El tramvia 525
El tramvia 525
Notícia fresca del Consell Assessor de TMB:
Amb data d’avui, la Fundació TMB i Nutrexpa, SL han signat un conveni de donació del tramvia 525 el qual, properament serà traslladat a les dependències del Triangle, la qual cosa us comuniquem pel vostre coneixement.
També dir-vos que, estem duent a terme la recerca d’informació o fotografies de l’esmentat tramvia. Així, aprofito l’ocasió per demanar-vos que, si disposeu d’alguna informació que faci referència al mateix, us agrairem molt que ens la feu arribar, per tal de poder documentar adequadament la història del vehicle.
Amb data d’avui, la Fundació TMB i Nutrexpa, SL han signat un conveni de donació del tramvia 525 el qual, properament serà traslladat a les dependències del Triangle, la qual cosa us comuniquem pel vostre coneixement.
També dir-vos que, estem duent a terme la recerca d’informació o fotografies de l’esmentat tramvia. Així, aprofito l’ocasió per demanar-vos que, si disposeu d’alguna informació que faci referència al mateix, us agrairem molt que ens la feu arribar, per tal de poder documentar adequadament la història del vehicle.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/10/2011 19:07, en total s’ha editat 1 vegada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Gràcies per la bona nova. Es tracta, sens dubte, d'una gran notícia.
Què és alló??
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Ara només falta que circuli de tant en tant per la xarxa del trambesòs o del trambaix.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Renoi, què optimista! Primer falta que pugui circular ("hagan sus apuestas"...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Uns i altres: no diguem blat...Fran-Ikarus ha escrit:Renoi, què optimista! Primer falta que pugui circular ("hagan sus apuestas"...)
Què és alló??
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
Noticia magnifica, tant de bó altres tramvies en mans privades també surtin així a la llum.
Según me han comentado el 1200 ,que se encuentra en Zaragoza en manos privadas, ha sido reconstruido y esta operativo.
Que aprendan
Que aprendan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Una de les millors noticies qué és podien esperar. Avui és un gran dia per la història dels transports públics de Barcelona.
El meu petit homenatge; el meu 525, a les cotxeres i tallers del Guinardó.
Salut!
El meu petit homenatge; el meu 525, a les cotxeres i tallers del Guinardó.
Salut!
- Fitxers adjunts
-
- DSC05580.JPG (41.05 KiB) Visualitzat 11242 cops
-
- DSC05579.JPG (36.61 KiB) Visualitzat 11242 cops
Avui se'n fan ressò a la web. Ara, la primícia la vam donar aquí
:
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter
L'empresa Nutrexpa dóna el tramvia històric 525 a la Fundació TMB, que el restaurarà
El grup alimentari Nutrexpa ha donat a la Fundació TMB el tramvia 525, únic supervivent dels tramvies de la sèrie 501-550 que van circular per Barcelona entre els anys 1926 i 1968. Aquest vehicle, d'uns 85 anys d'antiguitat, serà restaurat per incorporar-lo a la col·lecció de vehicles històrics de la Fundació.
Els tramvies 501-550, de disseny inspirat en el model nord-americà Stone & Webster, van ser construïts per l’empresa Material per a Ferrocarrils i Construccions (Can Girona) del Poblenou. Per la seva potència i capacitat, van convertir-se en estendards de la companyia i molt apreciats pels estudiosos del transport urbà barceloní. Com que donaven servei a les línies 58 i 64, que circulaven pel carrer Muntaner, aquest model va ser conegut com "el Muntaner".
El tramvia 525 va transportar passatge per última vegada el 18 de juliol de 1968. Després va ser destinat un temps a maniobres dins la cotxera de Diputació. Al cap d'un temps, en comptes de ser desballestat com la resta de la sèrie, va acabar sent adquirit per Nutrexpa.
Aquesta és la primera donació que rep la Fundació TMB, entitat estretament vinculada al món de la cultura, que està duent a terme una tasca de conservació i recuperació del patrimoni històric i cultural en matèria de transport públic.
Col·lecció de més de 60 vehicles
La Fundació TMB, que va ser constituïda l’any 2010, ja disposa de més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del segle XXI.
Altres objectius de la Fundació TMB són l’organització d’activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos de recerca sobre el transport públic col·lectiu i, en especial, sobre les millores ambientals que s’hi puguin incorporar, amb la finalitat de promoure un transport públic accessible per a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter
L'empresa Nutrexpa dóna el tramvia històric 525 a la Fundació TMB, que el restaurarà
El grup alimentari Nutrexpa ha donat a la Fundació TMB el tramvia 525, únic supervivent dels tramvies de la sèrie 501-550 que van circular per Barcelona entre els anys 1926 i 1968. Aquest vehicle, d'uns 85 anys d'antiguitat, serà restaurat per incorporar-lo a la col·lecció de vehicles històrics de la Fundació.
Els tramvies 501-550, de disseny inspirat en el model nord-americà Stone & Webster, van ser construïts per l’empresa Material per a Ferrocarrils i Construccions (Can Girona) del Poblenou. Per la seva potència i capacitat, van convertir-se en estendards de la companyia i molt apreciats pels estudiosos del transport urbà barceloní. Com que donaven servei a les línies 58 i 64, que circulaven pel carrer Muntaner, aquest model va ser conegut com "el Muntaner".
El tramvia 525 va transportar passatge per última vegada el 18 de juliol de 1968. Després va ser destinat un temps a maniobres dins la cotxera de Diputació. Al cap d'un temps, en comptes de ser desballestat com la resta de la sèrie, va acabar sent adquirit per Nutrexpa.
Aquesta és la primera donació que rep la Fundació TMB, entitat estretament vinculada al món de la cultura, que està duent a terme una tasca de conservació i recuperació del patrimoni històric i cultural en matèria de transport públic.
Col·lecció de més de 60 vehicles
La Fundació TMB, que va ser constituïda l’any 2010, ja disposa de més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del segle XXI.
Altres objectius de la Fundació TMB són l’organització d’activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos de recerca sobre el transport públic col·lectiu i, en especial, sobre les millores ambientals que s’hi puguin incorporar, amb la finalitat de promoure un transport públic accessible per a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Foto trobada a FOROTRENES, de la col·lecció d'En Jordi Ibañez. Salut
- Fitxers adjunts
-
- El 525 fent la línia 64, una de les més carcaterístiques utilitzades per aquesta sèrie de cotxes. Al seu pas per La Rambla. Any 1936
- File0155.jpg (231.22 KiB) Visualitzat 11131 cops
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
Suposo que restauraran el tramvia a l'estat d'origen, sense la porta pneumatica i demés no??
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Si l'estat d'origen era "tramvia estàtic amb portes pneumàtiques mòbils", podria ser...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Home, esperem que el deixin el més semblant a la fotografia que he penjat. Sense porta pneumàtica i amb dues controles; per poder operar en els dos sentits. El tema del color també pot ser un tema interessant de debat, vermell (anys quaranta-seixanta), que és la versió que jo tinc (en miniatura), ó mostassa (anys vint-trenta)? Veieu l'enllaç que ens va posar en Fran-Ikarus. S'acepten apostes. Salut!TramviaBlau ha escrit:Suposo que restauraran el tramvia a l'estat d'origen, sense la porta pneumatica i demés no??
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 20/10/2011 21:35, en total s’ha editat 2 vegades.
Per gust i per sentit històric, especialment si es tracta de mantenir o restaurar el patrimoni en el seu estat original, prefereixo infinitament el primer color. Ara, si parlem d'apostes en el sentit de probabilitat, ja sabem que els estaments implicats tenen una visió força peculiar de la "història".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A mi em val qualsevol dels colors o versions que va dur durant la seva vida en servei. Això si, no admeto cap altra versió. Ni portes d'ascensor, ni finestres de guixeta de la once ni altres invents estranys.
Què és alló??
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
El 525 ha sortit ja d´on era a Nutrexpa o encara no?? es sap on i quan el mouran si encara no ho han fet??
Ya ha llegado el 525 al Triangle, y en que estado está ? Envio una foto de Dewis William en los años 50- del 525 con remolque haciendo la 59
- Fitxers adjunts
-
- 525 por las Ramblas
- 525 en las ramblas.jpg (88.42 KiB) Visualitzat 10884 cops
Pel què sabem està més aviat cascat 
