Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
25
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
12%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
10
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
12%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
6
4%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
10%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
12
8%
 
Vots totals: 154
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 03/09/2012 19:00

metring ha escrit:Però als bars continuen venent els bitllets?
Sí, però des que va passar això... :roll:

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix sense vendre bitllets

http://cugat.cat/noticies/Societat/79291.htm

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix mantenint tancats el servei de venda de bitllets, l'oficina d'atenció a l'usuari i la cafeteria a causa de la fallida de l'empresa concessionària. Els usuaris consultats per Cugat.cat consideren inadmissible que no hi hagi personal des de fa més d'una setmana per informar-los davant qualsevol incidència. Ara per ara, la situació està estancada fins que no s'adjudiqui una nova concessió.

Des de fa més d'una setmana a l'estació de Renfe local no es poden comprar bitllets, no hi ha servei de cafeteria o oficina d'atenció a l'usuari. Això és fruit, segons la companyia, a la impossibilitat de renovar el contracte a l'empresa que gestionava el servei i que actualment es troba en un procés concursal.

Els afectats d'aquest contratemps són els usuaris que es veuen obligats a comprar els seus bitllets al seu destí. Els clients de Renfe entrevistats per Cugat.cat veuen amb indignació que la companyia encara no hagi solucionat aquesta situació. Un d'ells ha explicat que aquestes mancances devaluen la qualitat del servei.

La companyia encara no ha anunciat la data de la nova adjudicació del servei a la parada de Sant Cugat, per on passa la R8.

Aquesta situació també es reprodueix a les estacions que Renfe té a Rubí i Cerdanyola.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/09/2012 19:23

canalcole ha escrit:
metring ha escrit:Però als bars continuen venent els bitllets?
Sí, però des que va passar això... :roll:

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix sense vendre bitllets

http://cugat.cat/noticies/Societat/79291.htm

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix mantenint tancats el servei de venda de bitllets, l'oficina d'atenció a l'usuari i la cafeteria a causa de la fallida de l'empresa concessionària. Els usuaris consultats per Cugat.cat consideren inadmissible que no hi hagi personal des de fa més d'una setmana per informar-los davant qualsevol incidència. Ara per ara, la situació està estancada fins que no s'adjudiqui una nova concessió.

Des de fa més d'una setmana a l'estació de Renfe local no es poden comprar bitllets, no hi ha servei de cafeteria o oficina d'atenció a l'usuari. Això és fruit, segons la companyia, a la impossibilitat de renovar el contracte a l'empresa que gestionava el servei i que actualment es troba en un procés concursal.

Els afectats d'aquest contratemps són els usuaris que es veuen obligats a comprar els seus bitllets al seu destí. Els clients de Renfe entrevistats per Cugat.cat veuen amb indignació que la companyia encara no hagi solucionat aquesta situació. Un d'ells ha explicat que aquestes mancances devaluen la qualitat del servei.

La companyia encara no ha anunciat la data de la nova adjudicació del servei a la parada de Sant Cugat, per on passa la R8.

Aquesta situació també es reprodueix a les estacions que Renfe té a Rubí i Cerdanyola.
Només té un nom això: vergonya!!



França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 05/09/2012 16:41

Y ahora resulta que empiezo a comprenderlo todo. Me explico:
Unos mensajes más arriba me explicásteis que al comienzo de la R7 todos sus servicios iban a Martorell, como demuestra también el horario del 2008 de la R4 donde los servicios mixtos R4/R7 eran seis en total y todos circulaban hasta Martorell. Hablamos en aquel entonces de una frecuencia UAB-Martorell de entre veinte y treinta minutos, que a partir de 2010 se empezó a recortar: primero el 50% de servicios se recortaron a la UAB. Posteriormente los mixtos R4 con las modificaciones de horarios se fueron recortando hasta quedar solamente en tres, y sólo hasta la UAB.

El junio pasado, con la excusa de "descongestionar el túnel de Catalunya" y aumentar frecuencias en la R4, (promesa que se pasaron por el Arc de Triomf), como vieron que la R7 más allá de la UAB "transportaba aire", como ellos decían, jodieron la R7 iniciándola en Sant Andreu Arenal "para descongestionar el túnel de Plaça Catalunya" y crearon la R8, para ver si desde Mollet, Montmelò y Granollers conseguían más viajeros a Rubì y Sant Cugat que con la antigua R7.

Luego cambió el gobierno de turno y los nuevos, como han visto que el negocio en estas estaciones no les ha rentado, han cerrado el edificio de viajeros y no tienen ningún interés en reabrirlo. Mientras tanto la frecuencia de la R8 ha quedado relegada a 60 minutos para la eternidad. La promesa del año pasado de "si se usaba aumentamos frecuencia" no se cumplió, y como consideran que Sant Cugat, Rubì y la UAB no tienen suficiente demanda, ahora no se molestan en que una nueva concesionaria se ocupe de los edificios de las tres estaciones.

Con lo cual tenemos tres estaciones que no sirven para nada, en una línea que tampoco ha servido para nada y con una frecuencia que tampoco sirve para nada. La estocada final es más que clara: al actual gobierno NO LE INTERESA PARA NADA LA R8, que considera, asi como la R7, "un capricho de los gobiernos anteriores", y harán todo lo posible por quitársela del medio. ¿Cómo? Degenerándola más y más, como están haciendo con la línea de la Pobla de segur los detractores que la ponen verde y a parir día sí día también.

Lo próximo tal cual están las cosas va a ser el cierre de la R8 y dejar sin servicio a Sant Cugat y Rubì.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 06/09/2012 3:54

De hecho, una de las excusas para la creación de la R8 fue "Sant Cugat y Rubí ya tienen a FGC para ir a Barcelona". Lluís Recoder (ex-alcalde de Sant Cugat) dixit.

Por lo que parece, nunca se les ocurrió conectarla por el otro lado, el que daría realmente pasajeros: el del Papiol-Molins-L´Hospitalet.
Podría ser una excelente excusa para prolongar la R1 (obviamente, no todos los servicios) y dar servicio a esta zona que ahora no está bien comunicada y no tiene FGC para suplirlo.
Y aparte, podría permitir descongestionar un poco más la estación de l´Hospitalet.



França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 12/09/2012 10:55

Ya lo dije yo hace tiempo: la R1 se ha tenido mucho interés en meterla primero por el centro de Barcelona y luego a Molins, donde no pinta nada. Y lo de los servicios de la R1 de Hospi a Molins de 8 a 11 de la noche, se me respondió en este foro que eran innecesarios. Vamos a ver qué pasa con los edificios de Sant Cugat, rubì y la UAB, pero esto me suena más a que a los políticos de turno de ahora no les guste la línea y quieran degradarla...

Por otro lado hay una cosa que no tuve en cuenta en mi anterior post: la R8 es una línea transversal. Simplemente preguntad a los madrileños que hace Renfefomentadif con las líneas transversales... :roll:


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 12/09/2012 13:01

França451 ha escrit:Por otro lado hay una cosa que no tuve en cuenta en mi anterior post: la R8 es una línea transversal.
Si de cas, és orbital o perifèrica, ja que no penetra pel centre del nucli de rodalia, que és Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 12/09/2012 13:18

França451 ha escrit:Ya lo dije yo hace tiempo: la R1 se ha tenido mucho interés en meterla primero por el centro de Barcelona y luego a Molins, donde no pinta nada. Y lo de los servicios de la R1 de Hospi a Molins de 8 a 11 de la noche, se me respondió en este foro que eran innecesarios.
Yo los veo bien ya que mejoran la frecuencia entre hospitalet i molins. Pues los de la R1 entre 8 y las 11 podían poner alguno más ya que con las frecuencias de la R4 a partir de las 9 te puedes morir esperando.

Pues si la R7 o R8 no les interesa mucho para que las ponen. Y esto de ir modificando y creando líneas para luego considerarlas como innecesarias es una tocada de narices a los usuarios que las usan y encima lo hacen gente (los políticos) que apenas usa el transporte público al año o en su vida.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dijous 25/10/2012 22:54

volia preguntar que si en la estació de cardañola uab , encara esta " el problema " de no poder validar a l'estació, ja que hi va moltisima gent.

El problema que ha tingut tant sant cugat com rubi es que aquestes estacions no estan al centre de la ciutat



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dijous 25/10/2012 23:58

Jo vaig passar farà cosa de dues setmanes i les màquines de validar funcionaven. Pel que fa a les màquines de vendre tiquets, en vaig veure una però no m'hi vaig fixar si funcionava, per si de cas estava el taquiller a la taquilla.



joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dilluns 19/11/2012 15:56

bona tarda, l'altre dia em vaig fixar que han posat barreres noves a l'estació d la UAB , ja que abançs tenia les portes obertes , ara te unes barreres tipus estació " nova " com sant cugat o rubí.

Avui ha sigut l'unic dia que e vist que en aquesta estació a coincidit 2 trens de mercaderies, i els altres 2 de rodalies , sincerament no veig molt de problema que la R7 torni a rubi, ja que de mercaderies no en veix molts sincerament, tambe depen l'hora



juan tapia fernandez
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: juan tapia fernandez » Divendres 23/11/2012 11:45

Aquesta setmana a les estacions de Granollers y Martorell ni han personas apuntan el nombre de pasatges y a un viatje li van fe una enquesta de satisfaccio mentre viatjava.
Faig servir la linea en tot el recorregut pero per agafar la R2 (direcció Sant Celoni) faig servir la estacio de Montmelo ( mes gent fa lo mateix) , aqui no he vist gent apuntant res.
No se el motiu exacte.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 23/11/2012 11:51

Deuen anar a buscar motius per capar definitivament la línia, perdó, per estudiar el seu potencial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 23/11/2012 12:01

Guigui ha escrit:Deuen anar a buscar motius per capar definitivament la línia, perdó, per estudiar el seu potencial.

A mi també hem van fer una enquesta a la C-5 València - Caudiel sobre el estat del servei i en vaig quedar curt amb les seves deficiències. :llengua xD


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 23/11/2012 17:49

Como ya se dijo con la evolución de la red de Rodalies en Barcelona, vamos hacia atrás, como los cangrejos... Esa encuesta, fijo que es para sacar luego estadísticas y decir: señores, no nos renta. Vamos a cerrarla.

Menos mal que afortunadamente pude enviar al señor Mas la propuesta ferroviaria... No creo ni que se la miren, pero sólo con verla de lejos y ver un R8 vilafranca-Maçanet-girona, a lo mejor consiguen salvarla...
Si dentro de cinco o seis meses, y por un milagro milagroso nos anunciaran que van a hacer una súper R8 desde Vilafranca a Maçanet con parada en todas las estaciones, sólo con eso nos podríamos dar con un canto en los dientes.

Lástima... :'( Confiar en que un político haga eso es abrir las puertas al Palacio "SoñaresGratis". :evil:


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

joan89
N5
N5
Entrades: 94
Ubicació: FGC S1 R2N-R8

Entrada Autor: joan89 » Dimarts 27/11/2012 15:09

xcert se sap com van les obres de l'estació de st perpetua ? em va semblar veure algún operari per allá, l'edifici sempre el veig igual, tampoc costa tant , nose , esta cuasi fet ya n ?

seria molt important que entres aquesta estació en servei i la del baricentro que van dir fa uns mesos que ho intentarien fer



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 28/11/2012 17:57

França451 ha escrit:Como ya se dijo con la evolución de la red de Rodalies en Barcelona, vamos hacia atrás, como los cangrejos... Esa encuesta, fijo que es para sacar luego estadísticas y decir: señores, no nos renta. Vamos a cerrarla.
Lo es: Fomento planea cerrar líneas de cercanías, está en el PITVI.
La de Caudiel es una candidata, igual que la C3 de Sevilla, y la R7 y R8 de Barcelona.

Por cierto, penosa decisión la del señor Recoder de quitar la C7 original L´Hospitalet-Martorell: justo cuando de veras empezaba a consolidarse, y había ya un número de pasajeros respetable a/de Sant Cugat y Rubí con Barcelona, van y la quitan para sustituirla por la burrada de línea que hay ahora, con la excusa de "que vagi fins al Vallès Oriental".

Señor Recoder: no hacía falta desvestir un santo para vestir a otro. Ambas cosas eran compatibles.
Y no conviene perder el norte: que la principal razón de ser de las cercanías de Barcelona es, obviamente, comunicar con Barcelona ante todo.

Tampoc val l´excusa "del reforç de la R4 fins a Terrassa", i per una raó clara: quan FGC arribi a Sabadell-Nord i Terrassa-Renfe, la R4 baixarà de passatgers entre Cerdanyola i Barcelona. Apart de que amb la crisi, l´ocupació ha baixat.

El què passa, i no es diu, és que Renfe tenia la proposta d´una R7 en llaç, que fes la ruta Martorell-Castellbisbal-Rubí-Cerdanyola UAB-Montcada Bifurcació-Arc de Triomf-Sants-L´Hospitalet-Molins de Rei-El Papiol-Rubí-Cerdanyola UAB-Mollet St.Fost-Granollers Centre.
És més, res no impedia que alguns serveis puntuals d´aquesta línia en llaç s´allarguéssin a Vilafranca o Sant Celoni en hora punta.

Que francament, té moltíssim més sentit, vertebra més, millora les comunicacions amb BCN des de Sant Cugat i Rubí, entre el Baix Llobregat (tot, i no només de Martorell per amunt) i Sant Cugat i Rubí, i entre el Vallès Oriental i el Baix Llobregat.
Però com que Madrit no pot tenir mai raó, encara que per una vegada la tingui, doncs més val espatllar una bona idea com era la R7 original, no sigui cas que la gent la faci seva... :nono



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 03/01/2013 7:30

El Diumenge em vaig trobar un amic a Martorell que em va confirmar que a Sant Cugat es segueix sense venda de bitllets



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 301
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 03/01/2013 9:54

trensmat ha escrit: A mi també hem van fer una enquesta a la C-5 València - Caudiel sobre el estat del servei i en vaig quedar curt amb les seves deficiències. :llengua xD

Psé, molt mala freqüència, dels 5 trens diaris (dies laborables), 3 s'ha de fer transbord a Sagunt, no té freqüència de rodalies
Per tornar, els laborables l'ultim tren passa abans de les 17.00h
I la freqüència els caps de setmana, 3 trens només
I per no parlar de la venda de bitllets, gairebé inexistent, la estació de Segorbe-Ciudad, la més important d'aquesta línia, amb enllaç amb MD a Teruel, Saragossa, va tancar també la taquilla...

Aqui m´he desviat del tema del fil, l'enllaç és aquest:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 40#p214140
vermer3 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 03/01/2013 10:03, en total s’ha editat 2 vegades.


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 301
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 03/01/2013 9:56

Alex_C4 ha escrit:El Diumenge em vaig trobar un amic a Martorell que em va confirmar que a Sant Cugat es segueix sense venda de bitllets
El mateix que a Rubí, la cosa segueix i seguirà igual :emprenyat


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dijous 03/01/2013 16:38

joan89 ha escrit:xcert se sap com van les obres de l'estació de st perpetua ? em va semblar veure algún operari per allá, l'edifici sempre el veig igual, tampoc costa tant , nose , esta cuasi fet ya n ?

seria molt important que entres aquesta estació en servei i la del baricentro que van dir fa uns mesos que ho intentarien fer
Esta parada la cosa....



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”