Escurçament de l'Estrella Costa Brava

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Re: Escurçament de l'Estrella Costa Brava

Entrada Autor: sequera » Dimecres 08/04/2015 9:13

preus del primer i ultim AVE del dia

32 euros.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 08/04/2015 12:02

Fran-Ikarus ha escrit:Què va ser al 1984?
Deu referir-se a l'any que van començar a circular els Estrella.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 08/04/2015 13:04

El 1984 es va convertir en Estrella, però el servei nocturn sí va començar el 1964.

D'altra banda van existir altres serveis nocturns que si feien només Barcelona-Madrid, recordo el Trenhotel i l'Estrella "Ciudad Condal", a l'última època via Manresa.



Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dimecres 08/04/2015 13:24

Recordo el trenhotel París Austerlitz-EdF. El qual també va caure sota l'AVE, no sent un substitut totalment adequat ja que per anar en tren cal estar tot el dia viatjant i no s'arriba de bon matí.

Vaig veure l'estrella l'últim 30 a un parell de km de St Vicenç. Una branca de uns 5 cotxes, amb il·luminació i silueta heterogènia. El setembre (pels volts del 25) unes amigues hi van viatjar i em van dir que en aquestes alçades del viatge van haver de parar i es va sentir olor a cremat, amb els interventors corrent amunt i avall; interessant anècdota què no sé si tindrà a veure amb la seva sortida de servei. Potser la branca es va danyar i ja no pensen donar-li més manteniment.

No sé què els queda en material rodant estàndard. A Can Tunis tenen algunes branques de Trenhotel que pel que veig no es mouen per a res. Es podria escurçar alguna i que fes un servei nocturn.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 09/04/2015 16:28

Más allá de nostalgias, lo cierto es que hoy en día la gente de poco presupuesto tiene una opción más barata que el Estrella (que salía si no voy errado por unos 45€), que es coger el AVE por la mañana por 32 euros. Creo que es mejor oferta comercial la actual que la del Estrella.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 09/04/2015 18:12

Prest ha escrit:No sé què els queda en material rodant estàndard. A Can Tunis tenen algunes branques de Trenhotel que pel que veig no es mouen per a res. Es podria escurçar alguna i que fes un servei nocturn.
Si que es mouen. Son les rames Talgo 7 del TH BCN Galicia. 4 titulars (2 Vigo 2 A Coruña) i 1 reserva.
Les que no se on dormen (Can Tunis o Sant Andreu) son les 2 rames de superreclinables que fan Euromed i la Train & Breakfast (7C5)

De cotxes convencionals (serie 2000 "Arco") només queda:

- Intercity Galicia - Pais Vasc
- Intercity València - Albacete - ¿Madrid?



nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dijous 09/04/2015 20:19

Ayerbe-Zuera ha escrit:Más allá de nostalgias, lo cierto es que hoy en día la gente de poco presupuesto tiene una opción más barata que el Estrella (que salía si no voy errado por unos 45€), que es coger el AVE por la mañana por 32 euros. Creo que es mejor oferta comercial la actual que la del Estrella.
Espera. recapitulemos, el Costa Brava se cierra porque no es "rentable", indudablemente, el Costa Brava es mucho mas barato de explotar que el AVE, el cual aun está amortizando una infraestructura muy cara, entonces, si el AVE vale 32€ me da mi en la nariz que no salen las cuentas. Si lo han quitado, es por un tema de política comercial y ya veremos cuanto duran esas tarifas promocionales, ya que el que sale ganando en todo esto es ALSA con sus autobuses nocturnos, no los AVE.


Hasta siempre serie 1000

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 09/04/2015 20:56

nestor ha escrit:
Ayerbe-Zuera ha escrit:Más allá de nostalgias, lo cierto es que hoy en día la gente de poco presupuesto tiene una opción más barata que el Estrella (que salía si no voy errado por unos 45€), que es coger el AVE por la mañana por 32 euros. Creo que es mejor oferta comercial la actual que la del Estrella.
Espera. recapitulemos, el Costa Brava se cierra porque no es "rentable", indudablemente, el Costa Brava es mucho mas barato de explotar que el AVE, el cual aun está amortizando una infraestructura muy cara, entonces, si el AVE vale 32€ me da mi en la nariz que no salen las cuentas. Si lo han quitado, es por un tema de política comercial y ya veremos cuanto duran esas tarifas promocionales, ya que el que sale ganando en todo esto es ALSA con sus autobuses nocturnos, no los AVE.
Pienso igual el que gana es ALSA que es la opcion mas barata.
Las plazas promocionales del AVE son eso Promocionales ya veremos cuanto duran.
Me gusta recordar que Renfe compro los S112 diciendo que con mayor capacidad menor coste de explotacion y menor coste para el Viajero a la practica los Billetes a precio Normal AVE (Sin descuentos ni Promociones) tienen un precio cerrado dependiendo de los km que van desde los 0,17 a los 0,19 centimos de Euro el KM dependiendo la linea y por lo tanto es igual de caro viajar en S103, S100 o S112.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 09/04/2015 21:58

Ayerbe-Zuera ha escrit:Más allá de nostalgias, lo cierto es que hoy en día la gente de poco presupuesto tiene una opción más barata que el Estrella (que salía si no voy errado por unos 45€), que es coger el AVE por la mañana por 32 euros. Creo que es mejor oferta comercial la actual que la del Estrella.
Als 32 euros hi has d'afegir la nit d'hotel... que no pots aprofitar bé ja que t'has de llevar a les 5 del matí. A més, l'arribada a Barcelona és a les 8h40, massa tard per entrar a la feina a les 9 a no ser que treballis al costat de Sants.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 09/04/2015 22:32

A veure, si haig d'anar a passar el dia a Madrid, em llevo d'hora, prenc el primer tren AVE (05h50) i arribo a la Madrid a las 08h20 (no a les 08h40), amb temps de sobres per a qualsevulla gestió. Faig el que hagi de fer, i si haig de passar el dia senzer torno amb el darrer AVE (21h25) i arribo a Barcelona a les 23h55. No dormo a cap hotel, sino a casa meva, totes dues nits. A més, m'estalvio la diferència entre 64€ i 90€, és a dir, 26 euros, que em donen per a un menú bastant complet. I l'operació complerta m'ha pres un dia, i no un dia i dues nits.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 09/04/2015 23:04

Ayerbe-Zuera ha escrit:A veure, si haig d'anar a passar el dia a Madrid, em llevo d'hora, prenc el primer tren AVE (05h50) i arribo a la Madrid a las 08h20 (no a les 08h40), amb temps de sobres per a qualsevulla gestió. Faig el que hagi de fer, i si haig de passar el dia senzer torno amb el darrer AVE (21h25) i arribo a Barcelona a les 23h55. No dormo a cap hotel, sino a casa meva, totes dues nits. A més, m'estalvio la diferència entre 64€ i 90€, és a dir, 26 euros, que em donen per a un menú bastant complet. I l'operació complerta m'ha pres un dia, i no un dia i dues nits.
Fa més d'un any vaig anar a Madrid a veure un partit de futbol i vaig tornar a Barcelona amb l'Estrella que sortia a les 22h30, avui amb l'últim AVE no hauria estat possible i hauria hagut de fer nit i matinar ben d'hora per agafar el primer AVE, en comptes de llevar-me relaxat veient la sortida del sol des del mar entre els túnels del Garraf. I les 8h40 és l'hora d'arribada a Barcelona, com he dit.

Jo viatjo sovint entre París i Barcelona i trobo a faltar molt el Trenhotel, amb el TGV hi vaig a gust però he de sortir massa aviat a la tarda, i si hi vaig amb avió m'he de llevar el dilluns a quarts de 5 del matí... L'opció més ràpida no sempre és la més còmoda, però això va per gustos.

El dia que vaig agafar l'Estrella anava amb les lliteres pràcticament plenes i els seients al 80%, si diuen que aquest tren no era rentable no ho entenc.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 09/04/2015 23:12

Sagrerenc ha escrit:I les 8h40 és l'hora d'arribada a Barcelona, com he dit.
Tens tota la raó.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 09/04/2015 23:34

Creo que es una discusión bastante esteril, los trenes nocturnos en trayectos entre 8 y 10 horas ofrecen unas características atractivas a su manera (salir muy tarde/llegar muy pronto), que el AVE prácticamente no puede superar. Por eso el Estrella iba lleno. Y es que no han alegado que no sea rentable o que esté infrautilizado. Simplemente han rebatido el argumento del precio mediante esto de las ofertas para decir que ya no hace falta.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 10/04/2015 0:10

Ayerbe-Zuera ha escrit:A veure, si haig d'anar a passar el dia a Madrid, em llevo d'hora, prenc el primer tren AVE (05h50) i arribo a la Madrid a las 08h20 (no a les 08h40), amb temps de sobres per a qualsevulla gestió. Faig el que hagi de fer, i si haig de passar el dia senzer torno amb el darrer AVE (21h25) i arribo a Barcelona a les 23h55. No dormo a cap hotel, sino a casa meva, totes dues nits. A més, m'estalvio la diferència entre 64€ i 90€, és a dir, 26 euros, que em donen per a un menú bastant complet. I l'operació complerta m'ha pres un dia, i no un dia i dues nits.
Si serà el mateix... a part de fer la gran matinada, jo per exemple que vinc de Granollers agafar l'AVE que dius és gairebé impossible ja que el primer rodalies arriba a Sants a les 05:32 (per la R2, per la R3 el primer és a les 05:52), un enllaç de 18 minuts tenint present la nul·la fiabilitat de Rodalies fa que ni el consideri. A part, per exemple l'Estrella permetia fer transbord amb el Talgo 276 cap a Almería, amb sortida a les 8 de Chamartín (08:19 a Atocha Cercanías). Amb l'AVE ja no serà possible, per tant ara només a viatjar tot el dia, amb dos Talgo i fent el transbord a Linares... o amb el Trenhotel de Granada i transbord a Granada, fins que a RENFE se li passi per el cap suprimir el Trenhotel Barcelona-Granada.

Què vol que li digui, però sóc usuari mig habitual de trens nocturns i per molta alta velocitat que hi hagi el servei d'un tren nocturn és pràcticament insuperable. Prefereixo dormir 8 hores en una llitera i no dues o tres hores (amb sort) al llit de casa meva i anar mig adormit per agafar un tren a les cinc o sis del matí, i arribar a la tornada per la nit més enllà de mitjanit i mort de son.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 10/04/2015 0:30

Exacto, ¿de que sirve dormir en casa si me tengo que levantar a las 4 o antes? ¿Y de que sirve volver a casa a dormir, si llego a medianoche y estoy en casa a la una, o las dos si vivo fuera de la ciudad? Es absurdo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 10/04/2015 8:29

Costa Brava o cómo Renfe mata a los trenes útiles

El 7 de abril de 2015 quedará como una fecha histórica en el ferrocarril español. Sin previo aviso oficial y sin motivo aparente, Renfe ha suprimido la circulación del último tren nocturno que unía Madrid y Barcelona así como el último servicio Estrella que quedaba en España. Y lo ha vuelto a hacer con nocturnidad y alevosía en su línea de eliminar los servicios ferroviarios convencionales; aquellos que son socialmente rentables.

Estrella Costa Brava, lleno hasta el último día

A las 7:05 entró en Sants el último Estrella 370 Madrid-Barcelona y 16 minutos más tarde hacía lo propio el 373 en Chamartín. Ambos iban repletos; de hecho, desde hacía varios días que no quedaban billetes. Y su nivel de ocupación no era elevado debido a que fuera la última circulación. Cuando se vio que definitivamente suprimían el Costa Brava, apenas quedaban plazas que pudieran usar los amantes del ferrocarril. Los trenes anteriores también circularon hasta los topes.

En Trenvista no conocemos con certeza los niveles de ocupación de este tren fuera de época vacacional, ya que las últimas circulaciones pueden haber estado afectadas por la Semana Santa. Pero a ojímetro y a espera de que Renfe nos facilite los datos reales, sí sabemos que -aparte de útil- era un tren demandado. A pesar de que ya no llega a Francia. A pesar de que no se promociona. A pesar de que lo han ido matando poco a poco.

Mientras tanto, es de creer que la empresa de autobuses ALSA se está frotando las manos ya que ahora tiene el monopolio del transporte nocturno entre las dos mayores ciudades de España. Y se convierte en la única alternativa al coche para llegar a Barcelona o a Madrid desde sendas ciudades antes de las 8:00 de la mañana. Ciudades intermedias como Sigüenza han perdido esta posibilidad.

El silencio de Renfe

La operadora pública estatal continúa con la ya mencionada política de traspasar los viajeros al autobús. Oficialmente hablan de traspasarlos a la alta velocidad pero es evidente que con lo caro que suelen ser los billetes es más factible optar por la alternativa equiparable en precio y tiempo de viaje. Cuando se abre una línea de alta velocidad desaparecen las alternativas. Cuando se abre una línea de alta velocidad, Renfe mata al tren. El tren se convierte en la propaganda electoral más cara de la historia de Europa y también la menos útil.

Lo que resulta más doloroso es que ni si quiera se han dignado a anunciar la supresión, como si hubiera una orden de guardar silencio. Simplemente han eliminado la venta de billetes sin informar a sus usuarios asiduos del cambio. Así es como se trata al viajero. Igual que en otros países europeos, en donde avisan con meses de antelación e informan de los motivos.

La supresión del Costa Brava, el último de los Estrellas y el último nocturno con coches de viajeros (más confortables que los diminutos Trenhotel con material Talgo), no es más que otro paso de Renfe por acabar con el tren convencional ante la atenta mirada de los ciudadanos que se han creído el cuento de que el AVE (soterrado, por supuesto) es el único tren que se merecen. Un servicio de alta velocidad que no nos podemos permitir pagar. Un servicio de alta velocidad que va a salir muy caro y no a los viajeros, sino al erario público. Y es que los 27 millones de euros que costó cada kilómetro de alta velocidad entre Tarragona y Barcelona no se pagan con aire y mucho menos con los billetes de tren.

El primer AVE entre Madrid y Barcelona y vv.

Es cierto que, debido a su baja ocupación, se puede viajar en el primer AVE entre Madrid y Barcelona por 32,00€ (e incluso por 38,40€ en Turista+) comprando el billete menos de 24 horas antes. Pero es un tren que sale a las 5:50 de la mañana, sin que haya transporte público para llegar, y llega a las 8:55 a la Ciudad Condal. Casi dos horas después que el Estrella. A la inversa sale a la misma hora aunque llega a las 8:20 ya que no hace paradas.

Imatge

No obstante, como la ocupación aumente el precio del billete podría llegar a rondar los 107,00€, la tarifa flexible valle aplicada en este recorrido. Por lo tanto, si el objetivo de Renfe es quitar un tren con demanda para llenar otro que no lo usa nadie, está claro que, tras una temporada de hacer las cosas mirando por el bien común, vuelve a aplicar una política de transporte de viajeros muy errónea.

http://www.trenvista.net


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 10/04/2015 20:04

Visc a Igualada i Sortir a les 5h50min desde Sants amb Transport Public es Imposible.
A més l'AVE fa menys parades, ara resulta que el benifici es nomes per Barcelona i la resta de parades que tenia l'Estrella?? doncs a Renfe no l'importa la resta.
Renfe s'ha carregat un servei nocturn amb material Convencional i final de l'Historia.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Diumenge 09/08/2015 18:56

Renfe = marca Espanya ... res més a dir !!



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dilluns 10/08/2015 10:34

Suposo que ja has escrit a renfe per oferir-te per sufragar el déficit d'explotació de l'Estrella.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 10/08/2015 14:31

Ayerbe-Zuera ha escrit:Suposo que ja has escrit a renfe per oferir-te per sufragar el déficit d'explotació de l'Estrella.
Y el de los cercanías. Y el de los regionales. Y el del Metro... :cop

Ya sin entrar en que el Costa Brava no era deficitario, sino que se suprimió por razones políticas. Si realmente hubiera sido deficitario, no lo habrían "des-cancelado" dos veces en el pasado, porque creo que tienes bien claro que como tren LD era un servicio comercial. Pero si a menudo no se conseguía litera para dentro de pocos días de lo lleno que estaba habitualmente, yo siempre que iba en él estaba casi hasta arriba de gente :martell1
Don Ramón l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 10/08/2015 14:41, en total s’ha editat 1 vegada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”