Alta Velocitat Barcelona-Perpinyà (i més enllà)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
6%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
2
6%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
4
11%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
6%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
9%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
6
17%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
6%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
3
9%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
11%
S) altres opcions (detallar la resposta)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 09/10/2013 8:54

Diari de Girona, 9 d'octubre de 2013 ha escrit: Els TAV Barcelona-París deixaran de fer transbord a Figueres al novembre
La data en què s'havia de posar en marxa s'havia ajornat per problemes en l'homologació dels sistemes de seguretat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 09/10/2013 10:03

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 9 d'octubre de 2013 ha escrit: Els TAV Barcelona-París deixaran de fer transbord a Figueres al novembre
La data en què s'havia de posar en marxa s'havia ajornat per problemes en l'homologació dels sistemes de seguretat
[...]
Els de Diari de Girona no s'han enterat que es a partir del 15 de decembre?
Imatge



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 09/10/2013 10:34

carles10000 ha escrit:Els de Diari de Girona no s'han enterat que es a partir del 15 de decembre?
També diuen que Perpinyà estarà a 2 hores de Barcelona, quan en realitat estarà a només 1 hora i 7 minuts.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 09/10/2013 16:27

Sagrerenc ha escrit:
carles10000 ha escrit:Els de Diari de Girona no s'han enterat que es a partir del 15 de decembre?
També diuen que Perpinyà estarà a 2 hores de Barcelona, quan en realitat estarà a només 1 hora i 7 minuts.
Si tarda menys ara i amb enllaç,sabran on está Perpinya? xD xD xD xD xD xD xD



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 09/10/2013 18:38

Si no saben ni on és Sant Quirze del Vallès, com han de saber on és Perpinyà? :twisted:



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1219
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 09/10/2013 20:34

La alta velocidad conectará Barcelona y París antes de final de año
La capital francesa estará a 6 horas y 15 minutos de trayecto de la catalana una vez se ponga en marcha el sistema
Economía | 09/10/2013 - 20:10h
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... l-ano.html



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 10/10/2013 8:58

Diari de Girona, 10 d'octubre de 2013 ha escrit: Anuncien TAV directes de París a Barcelona des del 15 de desembre
L'operador ferroviari francès els ofereix a la seva pàgina web però no permet reserves ni mostra preus
[...]
Sembla que ens llegeixin :ok

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 10/10/2013 9:01

El Punt Avui, 10 d'octubre de 2013 ha escrit: La nova data del TAV directe a París és el 15 de desembre
La francesa SNCF anuncia dos trens diaris a Barcelona sense transbord
S'escurça el trajecte un quart d'hora
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dijous 10/10/2013 9:27

Aixó trigarà anys a posar-se en marxa. La típica desidia ferroviaria que porta a que el ERTMS es passi anys i anys sense funcionar, que els trens no circulin a 350km/h, que certes subestacions no es posin en marxa, que falla quelcom amb el 490 i es deixen abandonats i ja ningú fa res, ni que sigui decidir desguassar-los...

Ara mateix al web de SNCF: "El trayecto que buscas no está disponible en nuestra página web." SNCF deu estar flipant amb l'incompetencia de la renfe.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 10/10/2013 12:48

eolosbcn ha escrit:Aixó trigarà anys a posar-se en marxa. La típica desidia ferroviaria que porta a que el ERTMS es passi anys i anys sense funcionar, que els trens no circulin a 350km/h, que certes subestacions no es posin en marxa, que falla quelcom amb el 490 i es deixen abandonats i ja ningú fa res, ni que sigui decidir desguassar-los...

Ara mateix al web de SNCF: "El trayecto que buscas no está disponible en nuestra página web." SNCF deu estar flipant amb l'incompetencia de la renfe.
Que Renfe és bastant incompetent pot ser. Ara bé, aquí la culpa no és de Renfe. Estàn havent-hi problemes per a homologar els TGV per a la circulació per a la xarxa d'ADIF.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 10/10/2013 13:33

Segons quines destinacions dintre de França encara no posen preus,encara queden 2 mesos........



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1219
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 14/10/2013 13:56

La Generalitat diu que "no hi ha cap raó objectiva" que impedeixi engegar els TAV directes entre Barcelona i París
El conseller de Territori, Santi Vila, es mostra "perplex" pel mutisme de l'Estat i diu que seria "inaudit" que el servei no es tiri endavant
ACN Girona | Actualitzada el 14/10/2013 13:42
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 99067.html



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 14/10/2013 22:04

jaezcurra ha escrit:La Generalitat diu que "no hi ha cap raó objectiva" que impedeixi engegar els TAV directes entre Barcelona i París
El conseller de Territori, Santi Vila, es mostra "perplex" pel mutisme de l'Estat i diu que seria "inaudit" que el servei no es tiri endavant
ACN Girona | Actualitzada el 14/10/2013 13:42
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 99067.html
Què fort..... bé, si ho diu el Conseller, expert ferroviari i amb moltes competències en la matèria per tal d´opinar d´una forma tant i tant contundent amb tota la informació, serà veritat.... No hi ha cap raó perquè no entri en funcionament el servei internacional.... segurament els problemes d´homologacions no son cap raó, ni els problemes amb el ERTMS, ni tant sols son una raó els conflictes estratègics dels respectius mercats. Ho deu dir des de la grandíssima experiència de la Generalitat en homologacions de trens a l´estranger, en ERTMS o en obertures de mercats ferroviaris, sobretot en aquest darrer aspecte...



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 14/10/2013 22:16

eolosbcn ha escrit:Aixó trigarà anys a posar-se en marxa. La típica desidia ferroviaria que porta a que el ERTMS es passi anys i anys sense funcionar, que els trens no circulin a 350km/h, que certes subestacions no es posin en marxa, que falla quelcom amb el 490 i es deixen abandonats i ja ningú fa res, ni que sigui decidir desguassar-los...

Ara mateix al web de SNCF: "El trayecto que buscas no está disponible en nuestra página web." SNCF deu estar flipant amb l'incompetencia de la renfe.
És francament bonissim que es pensi que la SNCF és millor que la Renfe. Suposo que és degut a la moto aquesta de que la SNCF explotarà la mar de bé les rodalies de Barcelona. Bé, només com a apunt, a França els trens van amb retards importants (com a mínim comparables amb els d´aquí...), és una companyia bastant més ineficient que la Renfe (no sé qui em va dir que encara tenia més de 100.000 treballadors...) i per supostat mil vegades més centralitzada que la Renfe. Aneu comprant motos.... això com es diu... atenció amb demanar perquè qualsevol dia t´ho donen.... i un altre dita.... "otros vendrán que te harán bueno"....

No puc menys que comentar això del ERTMS... desidia ferroviària..... et referiràs al sistema ERTMS del que Espanya és l´Estat capdavanter, no?, el sistema que s´està desenvolupant aquí des de fa anys, no?. Segurament hi ha moltíssimes línies amb ERTMS N2 a 350 km/h, no?, bé, serà que hi ha moltes línies a 250 km/h... amb o sense ERTMS, serà el sistema aquest que és tant senzillet que encara ningú té en la seva totalitat ja que encara no existeixen moltes de les seves aplicacions, no?, aquell sistema que ja està tant desenvolupat en altres llocs on son molt més competents que nosaltres que ja es preveuen tots els detalls com els trens híbrids, no?..... crec que no cal fer més comentaris.... jo diria que cadascú pot pensar el que vulgui però el que pensi hauria d´estar ben fonamentat.... i les fonamentacions basades en les tonteries que posa la premsa o el que diuen els polítics de torn son molt i molt febles i ens poden fer fer el ridícul.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/10/2013 22:40

Toni ha escrit:aquell sistema que ja està tant desenvolupat en altres llocs on son molt més competents que nosaltres que ja es preveuen tots els detalls com els trens híbrids, no?.....
Santiago de Compostel·la, 24 de juliol de 2013. Jo no parlaria tan fort...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 15/10/2013 0:40

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:aquell sistema que ja està tant desenvolupat en altres llocs on son molt més competents que nosaltres que ja es preveuen tots els detalls com els trens híbrids, no?.....
Santiago de Compostel·la, 24 de juliol de 2013. Jo no parlaria tan fort...
A això em referia. Al ERTMS li falten moltes coses per desenvolupar i que no estigui funcionant a no sé on no significa que sigui per la desidia o la incompetència de ningú, significa que encara falten coses per desenvolupar i això succeeix donat que aquí anem per davant de tothom.... digue-m´ho ben clarament, Espanya és capdavanter en ERTMS.... no pasa res, es pot dir i no pasa res.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 15/10/2013 0:51

Toni ha escrit:És francament bonissim que es pensi que la SNCF és millor que la Renfe.
Doncs encara més bo és qui pensi que és a l'inrevés. Posem números sobre la taula:
Toni ha escrit:Bé, només com a apunt, a França els trens van amb retards importants (com a mínim comparables amb els d'aquí...)
Deixaré que em diguis tu el retard dels trens espanyols. Jo et diré el dels trens francesos, els pots trobar tots aquí (http://www.untrainderetard.com/), i et resumeixo les dades del 3r trimestre del 2013:
TGV: 9,23% dels trens, retard mitjà 27 minuts.
IC: 10,73% dels trens, retard mitjà 24 minuts.
TER: 6,59% dels trens, retard mitjà 14 minuts.
Lyria: 25,62% dels trens, retard mitjà 26 minuts.
Si llegim les dades a l'inrevés, et diré que la SNCF fa circular cada dia 6.450 trens puntualment o amb un retard màxim de 4 minuts. Quants la Renfe?

A Espanya segurament hi ha la mateixa transparència però no he estat capaç de trobar una web similar, deixaré que la posis tu...

Per cert, no ets tu qui deia que és normal que la xarxa de Rodalies Renfe a Barcelona tingui més retards que FGC perquè és una xarxa més complexa? Doncs comparar l'alta velocitat espanyola i la francesa és exactament el mateix. A la gare de Lyon hi arriba un TGV cada 4 minuts en hora punta, amb procedències molt variades... al mínim retard trontolla tota la xarxa! De la mateixa manera qualsevol incidència a la saturadíssima línia Marsella-Niça fa trontollar els TGV que pugen cap a París i el nord. La Renfe treu pit de la puntualitat dels trens d'alta velocitat que circulen per la xarxa exclusiva d'alta velocitat, però no diu res de les rodalies...
Toni ha escrit:és una companyia bastant més ineficient que la Renfe (no sé qui em va dir que encara tenia més de 100.000 treballadors...)
Quina desgràcia que encara tingui més de 100.000 treballadors, amb lo eficient que seria si la meitat se n'anessin a l'atur... amb aquesta mentalitat no m'estranya que Espanya sigui campiona del món industrialitzat en taxa d'atur.

Si vols et passo unes xifres, et deixo a tu que me les comentis:
SNCF+RFF = 160.000 empleats, volum de negocis 39.400 M€, 1.100 M viatgers/any, 40.000 M tones-km/any.
Renfe+Adif = 28.000 empleats, volum de negocis 3.850 M€, 464 M viatgers/any, 7.000 M tones-km/any.
Toni ha escrit:i per supostat mil vegades més centralitzada que la Renfe.
A què et refereixes? Si parles de llarga distància, dir-te que la SNCF fa circular més de 200 trens (TGV i IC) transversals cada dia, la Renfe no crec que en faci circular més de 80.
Si parles de regionals, que sàpigues que a França són les regions són les autoritats organitzadores del transport ferroviari de viatgers i els TER són fruit de convenis entre les regions i les SNCF. En canvi, a l'estat espanyol això només és així a Catalunya i de manera molt limitada.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dimarts 15/10/2013 1:15

Toni ha escrit: No puc menys que comentar això del ERTMS... desidia ferroviària..... et referiràs al sistema ERTMS del que Espanya és l´Estat capdavanter, no?, el sistema que s´està desenvolupant aquí des de fa anys, no?. Segurament hi ha moltíssimes línies amb ERTMS N2 a 350 km/h, no?, bé, serà que hi ha moltes línies a 250 km/h... amb o sense ERTMS, serà el sistema aquest que és tant senzillet que encara ningú té en la seva totalitat ja que encara no existeixen moltes de les seves aplicacions, no?, aquell sistema que ja està tant desenvolupat en altres llocs on son molt més competents que nosaltres que ja es preveuen tots els detalls com els trens híbrids, no?..... crec que no cal fer més comentaris.... jo diria que cadascú pot pensar el que vulgui però el que pensi hauria d´estar ben fonamentat.... i les fonamentacions basades en les tonteries que posa la premsa o el que diuen els polítics de torn son molt i molt febles i ens poden fer fer el ridícul.
A hores d'ara el N2 en el Barcelona - Madrid funciona uns mesos si, uns altres no. I no en tots el s103. I fa gairebé 10 anys que hauria de ser operatiu. A la línia d'Albacete a Alacant es va en ASFA a 200km/h per problemes de l'ERTMS. Que portem, sis mesos ja des de l'inauguració de l'Alacant? Per posar dos exemples coneguts e indiscutibles. Totes les LAV han estat disenyades per 350km/h. A cap està autoritzada aquesta velocidad. Només en el Barcelona - Madrid tenim 70km autoritzats a 310km/h que no es fan servir gairebé mai i en les temporades que l'ERTMS-N2 és en marxa.

10 anys d'ERTMS però encara tenim trens amb ERTMS homologats que funcionen en unes línies, peró no en unes altres. Això si, som pioners en un sistema que per no permetre no permet l'interoperabilitat dels trens en les línies d'un mateix pais. I sincerament, no es tracta de comparar amb SNCF i RFF. Jo les nyapes franceses no les conec, pero les espanyoles si.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/10/2013 8:08

Tornem al tema del fil. Per enaltir o despotricar de Renfomentadif, n'hi ha d'altres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/10/2013 9:02

Diari de Girona, 15 d'octubre de 2013 ha escrit: El Govern es mostra ´perplex´ pel silenci de Renfe sobre la línia Barcelona-París
El conseller de Territori, Santi Vila, confia que la connexió directa del TAV es farà en la data prevista
[...]
El Punt Avui, 15 d'octubre de 2013 ha escrit: Vila no veu cap raó per ajornar més els TAV directes fins a París
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”