Tortosa-La Cava
Tortosa-La Cava
Obro fil per tractar sobre aquesta línia de carrilet. Començo amb informació sobre automotor Billard 2144, del qual apareix informació a http://www.trenetdelamarina.com/foto/billard2100.html Algú sap com està actualment?
Apart d'això, qui sap quines estacions queden encara, apart de la de Tortosa?
Apart d'això, qui sap quines estacions queden encara, apart de la de Tortosa?
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Doncs sincerament, fa cosa de 10 anys potser hagués pogut saber alguna cosa, però ara no, a part del cas de Tortosa. Almenys alguna més de les 11 estacions que existien es tindria que haver conservat.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sap algú si l'estació de Camp-redó (abans Campredó) de Renfe, tenia correspondència amb l'estació del Carrilet? És que allà hi ha la tira d'edificis (cascats, clar, i per cert, no porten encara senyalització Adif ).
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
En tot cas el que sí és segur és que el carrilet va arribar a Tortosa 2 anys abans que el tren convencional. Així que dubto una mica que estiguessin en connexió, però no ho sé pas.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A Tortosa, entre les dues estacions, hi ha només 200 metres de distància, amb la qual cosa el transbordament era molt senzill.
A Campredó, ni idea, però si la línia del Tortosa-La Cava també parava al poble (sembla que sí), al ser un poble força petit no podia haver-hi gaire distància.
A Campredó, ni idea, però si la línia del Tortosa-La Cava també parava al poble (sembla que sí), al ser un poble força petit no podia haver-hi gaire distància.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- BB9200
- N8
- Entrades: 748
- Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Potser l'hi tenia, de corresponència, perquè pel que era el poble hi ha bastantes vies a l'estació.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Vaig enviar fa setmanes un e-mail als Amics del Carrilet, però no sé si realment funciona l'adreça que surt a l'enllaç de l'apartat d'enllaços. Algú sap si segueix sent aquesta, o l'han canviat?
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
En aquesta imatge de l'arxiu Cuyàs de Barcelona que posseèixo des del 1973, veiem un convoi del carrilet de la Cava pels carrers de Tortosa l'any 1957. La locomotora no és original d'aquesta línia que des del principi va tenir automotors. Fou de fabricació Britànica de la firma Hunslet de Leeds el 1890 i va ser comprada l'any 1929, juntament amb una altra pràcticament igual a la C.T.F.V. (Compañía de ferrocarriles y tranvías de Valencia).
- Fitxers adjunts
-
- Tortosa anys 50s, Arxiu Cuyàs..jpg (180.06 KiB) Visualitzat 9616 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Llegiu aquest article de La Vanguardia, del 1967:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-037.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-037.pdf
Així mateix esta tot el material i zona: http://maps.google.es/maps?f=q&source=s ... .98,,0,1.2
amb la única diferència que l'automotor per l'altre banda estava completament graffitejat l'últim cop que hi vaig ser..tinc familia per aquella zona hi i passo sovint, no sembla que hi hagi massa moviment..porta molt temps tot estancat!
amb la única diferència que l'automotor per l'altre banda estava completament graffitejat l'últim cop que hi vaig ser..tinc familia per aquella zona hi i passo sovint, no sembla que hi hagi massa moviment..porta molt temps tot estancat!
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Del Facebook de FGC:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Associació d’Amics del Carrilet del Delta de l’Ebre treballaran junts per restaurar un tram del recorregut Tortosa-La Cava de l’antic carrilet. L’acord preveu que, durant 5 anys, FGC faciliti els materials ferroviaris (com ara vies, peces de recanvi o altres components rodants) que ja no facin servei i que, en canvi, puguin ser útils per als treballs de recuperació del carrilet. Més informació: http://www.fgc.cat
De La Vanguardia en paper:
Un tramo del carrilet del delta del Ebro reabrirá como tren turístico
DELTEBRE La línea de tren de vía estrecha que enlazaba Tortosa con La Cava volverá a circular, reconvertida en transporte turístico. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre), incluyendo la construcción de réplicas de las antiguas estaciones y una nave central para cochera y taller de reparaciones. El acuerdo prevé que durante cinco años, FGC facilite el material ferroviario (vías, piezas de recambio y otros componentes rodantes) que ya no use pero que pueda recuperarse este carrilet. El objetivo es que, una vez acabada la rehabilitación, el tren vuelva a prestar servicio, como línea turística, de un modo similar a como hacen otros ferrocarriles históricos explotados por FGC, como el Tren del Ciment (La Pobla de Lillet-Castellar de n´Hug) o el Tren dels Llacs (que circula por la línea de viajeros convencional Lleida y la Pobla de Segur). El carrilet Tortosa-La Cava hizo su primer viaje en 1926 para reemplazar las embarcaciones de vapor que transportaban el arroz del Delta hasta Tortosa, aunque también lo utilizaban viajeros. En los años 30 tuvo que ampliar el número de vagones para atender la creciente demanda. El auge del transporte por carretera y la falta de subvenciones públicas llevaron a cerrar el carrilet en 1967. / Redacción
Un tramo del carrilet del delta del Ebro reabrirá como tren turístico
DELTEBRE La línea de tren de vía estrecha que enlazaba Tortosa con La Cava volverá a circular, reconvertida en transporte turístico. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre), incluyendo la construcción de réplicas de las antiguas estaciones y una nave central para cochera y taller de reparaciones. El acuerdo prevé que durante cinco años, FGC facilite el material ferroviario (vías, piezas de recambio y otros componentes rodantes) que ya no use pero que pueda recuperarse este carrilet. El objetivo es que, una vez acabada la rehabilitación, el tren vuelva a prestar servicio, como línea turística, de un modo similar a como hacen otros ferrocarriles históricos explotados por FGC, como el Tren del Ciment (La Pobla de Lillet-Castellar de n´Hug) o el Tren dels Llacs (que circula por la línea de viajeros convencional Lleida y la Pobla de Segur). El carrilet Tortosa-La Cava hizo su primer viaje en 1926 para reemplazar las embarcaciones de vapor que transportaban el arroz del Delta hasta Tortosa, aunque también lo utilizaban viajeros. En los años 30 tuvo que ampliar el número de vagones para atender la creciente demanda. El auge del transporte por carretera y la falta de subvenciones públicas llevaron a cerrar el carrilet en 1967. / Redacción
Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Tant se val. Tens l'estació de l'Aldea amb connexions HIFE fins al Delta. Si FGC posa material de segona mà "obsolet a la seva xarxa", però utilíssim en un transport turístic ja tenim molta feina feta.
És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.
Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres!
És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.
Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres!
Guigui ha escrit:Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Estupenda notícia, espero que d'aquí a cinc anys no estiguem escrivint en aquest fil "Se sap res de nou?" com ja passa amb aquell Tren Verd del Pirineu. D'altra banda, si a la línia del Llobregat es canvia d'ample, ja sabrem on portar el material històric, i més si s'amplia la línia.
PD: A la segona foto que enllaça la Metring, el segon home començant des de baix a l'esquerra... demostra que Palomino abans de treballar a la televisió va ser ferroviari.
PD: A la segona foto que enllaça la Metring, el segon home començant des de baix a l'esquerra... demostra que Palomino abans de treballar a la televisió va ser ferroviari.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Serà que no hi ha casos d'algun tren amb material obsolet però que la gent el fa servir com a transport normal malgrat tot.
liniadelRipollés ha escrit:Tant se val. Tens l'estació de l'Aldea amb connexions HIFE fins al Delta. Si FGC posa material de segona mà "obsolet a la seva xarxa", però utilíssim en un transport turístic ja tenim molta feina feta.
És un carrilet molt interessant, atenent que queda desvinculat geogràficament de la resta de xarxa FGC i permetrà fer un passeig en un entorn únic com és el Delta de l'Ebre, amb costums i medi ambient molt particulars.
Des de Morella fins La Cava no hi ha tants quilometres!
Guigui ha escrit:Enllaçar-lo amb la línia d'Adif ja seria la repera.Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Associació d´Amics del Delta de l´Ebre han cerrado un acuerdo de colaboración para hacerlo posible en su tramo final, entre Jesús i Maria y La Cava (Deltebre)
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Recordeu el missatge? Doncs ara per ara el projecte perilla, les administracions no estan pel què haurien d'estar i potser no s'arribi a fer, no ho podem deixar perdre!BCN2008 ha escrit: ↑Divendres 26/08/2011 12:05Del Facebook de FGC:Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Associació d’Amics del Carrilet del Delta de l’Ebre treballaran junts per restaurar un tram del recorregut Tortosa-La Cava de l’antic carrilet. L’acord preveu que, durant 5 anys, FGC faciliti els materials ferroviaris (com ara vies, peces de recanvi o altres components rodants) que ja no facin servei i que, en canvi, puguin ser útils per als treballs de recuperació del carrilet. Més informació: http://www.fgc.cat