Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Re: Metro de BCN: quina línia refaríeu?
Por qué?adriaesc ha escrit:Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.bigcoaster ha escrit:Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.
Perque en hora vall no l'agafa tanta gent, a part, és via única i triga més temps.Renfe445 ha escrit:Por qué?adriaesc ha escrit:Estic d'acord però, per exemple, fer que de Trinitat Nova a Can Cuiàs hi vagi un metro de cada dos.Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
I ja que estan, fer-li doble via, per molt que ampliant les andanes, en trams com Trinitat Nova-Casa de l'Aigua i Ciutat Meridiana-Can Cuiàs, la distància entre si és de 200-300 metres per túnel.Renfe445 ha escrit:Primero antes que nada habrán que ampliar los andenes.bigcoaster ha escrit:No hi caben els trens. Els de la L11 són de 2 vagons, mentre que els de la L4 són de 5.Renfe445 ha escrit:Hacer que la línea 11 pase a formar parte de la línea 4 haciendo que sea Can Cuiàs - La Pau?
Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 en hora punta és bastant usada, per que si no la gent que viu a la Ciutat Meridiana, l'únic que pot fer per anar a Barcelona és agafar uns autobusos que passen cada 15 minuts, o caminar un tros i agafar la Renfe (que ja sabem tots com funciona...)Granolleri ha escrit:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
La L11 és una línia molt útil per a tota la gent que viu a Ciutat Meridiana, ja que connecta zones que per superfície disten bastant en temps degut a la orografia, i apropa, com diuen, a tots aquests ciutadans a la resta de ciutat de Barcelona d'una forma ràpida.Granolleri ha escrit:Jo la L11 directament la tancava. Com a molt, integrar a la L4 el tram fins a Torre Baró per conservar l'enllaç amb RENFE.
Salutacions,
Oriol
Oriol
No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.
Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.Granolleri ha escrit:No és per contradir-vos, però tinc una coneguda que viu a Torre Baró i sempre em deia que per ella el metro no existia, que preferia anar amb RENFE a Barcelona perquè és molt més ràpid i tenia pràcticament la mateixa o millor freqüència de pas que no pas el metro.
No, no els tinc.Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Jo refaria la L4 des de PdG fins a Barceloneta (posant accés directe a l' EdF), i reobriria l'estació CORREUS!


Visca el metro!!
Creo que la línea 83 del bus Nou Barris comunica la estación de metro con la RENFE.Granolleri ha escrit:No, no els tinc.Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
Aviam, es que l'ús de L11 o Rodalies depèn molt de destí. Si vas al centre de la ciutat, clarament Rodalies és la millor opció, en canvi, si vas a la part alta de la ciutat, o directament a la part baixa del districte, L11 és imperativa ja que Rodalies no serveix absolutament per a res.Granolleri ha escrit:No, no els tinc.Renfe445 ha escrit:Tienes algún conocido en Ciutat Meridiana o alguien que trabaje en el polígono de Can Cuiàs, en Montcada? Porque la línea 11 no sirve únicamente Torre del Baró, o sea que este argumento no vale.
Però en tot cas, les vegades que he fet servir la L11 els trens anaven molt buits. Sincrerament, un bon servei d'autobús llançadora cap a Torre Baró RENFE ens hagués sortit molt més barat i amb pràcticament el mateix servei o inclús millor.
L11 es totalment necessària per apropar aquells barris a la zona alta i d'influència amb un temps de viatge totalment raonable. Ja que cas contrari, només et queda perdre el temps amb l'autobús, o la millor solució, anar amb transport privat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...122-042-132 ha escrit:45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Como haces una bifurcación evitando la aguja???WMD626 ha escrit:Perdona, però la rampa de 1926 que dius és la que actualment està a la Línia 3, sortint de Passeig de Gràcia en direcció Catalunya. Des d'allà, quan arribava a baix, es feia la desviació cap a Urquinaona-Correus. Llavors es va instal·lar un sistema de seguretat que, per una banda, permetia que es fes la desviació sense haver de passar per cap agulla (i així, s'evitaven descarrilaments), i per l'altra, impedia que es poguessin trobar dos trens dins del túnel. Res a veure amb el nyap que es va fer el 1973, quan es va construir el túnel nou fins a l'actual Passeig de Gràcia L4 i es va fer empalmar amb calçador amb l'antiga estructura del brancal de Correus del Gran Metro. En arribar a baix, es troba amb el que queda de l'antic túnel, convertit en via de servei, i s'enllaça amb una agulla, justament el que s'havia evitat el 1926...122-042-132 ha escrit:45 anys, no. El tram amb les modificacions fetes l'any 73, funciona des de l'any 1926, o sigui 90 anys, i tot i el desnivell i les giragonses del recorregut, com molt bé dius, no ha patit cap accident. Salut!WMD626 ha escrit:Jo, sens dubte, refaria la L4 entre Passeig de Gràcia i Urquinaona. Sobretot, la baixada que hi ha al túnel en direcció La Pau, que em sembla molt perillosa (tot i que, afortunadament, en 45 anys no hi ha hagut cap accident!!!)
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Anulant la bifurcació entencDon Ramón ha escrit: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Crec que esteu confonent la via en estoig que hi havia sortint d'Aragó fins a la bifurcació.bigcoaster ha escrit:Anulant la bifurcació entencDon Ramón ha escrit: Como haces una bifurcación evitando la aguja???
La realitat es que l'agulla estava a la sortida de l'estació d'Aragó, i al sortir d'aquesta els trens descendents ja sortien per la seva via a la velocitat normal i prenien la corva de desviació sense preocupar-se d'encarar cap agulla (especialment els trens direcció Correus).
Quan el tram de la "línia II del GMB" es va independitzar de l'actual L3, l'agulla es va posar just a la bifurcació i per tant, la via en estoig va desaparèixer.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Aquí en teniu una imatge, la via de la dreta es la descendent a Urquinaona/Catalunya, i com veieu, amb 4 rails!


El metro de Barcelona amb motoristes!