Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
FGC obtè premi per conservació patrimoni
FGC obtè premi per conservació patrimoni
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... aplata.pdf
L’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya premia FGC per la
conservació i divulgació del material històric ferroviari
• L’Associació reconeix amb el Premi Bonaplata les tasques de suport i
conservació que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha fet pel material
històric ferroviari.
• FGC també forma part del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència
i la Tècnica de Catalunya. S’han realitzat viatges en Trens Històrics a les línies
de Terrassa i Sabadell i les de Martorell – Enllaç a Monistrol de Montserrat.
Barcelona, 28 de novembre de 2012
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, va recollir ahir el
Premi Especial de Col·laboració amb l’Associació del Museu de la Ciència i Tècnica de
Catalunya, dins dels Premis Bonaplata 2012, que cada any atorga la Junta Directiva de
l’associació. L’empresa pública FGC ha estat guardonada en la categoria de Premis
Especials de Patrimoni pel treball que està desenvolupant en la dinamització del turisme
industrial i la difusió d’activitats culturals vinculades amb el ferrocarrils històrics al nostre
país. Traçats històrics com el del Cremallera de Núria, el Tren dels Llacs o el Tren del
Ciment expressen, en la seva plenitud, els valors patrimonials d’aquestes infraestructures,
així com el manteniment i preservació del seu valuós material mòbil, en sintonia amb la
creació d’espais d’interpretació i museus associats o vinculats a les mateixes.
L’empresa ferroviària forma part, des de finals dels anys noranta, del Sistema Territorial del
Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. S’han ofert viatges en trens
històrics, tant elèctrics com de vapor, a les línies de Terrassa i Sabadell i les de Martorell –
Enllaç a Monistrol de Montserrat. Ferrocarrils de la Generalitat també col·labora amb
l’Associació del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya a través de: el programa
pedagògic “El tren de l’ensenyament” on s’ensenyen els mitjans de transport ferroviaris
antics i moderns, el grup de treball Engitren, el Fòrum de Patrimoni Industrial i en
l’organització de viatges per a l’Associació, per exemple el cremallera de Núria.
L’objectiu dels Premis Bonaplata és el de premiar aquelles persones i institucions que hagin
dut a terme accions per valorar el patrimoni industrial a través de l’estudi, la rehabilitació i/o
la divulgació.
L’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya premia FGC per la
conservació i divulgació del material històric ferroviari
• L’Associació reconeix amb el Premi Bonaplata les tasques de suport i
conservació que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha fet pel material
històric ferroviari.
• FGC també forma part del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència
i la Tècnica de Catalunya. S’han realitzat viatges en Trens Històrics a les línies
de Terrassa i Sabadell i les de Martorell – Enllaç a Monistrol de Montserrat.
Barcelona, 28 de novembre de 2012
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, va recollir ahir el
Premi Especial de Col·laboració amb l’Associació del Museu de la Ciència i Tècnica de
Catalunya, dins dels Premis Bonaplata 2012, que cada any atorga la Junta Directiva de
l’associació. L’empresa pública FGC ha estat guardonada en la categoria de Premis
Especials de Patrimoni pel treball que està desenvolupant en la dinamització del turisme
industrial i la difusió d’activitats culturals vinculades amb el ferrocarrils històrics al nostre
país. Traçats històrics com el del Cremallera de Núria, el Tren dels Llacs o el Tren del
Ciment expressen, en la seva plenitud, els valors patrimonials d’aquestes infraestructures,
així com el manteniment i preservació del seu valuós material mòbil, en sintonia amb la
creació d’espais d’interpretació i museus associats o vinculats a les mateixes.
L’empresa ferroviària forma part, des de finals dels anys noranta, del Sistema Territorial del
Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. S’han ofert viatges en trens
històrics, tant elèctrics com de vapor, a les línies de Terrassa i Sabadell i les de Martorell –
Enllaç a Monistrol de Montserrat. Ferrocarrils de la Generalitat també col·labora amb
l’Associació del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya a través de: el programa
pedagògic “El tren de l’ensenyament” on s’ensenyen els mitjans de transport ferroviaris
antics i moderns, el grup de treball Engitren, el Fòrum de Patrimoni Industrial i en
l’organització de viatges per a l’Associació, per exemple el cremallera de Núria.
L’objectiu dels Premis Bonaplata és el de premiar aquelles persones i institucions que hagin
dut a terme accions per valorar el patrimoni industrial a través de l’estudi, la rehabilitació i/o
la divulgació.
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 238
Ehem........home si, està bé tot el que diuen però també es podria fer una mica més......quant temps fa que no circula cap vehicle històric per les línies del Vallès???....per posar només un exemple...
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Esperem que les coses puguin començar a canviar ara que el panorama polític sembla agafar un altre caire i el niu de vividors panxacontents satèl·lits dels polítics de sempre que hi ha dintre de la casa es redueixi a 0, llavors aquests despropòsits o burles a la intel·ligència podran ser un mal record. Així, a més a més dels trens històrics, el servei regular pugui tornar als nivells de qualitat de temps enrere.
En la foto de J.M. la 209 el dia 16 de Gener del 1997 quan va ser restaurada funcionalment amb un equip d'entusiastes i magnífics professionals carregats d'il·lusions que han estat injustament tractats, com el propi material.
En la foto de J.M. la 209 el dia 16 de Gener del 1997 quan va ser restaurada funcionalment amb un equip d'entusiastes i magnífics professionals carregats d'il·lusions que han estat injustament tractats, com el propi material.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Recordar a lauria 1226 que abans de la 209, també hi va haber la "BERGA" i "LA PATXANGA", que també tenia el seu equip d´entusiastes i magnifics professionals carregats d´il-lusions que també van ser injustament tractats con el propi material. I vull afegir que eren temps mes dificils i sense mitjans, i precisament tú ho saps molt bé.
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
...Amb la subtil diferència que, en aquest cas, tractem exclusivament de FGC. La 209 "Monistrol" no està preservada per l'AAFCB com sí ho està, si no vaig errat, la Patxanga i la Berga... El tema principal aquí és, en primer lloc, que allò que FGC gestioni directament ho realitzi de la millor manera possible (crec que encara li manca un camí prou llarg), i una vegada aconseguit aquest pas, la resta anirà poc a poc avançant. Mirar el passat per no repetir-ne els errors i tirar endavant amb empenta, ganes i no massa obstacles inútils, és el camí correcte. Salut.
Hola a tothom:Ganz ha escrit:...Amb la subtil diferència que, en aquest cas, tractem exclusivament de FGC. La 209 "Monistrol" no està preservada per l'AAFCB com sí ho està, si no vaig errat, la Patxanga i la Berga... El tema principal aquí és, en primer lloc, que allò que FGC gestioni directament ho realitzi de la millor manera possible (crec que encara li manca un camí prou llarg), i una vegada aconseguit aquest pas, la resta anirà poc a poc avançant. Mirar el passat per no repetir-ne els errors i tirar endavant amb empenta, ganes i no massa obstacles inútils, és el camí correcte. Salut.
Sino ha canviat res,ja fa anys que el material de la AAFCB va cedir la gestió a FGC.
Salutacions
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Efectivament Euromed, és tal com dius, però em vaig concentrar en la 209 per ser propietat de la Cia. i no valen excuses de dir que les altres com que no son d'ells i la Soci no les vol cedir a preu simbòlic, no poden destinar-hi cap pressupost i per consegüent no les poden reparar. En el procés hi ha hagut certes irregularitats, com que tenint cedit els drets d'us, han apartat el material, no obstant els 3 cotxes belgues i el furgó que com sabràs, també eren propietat de l'AAFCB, per algun misteri o art de "birlibirloque" apareixen com a propietat de la companyia a partir dels anys 90 sense que ningú en vulgui saber res del tema ni se n'expliqui el motiu.
És cert que hi ha gent dins que voldria fer les coses d'una altra manera però queden anul·lats per la dinàmica interna dels interessos creats, estira i arronses de les relacions professionals i laborals i llurs mesquineses. Dins de l'edifici de Sarrià hi pul·lulen un gran nombre d'inútils "amiguets" i protegits que en cas de prescindir-ne, no solament no es perdria res sinó que tant el servei regular com els històrics podrien millorar notòriament. Sumant-hi els altres organismes, empreses i conselleries de la Generalitat, podrien suprimir l'Euro per recepta i un bon grapat de retallades en prestacions socials als més necessitats.
Tots sabem d'un cas o altre. Però és ben conegut el que ha passat amb Juanjo Olaizola, Doctor en Història CUMLAUDE que ha estat foragitat de les seves funcions, mentre que d'altres n'exerceixen sense tenir ni el batxillerat, això no entra dins del cas concret que ens ocupa però és una mostra de la greu malaltia que pateix la nostra societat i que ens aboca sense remei al desastre.
És cert que hi ha gent dins que voldria fer les coses d'una altra manera però queden anul·lats per la dinàmica interna dels interessos creats, estira i arronses de les relacions professionals i laborals i llurs mesquineses. Dins de l'edifici de Sarrià hi pul·lulen un gran nombre d'inútils "amiguets" i protegits que en cas de prescindir-ne, no solament no es perdria res sinó que tant el servei regular com els històrics podrien millorar notòriament. Sumant-hi els altres organismes, empreses i conselleries de la Generalitat, podrien suprimir l'Euro per recepta i un bon grapat de retallades en prestacions socials als més necessitats.
Tots sabem d'un cas o altre. Però és ben conegut el que ha passat amb Juanjo Olaizola, Doctor en Història CUMLAUDE que ha estat foragitat de les seves funcions, mentre que d'altres n'exerceixen sense tenir ni el batxillerat, això no entra dins del cas concret que ens ocupa però és una mostra de la greu malaltia que pateix la nostra societat i que ens aboca sense remei al desastre.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
"Lauria 1226" el tema dels cotxes no el conec masa bé, L´unic que sé es el de les locomotores. Tan la garrat 106, la Patxanga 304, i la Berga, varen ser comprades amb diners per la AAFCB, ara be lo dels cotxes no ho se, encara que portaben AAFCB. Lo que sap greu es que aquest material,mes el que també s´ha recuperat com la OLOT i la 209, aixi com el trompetero i el antic cotxe saló, han acabat con tots sabem. Cuan llun queda aquell dissapte a la tarda, de la tardor de 1981, cuan amb una il-lusió que no més coneixem uns cuants, es va fer la prova en linia de la composició que regularment sempre faria duran força temps, una serie de viatges per la xarxa de FGC. Recordo que la Berga va ser exposada al antic mercat del born de Barcelona,a la exposició "Trens i Estacions", en acabar va ser traslladada a Martorel, i durant uns mesos va ser posada a punt, sota la supervisió del Enric Alfaro i en David Martorell,i altres més.Sense oblidar al Cinto Pont, que ens va reconstruir mes de alguna aixeta de la Berga. Tot just aquets dies estic escanejant tots els negatius de xxxxxxx fotos de la meva vida d´aficionat als trens (Les diapos, ja fa algun temps que ho vaig fer)i ja tenia les d´aquella gran data, i vull aprofitar per pujar tres.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
El fet ara és que no hi ha voluntat ni sensibilitat cap al material històric, sigui quin sigui, ja es tracti de la 304, la Berga o la 209, només la 1003, que en realitat es una màquina moderna d'última generació disfressada d'antiga sembla ser idònia per treure-la a passejar. Us penseu que els fa recapacitar el fet de que els trens de vapor omplien i es quedaven sense places a poc d'anunciar-se?, mentre que pel viatge de diumenge encara han de suplicar i apel·lar a l'amenaça velada sobre la continuïtat dels serveis tot intentant culpabilitzar l'afició del despropòsit de la menjadora?. I Ara!, la culpa és de l'usuari que només sap criticar!...
Tot forma part de la cultura política del país: La falsedat i l'enganyifa, la llei de l'embut i en definitiva, al contrari d'en Robin Hood, robar als pobres per engreixar, encara més, els rics.
Quan alguns criden: Visca Catalunya!!, en realitat estan pensant: Visca El Pessebre!!
Tot forma part de la cultura política del país: La falsedat i l'enganyifa, la llei de l'embut i en definitiva, al contrari d'en Robin Hood, robar als pobres per engreixar, encara més, els rics.
Quan alguns criden: Visca Catalunya!!, en realitat estan pensant: Visca El Pessebre!!
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
De fet, aquesta tampoc... Durant el viatge d'aquest cap de setmana va avariar-se.lauria1226 ha escrit:[...] només la 1003, que en realitat es una màquina moderna d'última generació disfressada d'antiga sembla ser idònia per treure-la a passejar.
Aquest premi es allò de "Ellos se lo guisan y ellos se lo comen". És una manera molt indicada per part de la direcció de FGC de continuar mirant-se el melic. Viuen de la feina feta per altres. En quan al senyor Eusebi Casanellas, director del Museu de Terrassa, demostra que no coneix la realitat del que succeeix a FGC amb el material històric. La concessió d'aquest premi a FGC devalua l'interès del títol. El Museu hauria de filar més prim quan concedeix aquest guardó. Patètic.
jms
jms
- Fitxers adjunts
-
- CGFC-209-OG-22-CGFC-31_Martorell_18gener1996_PhotoJosepMiquel.jpg (192.52 KiB) Visualitzat 10801 cops
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
S'ha parlat molt aquests darrers mesos de la situació del patrimoni històric a can TMB i, des de pràcticament sempre, de la gestió del patrimoni dins de la Fundació de los Ferrocarriles Españoles. Potser, però, se n'ha parlat menys d'una, que és FGC. Des de fa un cert temps, crec que estarem d'acord en el fet que FGC ha passat de ser una empresa modèlica en la qüestió de la preservació del patrimoni ferroviari a, senzillament, deixar-ho de ser.
Alguns fets, coneguts de tots, ho demostren:
El trasllat l'any 2015 de la Patxanga, la Monistrol i la Olot al dipòsit de Pl. Espanya, lloc on graffiters i vàndals fan el que volen (com ja han fet amb les 211 que volen, per exemple amb la 211.04, única supervivent al LL-A i preservada).
El material històric, encara que ben protegit en aquest cas a Manresa, però sense poder ser visitat i sense cap interès per recuperar-lo i posar-lo en valor, amb material en mal estat o bé sense acabar de restaurar (el Naval, per exemple).
El material rarament visitable i, tot i que en estat de marxa, sense posar-lo en marxa, de la línia del Vallès.
Els impediments, en definitiva, a activitats associatives de rigor per tal d'ajudar l'empresa en la posada en valor de la seva història, com és el cas del seu material històric.
Jo em pregunto si es pot fer quelcom. Especialment greu em sembla el cas del material històric situat a Pl. Espanya, em preocupa que hagi succeït això (ja fa 4 anys) i em preocupa també l'estat actual d'aquestes tres joies emblemàtiques del Carrilet.
Tinc molt clar que la funció d'una empresa ferroviària (fins i tot si aquesta és pública) no és la de tenir un museu rodant, sinó d'oferir un servei públic de qualitat, cosa que crec que FGC fa prou bé (hauria de replantejar-se, potser, algunes coses, com ara el servei de l'R6). Però també crec que posar pals a les rodes sense oferir una alternativa de qualitat a l'hora de posar en valor el patrimoni que custodia no és una actitud responsable.
Alguns fets, coneguts de tots, ho demostren:
El trasllat l'any 2015 de la Patxanga, la Monistrol i la Olot al dipòsit de Pl. Espanya, lloc on graffiters i vàndals fan el que volen (com ja han fet amb les 211 que volen, per exemple amb la 211.04, única supervivent al LL-A i preservada).
El material històric, encara que ben protegit en aquest cas a Manresa, però sense poder ser visitat i sense cap interès per recuperar-lo i posar-lo en valor, amb material en mal estat o bé sense acabar de restaurar (el Naval, per exemple).
El material rarament visitable i, tot i que en estat de marxa, sense posar-lo en marxa, de la línia del Vallès.
Els impediments, en definitiva, a activitats associatives de rigor per tal d'ajudar l'empresa en la posada en valor de la seva història, com és el cas del seu material històric.
Jo em pregunto si es pot fer quelcom. Especialment greu em sembla el cas del material històric situat a Pl. Espanya, em preocupa que hagi succeït això (ja fa 4 anys) i em preocupa també l'estat actual d'aquestes tres joies emblemàtiques del Carrilet.
Tinc molt clar que la funció d'una empresa ferroviària (fins i tot si aquesta és pública) no és la de tenir un museu rodant, sinó d'oferir un servei públic de qualitat, cosa que crec que FGC fa prou bé (hauria de replantejar-se, potser, algunes coses, com ara el servei de l'R6). Però també crec que posar pals a les rodes sense oferir una alternativa de qualitat a l'hora de posar en valor el patrimoni que custodia no és una actitud responsable.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Com més públic millor, per avergonyir a qui s'escaigui.
De fet, jo el mesclaria amb alguns d'antics com aquest, perquè la decadència quedi més palesa:
viewtopic.php?f=23&t=12783
Pel que fa al material emmagatzemat, tampoc no descobriràs res de nou, als graffiters vàndals...
De fet, jo el mesclaria amb alguns d'antics com aquest, perquè la decadència quedi més palesa:
viewtopic.php?f=23&t=12783
Pel que fa al material emmagatzemat, tampoc no descobriràs res de nou, als graffiters vàndals...
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 03/05/2019 15:03, en total s’ha editat 1 vegada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vosaltres direu si cal que movem missatges a la zona "pública".
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Bon dia.
Fran-Ikarus, m'has convençut. Jo el mouria cap a la zona pública (em sap greu, però, per les molèsties que pugui causar als administradors). És cert el que dius: de tota manera, la localització de les tres joies ja és de domini públic i els vàndals, a més a més, se les empesquen totes.
L'únic problema que li veig a unir-ho a aquest fil és el títol del mateix. Qui el vegi no es pensarà pas que, a dins, hi hagi contingut de denúncia. Sinó, de debò que ho trobaria perfecte, molt encertat.
Fran-Ikarus, m'has convençut. Jo el mouria cap a la zona pública (em sap greu, però, per les molèsties que pugui causar als administradors). És cert el que dius: de tota manera, la localització de les tres joies ja és de domini públic i els vàndals, a més a més, se les empesquen totes.
L'únic problema que li veig a unir-ho a aquest fil és el títol del mateix. Qui el vegi no es pensarà pas que, a dins, hi hagi contingut de denúncia. Sinó, de debò que ho trobaria perfecte, molt encertat.
Moltes gràcies, cap molèstia, al contrari!Ganz ha escrit:Bon dia.
Fran-Ikarus, m'has convençut. Jo el mouria cap a la zona pública (em sap greu, però, per les molèsties que pugui causar als administradors). És cert el que dius: de tota manera, la localització de les tres joies ja és de domini públic i els vàndals, a més a més, se les empesquen totes.
L'únic problema que li veig a unir-ho a aquest fil és el títol del mateix. Qui el vegi no es pensarà pas que, a dins, hi hagi contingut de denúncia. Sinó, de debò que ho trobaria perfecte, molt encertat.