Resulta que avui pretenia estrenar, a FMB, un T-FM/FN 70/90 Especial de 1 zona, que vaig comprar a una estació qualsevol de RENFE. Pretenia agafar el metro a Hospital Clínic, entrant per el vestíbul de Comte d'Urgell. Fico la tarjeta a la validadora i em torna la tarjeta amb el missatge de "títol no vàlid". Ho provo a totes les validadores i em diuen el mateix. Espero la agent d'estació (no em fa falta cridar-lo ja que l'ha cridat un altre viatger per un problema amb una màquina autovenda), i un cop ha atès aquest viatger m'atén. Li explico el problema, el prova a la validadora, ens diu el mateix. Primer posa cara de sorpresa per el títol en sí (devia ser el primer que veu), però sabia de la seva existència, i per tant es disposa a fer-me el bescanvi. Després de buscar en la llarguísima llista de títols de transport, trobem el meu, trobem el primer problema: demana la data de caducitat, però el títol no està estrenat, així que l'hem de calcular manualment.

Després que la agent d'estació comprovés que el bescanvi estigués ben fet, la validadora m'el valida correctament. Després del metro he agafat la RENFE i me l'ha acceptat sense problemes i fent el corresponent transbord gratuït.