L'institut Lluch i Rafecas tindrà el primer FP dual en manteniment ferroviari de l'estat
- L’objectiu és formar persones en el camp del manteniment ferroviari i millorar la qualificació professional del sector
http://www.eixdiari.cat/societat/doc/42 ... estat.html
El Departament d'Ensenyament ha signat un conveni amb Renfe-Operadora per impartir el primer cicle formatiu en modalitat dual en l’àmbit del manteniment ferroviari de tot l’estat espanyol. Es tracta del cicle formatiu de grau mitjà de manteniment de material rodant ferroviari que es realitzarà a partir del curs vinent a l’Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas de Vilanova i la Geltrú. L’objectiu és formar persones en el camp professional del manteniment ferroviari i millorar la qualificació professional del sector.
L’acord l’han signat aquest matí la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i el president de l’empresa, Julio Gómez-Pomar, a la seu del Departament d’Ensenyament. La titular d’Ensenyament ha destacat que “és una formació pionera, que tindrà part de la formació en les instal·lacions de l’empresa” i que “és un pas en una àrea que no teníem formalitzada i permetrà tenir millors professionals en aquest camp”. El president de Renfe, per la seva banda, ha subratllat que “és el primer conveni que obre el camí” i que “tant de bo que aquest camí obri la porta a persones que tinguin una alta qualificació i puguin treballar a Renfe o a altres tallers”.
La consellera Rigau ha manifestat que “estem preocupats per l'atur juvenil i el canvi de mentalitat en l’FP”. En aquest sentit, ha afirmat que “estem vivint un canvi a Catalunya per la dignificació de l’FP”. Ha explicat que “divendres passat vam signar un conveni amb Seat i estem treballant per anar afegint sectors a l'oferta formativa i ho podem fer perquè els nostres centres estan disposats a dissenyar nous itineraris formatius”. Rigau ha dit que “hem avançat en la massa de graduació, faltava donar solidesa a la formació de base de l'ESO, fet que permetrà avançar de manera decidida en la postobligatòria”.
El director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, ha explicat durant la signatura del conveni que l’acord conté “tres aspectes innovadors”: que l’ensenyament es durà a terme, a més de a l’institut, als tallers de Renfe a Vilanova; que és una formació de model dual pel qual Renfe es compromet a incorporar a 15 alumnes amb beca de formació; i que és innovador perquè és el “primer conveni en l’àmbit ferroviari”. La resta dels alumnes del grup de manteniment ferroviari seran acollits en altres empreses del sector. Arcarons també ha assenyalat que en breu s’obrirà la inscripció a aquest itinerari.
A través d’aquest conveni Renfe oferirà a l’alumnat cursar el cicle formatiu en modalitat dual a l’empresa mitjançant beques de formació, perquè els alumnes puguin compaginar els estudis amb formació pràctica. L’entitat pública també facilitarà la utilització de part de les seves instal·lacions a Vilanova i la Geltrú per impartir el cicle formatiu. Aquesta cessió inclourà espais, maquinària i equipaments específics, així com personal expert per a suport tècnic i assessorament.
L’acord també preveu el reconeixement acadèmic dels aprenentatges dels treballadors de Renfe-Operadora adquirits a través de l’experiència laboral i de la formació professional contínua rebuda a l’empresa. El Departament d'Ensenyament donarà suport a l’empresa i informarà i assessorarà les persones treballadores per orientar-les en aquest procediment. A més, el Departament facilitarà als treballadors l’accés als cicles formatius mitjançant la matriculació sencera, per mòduls o unitats formatives, perquè puguin obtenir la titulació o certificació corresponent.
L’alumnat que finalitzi la formació d'aquest itinerari formatiu obtindrà, a banda del títol de títol de tècnic en manteniment de material rodant ferroviari, un diploma del projecte formatiu desenvolupat. El conveni també inclou la possibilitat d’adequar periòdicament el contingut curricular del cicle formatiu a les necessitats de les operadores del sector.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:28
Vilanova tindrà el primer FP dual en manteniment ferroviari
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Vilanova tindrà el primer FP dual en manteniment ferroviari
Entrada Autor: canalcole » Dilluns 22/07/2013 14:45
-
- N8
- Entrades: 1151
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Entrada Autor: gatvell » Dilluns 22/07/2013 15:14
Em sembla una idea fantàstica.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Torna a “Ferrocarril en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos