Deficiències al servei d'autobus de TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Deficiències al servei d'autobus de TMB

Entrada Autor: res_publica » Dijous 24/05/2012 21:58

He pensado que es más efectivo denunciar aquí las deficiencies de los autobuses de TMB que presentar una queja.

Doncs bé, tot va començar sobre las 13:15 a la línia 57, el bus 6341 no portava l'aire concicionat encès i de més a més com avui feia un dia estiuenc doncs feia molta calor. La resposta del conductor a les queixes dels usuaris va ser.... aixecar la trapa...


Sobre les 19:15, a la línia 6, el bus 1819 portava l'aire condicionat encès però no en surtia pas.... el motiu... no funcionava correctament.

Preu bitllet 2€
Bus pagat per les depeses pùbliques que financem tots... resum: viatge caloròs als busos de TMB.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 24/05/2012 23:32

Queixar-se a la pròpia TMB no crec que tinga sentit, ja que anirà (la queixa) a un calaix de sac i allà es quedarà.
Jo penso que les queixes haurien d'anar al regulador, és a dir, AMB , ATM o als de TiS.

I per assegurar-me que no quedi en els calaixos posaria la queixa corresponent al al Síndic/a de Barcelona (suposo que n'hi deu haver) o al Síndic de Greuges de Catalunya



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/05/2012 23:37

Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 25/05/2012 0:37

Guigui ha escrit:Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
Estic d'acord amb els autobusos ja que poden tenir una ventilació natural. Però el metro no, un excés de calor al metro pot ser greu i provocar més d'un cop de calor a passatgers sensibles... la ventilació natural dels túnels s'ha perdut, i ja no hi ha finestres abatibles, coses de la vida moderna.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Divendres 25/05/2012 1:53

Exemple paradigmàtic del raonament circular que impera en la societat de consum en la que ens hem convertit.

-Cal aire acondicionat perquè les finestres no es poden obrir.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 25/05/2012 9:30

Guigui ha escrit:Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
+1

I encara tenen la barra d'anomenar Intel·ligents els edificis totalment aïllats de l'exterior, amb doble cobertura de vidre i finestres no practicables.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 25/05/2012 15:01

El gustet que dona pujar a l'autobús en un dia de calor i que hi hagi l'aire posat...

A Tusgsal, jo tots els estius em trobo moltíssims busos sense l'aire posat.

A TMB, jo sempre veig una cosa: a l'hivern calefacció i allò sembla un forn, i a l'estiu aire condicionat a tota pastilla i allò sembla la Sibèria. És que ja cansa pujar al metro o en un autobús i que no hi hagi aire. Les finestres abatibles no solucionen molt en el cas dels busos més nous (en els més vells totes les finestres tenen a dalt una part abatible).

Si les empreses de transport públic no posen remei a la climatització dels autobusos, posem-hi remei nosaltres, el que dieu, queixant-se (confiant que mirin les queixes :sarcasme)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Divendres 25/05/2012 18:30

albe6 ha escrit:Queixar-se a la pròpia TMB no crec que tinga sentit, ja que anirà (la queixa) a un calaix de sac i allà es quedarà.
Jo penso que les queixes haurien d'anar al regulador, és a dir, AMB , ATM o als de TiS.

I per assegurar-me que no quedi en els calaixos posaria la queixa corresponent al al Síndic/a de Barcelona (suposo que n'hi deu haver) o al Síndic de Greuges de Catalunya
Jo el que volia fer, era una denuncia pública per a que tothom lo poguès sapiguer, i com deies és molt probable que les queixes acabin dins del caixó, independement de que TMB ha de respondre sobre qualsevol queixa dels usuaris, encara que la resposta sigui un tall i un enganxar de un model pre-fixat.
Lo del síndic, la idea és bona, però trigaria massa.
Guigui ha escrit:Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
Me'n recordo de que quan era petit i anava en els 6038, el meu pare m'apropava per arribar cap a les finestres i així poguer airejar-me...
No crec que sigui un luxe de nou rics, simplement en un bus fa calor quan fora estem per sobra dels +/- 22 º c, i en Barcelona a més, fa humitat. lo qual provoca suor i en alguns casos també una pudor.
Com recordaras, quan era estiu i els 6038 anaven amb molts usuaris i amb les finestres obertes, la ventilació no era suficient i els afectats directes eran aquells que no es trobaven a prop de les finestres... a les hores tenim usuaris beneficiats i altres no, crec que l'aire condicionat és més just, reparteix mitjor l'aire.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/05/2012 18:33

res_publica ha escrit:crec que l'aire condicionat és més just, reparteix mitjor l'aire.
Exacte: "mitjor". Millor perquè el reparteix més o menys a tothom; pitjor perquè també reparteix refredats i mal de cap.

Per cert, podem continuar el debat sobre l'aire condicionat al transport públic en un fil creat a l'efecte: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=7997


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dissabte 02/06/2012 20:07

Quina sort he tingut avui ¡¡ He agafat el 3435 en la línia 10 i aquest bus portava la climatització natural, les 8 finestretes i la trapa obertes i dins hi havia un calor i a més la calfor de tots el que hi érem ... ausades molt agradable... no, era de juguera.
Sembla que fos personal, però TMB podria possar al carrer busos que tinguin aire condicionat disponible que no és agradable sortir del bus amb la esquena mullada.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimarts 17/07/2012 23:47

Durante el verano, la línea 6, como otras líneas de autobús de la ciudad, siguen el horario de verano. En época estival baja la demanda de viajeros y por ende, el número de expediciones. La frecuencia habitual de la línea se sitúa en torno a los 15 minutos (minuto arriba y minuto abajo) como se indica en las paradas de autobús.
Sobre las 19 horas sito a la cabecera de Dr. Ferran, espero a que llegue el bus; no he tenido buena suerte y el anterior se me ha escapado. A los 5 minutos llega el que será mi medio de transporte a Poblenou. No hay que olvidarse de la tranquilidad de la línea en periodo estival, por este motivo, en la espera otros viajeros y yo, pudimos ver pasar: 2 buses de la 74, 2 buses de la 16 y 1 híbrido de la 34; mientras, el conductor tuvo tiempo de realizar 2 conferencias, ir al aseo portátil, saludar a los conductores de la 16, mirar que todos los elementos fijos del bus estuvieran como antes de levantarse del asiento y poner en marcha el autobús; eso sí, todo dentro del horario establecido.
El bus se pone en marcha, llega a Maria Cristina / Pedralbes Center y a mi sorpresa, empieza a subir un tropel de gente. ¡Qué raro¡, qué suba tanta gente (y no eran turistas, ni familias numerosas) si en principio baja el pasaje en esta época (versión TMB). Entonces pensé, ya está, como pasa muchas veces en la Diagonal, esperas 10 minutos sin ver pasar un autobús y de repente te encuentras el 7,67,78,6,33,34 de golpe (cosas que pasan en TMB :nose ). Efectivamente el 6 iba delante del 33 y del 34.... pues toda la gente se subía al 6. Pasada la parada de Diagonal/Numancia, y viendo que el autobús empezaba a cargarse de viajeros, el conductor, avispado, le hizo un gesto al conductor del autobús que venía detrás y acto seguido, el 3460 de la 33 se puso en cabeza. Pensé entonces, problema solucionado.... pues no. Conclusión a la altura de Diagonal/Balmes, el conductor podría perfectamente haber dado la señal de bus lleno porque efectivamente el bus se encontraba pleno de gente; mientras en los buses turísticos de TMB y de Julià y compañía, la gente iba tan feliz sentada con la melena al viento.
Volviendo a las sardinas en lata, la mayoría de los viajeros se apearon a partir del giro de la calle Marina, además al ir detrás del 33 el bus de la 6 perdía tiempo, por ende la espera de 15 minutos se iba incrementando, a esto hay que sumarle "la operación salida" que se monta en Gran Vía a esa hora y que dificulta la movilidad del bus hasta que consigue entrar al carril bus.
Me he dado cuenta que con el paso del tiempo, Poblenou ha incrementado su aportación de viajeros a la 6. Empero la frecuencia de autobús sigue siendo la misma que hace 6 años, lo cual produce una mayor concentración de personas dentro de los buses. No sé como será el futuro del autobús en Barcelona, pero en este momento, la línea 6 necesita mejorar su frecuencia y ampliar su recorrido hacia la zona donde en su día estaba Can Girona para cubrir el aumento de población. Si esto se hace alguna vez, se daría la anécdota de unir patrono con la antigua factoría, aunque este nexo esté sólo en el recuerdo de quienes conocieron o aprendieron de la Historia de Barcelona.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”