El taxi és un servei privat d'interès públicfaristol ha escrit:No nego res del que dius...que estic convençut que es cert, pero tu mateix "pintes" un panorama com per sortir corrents...i si li sumes que posiblement tinguis que pagar un pìs on viure....doncs... com es que en el tema d'aconseguir una llicencia la gent s'hi "abraona"?....pagar la llicencia? el cotxe? les despesses obvies? el panorama es que....no se tu mateix....MALLUS ha escrit:A més del BTP, en el cas de l'AMB es demana tenir una credencial de taxista, que no s'obté fins després d'haver passat un examen.Sokjo ha escrit:Quan dius carnet especial et refereixes al btp? o alguna llicencia apart? Perquè com molt be diu un company més amunt, les llicencies se les deixen entre companys, amb una llicencia de taxi treballen dos conductors, si aquest te la formació necessària... no se jo.
Per altra banda, fa temps vaig veure per la televisió que a Londres, per fer-te taxista, has de fer un examen molt rigorós i et calen 2 anys "d'entrenament" conduint pels carrers de la ciutat i sabent buscar la ruta més rapida per arribar al destí.
Per un altre costat, el servei que ofereix aquesta aplicació sí que és competència deslleial però, potser s'hauria d'aprendre del seu funcionament i intentar millorar el sector del taxi i les tarifes.
Una llicència pot ser explotada per un assalariat i un titular, o per dos assalariats, però això no té res a veure amb la capacitació del que condueix, perquè l'examen d'aptitud és el mateix per als dos.
I sí, a Londres per ser taxista "oficial" (o sigui, de London Taxi), cal passar un examen molt rigorós. La llicència no es ven: és de l'Administració sempre. Pagues una petita taxa i la pots explotar fins que et jubiles. Després retorna a l'Administració.
Les tarifes del sector del taxi són molt barates, t'ho puc assegurar. Vaig ser taxista a Barcelona vuit anys (ho vaig deixar per motius de salut. Si no ho arribo a fer..ara mateix no estaria escrivint això)- Et puc dir que la meitat del que factures (que ara mateix no crec que passi de 150 euros al dia, a tot estirar, llevat d'ocasions o jornades especials) se te'n va en despeses (combustible, manteniment, assegurances...). Mirem que un taxi pot treballar cinc dies i n'ha de descansar dos...i veureu quins "grans números" admeten aquestes rebaixes. Però anem a pams:
A) L'assegurança d'un taxi és molt més cara que la de d'un particular perquè el risc d'accident és molt més alt i cal cobrir adequadament els ocupants. Per un cotxe particular jo ara estic pagant 300 euros / any amb un tercer ampliat. Un taxi a Barcelona vindria a pagar uns 1000 euros conduït només pel titular (amb dos conductors la prima es dispara).
B) El manteniment d'un cotxe modern és molt car. Un embragatge, que dura 120.000 kms de mitjana (o sigui, dos anys o menys) val 750 euros. No hi ha gaire descomptes en aques sentit pel fet de ser taxista. I vigila amb les caixes automàtiques..que això no és TMB i no te la canvien cada 4.000 hores de funcionament. Aquí l'has de fer durar...si tens sort...i no et peta com els passava a les del Peugeot 406. Tot això per no parlar dels autònoms, liquidacions de mòduls (IVA-IRPF) etc. Els cotxes híbrids representen un estalvi energètic..però són més cars de compra...i ara mateix només està disponible el Toyota Prius, que és una caixa de mistos si com jo ets una mica més gran de la mitjana.
C) Un cotxe "normalet" val entre 15-000-18000 euros amb IVA (després l'IVA te'l tornen, és cert). Si volem un cotxe una mica millor..ja que ens estem tot el dia a dins, la cosa se'ns en va a 20.000-24000. I ja no parlem de Mercedes (30.000-36.0000). La durada mitjana d'un cotxe és de sis anys...abans que no surti econòmicament ruïnós tenir-lo. Si no treballes, no cobres. Si estàs de baixa, no cobres fins al dia 16. Si tens un cop i és gros, ja has begut oli, perquè de moment no pots treballar...i si no treballes no guanyes. I Hisenda i els altres creditors segueixen cobrant igual.
D) Si el taxi estigués subvencionat per l'Administració, com ho està el bus, el tema seria diferent. Però aquí l'Administració només es dedica a cobrar i a tocar allò que no sona, sense preocupar-se pel sector.
Si el taxi estigues subvencionat per la administracio doncs home...tambe ho podrien estar altres sectors privats...pero el taxi es privat per algunes coses i "public" per altres...evidentment el taxista ho veura d'una forma i l'administracio d'una altre.