Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
64
18%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
6
2%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Molt bé, TMB!

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 16/01/2014 17:13

Es nota que és una altra cosa, què bé! Es nota que quan una cosa la volem millorar i s'esforcen, el resultat és molt positiu.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 07/02/2014 11:34

Execució de les obres del projecte constructiu d'actuacions de millora de l'accessibilitat de l'estació de Poble Sec de l'L3 de l'FMB. Clau: TM-09364

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1065740

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/07/2014 13:18

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 5&idioma=0

Territori i Sostenibilitat inicia les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació de l'L3 de Poble Sec

Els treballs consistiran en la instal·lació de nous ascensors per a comunicar les andanes, el vestíbul i el carrer

L’actuació comportarà una inversió de 2 MEUR i tindrà un termini d’execució de 8 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat, amb les primeres tasques d’implantació de l’obra, els treballs d’adaptació a persones amb la mobilitat reduïda de l’estació de l’L3 de Poble Sec, ubicada a l’avinguda del Paral·lel de Barcelona. Les obres tenen un pressupost de 2 MEUR i un termini de 8 mesos.

Aquesta actuació es concentra al vestíbul costat carrer Manso de l’estació i inclou la instal·lació de tres ascensors per a comunicar els diversos nivells de l’estació; un per a comunicar el carrer –en concret, al costat muntanya­– amb el vestíbul i dos per a connectar el vestíbul amb cadascuna de les andanes. Així mateix, es reordenarà l’espai del vestíbul per a formar unes rampes que permetran superar el desnivell entre les barreres de validació i els ascensors. D’aquesta manera, l’actuació comportarà una completa reorganització dels espais del vestíbul afectat per les obres. L’execució dels treballs no afectarà el servei de metro a l’estació.

120 estacions adaptades

En total, 120 estacions de 139 del global de la xarxa de Metro, són ja accessibles a persones amb mobilitat reduïda, la qual cosa suposa el 86%. Les últimes estacions que han quedat adaptades són la de Passeig de Gràcia, de l’L3, i la de Virrei Amat, de l’L5 i Llacuna, de l’L4. Actualment, estan en execució les obres corresponents a l’adaptació de l’estació de l’L1 de Rambla Just Oliveres, a l’Hospitalet de Llobregat. L’adaptació de les estacions restants es troba en fase de projecte.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 02/10/2014 15:04

Execució de les obres FASE A. Millora de l'accessibilitat del projecte constructiu "Actuacions de Millora de l'Evacuació i de l'Accessibilitat de l'Estació de Poblenou de la Línia 4 de l'FMB". Clau: TM-11019

I enllaç al projecte:

https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1066555



adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dimarts 02/12/2014 23:56

Voldria fer una recopilació de totes les estacions adaptades del metro i vodria saber si els transbordaments també són posibles per persones amb PMR sense sortir de l'estació. A veure si em podeu ajudar:

METRO L1

-Estacions NO adaptades:
Plaça de Sants + enllaç L5--previsió 2021
Espanya + enllaç L3, FGC--previsió 2020
Urquinaona + enllaç L4--previsió 2021
Clot + enllaç renfe i L2--previsió 2019

-Estacions adaptades però l'enllaç per PMR:
Universitat enllaç L2 RAMPA
Catalunya enllaç L3, FGC, Renfe RAMPA
Arc de Triomf enllaç renfe PLATAFORMA
La Sagrera enllaç L5, L9 Nord-L10 Nord renfePLATAFORMA
Fabra i Puig enllaç renfeRAMPA
Sant Andreu enllaç renfe PLATAFORMA
Fondo enllaç L9 Nord RAMPA

-Estacions adaptades
Hospital de Bellvitge
Bellvitge PLATAFORMA
Av. Carrilet RAMPA
Rbla. Just Oliveras PLATAFORMA
Can Serra RAMPA
Florida RAMPA
Torrassa RAMPA
Santa Eulàlia PLATAFORMA
Mercat Nou PLATAFORMA
Hostafrancs RAMPA
Rocafort RAMPA
Urgell RAMPA
Marina PLATAFORMA
Glòries PLATAFORMA
Navas PLATAFORMA
Torras i Bages RAMPA
Trinitat Vella RAMPA
Baró de Viver RAMPA
Santa Coloma PLATAFORMA


METRO L2

-Estacions adaptades però l'enllaç per PMR:
Universitat enllaç L1
Passeig de Gràcia enllaç renfe, L3 L4
Sagrada Família enllaç L5
Clot enllaç L1 renfe 2019
La Pau enllaç L4
Gorg enllaç L10 Nord
Paral·lel enllaç L3

-Estacions adaptades
Sant Antoni
Tetuan
Monumental
Encants
Bac de Roda
Sant Martí
Verneda
Artigues | Sant Adrià
Sant Roc
Pep Ventura
Badalona Pompeu Fabra

TOTES AMB PLATAFORMA MATEIX NIVELL


METRO L3

-Estacions NO adaptades:

Espanya + enllaç L1, FGC--previsió 2020
Vallcarca --en licitació 2017

-Estacions adaptades però l'enllaç per PMR:
Zona Universitària enllaç L9Sud RAMPA
Sants-Estació enllaç L5 renfe RAMPA
Catalunya enllaç L1 renfe FGCPLATAFORMA
Passeig de Gràcia enllaç L4 L2 renfe RAMPA
Paral·lel enllaç L2 RAMPA
Diagonal enllaç FGC, L5 PLATAFORMA
Vall d'Hebron enllaç L5 RAMPA
Trinitat Nova enllaç L4, L11 PLATAFORMA

-Estacions adaptades
Palau Reial RAMPA
Maria Cristina RAMPA
Les Corts RAMPA
Plaça del Centre RAMPA
Tarragona RAMPA
Poble Sec
Drassanes PLATAFORMA
Liceu PLATAFORMA
Fontana RAMPA
Lesseps RAMPA
Penitents RAMPA
Montbau RAMPA
Mundet MINIRAMPA
Valldaura MINIRAMPA
Canyelles MINIRAMPA
Roquetes PLATAFORMA


METRO L4

-Estacions NO adaptades:
Maragall + enllaç L5--previsió 2019
Verdaguer + enllaç L5--previsió 2019
Urquinaona + enllaç L1--previsió 2020
Ciutadella | Vila Olímpica --previsió 2019

-Estacions adaptades però l'enllaç:
Trinitat Nova enllaç L3, L11 RAMPA
Passeig de Gràcia enllaç L3, renfe L2 RAMPA
La Pau enllaç L2 RAMPA

-Estacions adaptades
Via Júlia RAMPA
Llucmajor RAMPA
Guinardó | Hospital de SantRAMPA
Pau Alfons X RAMPA
Joanic PLATAFORMA
Girona RAMPA
Jaume I PLATAFORMA Licitades
Barceloneta RAMPA
Bogatell RAMPA
Llacuna RAMPA
Poblenou PLATAFORMA
Selva de Mar RAMPA
El Maresme | Fòrum RAMPA
Besòs Mar RAMPA
Besòs RAMPA


METRO L5

-Estacions NO adaptades:

Plaça de Sants +enllaç L1--previsió 2021
Verdaguer+ enllaç L4--previsió 2019
Maragall +enllaç L4--previsió 2019

-Estacions adaptades però l'enllaç:
Collblanc enllaç L9sud
Sants-Estació enllaç L3, estació de sants
Sagrada Família enllaç L2
Diagonal enllaç L3 FGCPLATAFORMA
La Sagrera enllaç L9 Nord-L10 Nord, L1 renfe
Vall d'Hebron enllaç L3PLATAFORMA

-Estacions adaptades
Cornellà Centre RAMPA
Gavarra RAMPA
Sant Ildefons PLATAFORMA
Can Boixeres RAMPA
Can Vidalet PLATAFORMA
Pubilla Cases PLATAFORMA
Badal RAMPA
Entença RAMPA
Hospital Clínic PLATAFORMA
Sagrada Família PLATAFORMA
Sant Pau | Dos de Maig PLATAFORMA
Camp de l'Arpa RAMPA
Congrés RAMPA
Virrei Amat PLATAFORMA
Vilapicina RAMPA
Horta RAMPA
El Carmel PLATAFORMA
El Coll - La Teixonera PLATAFORMA


METRO L6-L7

-Totes adaptades menys:

Estació adaptada però l'enllaç:
Pl. Catalunya enllaç Renfe, L3 L1

METRO L8

Totes adaptades però l'enllaç:
Pl. Espanya enllaç L3, L1

METRO L9-L10
Totes adaptades i amb l'enllaç adaptat:
La Sagrera enllaç L5, L1
Fondo enllaç L1
Gorg enllaç L2

-Totes les estacions a mateix nivell que entrada vagó (plataforma)

METRO L11 tot adaptat amb enllaç.

**Estan incloses a la llista d'adaptades les estacions que actualment estan en obres,

LLEGENDA DE COLORS; verd: estació adaptada a PMR, vermell: enllaç no adaptat, blau: enllaç adaptat, negre no estic segur de l'enllaç
adri l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 13/11/2017 23:49, en total s’ha editat 20 vegades.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimecres 03/12/2014 2:09

adri ha escrit:...
A Fondo L1-L9 està assegurat l'enllaç, de fet, Fondo L1 ja va ser inaugurada adaptada a pmr. A Clot no hi ha enllaç per a pmr ni cap a la L2 ni cap a Rodalies (en canvi ambdues estàn adaptades individualment).

A Gorg L2-L10 hi ha enllaç per a pmr. A Sagrada Família també. A La Pau hi ha enllaç només amb l'andana en servei de la L4, l'andana d'estacionament no te ascensor. A Passeig de Gràcia només hi ha enllaç pmr entre L2 i L4. Universitat també està adaptada per a pmr entre les dues línies.

A Sagrera l'enllaç pmr està disponible entre totes les línies i l'estació de Rodalies. I per últim, a Espanya no hi ha enllaç pmr entre cap línia, tot i que l'estació d'FGC si que està adaptada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/12/2014 9:26

Els enllaços de la L3 que no són possibles per a PMR són Pg. de Gràcia (L2 i L4, sí amb Renfe), Pl. Catalunya (L1 i Renfe, sí amb FGC), Espanya (tots) i Sants Estació (Renfe, sí amb L5). Tanmateix, en aquest últim cas, la distància de la connexió amb l'estació d'Adif és la mateixa per sota terra com per dalt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 03/12/2014 10:44

L'enllaç L3 - FGC a Espanya esta adaptat a PMR nomes per l'andana Hospital de Bellvitges -> Fondo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/12/2014 10:55

Vols dir la L1. La L3, de moment, només té accés a l'andana a través d'escales estàtiques i mecàniques (de pujada).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dimecres 03/12/2014 19:51

Gràcies a tots, només em falta saber l'estació de Universitat, Arc de Triomf i la Pau



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 03/12/2014 20:59

A universitat, l'enllaç és apte per a PMR. Adif Arc de Triomf és accesible per a cadires de rodes, i amb la remodelació suposo que l'estació de metro, també. La Pau L2 està adaptada, però La Pau L4 i l'enllaç, no ho sé.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 03/12/2014 21:15

adri ha escrit:Gràcies a tots, només em falta saber l'estació de Universitat, Arc de Triomf i la Pau
Tal com ha dit en Kane_84, a La Pau l'enllaç L2-L4 està adaptat per l'andana que està en servei. L'andana fora de servei que no s'utilitza no té construït ascensor.


Salutacions,

Oriol

adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dimecres 03/12/2014 22:22

oriolp13 ha escrit:
adri ha escrit:Gràcies a tots, només em falta saber l'estació de Universitat, Arc de Triomf i la Pau
Tal com ha dit en Kane_84, a La Pau l'enllaç L2-L4 està adaptat per l'andana que està en servei. L'andana fora de servei que no s'utilitza no té construït ascensor.
Ostres sento haver preguntat per dos estacions que ja havien comentat, ha estat un lapsus que intentant transpasar en colors la informació se m'ha passat i no ho he tingut en compte.

Com a comentari global, realment hi ha moltes estacions adaptades i hi ha molts enllaços aptes per PMR. M'ha sorprés gratament. És un dels punts forts de Barcelona i que van en la bona direcció. Faltarien millorar enllaços en estacions puntuals però és comprensible per les dificulats i els costos que comportarien. Jo que ara estic vivint a París, noto un gran canvi en el transport públic pel que fa a l'accessibilitat. Hi ha moltes escales, la separació d'andana i vagó a vegades és molt gran. He vist moltes dificultats amb maletes o cotxets amb nens... Ja se que el metro de París és més antic però com a reflexió personal, penso que el metro de Barcelona té unes bones instal·lacions i dona un bon servei dintre del context.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 04/12/2014 15:09

Com ho veieu? l'objectiu seria recuperar l'aspecte original d'una estació o alguna part d'una estació del GMB. De moment ho he enviat a TMB i a la Conselleria de Territori, on més ho puc enviar?

PROPOSTA:
Aprofitant que el Gran Metro fa 90 anys i que s’ha decidit recuperar l’aspecte original de 2 accessos de 1924 a les estacions de Diagonal i Passeig de Gràcia per part la Gerència d’Habitat Urbà, no es podria plantejar recuperar algun element important d’aquelles estacions de la primera línia del Metro de Barcelona? Tenien una arquitectura singular, on destacava la rajola bisellada blanca, tan característica dels metros d’arreu d’Europa, i ja no en queda res. Penso que no seria tan complicat recuperar aquesta rajola en algun o alguns passadissos que encara conserven el recorregut original i perquè no, a la volta de les andanes d’algunes estacions com Fontana o Passeig de Gràcia, on la coberta actual, tapa la rajola històrica que hi ha sota. També es podria plantejar que estacions històriques que tard o d’hora necessitaran una reforma integral, com Passeig de Gràcia, Diagonal o Jaume I, es tingui en compte l’aspecte que tenien el 1924. Crec que seria de justícia, recuperar una petita part d’aquell Gran Metro que van construir els nostres avant-passats.
Moltes gràcies i espero que tinguin en consideració aquesta proposta.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 04/12/2014 15:33

xevi ha escrit:Com ho veieu? l'objectiu seria recuperar l'aspecte original d'una estació o alguna part d'una estació del GMB. De moment ho he enviat a TMB i a la Conselleria de Territori, on més ho puc enviar?

PROPOSTA:
Aprofitant que el Gran Metro fa 90 anys i que s’ha decidit recuperar l’aspecte original de 2 accessos de 1924 a les estacions de Diagonal i Passeig de Gràcia per part la Gerència d’Habitat Urbà, no es podria plantejar recuperar algun element important d’aquelles estacions de la primera línia del Metro de Barcelona? Tenien una arquitectura singular, on destacava la rajola bisellada blanca, tan característica dels metros d’arreu d’Europa, i ja no en queda res. Penso que no seria tan complicat recuperar aquesta rajola en algun o alguns passadissos que encara conserven el recorregut original i perquè no, a la volta de les andanes d’algunes estacions com Fontana o Passeig de Gràcia, on la coberta actual, tapa la rajola històrica que hi ha sota. També es podria plantejar que estacions històriques que tard o d’hora necessitaran una reforma integral, com Passeig de Gràcia, Diagonal o Jaume I, es tingui en compte l’aspecte que tenien el 1924. Crec que seria de justícia, recuperar una petita part d’aquell Gran Metro que van construir els nostres avant-passats.
Moltes gràcies i espero que tinguin en consideració aquesta proposta.
Una proposta molt encerta xevi.

Envia-li també a l'alcalde directament: http://w110.bcn.cat/portal/site/Alcalde ... lang=ca_ES



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dissabte 13/12/2014 20:35

Algú sap que hi fan a l'estació de pl. Catalunya de FGC? Hipermeabilització del sostre, potser? Tinc entès que des de que es va construir l'edifici del Triangle aquella coberta té moltes humitats.



adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dimecres 29/04/2015 19:27

Territori i Sostenibilitat finalitza les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació de l'L3 de Poble Sec

-Els treballs han consistit en la instal·lació de tres nous ascensors per a comunicar les andanes, el vestíbul i el carrer

-L’actuació ha comptat amb una inversió de 2 MEUR


http://territori.gencat.cat/ca/nota-premsa/?id=282002



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 01/05/2015 10:48

Tenemos que felicitarnos de que el metro de Barcelona sea uno de los más avanzados del mundo en lo que a adaptación a PMR se refiere.

Lamentablemente,pienso que la adaptación al 100% de la red va para muy largo.

Una vez entren en servicio las cuatro estaciones actualmente en obras,quedarán pendientes la mayor parte de intercambiadores (Espanya,Urquinaona,Maragall,Verdaguer,Plaça de Sants...),y la inversión necesaria para acometerlos es inasumible en estos momentos de crisis.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 01/05/2015 13:28

Dir-vos que l'ascensor de Collblanc, que servirà tant per L5 com L9 Sud, està pràcticament llest. Queda acabar l'estructura de vidre i posar el rètol típic amb el nom de l'estació. Tota la maquinària ja està instal·lada.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 01/05/2015 21:38

sergi ha escrit:Tenemos que felicitarnos de que el metro de Barcelona sea uno de los más avanzados del mundo en lo que a adaptación a PMR se refiere.

Lamentablemente,pienso que la adaptación al 100% de la red va para muy largo.

Una vez entren en servicio las cuatro estaciones actualmente en obras,quedarán pendientes la mayor parte de intercambiadores (Espanya,Urquinaona,Maragall,Verdaguer,Plaça de Sants...),y la inversión necesaria para acometerlos es inasumible en estos momentos de crisis.
Ya lo dijo el alcalde (https://youtu.be/tvV-F6NB724?t=5m).
Curiosidad, las estaciones principales y muy turísticas no estan adaptadas


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”