, podien informar millor, bastant millor, allà mateix a l'estació, amb algun cartell-resum on explícitament s'informi de les diverses possibilitats. Estem d'acord en això?UT596001 ha escrit:A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.
Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/07/2011 22:12
No sols això, sinó també que la desinformació és deliberada.Fran-Ikarus ha escrit:podien informar millor, bastant millor, allà mateix a l'estació, amb algun cartell-resum on explícitament s'informi de les diverses possibilitats. Estem d'acord en això?
Entrada Autor: vermer3 » Diumenge 03/07/2011 11:42
Segons l'aplicació de tarifes que tothom pot veure ahttp://www.rodaliesdecatalunya.cat> aquest recorregut es realitza amb un bitllet d'una zona ja que ambdues estacions estan a zones limitrofes (2 i 3)liniadelRipollés ha escrit:També podeu comprovar l'enganyifa del bitllet senzill Mollet Sant Fost a Cerdanyola Universitat o inrevés.
En alguns llocs, 2 zones; en d'altres 1 zona. Si el voleu econòmic, a la màquina autovenda; si el voleu car a taquilla.
Entrada Autor: lithops » Diumenge 03/07/2011 16:33
Les empreses que s'assumeixen el sistema de zones tarifàries de l'ATM poden establir excepcions en determinats trajectes, he mirat de trobar alguna normativa que en parlés però no he sabut trobar res. Us posaré un exemple que evidencia el que diu en Guigui, la desinformació és deliberada però en el cas que us explico a més a més és mentida.Santfeliuenc ha escrit: Lo que no tendría que ser legal ni darse a estas alturas es que RENFE no se haya adherido al sistema de zonas de la ATM y siga utilizando su propio sistema particular donde las zonas no coinciden. Si hay una ATM que ya les está obligando a cambiar la nomenclatura de las líneas a R1, R2, R3, etc. y que ya está cambiando la rotulación en las estaciones y demás, debería obligarles a utilizar el sistema zonal integrado y abandonar el propio y particular de Renfe.
Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 03/07/2011 21:53
Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 04/07/2011 0:01
Un altre exemple és Caldes de Montbui-Granollers on es cobra 1,60 euros (1 zona).lithops ha escrit:Les empreses que s'assumeixen el sistema de zones tarifàries de l'ATM poden establir excepcions en determinats trajectes, he mirat de trobar alguna normativa que en parlés però no he sabut trobar res. Us posaré un exemple que evidencia el que diu en Guigui, la desinformació és deliberada però en el cas que us explico a més a més és mentida.
Sóc usuari de Sagalés i faig diàriament el trajecte Sant Feliu de Codines-BCN-Sant Feliu de Codines, per tornar agafo sovint l'autobús que fa BCN-Moià:
http://www.sagales.com/index.php?Origen ... secc=cerca
En aquest enllaç podreu veure que fins a Sant Feliu són 4 zones i el bitllet senzill val 4'05€, preu ATM.
Mireu ara l'enllaç que resulta de la consulta fins a Moià:
http://www.sagales.com/index.php?Origen ... secc=cerca
Podem veure que ens parlar de 5 zones i el bitllet senzill val 5'15€, preu ATM. Això és senzillament MENTIDA, si agafeu l'autobús a BCN us cobraran 7'80€ fins a Moià, l'empresa només respecta el preu ATM fins la zona 4. Al text que hi ha al costat del bitlet senzill ens diu això:
Títol unipersonal, no integrat, sense dret a transbordament. Només es pot adquirir a bord de l'autobús (el preu establert per l'ATM en determinats trajectes pot tenir excepcions).
Ja em direu de què serveix l'advertència si després el preu és incorrecte, desconec si Sagalés fa això a la resta de línees o només en algunes.
És evident que determinades empreses s'aferren a allò que és legal però subterfugien la informació o directament menteixen.
Salutacions
Josep Maria
Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 04/07/2011 5:39
m.h.t. ha escrit:Gràcies per l'aclariment, liniadelRipollés.liniadelRipollés ha escrit:Les tarifes dels busos cap a l'aeroport acostumen a estar inflades com a factor de compensació als taxistes, no per una autorització expressa d'enriquiment de cap família, sinó ans el contrari: els organismes públics han de vetllar per tothom. Amb una tarifa d' 1, 45 euros ningú agafaria un taxi. Però, alsa tu! 4 bitllets d'aerobús equivalen exactament al preu centre-T2 d'una carrera de taxi.Potser deu ser per això que cap línia de bus integrada de l'aeroport arriba a Pl. Catalunya. De totes formes, aquest criteri que segueix l'EMT no m'acaba de convèncer, ja que si fos pels taxistes no existiria cap línia de bus ni cap a hospitals, ni estacions de tren, ni... a cap lloc.
![]()
Ostres, quina patinada.UT596001 ha escrit:A part que la potestat tarifària per als títols integrats és de l'ATM i no de la EMT, per saber que l'Aeroport és a la zona 1 només cal mirar els plànols zonals disponibles a totes les estacions amb venda de bitllets, per tant, si la gent no ho sap és perquè no vol.Amb tantes autoritats que he posat al missatge (ATM, EMT, IMT, ...) m'he fet un cacau.
Edito per evitar confusions.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/09/2015 16:13
Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 28/09/2015 16:15
Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.Fran-Ikarus ha escrit:Una noia que està preguntant, en anglès, tot comentant una publicació del Facebook de TMB (veurem si li responen):
Hello. If I buy 3day cards online, can I change the vouchers at the El Prat airport? where? We need to use them right away, in the R2 line.
I'm arriving tomorrow morning to Barcelona.
Thanks in advance.
I la resposta quina és? Que encara no hi ha cap estació de metro en funcionament a l'aeroport, i per tant no tenen on recollir les targes ("Hola BCN!" se diuen ara, per cert)? I hauran de comprar-se dos bitllets senzills (de 4 zones Renfe) per anar a Barcelona des de l'aeroport?
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/09/2015 16:49
Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/09/2015 19:01
No existen sencillos de la ATM.Renfe445 ha escrit:Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 28/09/2015 19:03
¿Y entonces por qué los billetes sencillos de TMB para el metro están con la maquetación de la ATM?victorcasta ha escrit:No existen sencillos de la ATM.Renfe445 ha escrit:Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/09/2015 19:05
Por desídia de TMB que no quiere poner una bobina con un diseño distinto. Ellos te dirán que impreso pone "Només vàlid a metro i bus TMB", pero muchos como tu se piensan que es integrado.Renfe445 ha escrit:¿Y entonces por qué los billetes sencillos de TMB para el metro están con la maquetación de la ATM?victorcasta ha escrit:No existen sencillos de la ATM.Renfe445 ha escrit:Un sencillo de la ATM creo que es más barato que las cacho zonas de la RENFE.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”