Les prolongacions de Sabadell i Terrassa són l'extensió d'una línia ja existent de rodalia, que permetrà servir barris molt poblats sense cap tipus de servei ferroviari, i permetrà a més enllaçar amb RENFE per facilitar trajectes de caire comarcal que ara són una autèntica gimcana. A part, en el cas de Sabadell la prolongació s'havia de fer sí o sí perquè més enllà hi ha Castellar del Vallès (25.000 habitants aproximadament) que només disposa de la carretera B-124, que només fa uns anys soportava una IMD de ni més ni més que de 40.000 vehicles diaris per un sol carril de circulació. A més cal tenir present que Sabadell pràcticament no té rondes de circumval·lació, per tant tot el trànsit de pas ha de passar per l'interior de la ciutat.Don Ramón ha escrit:solo hay que ver la debacle de las tres miserables estaciones en Terrassa (220.000 hab.) o Sabadell (200.000 hab.)
Personalment, prefereixo que s'inverteixi en prolongar i millorar línies de rodalia que no tirar els diners en línies de tramvia que transporten aire com el Trambesòs.