Amss, no lo sabia, menos mal que estas tu para explicármelo....Guigui ha escrit:???ivan123456 ha escrit:Hola, que fa el torn 2 de la 20?
Anar darrere el torn 1 i abans del torn 3...
Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
-
- N3
- Entrades: 35
Re: Torn 2 del 20
Tu diràs, si preguntes què fa el torn 2 del 20...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Si és així, aclarit, però sincerament, en un principi no havia entès en absolut la pregunta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Entrades: 35
Si això volia preguntarAdolescent barceloní ha escrit:Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Si, fa el torn segon, per les tardes.ivan123456 ha escrit:Si això volia preguntarAdolescent barceloní ha escrit:Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N3
- Entrades: 35
moltes gràcies per contestarraulitinbcn ha escrit:Si, fa el torn segon, per les tardes.ivan123456 ha escrit:Si això volia preguntarAdolescent barceloní ha escrit:Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
L'Irizar elèctric i2e d'emissió zero ja circula per la línia 20
Barcelona és la primera ciutat a tenir en servei regular amb passatgers un dels autobusos elèctrics experimentals inclosos al projecte europeu ZeEUS, de promoció del transport urbà d'emissió zero.

Oriol Pàmies / 21.08.14 - 11:22h
Aquesta setmana s'ha incorporat al servei de bus de TMB el primer dels dos autobusos elèctrics d'última generació i2e, d'Irizar, que faran proves de llarga durada en el marc del projecte europeu ZeUS de promoció del transport elèctric urbà, finançat per la Unió Europea.
L'i2e és un autobús estàndard, de 12 metres de longitud, fabricat per l'empresa Irizar al País Basc i amb capacitat per a 76 passatgers. Es tracta d'un dels primers autobusos 100% elèctrics de fabricació europea. Està propulsat per un motor de 230 kw alimentat per bateries de sodi-níquel que, junt amb els ultracondensadors, li donen una autonomia d'entre 200 i 250 quilòmetres, segons les condicions d'operació. Les bateries es carreguen durant la nit a la cotxera del Triangle, i a més poden emmagatzemar l'energia recuperada de les frenades durant la circulació.
Avenços en confort i tecnologia
El cotxe, numerat com a 1107 dins la flota de TMB, incorpora totes les prestacions habituals d'accessibilitat i confort, així com algunes innovacions, com ara la ubicació i delimitació dels dos espais per a cadires de rodes, els climatitzadors diferenciats per al passatge i el conductor, i les càmeres de supervisió de maniobra de retrocés i de les portes de sortida.
El vehicle ha estat assignat inicialment a la línia 20 (Estació Marítima - Pl. Congrés) i posteriorment passarà a integrar-se en altres línies, amb la intenció d'alternar recorreguts de característiques diverses —plans, amb pendent i combinats—, per validar-ne la funcionalitat i el confort, així com els consums d'energia.
Proves fins al 2017
Barcelona és la primera de les vuit ciutats europees a iniciar les proves en servei regular dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban bus Systems, o sistemes d'autobusos urbans d'emissions zero) auspiciat per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP). Les proves es faran amb dos autobusos estàndard i2e, el que s'ha estrenat aquesta setmana i un altre d'igual que arribarà a l'octubre, i s'estendran fins a l'abril del 2017.
El projecte ZeEUS, de 42 mesos de durada i finançat per la Unió Europea, inclou proves similars en set ciutats més: Londres, Glasgow, Estocolm, Münster, Bonn (Alemanya), Pilsen (Txèquia) i Càller (Itàlia). A Barcelona, aquestes proves coincidiran amb les de l'autobús elèctric K9 del fabricant xinès BYD, que TMB ha incorporat durant dos anys a la flota en règim d'arrendament amb opció de compra, i que està en circulació amb passatge des del febrer passat.
TMB és actualment un operador de bus de referència en termes ambientals, ja que disposa d'una de les flotes més netes i avançades.


FONT: Hora Punta (TMB)
Barcelona és la primera ciutat a tenir en servei regular amb passatgers un dels autobusos elèctrics experimentals inclosos al projecte europeu ZeEUS, de promoció del transport urbà d'emissió zero.

Oriol Pàmies / 21.08.14 - 11:22h
Aquesta setmana s'ha incorporat al servei de bus de TMB el primer dels dos autobusos elèctrics d'última generació i2e, d'Irizar, que faran proves de llarga durada en el marc del projecte europeu ZeUS de promoció del transport elèctric urbà, finançat per la Unió Europea.
L'i2e és un autobús estàndard, de 12 metres de longitud, fabricat per l'empresa Irizar al País Basc i amb capacitat per a 76 passatgers. Es tracta d'un dels primers autobusos 100% elèctrics de fabricació europea. Està propulsat per un motor de 230 kw alimentat per bateries de sodi-níquel que, junt amb els ultracondensadors, li donen una autonomia d'entre 200 i 250 quilòmetres, segons les condicions d'operació. Les bateries es carreguen durant la nit a la cotxera del Triangle, i a més poden emmagatzemar l'energia recuperada de les frenades durant la circulació.
Avenços en confort i tecnologia
El cotxe, numerat com a 1107 dins la flota de TMB, incorpora totes les prestacions habituals d'accessibilitat i confort, així com algunes innovacions, com ara la ubicació i delimitació dels dos espais per a cadires de rodes, els climatitzadors diferenciats per al passatge i el conductor, i les càmeres de supervisió de maniobra de retrocés i de les portes de sortida.
El vehicle ha estat assignat inicialment a la línia 20 (Estació Marítima - Pl. Congrés) i posteriorment passarà a integrar-se en altres línies, amb la intenció d'alternar recorreguts de característiques diverses —plans, amb pendent i combinats—, per validar-ne la funcionalitat i el confort, així com els consums d'energia.
Proves fins al 2017
Barcelona és la primera de les vuit ciutats europees a iniciar les proves en servei regular dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban bus Systems, o sistemes d'autobusos urbans d'emissions zero) auspiciat per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP). Les proves es faran amb dos autobusos estàndard i2e, el que s'ha estrenat aquesta setmana i un altre d'igual que arribarà a l'octubre, i s'estendran fins a l'abril del 2017.
El projecte ZeEUS, de 42 mesos de durada i finançat per la Unió Europea, inclou proves similars en set ciutats més: Londres, Glasgow, Estocolm, Münster, Bonn (Alemanya), Pilsen (Txèquia) i Càller (Itàlia). A Barcelona, aquestes proves coincidiran amb les de l'autobús elèctric K9 del fabricant xinès BYD, que TMB ha incorporat durant dos anys a la flota en règim d'arrendament amb opció de compra, i que està en circulació amb passatge des del febrer passat.
TMB és actualment un operador de bus de referència en termes ambientals, ja que disposa d'una de les flotes més netes i avançades.




FONT: Hora Punta (TMB)
Salvem l'Estació de França!
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
fa una estona he agafat el meu primer bus elèctric (suposo que era l'altre que no és el del post d'aquí sobre), era un 45, la sensació que m'ha donat és que era molt petit per dins, la porta posterior no té gaire sentit que sigui doble de fet, tenint en compte que l'espai a dins del vehicle és de l'amplada de mitja porta!
Una mica més sorollós del que m'esperava (recordava una mica a un auto de xoc
), m'ha agradat la seva acceleració i sobretot la suavitat de la mateixa....tot plegat (excepte la manca d'espai interior) recordava molt als trolebusos que he fet servir en altres ciutats....fet que fa pensar una mica 
Una mica més sorollós del que m'esperava (recordava una mica a un auto de xoc


ES PELIGROSO ASOMARSE
- res_publica
- N6
- Entrades: 253
- Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Aprovechen la oferta señores y señoras, hoy el 3900 y el 3901 en la H12 

Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Aquests ja circulen amb normalitat. En canvi, el 3902 segueix desaparegut... Crec recordar que un dia vaig sentir que havia patit una averia molt greu, i costava molta pasta arreglar-lo. No sé si algú ho pot confirmar.res_publica ha escrit:Aprovechen la oferta señores y señoras, hoy el 3900 y el 3901 en la H12
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
El 1108 avui al Pg. de Lluis Companys en una fira de consum energètic òptim.
- Fitxers adjunts
-
- D 1108.3.JPG (160.84 KiB) Visualitzat 8591 cops
-
- D 1108.2.JPG (155.04 KiB) Visualitzat 8591 cops
-
- D 1108.1.JPG (170.52 KiB) Visualitzat 8591 cops
-
- N5
- Entrades: 112
Bona nit, voldria saber si han reformat més cotxes de la sèrie 1300 a híbrids, avui he vist el 1367 a la 109 i es híbrid, que jo sàpiga només es van reformar 10 cotxes a híbrid, si no recordo malament del 1355 al 1365
Són 13, del 1355 al 1367.victorromo99 ha escrit:Bona nit, voldria saber si han reformat més cotxes de la sèrie 1300 a híbrids, avui he vist el 1367 a la 109 i es híbrid, que jo sàpiga només es van reformar 10 cotxes a híbrid, si no recordo malament del 1355 al 1365
-
- N5
- Entrades: 112
A l'article que va publicar TMB posa que són 10, per aixo m'ha extranyat.
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -deu-clons
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -deu-clons
Es va ampliar posteriorment.victorromo99 ha escrit:A l'article que va publicar TMB posa que són 10, per aixo m'ha extranyat.
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -deu-clons
http://horapunta.tmb.cat/seccio/reporta ... ica-al-bus
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/02/ ... c-carrega/
TMB incorporarà dos busos elèctrics amb càrrega de bateries al carrer
El director general de TMB, Jaume Tintoré, ha dit a l'entrevista del 'BTV notícies matí' que la companyia té previst incorporar dos autobusos elèctrics que es podran carregar directament al carrer. Són vehicles articulats de 18 metres de longitud que incorporen un aparell al sostre en què es carregaran les bateries a la darrera parada del trajecte. La instal·lació de càrrega s'habilitarà a les Glòries.
El director general de TMB ha assegurat que l’aposta de l’empresa són els “vehicles nets”. Actualment la flota de TMB té tres vehicles 100% elèctrics que funcionen “molt bé” com una prova pilot. Tintoré ha afirmat que hi haurà més busos elèctrics i que incorporen la novetat que es podran carregar directament al carrer i no a les cotxeres, com es fa ara. Els busos arribaran a la darrera parada de la línia i amb el pantògraf que tenen al sostre es connectaran a una perxa que surt de l’estació i en només cinc minuts podran omplir les bateries al 70% de capacitat. Endesa farà la instal·lació del carregador elèctric a la zona de la plaça de les Glòries. No se sap quines línies cobriran aquests autobusos, però no faran trajectes gaire llargs, com els de la xarxa ortogonal.
“Pensem que el carril bus ha de ser pel carril bus”
Tintoré s’ha mostrat contrari a les peticions del Grup Municipal del PP de deixar circular les motos pel carril bus. “Com més segregat sigui el pas del transport públic de superfície més bon servei donarem i amb menys cost”, ha afirmat. Segons ell s’han de “buscar fórmules perquè puguin conviure els diferents vehicles”, però en tot cas “el carril bus ha de ser per al carril bus”.
TMB incorporarà dos busos elèctrics amb càrrega de bateries al carrer
El director general de TMB, Jaume Tintoré, ha dit a l'entrevista del 'BTV notícies matí' que la companyia té previst incorporar dos autobusos elèctrics que es podran carregar directament al carrer. Són vehicles articulats de 18 metres de longitud que incorporen un aparell al sostre en què es carregaran les bateries a la darrera parada del trajecte. La instal·lació de càrrega s'habilitarà a les Glòries.
El director general de TMB ha assegurat que l’aposta de l’empresa són els “vehicles nets”. Actualment la flota de TMB té tres vehicles 100% elèctrics que funcionen “molt bé” com una prova pilot. Tintoré ha afirmat que hi haurà més busos elèctrics i que incorporen la novetat que es podran carregar directament al carrer i no a les cotxeres, com es fa ara. Els busos arribaran a la darrera parada de la línia i amb el pantògraf que tenen al sostre es connectaran a una perxa que surt de l’estació i en només cinc minuts podran omplir les bateries al 70% de capacitat. Endesa farà la instal·lació del carregador elèctric a la zona de la plaça de les Glòries. No se sap quines línies cobriran aquests autobusos, però no faran trajectes gaire llargs, com els de la xarxa ortogonal.
“Pensem que el carril bus ha de ser pel carril bus”
Tintoré s’ha mostrat contrari a les peticions del Grup Municipal del PP de deixar circular les motos pel carril bus. “Com més segregat sigui el pas del transport públic de superfície més bon servei donarem i amb menys cost”, ha afirmat. Segons ell s’han de “buscar fórmules perquè puguin conviure els diferents vehicles”, però en tot cas “el carril bus ha de ser per al carril bus”.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Potser seran Solaris Urbino 18 amb pantògraf, segons m'han dit...
La pregunta que jo em faig és... Quina línia que no és NXB amb inici/final a Glòries podria portar aquests articulats elèctrics? Pensen tornar al passat i retallar el 7? Perquè sinó no ho entenc...
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.