Nous trens per a la Línia de La Pobla

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Re: Nous trens La Pobla

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 28/04/2016 17:29

bigcoaster ha escrit:Els trens de la Pobla utilitzen una via separada de la que usen els regionals de renfe. L'únic lloc on es podrien trobar es a la via 6 i la seva agulla, pero aquesta només la utilitza el tren de la Pobla, mai hi he vist cap altre que no sigui de la pobla o el tren dels llacs. És més fàcil de que sembla. Massa burocracia.
Imagino que no tot és tan fàcil, si hi hagués cap accident al tram d'ADIF i resulta que el tren en qüestió està sense homologar, seria un problema tant per Adif com per FGC.

De totes formes no entenc tantes presses per inaugurar els trens... Quan toqui tocarà, pero abans que facin bé les proves que després si passa alguna cosa tot són queixes i escàndols.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 28/04/2016 17:39

BCN2008 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Els trens de la Pobla utilitzen una via separada de la que usen els regionals de renfe. L'únic lloc on es podrien trobar es a la via 6 i la seva agulla, pero aquesta només la utilitza el tren de la Pobla, mai hi he vist cap altre que no sigui de la pobla o el tren dels llacs. És més fàcil de que sembla. Massa burocracia.
Imagino que no tot és tan fàcil, si hi hagués cap accident al tram d'ADIF i resulta que el tren en qüestió està sense homologar, seria un problema tant per Adif com per FGC.

De totes formes no entenc tantes presses per inaugurar els trens... Quan toqui tocarà, pero abans que facin bé les proves que després si passa alguna cosa tot són queixes i escàndols.
Com pot ser que no el tinguin? Si he vist imatges de la cabina amb el tren-terra típic d'Adif...



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 28/04/2016 17:58

Renfe451 ha escrit:Com pot ser que no el tinguin? Si he vist imatges de la cabina amb el tren-terra típic d'Adif...
M'han confirmat que sí tenen tant ASFA com Tren-Tierra, per tant un problema menys de cara a la seva homologació.

Pero una cosa no treu l'altra, si entra a la RFIG (per molt que només sigui per 2km) s'hauria d'homologar igualment com s'ha fet amb tota la resta del material.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 28/04/2016 18:35

Yo lo que no entiendo es como gente normal, aficionada al mundo del ferrocarril ya habiamos hablado de esto y que nos parecia raro que no se homologasen en las lineas de ADIF.
Tenemos el caso del TrenTram de Cadiz que como utilizara la red de ADIF se tuvo o se esta homologando por que ese todavia creo que no esta en servicio y hasta por Pajares a pasar la homologacion de rampas que fue.
Yo entiendo que este 100% homologado pero que a FGC y a la Generalitat se les olviden estas cosas y ya den horarios y fechas de inaguracion me parece metedura de pata por su parte.

No se si ADIF se habia callado para joder la inaguracion por que como esta la cosa con el tema de la independencia la guerra de acusaciones puede ser mutua)

Como ya dije en el otro post, no pasa nada y mejor que inaguren con todo en regla y bueno si de paso tenemos fotos de estos Trenes por Pajares sera hasta agradable para la vista del Aficionado.
Saludos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/04/2016 19:07

fgc113 ha escrit:Però no hi havia una consigna especial d'Adif perquè els trens pogueren entrar a Lleida-Pirineus? Ja no entenc res. :nose

Una altra cosa: jo crec que els moderadors podrien fusionar aquest fil amb el de Notícies de la línia de la Pobla, ja que no hi ha tantes novetats com per a tindre dos fils separats i es mesclen missatges.
No els barrejarem perquè una cosa és el material mòbil, que per això hi ha un subfòrum sobre això, i un altre la línia en general.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 28/04/2016 21:16

BCN2008 ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Com pot ser que no el tinguin? Si he vist imatges de la cabina amb el tren-terra típic d'Adif...
M'han confirmat que sí tenen tant ASFA com Tren-Tierra, per tant un problema menys de cara a la seva homologació.

Pero una cosa no treu l'altra, si entra a la RFIG (per molt que només sigui per 2km) s'hauria d'homologar igualment com s'ha fet amb tota la resta del material.
I què ha passat amb el conveni entre FGC i Adif que permetia l'ús del tram de 2 km? Recordo que es troba vigent des del traspàs de la línia.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 28/04/2016 21:43

Es totalment incorrecte que venint de Balaguer hagis d'anar si o si a via 6 de Lleida
Al pont sobre el Segre hi han dos vies en ibèric més una en UIC. També existeix una diagonal entre les ibèriques; per tant pots anar a totes les vies en ibèric (4, 5 i 6)

De fet, si surten per via 4 o 5 fa gràcia veure el doble display lluminós de sortida
M: a Cervera / Manresa ; B a Barcelona per St.Vicenç i P per la linia de la Pobla
Les dos primeres son a 60 km/h mentre que per la de la Pobla marquen 30 km/h

Avui he passat per allí i no he notat pas que hagin reduit alçada de cap andana. Fent el sevei el superman valencià i de reserva el que queda amb logos d'FGC
També hi havia una 448 a la reserva (cosa raríssima, sol ser o una 470 o una 447)



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 28/04/2016 21:50

albe6 ha escrit:Es totalment incorrecte que venint de Balaguer hagis d'anar si o si a via 6 de Lleida
Al pont sobre el Segre hi han dos vies en ibèric més una en UIC. També existeix una diagonal entre les ibèriques; per tant pots anar a totes les vies en ibèric (4, 5 i 6)

De fet, si surten per via 4 o 5 fa gràcia veure el doble display lluminós de sortida
M: a Cervera / Manresa ; B a Barcelona per St.Vicenç i P per la linia de la Pobla
Les dos primeres son a 60 km/h mentre que per la de la Pobla marquen 30 km/h

Avui he passat per allí i no he notat pas que hagin reduit alçada de cap andana. Fent el sevei el superman valencià i de reserva el que queda amb logos d'FGC
També hi havia una 448 a la reserva (cosa raríssima, sol ser o una 470 o una 447)
Jo no dic que no hi puguin anar, jo dic que normalment van a la 6 i que l'únic lloc on podrien causar-li problemes a Adif és a l'agulla d'entrada a la via 6 i la via 6 pròpiament dita. Evidentment que poden anar a la 4 i la 5, però sempre van a la 6 perquè són dièsel i la marquesina no l'abarca, Bé, ja ho saps això, no crec que faci falta dir-t'ho. :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 28/04/2016 23:04

BCN2008 ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Com pot ser que no el tinguin? Si he vist imatges de la cabina amb el tren-terra típic d'Adif...
M'han confirmat que sí tenen tant ASFA com Tren-Tierra, per tant un problema menys de cara a la seva homologació.

Pero una cosa no treu l'altra, si entra a la RFIG (per molt que només sigui per 2km) s'hauria d'homologar igualment com s'ha fet amb tota la resta del material.
No té sentit haver de portar un tren a passejar per mig Espanya, (amb els diners i temps que això comporta) i encara més quan no es mourà de la línia de la Pobla, i els únics 2 km que circularà per la RFIG són des del límit de la línia de la Pobla fins a l'estació de Lleida, estant a més a més aquests trens equipats amb els sistemes de seguretat existents a la xarxa d'Adif.


Salutacions,

Oriol

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 28/04/2016 23:43

Amb superman, no tant, però recordo haver agafat el Tamagotxi tant per via 4 com per via 5, i això que el gotxi treia 100 vegades més fum (i de tant en quant olor a oli) que no pas un superman.
Solia ser pel matí, per la tarda solen deixar la 4 lliure per mercaderies i o trens de Cervera / Manresa

Toca pagar la "novatada" d'estrenar aquest material en vies de RFIG
De fet si es tractés de temes polítics, els d'aquí ja haurien fet el ploramiques (com si servis d'alguna cosa, ja no vindria d'aquí) i això no ha passat; per activa i per passiva s'ha remarcat la col•laboració.

Renfe: treu més rendiment llogant els supermans a CP (Portugal) que no pas a FGC.
El que va marxar o és a Villaverde a pintar-se de groc CP o inclus ja a Portugal

Adif: només controla el pas de trens, siguin de fulanito, menganito o sotanito en les condicions de seguretat necessàries

Simplement l'empresa contractada per al "papeleo" va fer una previsió massa optimista dels terminis per tenir-lo enllestit.
Esperem que no es demori en excés.

Crec que, en el pitjor dels casos, la homologació haurà der ser per a la totalitat de la 220 (Lleida - Manresa - Hospi).
La rampa més forta del tram, entre Cervera i Manresa?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/04/2016 13:08

Quan s'homologi, s'homologa per a tota la xarxa RFIG (ADIF), no només per a una sola línia.

Per qüestió d'economia, suposo (i espero) que les proves en rampa les facin a Puigcerdà i no a Pajares.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 29/04/2016 21:23

genissimon ha escrit:Quan s'homologi, s'homologa per a tota la xarxa RFIG (ADIF), no només per a una sola línia.

Per qüestió d'economia, suposo (i espero) que les proves en rampa les facin a Puigcerdà i no a Pajares.

Salut !!
Em sembla que en cap moment Adif hagi dit que les 331 vagin d'excursió a Pajares. Espero que s'imposi el sentit comú (poc espero venint d'aquesta empresa) i que comencin el més aviat possible les proves d'homologació i si pot ser a la línia corresponent.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 29/04/2016 23:57

He vist en aquest vídeo de Balaguer TV que els 331 ja disposen de numeració UIC. A efectes d'Adif, serà oficialment la sèrie 531.

La seva numeració UIC es troba situada a la part inferior del comboi i és la següent:
95 71 2 531-001-0
95 71 2 531-002-0



Avatar de l’usuari
Sky  
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 30/04/2016 8:36

La Noguera i el Pallars insten a estrenar ja el nou tren

Alcaldes dels municipis per on passa la línia de la Pobla entre la Noguera i el Pallars, així com els presidents dels consells de la Noguera i del Pallars, demanen poder estrenar els nous trens com més aviat millor. FGC va ajornar dimecres passat sine die la seua entrada en servei, prevista per avui, al no disposar de l’homologació necessària per circular per 1,9 quilòmetres de via al seu pas per Lleida. L’alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, va apuntar que, després de tant temps esperant els trens, "aguantarem dos setmanes més". "No podem perdre de vista que disposarem d’uns trens excel·lents i que vénen per quedar-se."

Tanmateix, Vidal va explicar que FGC ha atès les peticions i modificacions que van fer els ajuntaments respecte a les franges horàries. En el cas de Balaguer, FGC ha habilitat un servei de bus per cobrir el transport dels estudiants de Batxillerat dels pobles de Menàrguens, Térmens, Vallfogona, la Ràpita i l’Hostal Nou fins als instituts de la capital. Per la seua part, el president del consell del Pallars, Constante Aranda, va demanar celeritat a l’entrada en servei dels trens: "Demanem que sigui al més breu possible i que no passi de 10 o 12 dies." Aranda també va apuntar que s’han coordinat els horaris amb els dels trens d’alta velocitat, "una cosa en la qual havíem insistit", va concloure.

http://www.lleida.com/noticia/la-noguer ... l-nou-tren



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 742
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dissabte 30/04/2016 13:22

A la primera unitat ja li ha posat els vinils publicitaris amb la campanya "Lo tren de tots"...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 01/05/2016 14:20

oscar440 ha escrit:A la primera unitat ja li ha posat els vinils publicitaris amb la campanya "Lo tren de tots"...
Correcte, aquí teniu la imatge de la 331.01 juntament amb la 331.02 en comandament múltiple, realitzada per l'usuari The STB a Flickr:

Imatge

A mi m'agraden, queden xulos!

Sobre els desitjos de l'alcalde de Balaguer, es queden només en això, desitjos. A mi també m'agradaria que no s'estiguin més de 10-12 dies... però siguem realistes, això és pràcticament impossible. Si els GTW han de passar pel mateix període d'homologació que la resta de material que circula a la RFIG, trigaran una mica més, la meva teoria és que potser en un mes i mig ja les tindriem operant, tot i que això evidentment depèn d'Adif i ja se sap que les homologacions per la xarxa estatal no són ràpides precisament. I no descartem que acabin anant "d'excursió" a Pajares i Ávila-La Cañada per fer les famoses proves d'adherència.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 01/05/2016 18:51

Y hacer las pruebas por las pendientes de Toses en lugar de llevárselos a Pajares no vale también para homologarlos?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 01/05/2016 20:00

Renfe445 ha escrit:Y hacer las pruebas por las pendientes de Toses en lugar de llevárselos a Pajares no vale también para homologarlos?
Creo que las rampas mas grandes estan en Pajares por eso van alli.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 01/05/2016 22:16

ortegote ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Y hacer las pruebas por las pendientes de Toses en lugar de llevárselos a Pajares no vale también para homologarlos?
Creo que las rampas mas grandes estan en Pajares por eso van alli.
Como bien dice ortegote, en el puerto de Pajares es donde hay las rampas más grandes de toda la red ferroviaria estatal, con una pendiente de 20 milésimas. Debido precisamente a las fuertes pendientes que hay, es el lugar perfecto para realizar pruebas con todo tipo de material nuevo que venga a circular por la RFIG. Absolutamente todos los trenes que se han puesto en servicio por la red estatal han tenido que pasar las pruebas por allí, desde los Civias, 449/599, 252... hasta los buques (450) en su momento, por no hablar también del caso más reciente que ha sido el tren-tranvía de la Bahía de Cádiz (serie 801).

Después de Pajares, la segunda rampa más grande de toda la red ferroviaria española se encuentra en el tramo Ávila-La Cañada.

Vista la situación pues, los nuevos Stadler no tendrán más remedio que pasar estas pruebas sí o sí si quieren operar en territorio Adif, viendo el panorama que se ha presentado.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 01/05/2016 22:46

Toses te mes pendent, arrribant al 45 per mil.
A Pajares encara pugen encara 440 de tres coches i a Toses no han estat mai autoritzades.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”