Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 22/11/2011 20:47

rangqiang ha escrit:Vaig estar gravant vídeos l'altre dia a l'estació de França i em vaig fitxar que en la zona de l'antiga estacio de Rodalies estan fent unes obres, han posat unes tanques, algu sap perque? Em refereixo a la zona que toca més l'EDF on hi haian aans vies que les van arrencar, zona no coberta per l'edf
Toni ha escrit:Com segur que sabreu, han començat les obres d´urbanització de la zona que ocupaven les vies 1 i 2. Ex¡videntment, aquest espai deixa de ser ferroviari i sembla que hi faran uns mooooooooooooolt necessaris blocs de pisos que és el que millor li anirà a l´imatge d´un edifici emblemàtic de la ciutat. [...]
Aquí teniu el projecte del moooolt necesari nou edifici de disseny:

:flecha Edificio de viviendas de protección oficial en la antigua Estación de Francia

Imatge
Al centre de la imatge, l'edifici de blanc.

Imatge
L'edifici de la dreta de la imatge.

Espero que això no acabi matant l'estació. :(


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 22/11/2011 21:31

m.h.t. ha escrit:
rangqiang ha escrit:Vaig estar gravant vídeos l'altre dia a l'estació de França i em vaig fitxar que en la zona de l'antiga estacio de Rodalies estan fent unes obres, han posat unes tanques, algu sap perque? Em refereixo a la zona que toca més l'EDF on hi haian aans vies que les van arrencar, zona no coberta per l'edf
Toni ha escrit:Com segur que sabreu, han començat les obres d´urbanització de la zona que ocupaven les vies 1 i 2. Ex¡videntment, aquest espai deixa de ser ferroviari i sembla que hi faran uns mooooooooooooolt necessaris blocs de pisos que és el que millor li anirà a l´imatge d´un edifici emblemàtic de la ciutat. [...]
Aquí teniu el projecte del moooolt necesari nou edifici de disseny:

:flecha Edificio de viviendas de protección oficial en la antigua Estación de Francia

Imatge
Al centre de la imatge, l'edifici de blanc.

Imatge
L'edifici de la dreta de la imatge.

Espero que això no acabi matant l'estació. :(
Però avera si m'entenc quan dius que pot perjudicar a l'estació no et referiràs a tot el edifici? Perque l'edifici de l'estacio te proteccio 2. I es una LLei estan obligats a protegir l'estacio de per vida. El que perilla es les vies de la plata de vies aixo si!!!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/11/2011 21:33

Uns candidats a demanar soterraments perquè, és clar, no podien endevinar on anirien a viure...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dimarts 22/11/2011 21:53

Guigui ha escrit:Uns candidats a demanar soterraments perquè, és clar, no podien endevinar on anirien a viure...
Me habéis dejado preocupada :( , creo que és rangqiang que dijo que abriria un proceso para recojer firmas para evitar que la estación pierda su función ferroviaria ya que el edificio ya tiene proteccion 2.

Lo del Hilo de la Plaza de las Glorias si que me ha dejado con mal sabor de boca. Tant avanzadas estan las negociaciones para suprimir las vias de EDF? :'(



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 22/11/2011 22:52

Teniu raó.... els que comprin els necessaris pisos nous al dia següent començaran a queixar-se dels trens..... és llei de vida.... i segur que l´Ajuntament els recolzarà convenientment........ I pel que fa a les vies d´accés a la plaça de les Glòries, és el que diuen sempre... que estan negociant amb ADIF.... espero que tothom sigui responsable i no desaprofitin aquesta estació....



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/11/2011 23:05

No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...



rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dimarts 22/11/2011 23:21

victorcasta ha escrit:No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Però si són pisos de protecció oficial aquests veïns no tindran molta força per queixar-se de l'estació oi?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/11/2011 23:25

No m'agradaria pensar que la opinió d'uns que viuen en HPO val menys que uns que viuen en altres barris...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/11/2011 23:30

victorcasta ha escrit:No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Amb la de pisos buits que hi ha, el problema no és fer habitatge, és habilitar-lo. Però en aquest país, sembla que només funcioni la mentalitat de totxo. I ja podeu interpretar aquest darrer terme de la manera que vulgueu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dimecres 23/11/2011 0:32

I mira que en són de lletjos....



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 23/11/2011 1:39

Guigui ha escrit:
victorcasta ha escrit:No, i després ens queixarem que no es fa habitatge de protecció oficial...
Amb la de pisos buits que hi ha, el problema no és fer habitatge, és habilitar-lo. Però en aquest país, sembla que només funcioni la mentalitat de totxo. I ja podeu interpretar aquest darrer terme de la manera que vulgueu.
La majoria de pisos buits són d'habitatge lliure, i per molt que s'ajudi a l'arrendador, dubto molt que puguin arribar a posar lloguers de 200 euros al mes, com sí que es fa en promocions d'habitatge protegit. I ho trobo ben fet, que s'aprofiti per fer habitatge protegit en aquell sòl públic que no té cap tipus d'ús, com és l'espai en qüestió, que fins fa 5 anys es feia servir d'aparcament a l'aire lliure. De totes maneres, ja formava part de la reparcel·lació de l'antiga estació de rodalia: s'havien fet els habitatges lliures i quedava per fer l'habitatge públic.

Que si d'aquí a 20 anys es queixen de sorolls, això ja és una altra cosa, i tanta culpa és dels veïns per queixar-se, com de l'administració per fer-los cas.

Però bé, no m'agradaria seguir amb l'off-topic.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 23/11/2011 20:31

Sembla que Ajuntament i Generalitat estan orquestrant un seguit d'actuaccions per tal d'ofegar l'Estació:

- Demanar la supressió del ramal Glòries amb l'excusa que "entorpeix el soterrament del vial de vehicles" (el tambor). :roll:

- Construïr un bloc de pisos de protecció oficial adjacent a l'Estació, als antics terrenys de l'estació de Rodalies, a veure si "els veïns es queixen dels sorolls", i el Consistori es veu obligat a suprimir l'Estació per preservar el descants dels veïns. :twisted:

- Demanar l'eliminació de la platja de vies argumentant una "ampliació del Parc de la Ciutadella"... :llengua

- Fer un pla de Rodalies amb totes les línies passants, i fer com si l'EdF no existís... :xiuxiu

- Ignorar l'Estació a l'hora de planificar el TAV, no adaptant-la a l'ample UIC, i desoir totes les propostes que contemplaven la LAV pel litoral, o incloïssin l'EdF com a possible estació de terme per a trens internacionals. :nono

No en dic més, perquè ja ho faran l'Ajuntament i la Generalitat per mí. :emprenyat


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/11/2011 11:47

Si, un dia, es soluciona adequadament el cisallament de la línia de Ps. de Gràcia -> EDF amb la de Ps. de Gràcia -> Clot/Aragó (amb cantons més curts i menor velocitat màxima, total el túnel està col·lapsat i la majoria de trens van a 30 Km/h amb els semàfors en groc), es podrien fer anar els trens de la R1 de Clot/Aragó a EDF i de EDF cap a ps. de Gràcia, Sants i sortir cap al Sud via Vilanova i a la inversa. Amb la qual cosa amb una inversió irrisòria (*), es posa en servei l'enllaç costa-costa (R2Sud+R1).

Per a l'enllaç interior-interior es podrien fer anar els trens que venen de l'Hospitalet cap a pl. Catalunya, arc de Triomf, Clot/Aragó i sortir via Granollers (aquí tornen a cisallar).

Sí. Ja sé que a la renfomentadif no li agraden ni les inversions de marxa (a EDF) ni els cisallaments (a ps. de Gràcia i a Clot/Aragó). I per això no es farà.

Per cert, aquesta solució permetria recuperar els trens Mataró-Aeroport. El gran inconvenient és treure de pl. Catalunya i Arc de Triomf els trens del Maresme.

* Comparat amb el que costa el salt de moltó de la Torrassa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/11/2011 12:46

genissimon, ¿realment creus que a la línia del Maresme li convé anar fins a l'estació de França per fer una inversió de marxa i continuar cap a Sants pel Pg. de Gràcia? El trajecte Mataró-Sants, que actualment es fa en 46' (que ja ho trobo excessiu), passaria a fer-se en gairebé 1 hora!

L'estació de França ha d'estar al servei de la xarxa ferroviària, i no a l'inrevés.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 25/11/2011 13:10

Sagrerenc ha escrit:genissimon, ¿realment creus que a la línia del Maresme li convé anar fins a l'estació de França per fer una inversió de marxa i continuar cap a Sants pel Pg. de Gràcia? El trajecte Mataró-Sants, que actualment es fa en 46' (que ja ho trobo excessiu), passaria a fer-se en gairebé 1 hora!

L'estació de França ha d'estar al servei de la xarxa ferroviària, i no a l'inrevés.
En efecte, una línia de Rodalies no es pot permetre fer tombarelles quan el que ha de fer és donar un servei ràpid i eficaç. El futur de l'estació de França ha de ser servir d'origen i final de les línies de regionals i les de llarga distància en ample ibèric.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/11/2011 13:12

A la línia del Maresme crec que no li convé fer la volta per EDF si, tal com dius, es perd tant de temps.

També es pot fer una altra proposta que és unificar la R4 Sud (Vilafranca) amb la R1 (Mataró), deixant la R2 passant. La R3 i la R4 amb origen/final a l'Hospitalet.

La R7 es podria fer anar a EDF pel Ramal de les Aigües i unificant-la amb la difunta R10, fer-la acabar a l'Aeroport. Això és, fins i tot, més simple que el que proposava abans i només complica la vida a la bifurcació del Ramal de les Aigües on no seria massa complicat ni car fer un salt de moltó. Si es construís aquest salt de moltó, també es podria fer acabar la R4 a l'Aeroport. Aquesta opció, però, implica un cisallament al nord de Clot/Aragó.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/11/2011 13:34

genissimon ha escrit:La R7 es podria fer anar a EDF pel Ramal de les Aigües i unificant-la amb la difunta R10, fer-la acabar a l'Aeroport.
Precisament pel que s'ha dit abans de les inversions de marxa a rodalia, el millor seria el que proposes, però mantenint l'R7 i l'R10 com a serveis independents.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/11/2011 13:42

Potser sí. De fet, a EDF hi ha espai de sobres i, així, les incidències de la R7 no afectarien la R10 i a la inversa.

Salut !!
Guigui ha escrit: Precisament pel que s'ha dit abans de les inversions de marxa a rodalia, el millor seria el que proposes, però mantenint l'R7 i l'R10 com a serveis independents.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 26/11/2011 0:54

Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/11/2011 13:02

Toni ha escrit:Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?.
Prefereixo R7, R10, R36, R∞ i un metge d'urgències quan el necessitem en lloc de polítics que cobren 5000 euros al mes i despeses de desplaçament des de casa seva a raó de 20.000 euros anuals, i que els Millets d'aquest país tornin el que ens han robat a tots. I ja veuríeu com hi hauria joc per a semblar-nos molt més a Suïssa que no pas a Zimbabwe.

No somio truites, parlo simplement de ganes de fer les coses.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”