Saturació als túnels de rodalia de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Saturació als túnels de rodalia de Barcelona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 17/09/2013 3:15

Fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8617
Toni ha escrit:1) El 437.001 diu que el que cal és el ERTMS, solució miraculosa que tot ho arreglarà i que a més té l´avantatge que és l´Estat qui ho ha de pagar (si ho hagués de pagar la Generalitat segurament més d´un polític ho trobaria menys urgent en base a criteris tant ferms com els que tenen ara per defensar el contrari).
:| :roll:
Lamentablement, tots els experts coincideixen que el ERTMS donarà molt poquetes solucions a les rodalies i que parlant de capacitat, cal esperar una millora molt minsa (cabran molt poquets trens més que ara si és que no es queda igual).
Només cal mirar-se els horaris entre L´Hospitalet i Arc de Triomf per entendre que hi ha capacitat no utilitzada en aquest tram.
I si dic aquest tram, dic tota la resta de la xarxa de les línies que passen per Arc de Triomf.

Evidentment, el túnel de Passeig de Gràcia és una historia totalment diferent i amb una solució diferent, i molt més complexa.
Per tant, si no es volguéssin decepcions caldria explicar que no és el ERTMS la solució que estem buscant, encara que penso que als polítics que tant fermement ho defensen els dóna igual, ves a saber si quan es faci ells estaran i en tot cas si quan funcioni el ERTMS no és miraculós, la culpa sempre serà de l´Estat que no sap fer-ho i podrem tornar amb els agravis i els traspassos.
Si l´ERTMS no és (part de) la solució, en tens alguna altra tu?



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 18/09/2013 23:37

437.001 ha escrit:
Toni ha escrit:1) El 437.001 diu que el que cal és el ERTMS, solució miraculosa que tot ho arreglarà i que a més té l´avantatge que és l´Estat qui ho ha de pagar (si ho hagués de pagar la Generalitat segurament més d´un polític ho trobaria menys urgent en base a criteris tant ferms com els que tenen ara per defensar el contrari).
:| :roll:
Lamentablement, tots els experts coincideixen que el ERTMS donarà molt poquetes solucions a les rodalies i que parlant de capacitat, cal esperar una millora molt minsa (cabran molt poquets trens més que ara si és que no es queda igual).
Només cal mirar-se els horaris entre L´Hospitalet i Arc de Triomf per entendre que hi ha capacitat no utilitzada en aquest tram.
I si dic aquest tram, dic tota la resta de la xarxa de les línies que passen per Arc de Triomf.

Evidentment, el túnel de Passeig de Gràcia és una historia totalment diferent i amb una solució diferent, i molt més complexa.
Per tant, si no es volguéssin decepcions caldria explicar que no és el ERTMS la solució que estem buscant, encara que penso que als polítics que tant fermement ho defensen els dóna igual, ves a saber si quan es faci ells estaran i en tot cas si quan funcioni el ERTMS no és miraculós, la culpa sempre serà de l´Estat que no sap fer-ho i podrem tornar amb els agravis i els traspassos.
Si l´ERTMS no és (part de) la solució, en tens alguna altra tu?
Lamento indicar-te que tens una mala informació. Precissament el túnel més col.lapsat és el de Plaça de Catalunya, més que el de Passeig de Gràcia. Em sembla ben curiós que trobis tants espais entre trens a Plaça de Catalunya, on circulen una quantitat infernal de trens. No, no crec que quedi espai en hora punta ni per un tren més (si fos possible ja estaria ficat) i en qualsevol cas és evident que quan portes un tren darrera de l´altre, el més mínim incident afectarà a tota la cua de trens amb el que estàs demanant funcionar al límit i assumint per tant un pitjor servei. En hora punta, hi circulen pràcticament 20 trens a l´hora així que fent una senzilla divisió surt un tren cada 3 minuts, temps que serveix per frenar, baixar i pujar viatgers i accelerar. Amb una senyora que li costi pujar més del comte i tres turistes amb maletes, ja trigues més de tres minuts, és simple física. Podem posar ERTMS, XKJ, senyals de fum o el que volguem, els trens triguen el que triguen en frenar i accelerar i 200 ó 300 viatgers triguen el que triguen en pujar. No ens creiem tot el que es diu.

Ahhh, i em reafirmo, malgrat totes les cares, en que el polític de torn que tant demana ERTMS no té ni idea de què aconseguirà amb això, si és que s´aconsegueix alguna cosa. Solucions, tal i com està tot avui, cap, un altre túnel. Si fiquem trens de joguina com els de FGC que s´evaquen molt ràpidament i son molt curtets, potser sí que entraria algun més, si son trens de grans, no és físicament possible.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/09/2013 3:31

Toni ha escrit:Lamento indicar-te que tens una mala informació.
Tu creus? :twisted:
Precissament el túnel més col.lapsat és el de Plaça de Catalunya, més que el de Passeig de Gràcia.
Que sigui el més col.lapsat (que no ho està, de col.lapsat, que consti) no vol dir que sigui de solució més difícil que el de Passeig de Gràcia.
El túnel de Plaça Catalunya té una malla horària exclusivament de Rodalies, i els pocs regionals que hi ha són Rodalies perllongats a Lleida, Ripoll o Puigcerdà/Latour, comparativament tant pocs, que no afecten al funcionament de la regularitat del túnel.

El túnel de Passeig de Gràcia té un tràfic molt intens també (tot i que no tant com el de Plaça Catalunya, cert), però degut al cisallament del ramal d´Estació de França i a la varietat de serveis que té, la seva explotació és molt més complicada i més subjecte a variacions d´horari (o sigui, retards).
Em sembla ben curiós que trobis tants espais entre trens a Plaça de Catalunya, on circulen una quantitat infernal de trens.
No tants com pel túnel de Sol a Madrid, on hi ha ERTMS en funcionament, i on hi passen MDs (Albacete, Jaén, etc), tots els Talgos de Múrcia, i els Alvia diametrals (Cádiz-Gijón, Alacant-Santander, Alacant-Coruña...), apart de tots els C4 (Parla-Colmenar Viejo, Parla-Alcobendas) i tots els C3 (Aranjuez-Chamartín, Aranjuez-El Escorial). T´ho miris com t´ho miris, són més trens per hora que al túnel de Plaça Catalunya.
No, no crec que quedi espai en hora punta ni per un tren més (si fos possible ja estaria ficat) i en qualsevol cas és evident que quan portes un tren darrera de l´altre, el més mínim incident afectarà a tota la cua de trens amb el que estàs demanant funcionar al límit i assumint per tant un pitjor servei. En hora punta, hi circulen pràcticament 20 trens a l´hora així que fent una senzilla divisió surt un tren cada 3 minuts, temps que serveix per frenar, baixar i pujar viatgers i accelerar.
On he parlat jo de les hores punta?
De totes maneres, fins i tot a les hores punta hi cap alguna cosa més: només cal que et miris els intervals de pas per Arc de Triomf.
Amb una senyora que li costi pujar més del comte i tres turistes amb maletes, ja trigues més de tres minuts, és simple física. Podem posar ERTMS, XKJ, senyals de fum o el que volguem, els trens triguen el que triguen en frenar i accelerar i 200 ó 300 viatgers triguen el que triguen en pujar. No ens creiem tot el que es diu.
He vist a Madrid trens amb freqüència d´1 minut passant per Cantoblanco, en situació degradada (retards) i sota l´ERTMS.
Ahhh, i em reafirmo, malgrat totes les cares, en que el polític de torn que tant demana ERTMS no té ni idea de què aconseguirà amb això, si és que s´aconsegueix alguna cosa.
Segur? :twisted:
Solucions, tal i com està tot avui, cap, un altre túnel.
Depèn de la inversió que s´hi faci, clar.
Si fiquem trens de joguina com els de FGC que s´evaquen molt ràpidament i son molt curtets, potser sí que entraria algun més, si son trens de grans, no és físicament possible.
:)

Un tren no s´evacua més ràpid per la seva longitud, sinó pel nombre de portes que té.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 19/09/2013 12:22

437.001 ha escrit:Un tren no s´evacua més ràpid per la seva longitud, sinó pel nombre de portes que té.
Y por el desnivel (o no) entre tren y andén.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dijous 19/09/2013 14:40

Una mica per tancar la discusió.

He mirat horaris entre Arc de Triomf y Catalunya fins al migdia, per avui. Aques es l'interval máxim i el temps mig (per ordre) en aquest sentit:

05h01 a 06h00 20min 12min (5 trens)
06h01 a 07h00 13min 6min40s (9 trens)
07h01 a 08h00 8min 4min (15 trens)
08h01 a 09h00 4min 3min (20 trens)
09h01 a 10h00 6min 3min31s (17 trens)
10h01 a 11h00 8min 5min (12 trens)
11h01 a 12h00 9min 4min36s (13 trens)

Entenc que si pensem que passin més trens es a les hores en que els trens van a tope, no en les hores que ja van buits. Doncs sento dir-ho. Es un miracle que aixó funcioni. Amb mitges sostingudes de 5min o menys per tren entre les 07h01 i les 11h00 és un miracle que funcioni tant relativament bé com ho fa. Hem de pensar que en aquest temps el tren ha de parar a l'estació, baixar gent, tornar a pujar i abandonar el seu cantó. Amb puntes horaries que arriben a una mitja de trens cada 3 min.

Potser si que trobes dins aquestes mitges un temps entre tren i tren una mica superior. Però no es pot atapeir més. I, sincerament, un ERTMS no va a fer que una mitja baixi de 3min, perque ja es materialment imposible menys temps. La gent ha de pujar i baixar.

Jo crec que aixó tanca una mica la discusió del que hi ha. Ara, potser, ens hauriem de plantejar les alternatives.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 20/09/2013 2:33

RER A, tram Vincennes-Châtelet-Nanterre Université.

FGC, tram Plaça Catalunya-Gràcia.

Dos exemples de línies amb millors freqüències que Sants-Arc de Triomf, i més ben gestionades (o almenys, això sembla).

Horaris Sol-Atocha de Rodalies, amb intervals de pas de fins a UN MINUT en hora punta (i ERTMS funcionant, a més d´altres trens: MD, LD).

I no diré res més. Si no hi caben més trens, entre Sants i Arc de Triomf, és perquè a algú no li dóna la gana.

I si algú no ho vol entendre, que s´ho faci mirar.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Divendres 20/09/2013 10:20

437.001 ha escrit:RER A, tram Vincennes-Châtelet-Nanterre Université.

FGC, tram Plaça Catalunya-Gràcia.

Dos exemples de línies amb millors freqüències que Sants-Arc de Triomf, i més ben gestionades (o almenys, això sembla).

Horaris Sol-Atocha de Rodalies, amb intervals de pas de fins a UN MINUT en hora punta (i ERTMS funcionant, a més d´altres trens: MD, LD).

I no diré res més. Si no hi caben més trens, entre Sants i Arc de Triomf, és perquè a algú no li dóna la gana.

I si algú no ho vol entendre, que s´ho faci mirar.
Ho sento, no tens raó i les dades, comprobables al link de renfe, que dones no son certes.

Posaré els trens per hora de Sol a Atocha i compara-ho amb els trens per hora de Arc de Triomf - Catalunya. Primera dada Barcelona i Madrid.
Horari BCN MAD
05h01 a 06h00 5 trens 0 trens
06h01 a 07h00 9 trens 8 trens
07h01 a 08h00 15 trens 13 trens
08h01 a 09h00 20 trens 13 trens
09h01 a 10h00 17 trens 12 trens
10h01 a 11h00 12 trens 10 trens
11h01 a 12h00 13 trens 8 trens

Ho sento, no son certes les dades que dones. Passen molts més trens en el tram de Catalunya, que en el de Sol. El temps minim que hi ha entre un tren i el següent es en els dos casos de 3 minuts. Per altre banda hi ha una questió de lógica. Quan temps necessites tú per frenar, que baixi gent, que puigi gent i que torni a marxar el tren. Tres minuts ja em sembla molt agosarat. No només s'ha de poguer fer, sino que s'han de garantir horaris i que no sigui un caos.

A més hi ha el tema que fer aixó en un metro o un tram semblant a un metro es posible. Es pot atapeir més. Peró a Rodalies renfe tens trens venint de moltes direccións i que surten cap a moltes direccions, molt més distants i amb trams de via única. Si que es cert que FGC te més freqüencies, però es una línia més senzilla.

I el que tenim avui en el tram de Catalunya es un horari que no garantitza els horaris i que tendeix al caos en hores punta. I l'unica solució es posar més vies per un lloc o altre, o com a minim fer un anàlisi en profunditat de que es pot fer per augmentar les freqüencies (sobretot per permeabilitzar els encreuaments). Per cert, ni el RER, ni FGC tenen ERTMS.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 20/09/2013 10:55

Afegeixo els RER A entre Vincennes i Nanterre-Préfecture i els RER C entre Invalides i Bibliothèque F. Miterrand. La línia C té quatre ramificacions en cada extrem, es podria dir que es tracta d'una xarxa més complexa que el conjunt de les línies R1-R3-R4.

Horari_________BCN_____MAD_____PAR (A)___PAR (C)
05h01 a 06h00__5 trens___0 trens___5 trens___6 trens
06h01 a 07h00__9 trens___8 trens__12 trens__12 trens
07h01 a 08h00_15 trens__13 trens__24 trens__15 trens
08h01 a 09h00_20 trens__13 trens__30 trens__21 trens
09h01 a 10h00_17 trens__12 trens__19 trens__18 trens
10h01 a 11h00_12 trens__10 trens__18 trens__12 trens
11h01 a 12h00_13 trens___8 trens__18 trens__12 trens



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 20/09/2013 11:45

Tal vez influya que el RER y los FGC del Vallès usan andenes de piso alto y no hay escalón para subir al tren.
Tal vez influya también la aceleración de los trenes. A menos que vayas a reemplazar todas las unidades de cercanías, se quedan con su enorme peso y un vagón motorizado, mientras que en los FGC 3 de 4 vagones tienen motores, y la aceleración es un tanto mayor.
Tal vez influya que RER o FGC usen trenes más cortos, con la distancia entre señales siendo menor, y que eso diera para que los trenes vayan más juntitos el uno del otro. En la Renfe llega a haber trenes de 8 coches, y en un futuro cercano podemos esperar hasta 10 coches.

Piso alto + trenes largos + menos aceleración = más tiempo para cargar y descargar pasaje, más tiempo para llegar desde el anterior semáforo a la estación... veo muy simplista decir "es que en el tunel de Pl. Catalunya da para 10 trens más" porque haya un sistema, de características razonablemente distintas, que sí llega a tantos trenes. Hay algun sistema con características similares, vale si no lo sea la diversidad de circulaciones pero las características técnicas son las que son, que ofrezca más de 20 trenes por hora?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/09/2013 12:19

Els RER poden arribar a tenir la llargada d'un tren de rodalia. Ara no tinc dades a mà, però em baso en observacions fetes in situ.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 21/09/2013 1:48

eolosbcn ha escrit:Una mica per tancar la discusió.

He mirat horaris entre Arc de Triomf y Catalunya fins al migdia, per avui. Aques es l'interval máxim i el temps mig (per ordre) en aquest sentit:

05h01 a 06h00 20min 12min (5 trens)
06h01 a 07h00 13min 6min40s (9 trens)
07h01 a 08h00 8min 4min (15 trens)
08h01 a 09h00 4min 3min (20 trens)
09h01 a 10h00 6min 3min31s (17 trens)
10h01 a 11h00 8min 5min (12 trens)
11h01 a 12h00 9min 4min36s (13 trens)

Entenc que si pensem que passin més trens es a les hores en que els trens van a tope, no en les hores que ja van buits. Doncs sento dir-ho. Es un miracle que aixó funcioni. Amb mitges sostingudes de 5min o menys per tren entre les 07h01 i les 11h00 és un miracle que funcioni tant relativament bé com ho fa. Hem de pensar que en aquest temps el tren ha de parar a l'estació, baixar gent, tornar a pujar i abandonar el seu cantó. Amb puntes horaries que arriben a una mitja de trens cada 3 min.

Potser si que trobes dins aquestes mitges un temps entre tren i tren una mica superior. Però no es pot atapeir més. I, sincerament, un ERTMS no va a fer que una mitja baixi de 3min, perque ja es materialment imposible menys temps. La gent ha de pujar i baixar.

Jo crec que aixó tanca una mica la discusió del que hi ha. Ara, potser, ens hauriem de plantejar les alternatives.
Tot correcte. No puc estar més d´acord. No és ni físicament possible ficar més trens ni tampoc recomable arribar als 20 trens a l´hora. Com tu dius, és un miracle que funcionin tant bé com ho fan. Bé, com no crec en miracles, deu ser perquè hi ha molt bons ferroviaris que ho fan possible.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 21/09/2013 1:55

437.001 ha escrit:RER A, tram Vincennes-Châtelet-Nanterre Université.

FGC, tram Plaça Catalunya-Gràcia.

Dos exemples de línies amb millors freqüències que Sants-Arc de Triomf, i més ben gestionades (o almenys, això sembla).

Horaris Sol-Atocha de Rodalies, amb intervals de pas de fins a UN MINUT en hora punta (i ERTMS funcionant, a més d´altres trens: MD, LD).

I no diré res més. Si no hi caben més trens, entre Sants i Arc de Triomf, és perquè a algú no li dóna la gana.

I si algú no ho vol entendre, que s´ho faci mirar.
No es pot enganyar la gent tant. No és cert que FGC tingui una millor gestió perquè fica 25 trens a l´hora. Els trens de FGC son de joguina, son curtets (circuits de via més curts per tant), son metros (s´evacuen més ràpid), son tots iguals i van tots al mateix lloc (ja sé, hi han tres bifurcacions a tota la xarxa). És boníssim això que tant agrada de les meravelles de FGC (i jo no dic que siguin dolents, son normals). No sé com és que els grans experts aquests que son tant fantàstics no van als tunels d´Adif per arreglar-ho ara que tenen les competències. Jo tinc dos possibles respostes: 1) No es pot arreglar com a mínim tant fàcilment, 2) No volen ni anar perquè així podran seguir criticant i dient això de que falta inversió...



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 21/09/2013 2:09

437.001 ha escrit:
Toni ha escrit:Lamento indicar-te que tens una mala informació.
Tu creus? :twisted:
Segur, ja es veu.
Precissament el túnel més col.lapsat és el de Plaça de Catalunya, més que el de Passeig de Gràcia.
Que sigui el més col.lapsat (que no ho està, de col.lapsat, que consti) no vol dir que sigui de solució més difícil que el de Passeig de Gràcia.
El túnel de Plaça Catalunya té una malla horària exclusivament de Rodalies, i els pocs regionals que hi ha són Rodalies perllongats a Lleida, Ripoll o Puigcerdà/Latour, comparativament tant pocs, que no afecten al funcionament de la regularitat del túnel.
Si amb un tren cada 3 minuts no està col.lapat el túnel de la plaça de Catalunya.... bé... doncs ja no és possible col.lapsar-lo més....
El túnel de Passeig de Gràcia té un tràfic molt intens també (tot i que no tant com el de Plaça Catalunya, cert), però degut al cisallament del ramal d´Estació de França i a la varietat de serveis que té, la seva explotació és molt més complicada i més subjecte a variacions d´horari (o sigui, retards).
Em sembla ben curiós que trobis tants espais entre trens a Plaça de Catalunya, on circulen una quantitat infernal de trens.
No tants com pel túnel de Sol a Madrid, on hi ha ERTMS en funcionament, i on hi passen MDs (Albacete, Jaén, etc), tots els Talgos de Múrcia, i els Alvia diametrals (Cádiz-Gijón, Alacant-Santander, Alacant-Coruña...), apart de tots els C4 (Parla-Colmenar Viejo, Parla-Alcobendas) i tots els C3 (Aranjuez-Chamartín, Aranjuez-El Escorial). T´ho miris com t´ho miris, són més trens per hora que al túnel de Plaça Catalunya.
És ben curiós això del ERTMS. La línia C4 de Madrid és l´única que té ERTMS NIVELL 1 (el nivell 2 no està en servei). Com se sap, el nivell 1 del ERTMS té varis problemes (lluny de ser miraculós té problemes) entre els que està que REDUEIX LA CAPACITAT. Evidentment, si al túnel de Sol hi han molts trens (no m´he entretingut a mirar-ho però segur que no serà més d´un tren cada 3 minuts) NO és pel ERTMS. No enganyem a la gent. Senyors de la Generalitat: quan demanin amb tanta fermesa el ERTMS, abans és recomanable informar-se....
No, no crec que quedi espai en hora punta ni per un tren més (si fos possible ja estaria ficat) i en qualsevol cas és evident que quan portes un tren darrera de l´altre, el més mínim incident afectarà a tota la cua de trens amb el que estàs demanant funcionar al límit i assumint per tant un pitjor servei. En hora punta, hi circulen pràcticament 20 trens a l´hora així que fent una senzilla divisió surt un tren cada 3 minuts, temps que serveix per frenar, baixar i pujar viatgers i accelerar.
On he parlat jo de les hores punta?
De totes maneres, fins i tot a les hores punta hi cap alguna cosa més: només cal que et miris els intervals de pas per Arc de Triomf.
Cada 3 minuts. Infernal.
Amb una senyora que li costi pujar més del comte i tres turistes amb maletes, ja trigues més de tres minuts, és simple física. Podem posar ERTMS, XKJ, senyals de fum o el que volguem, els trens triguen el que triguen en frenar i accelerar i 200 ó 300 viatgers triguen el que triguen en pujar. No ens creiem tot el que es diu.
He vist a Madrid trens amb freqüència d´1 minut passant per Cantoblanco, en situació degradada (retards) i sota l´ERTMS.
Com he dit, fals. El ERTMS nivell 1 REDUEIX la capacitat respecte de la senyalització "convencional".
Ahhh, i em reafirmo, malgrat totes les cares, en que el polític de torn que tant demana ERTMS no té ni idea de què aconseguirà amb això, si és que s´aconsegueix alguna cosa.
Segur? :twisted:
Ho afirmo. El polític de torn no té ni REMOTA idea del que és o el que significa el ERTMS. És un tema complicat i sobre el que només saben en xarxes anàlogues a la de Barcelona a Adif que està provant a Madrid.
Solucions, tal i com està tot avui, cap, un altre túnel.
Depèn de la inversió que s´hi faci, clar.
Si fiquem trens de joguina com els de FGC que s´evaquen molt ràpidament i son molt curtets, potser sí que entraria algun més, si son trens de grans, no és físicament possible.
:)

Un tren no s´evacua més ràpid per la seva longitud, sinó pel nombre de portes que té.
Sento no estar d´acord. Les portes permeten pujar i baixar però en cap cas és el mateix que s´ajuntin 500 persones a l´andana que 50. Evidentment que és un tema important.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 21/09/2013 9:30

No tot s'arregla anant a comparar el veí.

Els MD i els Talgos de Múrcia i Almeria si que van pels túnels, que tenen la parada a Atocha Cercanías.

Els que no van pels tunels i han d'anar pels enllaços són tots els S-130 Alvia Transversals.
I és així degut al cambiador d'eixos d'Atocha, que només és tipus Talgo i està encarat de manera que per entrar a les vies UIC s'ha de fer des de l'entrada a Madrid i no des de la pròpia Atocha Cercanías.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 21/09/2013 20:51

Barcelona necesita el tercer tunel de la Diagonal ya, El Ayuntamiento de Barcelona y la Generalitat tienen que reclamar ADIF el tunel de la Diagonal para así evitar los accidentes.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 21/09/2013 21:58

trensmat ha escrit:Barcelona necesita el tercer tunel de la Diagonal ya, El Ayuntamiento de Barcelona y la Generalitat tienen que reclamar ADIF el tunel de la Diagonal para así evitar los accidentes.
Inasumible, por desgracia, a corto y medio plazo. Sí sería asumible reconvertir el túnel del AVE para ancho ibérico y aprovecharlo para Rodalies, y el AVE que tenga Sants (más adelante La Sagrera) como terminal, y que luego vaya hacia las demás direcciones por el Vallès. A los AVEs no les vendría de los 10 minutos que perderían en uno de los sentidos (hacia Francia si terminan en Sants, hacia Zaragoza si terminan en La Sagrera). No sería muy compleja la obra, y todavía no esta tan avanzada La Sagrera como para que fuera imposible reorientar los trazados para que el nuevo túnel se use para cercanías. Para la R1, por ejemplo. Pero claro, creetelo tu que van a quitarle al flamante AVE su flamante travesía que pasa entre La Pedrera y La Sagrada Familia para las sucias cercanías de los pobres. En cualquier país donde se anteponen los intereses de las masas ni se hubiera tomado en consideración un túnel para el AVE estando las cercanías como estan. Pero aquí vemos como algo totalmente normal que haya dos gobiernos paralelos, uno para el 98% y uno para el 2%, pero con una relación de interés e inversión que más bien tira pal 80-20, a favor del 2%, claro esta. Hace muchísima falta que el AVE pase por el centro de Barcelona, es una molestia increíble que diera la vuelta por afuera para trayectos que igualmente son de larga distancia.
Volviendo a lo que dices, olvídate del tercer tunel en unos 10 o 20 o 30 años, ya nos hemos gastado toda la calderilla en AVEs y Sagreras. Lo patético es que prefieran dar un servicio con carácter "provisional", como si esperasen ese nuevo tunel para dentro de dos días, y no se adapte el servicio a las posibilidades de la infraestructura. Dicho en plata: Menos trenes por los túneles, y aprovechar más EdF.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 21/09/2013 22:37

alf_ ha escrit:
trensmat ha escrit:Barcelona necesita el tercer tunel de la Diagonal ya, El Ayuntamiento de Barcelona y la Generalitat tienen que reclamar ADIF el tunel de la Diagonal para así evitar los accidentes.
Inasumible, por desgracia, a corto y medio plazo. Sí sería asumible reconvertir el túnel del AVE para ancho ibérico y aprovecharlo para Rodalies, y el AVE que tenga Sants (más adelante La Sagrera) como terminal, y que luego vaya hacia las demás direcciones por el Vallès. A los AVEs no les vendría de los 10 minutos que perderían en uno de los sentidos (hacia Francia si terminan en Sants, hacia Zaragoza si terminan en La Sagrera). No sería muy compleja la obra, y todavía no esta tan avanzada La Sagrera como para que fuera imposible reorientar los trazados para que el nuevo túnel se use para cercanías. Para la R1, por ejemplo. Pero claro, creetelo tu que van a quitarle al flamante AVE su flamante travesía que pasa entre La Pedrera y La Sagrada Familia para las sucias cercanías de los pobres. En cualquier país donde se anteponen los intereses de las masas ni se hubiera tomado en consideración un túnel para el AVE estando las cercanías como estan. Pero aquí vemos como algo totalmente normal que haya dos gobiernos paralelos, uno para el 98% y uno para el 2%, pero con una relación de interés e inversión que más bien tira pal 80-20, a favor del 2%, claro esta. Hace muchísima falta que el AVE pase por el centro de Barcelona, es una molestia increíble que diera la vuelta por afuera para trayectos que igualmente son de larga distancia.
Volviendo a lo que dices, olvídate del tercer tunel en unos 10 o 20 o 30 años, ya nos hemos gastado toda la calderilla en AVEs y Sagreras. Lo patético es que prefieran dar un servicio con carácter "provisional", como si esperasen ese nuevo tunel para dentro de dos días, y no se adapte el servicio a las posibilidades de la infraestructura. Dicho en plata: Menos trenes por los túneles, y aprovechar más EdF.
El AVE no puede salir hacia el Vallès des de Sants, ya que no hay ninguna infraestructura de enlace entre las vias de la R8 con ancho UIC y la línea del AVE. Por otro lado, la solución no creo que sea adaptaer el túnel de la calle Mallorca, sino construir otro, ya que, por ejemplo, en el de la calle Mallorca un tren no podria hacer ninguna otra parada que Sants, ya que es contínuo hasta que sale en la Sagrera.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 22/09/2013 1:04

oriolp13 ha escrit:El AVE no puede salir hacia el Vallès des de Sants, ya que no hay ninguna infraestructura de enlace entre las vias de la R8 con ancho UIC y la línea del AVE. Por otro lado, la solución no creo que sea adaptaer el túnel de la calle Mallorca, sino construir otro, ya que, por ejemplo, en el de la calle Mallorca un tren no podria hacer ninguna otra parada que Sants, ya que es contínuo hasta que sale en la Sagrera.
Hubiera sido poca cosa hacer un enlace a la línea Papiol-Mollet para el AVE, igualmente tienen que ser trenes bitensión que vayan a Francia. En el tunel de la calle Mallorca se podría haber hecho un apeadero en Diagonal, enlazando con el intercambiador de Metro y FGC. De hecho, eso constaba en una propuesta de la PTP de usar el tunel de la calle Mallorca para cercanías, y el de Aragó para el AVE.
No te niego que lo mejor es hace el tercer tunel de cercanías, pero no lo vamos a ver hasta dentro de algunas décadas. Lo que me parece ilógico es la operación actual, que parece no tener en cuenta que habrá que tirar de lo que hay durante mucho tiempo, y eso no se puede llevar a cabo en un constante estado de excepción, a la espera de no se que.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/09/2013 1:51

Creo que todos los interesados (me refiero a los políticos locales sobretodo) deberían efectivamente tener claro que si se sigue funcionando con el estado actual de saturación:

1) Los ratios de puntualidad en los túneles siempre serán algo peores que los de otras zonas dado que cualquier alteración (una avería pero también un turista que tarda más de la cuenta en subir) afectará a un número muy grande de trenes, trenes que además no podrán recuperar fácilmente su horario (si el tren tiene margen puede correr algo más y recuperar el tiempo perdido pero si está todo saturado no puede hacerlo porque tiene a otro delante).
2) Difícilmente van a poder ponerse más trenes (ni con ERTMS ni con guardias urbanos en las bifurcaciones) a no ser que se eviten los túneles (enviar los trenes a la EdF es un posibilidad que se apuntaba pero con imaginación seguro que hay más).

Coincido con lo que se apunta como posibilidades de futuro:

1) Hacer un nuevo túnel. Sobre esto se podría hablar muchísimo y tiempo hay de sobra para discutir todas las opciones ya que no se va a hacer en muchísimos años. La Diagonal es efectivamente un corredor "fácil" y mal servido por el transporte público (es casi criminal que no se haya puesto ya el tranvía por la Diagonal). Pero hay más posibilidades, muchas más. Apunto una más: si se prolongara el túnel de FGC desde Plaça Catalunya hasta la EdF (un nuevo trozo de túnel no muy largo), cambiando de ancho la línea de Mataró tendríamos muchísimos problemas resueltos (no hace falta colas de maniobras en FGC, quitamos la R1 del túnel de Adif, salvamos EdF y tenemos un paso más hacia el cambio de ancho). Habría que hacer obras pero serían muchas menos que en el túnel de Diagonal y tendríamos una línea Terrassa/Sabadell - Barcelona - Mataró que sería la estrella del sistema sin lugar a dudas.
2) No meter todos los trenes en los túneles. Mientras no hayan más túneles, sería bueno quitar algún tren de los que pasan ahora por los túneles y desde luego todos los que se quisieran poner de más respecto de lo que hay ahora.
3) Ver si es posible meter algún tren de cercanías por el túnel del AVE. No estoy de acuerdo en que sea positivo cortar el tráfico de AVE´s por el túnel (se proponía dejar Sants y Sagrera conectadas solo por una hipotética vía por el Vallès) ya que esto perjudicaría mucho a ese servicio. Parece técnicamente muy complicado compatibilizar el tráfico de AVE y cercanías (señalización, tensión de catenaria, velocidades de paso...) pero es una opción que merecería ser estudiada.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Diumenge 22/09/2013 17:49

Amb el KAOS que tenim actualment sota el túnels ferroviaris de BCN, crec que ha arribat el moment de replantejar la xarxa ferroviària de rodalies i regionals aprofitant la infrasetructura actual i deixar de somiar amb nous tunels i nous projectes.

També ens hauriem de preguntar; és imprescindible que TOTS els Rodalies i Regionals passin per Sants?

És evident que l'EdF és una gran terminal infrautilitzada que podria ajudar a descongestionar els tunels de Rodalies. Una manera seria unint el túnel de Meridiana i el túnel d'accés a l'EdF, tindria un cost relativament assummible per l'administració i podria funcionar com a 3r túnel de rodalies de BCN, desviant algunes línies i/o serveis que actualment passen per Sants, cap a l'EdF, com per exemple, tots els trens de la R3, R12, i alguns trens de la R4, també ens permetria allargar els serveis de la R7 fins a l'EdF ja que actualment acaben a St. Andreu Arenal. Pels que dubten de la centralitat de l'EdF, cal tenir en compte que totes aquestes línies que serien desviades cap a l'EdF, s'aturen a Sagrera-Meridiana, gran intercanviador amb Metro L1, L5, L9/L10 i algun dia L4.

A l'EdF se li hauria de millorar l'accés a l'estació de Barceloneta de la L4 i mantenir l'origen/final de la R2 sud per tenir una connexió entre Sants i EdF.

D'aquesta manera fins i tot, podrien aumentar la capacitat dels túnels actuals.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”