Jo no veig clar un tram circular a Mataró (T4), no seria una mica de lio ja que es circular i no té destinació final??barcelonasants ha escrit:Trobo força convincent la T1 entre Mataró i Argentona. De fet, al meu entendre, part del traçat de l'antic tramvia fins Argentona seria recuperable i viable. No és necessari fer-hi cap tram soterrat ni túnel, per la qual cosa el cost no seria massa elevat. Fer-lo arribar fins a La Roca ja seria més difícil: s'hauria de creuar la Serralada Litoral i, si fos així, jo l'allargaria fins a Granollers (4 km), en format de Tren/Tram (substituiria part del traçat de la LOF). De fet, trobaria lògic que també allargués des de Granollers-Centre a Granollers-Canovelles, permetent l'enllaç directe entre la R3 i el Maresme. Quadrant els horaris amb els de la R1 (Mataró), R2 (Granollers-Centre) i R3 (Granollers-Canovelles) la teva proposta (insisteixo, arribant fins a Granollers) podria cobrir part del que es volia fer amb la Línia Orbital (unir Vallès Oriental i Maresme) i tindria un cost inferior.
Per on voldries fer passar la línia Orbital de Mataró? Recordo que un grup polític que va tocar poder a Mataró tenia en el seu programa la idea d'implantar un tramvia a la ciutat, tot i que la proposta no va passar mai d'una promesa electoral (cosa inèdita, d'altra banda...). En algun lloc vaig llegir que un estudi ho desaconsellava per baixa demanda (cosa que es podria solucionar, crec, fent arribar la línia fins Argentona i, encara més, a Granollers).
La T3 podria aprofitar el traçat Argentona - Mataró fins la Plaça Granollers, usar les Rondes i la Carretera de Mata fins Llavaneres; tanmateix veig aquest recorregut poc viable, ja que, pels llavanerencs, el que tindria més sentit és un recorregut que unís el nucli antic amb l'estació (n'hi hauria prou amb millorar el servei d'autobús).
La T2 no l'acabo de veure.