Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 16/10/2013 3:37

Barreres tarifàries instalades a Europa-Fira L9.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/10/2013 11:16

Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 16/10/2013 22:51

metring ha escrit:Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Han aparegut noves fotos.
De les quals, unes mostren un avenç important a les obres de la transició túnel-viaducte de la L10 entre Zona Franca-Litoral i Motors: ja hi estan instal.lant rails.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/10/2013 22:55

437.001 ha escrit:
metring ha escrit:Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Han aparegut noves fotos.
De les quals, unes mostren un avenç important a les obres de la transició túnel-viaducte de la L10 entre Zona Franca-Litoral i Motors: ja hi estan instal.lant rails.
Bona senyal!

Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 16/10/2013 23:00

metring ha escrit:Bona senyal!
O no. Mentre no hi hagi una data que digui "el dia tal, a l´hora tal, entre les estacions X i Y", res de res.

El cas és que des de l´arribada de CIU, a l´obra de la L9/L10 (i als perllongaments de FGC de Terrassa i de Sabadell) hi ha un secretisme que trobo indecent.

Ningú sap res del què hi passa. Perquè hi ha foraires que són pitjors que la Stasi, que si no... :) :)

Ho entendria si fós per retallada pressupostària en comunicació, però al cap i a la fi, és una cosa que paguem amb els nostres impostos, i que no és gens barata. :(
Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Ves a saber... De moment, la cartelleria posa "L9 El Prat Estació". No sembla que en tinguin massa intenció... :nose



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/10/2013 17:20

I per què no li anomenem de la L9, L19 i de la L10, L20? O L9 sud / L10 sud?



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/10/2013 17:43

metring ha escrit:Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Més ben dit seria la línia II del 1959 i la línia V del 1969. En el cas de la L3 i la L3B era que tenien dos preses de corrent diferent, i s'havia de canviar de tren; només això.

----- END OFF-TOPIC -----

Cada dia tinc més ganes de què s'inauguri aquesta línia, però quin dia serà que la línia es completi del tot? Això és com la línia 2 actual, que un tram es va "quedar latent". També una boníssima notícia és que les obres del tram central despertin de la llarga letargia sota terra.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 17/10/2013 18:40

Renfe445 ha escrit:
metring ha escrit:Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Més ben dit seria la línia II del 1959 i la línia V del 1969. En el cas de la L3 i la L3B era que tenien dos preses de corrent diferent, i s'havia de canviar de tren; només això.

----- END OFF-TOPIC -----

Cada dia tinc més ganes de què s'inauguri aquesta línia, però quin dia serà que la línia es completi del tot? Això és com la línia 2 actual, que un tram es va "quedar latent". També una boníssima notícia és que les obres del tram central despertin de la llarga letargia sota terra.
Ja ens en podem anar oblidant del tram central per un bon temps. Si treuen la tuneladora i arreglen la plaça Lesseps, és que això va per moooolt llaarg!!!!!


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 17/10/2013 20:57

Es curioso que por cuarta vez se repite la historia de los tuneles de Metro a medio hacer, e inaugurados años más tarde. Tuvimos el tunel de Via Layetana, que se inauguró unos diez años despues de construirse. Luego fue la línea de Balmes de los Ferrocarriles Catalanes, que se construyó con la misma calle Balmes en el '29, y se inauguró nada menos que un cuarto de siglo más tarde, en 1954. Luego tuvimos la actual L2 entre Sagrada Familia y Paral·lel, que se foradó a principios de los años 70 y se inauguró en el '95, unos veinte años más tarde.

Ahora, repitiendo el esquema por cuarta vez, hemos dejado los tuneles de la L9 a medio hacer. ¿Hacemos una porra de cuantos años habrá sido entre que se empezaron a hacer los túneles y que se inaugure?



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 19/10/2013 16:08

Obres de l'L9 a Pou Bifurcació

No es treballarà durant els caps de setmana per no provocar molèsties per soroll durant els dies festius
La Generalitat ha decidit implantar una sèrie de mesures per minimitzar les molèsties ocasiones als veïns per les obres de l'L9 del metro a l'alçada de Pou Bifurcació, en el tram Parc Logístic - Zona Universitària. Aquesta mesura s'ha pres d'acord amb Infraestructures.cat, promotora de les obres, després d'analitzar l'impacte acústic dels treballs d'urbanització.
Aquestes mesures consisteixen bàsicament en la reordenació del sistema de desenvolupament de l'obra, que permetrà que no es treballi durant els caps de setmana per no provocar molèsties per soroll durant els dies festius.
Al gener de 2013 la tuneladora d'aquest tram de l'L9 va arribar al Pou Bifurcació i es va desmuntar i extreure per poder construir la llosa intermèdia i els forjats interiors del pou. Actualment s'han de fer els treballs d'urbanització, que passen per demolir els elements de formigó armat existents.
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... rcacio.jsp


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/10/2013 20:50

Del Twitter de TMB:

TMBinfo ‏@TMBinfo 2h

El Punt TMB La Sagrera, tancat per obres a l'estació. També t’atenem a http://ow.ly/pWTzH i a http://ow.ly/pWTzI

Fa molt poc que el van tancar per obres, i ara tornen. Algun tema relacionat amb obres a l'estació de L9-L10? Cert que no hi ha molta transparència, no...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/10/2013 0:23

A veure, amb el tema de la L9/L10, fem una mica de recopilació de l'estat actual de les coses perquè jo ja m'he perdut diverses vegades:
  • Can Zam / Sagrera|Meridiana: en funcionament.
  • Gorg / Sagrera|Meridiana: en funcionament.
  • Sagrera|Meridiana / Collblanc: obres paralitzades sense calendari de reactivació.
  • Collblanc / Aeroport T1: en obres. Inauguració prevista l'any 2016.
  • Collblanc / Zona Franca|ZAL: en obres. Sense calendari d'inauguració.
És així o cal modificar alguna cosa?
Aquí teniu les dades posades sobre una imatge perquè us en feu una idea:
Fitxers adjunts
Linea-9-Metro-BCN.gif
Linea-9-Metro-BCN.gif (45.18 KiB) Visualitzat 7168 cops



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 21/10/2013 0:42

Si el ramal de la Zona Franca és imprescindible per al funcionament del ramal de l'aeroport, previsiblement s'hauria d'inaugurar per les mateixes dates, oi? És en aquest ramal on hi ha les cotxeres i l'estació transformadora.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 21/10/2013 7:10

gatvell ha escrit:Si el ramal de la Zona Franca és imprescindible per al funcionament del ramal de l'aeroport, previsiblement s'hauria d'inaugurar per les mateixes dates, oi? És en aquest ramal on hi ha les cotxeres i l'estació transformadora.
No crec que s´inauguri, simplement es posarà en servei com a ramal tècnic i prou.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/10/2013 10:16

437.001 ha escrit:No crec que s´inauguri, simplement es posarà en servei com a ramal tècnic i prou.
I realment hi ha gaire diferència entre posar-lo en servei real o posar-lo només com a ramal tècnic? Em refereixo al fet que fer passar un tren cada 10 minuts (més que suficient) amb totes les estacions automatitzades no crec que costi gaire més que mantenir-lo en servei només per a qüestions tècniques.
Si, a més, sumem el fet que es podria estalviar reduint la quantitat d'autobusos que serveixen la zona, crec que és mala idea no inaugurar-lo ja que ho tenim pràcticament enllestit.



adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dilluns 21/10/2013 18:56

Doncs hi ha bastanta diferència entre que sigui servei real o tècnic. Els costos d'explotació són molt elevats i no es poden assumir, de moment, no se on ho vaig llegir (crec que ho va comentar un professor meu de la universitat que treballa a l'ajuntament) però són uns quants millions d'euros de més.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 21/10/2013 20:28

Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 21/10/2013 20:30

uriol108 ha escrit:Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Jo pèl que he vist, la via i càtenaria esta feta. Que la subscentral i les coxeres es un altre món ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 21/10/2013 21:05

raulitinbcn ha escrit:
uriol108 ha escrit:Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Jo pèl que he vist, la via i càtenaria esta feta. Que la subscentral i les coxeres es un altre món ...
Les cotxeres estàn construides (almenys l'edifici, i pel que sé per dins també)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 28/10/2013 22:19

http://www.elconfidencial.com/espana/ca ... ona_44722/
La Generalitat resucita la faraónica L-9 del metro de Barcelona
Los Presupuestos de la Generalitat para 2014 serán duros para Cataluña, pero tendrán una perita en dulce: la reactivación de las obras de la L-9 del metro en uno de sus tramos.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”